سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

مهمترین نرم افزارهای مهم رشته معماری

شاید شما یک دانشجوی رشته معماری و یا از علاقمندان حوزه طراحی ساختمان هستید. در هر صورت کار با نرم افزارهای توسعه یافته برای این رشته، فعالیت شما در این زمینه را صدها برابر آسانتر و لذت بخش تر خواهد کرد. سرعت بالا در انجام پروژه و برخورداری از دقت و نظم بالا در این کار، اهمیت زیادی دارد.

برنامه های حوزه معماری به ما کمک خواهند کرد تا بتوانیم پیش از آغاز پروژه و در حین اجرای آن، برآوردی کلی از کار داشته باشیم و با دقت بسیار بالا فعالیت خود را شروع کرده و پیش ببریم. در ادامه این مطلب به معرفی چند برنامه کاربردی در زمینه معماری و بررسی نکات مهم در کار با آنها خواهیم پرداخت.

انتخاب یک برنامه کاربردی و جامع

کسب درآمد در رشته طراحی ساختمان و معماری، علاوه بر تسلط لازم برای این کار به نوع ابزاری که در این زمینه بکارگیری می شوند نیز بستگی دارد. به میزانی که سرعت و دقت شما در انجام پروژه ها بالا برود، سطح درآمد شما نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال آموزش رویت، که یکی از مهمترین نرم افزارها در این حوزه است، به میزان بسیار زیادی مورد استقبال و استفاده دانشجویان و علاقمندان به رشته های مختلف ساختمانی، خصوصا معماری می باشد.

برخی از برنامه ها به صورت جامع تمامی اطلاعات مربوط به پروژه را برای انجام طراحی در اختیار شما قرار خواهند داد. به عنوان مثال در نرم افزار رویت، شما دیسیپلین های مختلف از یک پروژه را مشاهده و تجربه خواهید نمود. و در هر مرحله توانایی ارتباط با بخش های دیگر و اطلاعات مورد نیاز خود را خواهید داشت.

رویت (Revit)، نرم افزار جامع در معماری

بنابراین انتخاب یک نرم افزار جامع و کاربردی برای طراحی در بخش معماری برای داشتن سرعت و دقت بالا در انجام کار و برآوردهای لازم در آن، اهمیت خیلی بالایی دارد. بعضی از نرم افزارهایی که برای این کار استفاده می شوند، اصطلاحا User Friendly بوده و کار با آن راحت تر است، در سوی دیگر برخی نرم افزار ها گزینه های بیشتری برای کار در اختیار کاربران قرار می دهند. در ادامه تعدادی از برنامه های پرکاربرد در این رشته را معرفی خواهیم نمود.

مدل سازی در 3D Max

تری دی مکس برنامه ای پرقدرت و کاربردی در زمینه معماری است. این نرم افزار علاوه بر طراحی و معماری برای بازی سازی، انیمیشن سازی، ساخت جلوه های ویژه و کار در رشته های مختلف دیگر مورد استفاده می باشد. این برنامه امکانات بسیار گسترده ای در اختیار کاربران قرار می دهد. ضمن اینکه برای فعالیت در بازار کار مهندسی معماری بسیار مناسب می باشد.

مخاطبان برنامه های طراحی سه بعدی، به جهت تفاوت در زبان برنامه نویسی و ساختار این نرم افزار، متفاوت هستند. کاربرانی که تری دی مکس را برای کارهای خود انتخاب کرده اند، عموما افرادی هستند که در حوزه شبیه سازی مدل های معماری و پروژه های شهری فعالیت دارد.

تری دی مکس یکی از قدیمی ترین برنامه هاییست که برای طراحی در زمینه های مختلف بکار می رود. سیر توسعه و تکامل این نرم افزار بسیار طولانی بوده و همین مسئله موجب وجود بسیاری از آپشن ها و امکانات در آن شده. در کار با این برنامه دست شما برای اجرای بسیاری از تریک ها و ترفند ها باز است. اگر به دنبال یک نرم افزار جامع برای سه بعدی سازی در هر رشته ای هستید، تری دی مکس گزینه بسیار مناسبی است.

معماری در رویت (Revit)

از جمله مهمترین نرم افزارهای مورد استفاده در ساختمان سازی و طراحی مدل فضاهای شهری، می توان به رویت اشاره نمود. با استفاده از این برنامه می توان اجرای یک پروژه را از صفر تا صد، در فاز های مختلف مورد بررسی و برآورد قرار داد. این نرم افزار یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین گزینه ها در این زمینه می باشد. ضمن این که علاوه بر کارایی فوق العاده در یک دیسیپلین خاص مانند معماری، بر روی سیستم بیم بکارگیری می شود. این نرم افزار به صورت تخصصی برای مدل سازی در بیم (BIM) به کار می رود. اتوماسیون بین بخش های مختلف کار از ویژگی های اصلی رویت است.

به این صورت که تمامی تغییرات در بخش معماری یا هر بخش دیگری را می توان با در نظر گرفتن موانع و یا ظرفیت های موجود در سیستم های دیگر اعمال نمود. بهترین برنامه ای که برای دریافت خروجی از این نرم افزار استفاده می شود اینسکیپ می باشد. آموزش اینسکیپ و کار با این برنامه قدرتمند نیز برای بسیاری از کاربرانی که قصد فعالیت در بازار کار دارند، بسیار کاربردی خواهد بود.

رویت به طور خاص برای مدل سازی در معماری طراحی شد و توسعه یافت. جامع بودن این نرم افزار برای کار معماری و ساختمان سازی، یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود که کمتر در برنامه های مشابه دیده می شود. تصور کنید در یک پروژه به صورت همزمان به طرح های تاسیسات، سازه، معماری و دیگر دیسیپلین های ساختمان دسترسی داشته باشید.

مسلما کار شما بسیار دقیق تر، سریع تر و به دور از دوباره کاری انجام خواهد گرفت. بنابراین در صورتی که به دنبال یک نرم افزار تخصصی برای کار در رشته های مختلف ساختمان سازی هستید، پیشنهاد ما حتما و حتما نرم افزار رویت می باشد.

برنامه اتوکد (Autocad)

اتوکد به عنوان یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی ساختمان و سازه شناخته می شود. می توان گفت اتوکد قدیمی ترین برنامه برای طراحی مدل های ساختمانی و معماری در دنیاست. محیط به شدت ساده و روان و کاربری آسان، همچنین از سوی دیگر امکانات و آپشن های فراوان برای اجرای ایده های مختلف، از ویژگی های اصلی در این نرم افزار هستند.

این برنامه برای رشته های مختلف ساختمانی، از جمله معماری، نقشه کشی، تاسیسات، برق و … برای طرح های سه بعدی و دو بعدی بکارگیری می شود. به منظور طراحی مدل های شهری نیز می توان از آن استفاده کرد. می توان گفت این نرم افزار حرف اول را در طراحی مدل های دوبعدی می زند و محیط بسیار راحتی دارد.

حجم پایین این برنامه و همینطور حجم کم خروجی های دریافتی، یکی از دلایل دیگر بر کابرد بالای آن است. اگر به دنبال یک برنامه جمع و جور و اصطلاحا خوش دست برای کار طراحی معماری هستید، نرم افزار اتوکد گزینه مناسبی برای انتخاب شما خواهد بود. سیستم های ضعیف نیز از عهده اجرا و کارهای آن بر می آیند و نیازی به سیستم قدرتمند ندارد.

مدل سازی سه بعدی در معماری با رویت

جمع بندی

پس از مقایسه نرم افزارهای نام برده و دیگر نمونه هایی که در رشته معماری برای طراحی و مدل سازی بکار می روند، می توان به سادگی دریافت که رویت یک برنامه جامع و کامل در رشته معماری می باشد. با این نرم افزار از طراحی های دو بعدی و سه بعدی در دیسیپلین های مختلف گرفته تا کار متره و برآورد در بخش های گوناگون پروژه، قابل انجام خواهند.

با اینکه کاربرد بسیار زیادی دارد، آموزش آن زمان زیادی نبرده و اجرای ایده ها و تریک های مختلف در آن را می توان به سادگی فرا گرفت. مجموعه آرک پرو، از سال 1395، به صورت تخصصی در زمینه آموزش نرم افزار رویت در دیسیپلین معماری، فعالیت دارد. شما می توانید برای فراگیری برنامه رویت و شروع فعالیت در بازار کار، از تجربه مشاوران این مجموعه در وب سایت arcpro93.com استