جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با انواع قهوه و روش های دم کردن آن

قهوه، یکی از نوشیدنی های محبوب و مورد علاقه میلیون ها نفر در سر تا سر جهان است. این نوشیدنی فوق العاده با طعم و عطر بی نظیر خود، آدم ها را به دنیای مخصوص خودش می کشاند. اما آیا واقعاً می دانید چه چیزی قهوه را خاص می کند؟ در این مقاله، به بررسی عمیق تاریخچه و مفهوم قهوه خواهیم پرداخت.

دم کردن قهوه نیز یک هنر خاص است. از قهوه های فیلتر و آمریکانو گرفته تا اسپرسو و کاپوچینو، هر روش دم کردن تازگی های خود را داشته و تاثیر زیادی بر طعم نهایی دارد. در این مقاله، به توضیح انواع روش های دم کردن قهوه و تاثیر آن بر طعم قهوه می پردازیم.

قهوه چیست؟

قهوه یک نوشیدنی دم شده است که از دانه های قهوه بو داده استخراج می شود. این دانه ها از گیاه قهوه ای استخراج می شوند که اصلی ترین منابع آن در آفریقا و آسیا واقع شده است. تاریخچه قهوه به قرون گذشته در اتیوپی باز می گردد و این نوشیدنی به سرعت، جهانی شد.

دانه های قهوه از مزارع مختلف جهان می گذرند تا به دست مصرف کننده ها برسند. اگر به تهیه اسپرسو در خانه خود علاقه دارید، اسپرسوساز مباشی مدل ECM2016 می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. برای جزئیات بیشتر و اطلاع از قیمت ها جهت داشتن این دستگاه بی نظیر در منزل، می توانید به فروشگاه اینترنتی بندریا مراجعه کنید.

قهوه چیست؟

انواع مختلف دانه قهوه

در دنیای قهوه، دانه های قهوه یکی از اصلی ترین عناصر برای تعیین طعم و خواص نوشیدنی محبوب این گیاه هستند. دو نوع اصلی دانه قهوه که در بازار ها معمولاً مشاهده می شوند، عربیکا و روبوستا هستند.

قهوه عربیکا

قهوه عربیکا یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع دانه های قهوه است. دانه های قهوه عربیکا معمولاً بوی زغال اخته می دهند و پس از برشته شدن، طعمی شیرین و میوه ای دارند. این دانه قهوه معمولاً دارای کمترین میزان کافئین در مقایسه با سایر انواع قهوه ها است. بنابراین، افرادی که طعم عطر انگیز و کمتر کافئین را ترجیح می دهند، به قهوه عربیکا علاقه دارند.

قهوه روبوستا

در مقابل عربیکا، قهوه روبوستا دارای طعم تلخ تر و میزان کافئین بیشتری است. این دانه قهوه معمولاً برای تولید قهوه فوری یا برشته کننده ها به کار می رود. اگر به دنبال انرژی هستید، قهوه روبوستا گزینه مناسبی است. اما اگر مصرف کافئین برای شما مسئله ای ندارد و به دنبال طعم عالی و عطر انگیز هستید، قهوه عربیکا بهترین انتخاب خواهد بود.

انواع قهوه از لحاظ طبخ

دم کردن قهوه یک هنر و علم است که روش های مختلفی دارد. اسپرسو و قهوه دم کرده دو روش برتر برای تهیه قهوه به شمار می آیند و هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

قهوه اسپرسو

اسپرسو یک نوع قهوه محبوب است که از دستگاه اسپرسو ساز به وسیله اعمال فشار بالا بر روی دانه های قهوه تهیه می شود. این فشار بالا باعث استخراج عطر و طعم بی نظیر قهوه می شود. اسپرسو به دلیل ترکیب منحصر به فردی از قهوه و آب جوشیده تحت فشار، طعمی غنی و ملس دارد که به خصوص مورد توجه طرفداران قهوه قرار می گیرد.

برای تهیه اسپرسو، اسپرسو ساز ها استفاده می شوند. این دستگاه ها آب را از طریق دانه های قهوه تحت فشار بالا عبور می دهند و قهوه اسپرسو را تولید می کنند. این روش تهیه قهوه به خصوص در کافی شاپ ها و رستوران ها بسیار معروف است.

از اسپرسو می توان نوشیدنی های مختلفی مانند اسپرسو ساده، آمریکانو (قهوه با آب) و لاته (قهوه با شیر) تهیه کرد. طعم برجسته اسپرسو باعث می شود که افراد مختلف طعم مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از این نوشیدنی لذت ببرند.

قهوه دم کرده

قهوه دمی یکی از محبوب ترین روش های دم کردن قهوه است که به طور گسترده در خانه ها و کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به تازگی بسیار معروف شده و طرفداران بسیاری دارد.

برخلاف اسپرسو که از دستگاه های اختصاصی استفاده می کند و طعم قوی و مرکباتی دارد، قهوه دمی طعم ملایم تری دارد. در این روش، آب جوش بر روی تفاله قهوه یا تفاله های قهوه ریخته می شود. پس از حل شدن قهوه در آب داغ و عبور از فیلتر فلزی یا پارچه ای، نوشیدنی طعم و عطر خوشایندی به خود می گیرد.

اگر به دنبال خرید اسپرسو ساز نوا مدل NCM-139 EXPS هستید، می توانید به وب سایت بندریا مراجعه کنید. این اسپرسو ساز به شما امکان می دهد به راحتی اسپرسویی خوشمزه تهیه کنید.

روش های دم کردن قهوه

انواع مختلف قهوه دمی

قهوه دمی یکی از روش های محبوب برای دم کردن قهوه است که انواع مختلفی دارد، هر یک با ویژگی ها و طعم های منحصر به فردی. در ادامه، به برخی از انواع معروف قهوه دمی اشاره می کنیم:

1. قهوه ترک

قهوه ترک یکی از قدیمی ترین و معروف ترین انواع قهوه دمی است. در این روش، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب شده و در آب جوشانده می شوند. تهیه قهوه ترک به نوع دانه و نحوه طبخ آن بستگی دارد.

2. قهوه فرانسوی

قهوه فرانسوی معمولاً از دستگاه های قهوه ساز تهیه می شود. در این روش، آب داغ روی دانه های قهوه می نشیند و از فیلتر عبور می کند. در نتیجه یک قهوه با طعم ملایم تر و غلیظ تر از سایر انواع دمی تهیه می شود.

3. قهوه کومیس

قهوه کومیس یک نوع قهوه دمی است که تفاوت اصلی آن در فیلتر است. این روش از فیلتر های خاصی استفاده می کند که روغن و تفاله قهوه را از نوشیدنی پاک می کنند. نتیجه یک قهوه نسبتاً تمیز با طعمی مطلوب است.

هر یک از این انواع قهوه دمی دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند و انتخاب بین آنها بستگی به سلیقه و ترجیحات شخصی دارد.

قهوه های مبتنی بر اسپرسو

قهوه های مبتنی بر اسپرسو یک دنیای متنوع از طعم ها و مزه ها را به علاقه مندان به قهوه ارائه می دهند. این قهوه ها با استفاده از دستگاه های اسپرسو تهیه می شوند و از ترکیب مختلفی از اسپرسو، شیر و خامه شیر یا شربت شکلات یا آب تهیه می شوند.

کافه لاته

کافه لاته دارای طعم ملایمی است و شامل اسپرسو، کف شیر و فوم شیر می شود. نسبت بین فوم و شیر در لاته متغیر است و بستگی به ترجیحات شخصی دارد. این قهوه طعم مطلوبی دارد و عمدتاً بدون اضافه کردن شکر مصرف می شود.

قهوه موکا

قهوه موکا ترکیبی از شکلات و قهوه است و دارای دو نوع گرم و سرد است. این نوشیدنی طعمی شیرین و شکلاتی دارد و مورد توجه دوستداران شیرینی های قهوه ای قرار می گیرد.

آفوگاتو

آفوگاتو نوشیدنی ترکیبی از آبانی و قهوه است. این قهوه می تواند در دمای گرم یا سرد مصرف شود و معمولاً به عنوان یک دسر بر پایه قهوه شناخته می شود. طعم خامه و شیرینی همراه با طعم قهوه در آفوگاتو ارائه می شود.

سخن پایانی

هر یک از این انواع قهوه ها، ویژگی های خود را دارند و انتخاب بین آنها بستگی به سلیقه شما دارد. برای تجربه طعم های مختلف انواع قهوه، باید با آن ها آشنا شده و روش دم کردن آن ها را بدانید. در این مقاله با انواع قهوه و روش های دم کردن آن ها آشنا شدید. همچنین دو مدل دستگاه اسپرسوساز خانگی نیز معرفی شد که شما می توانید قیمت اسپرسوساز را در فروشگاه بندریا مقایسه کرده و اسپرسو ساز مورد نظر خود را برای تهیه بهترین قهوه خریداری کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6PTzxVGu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه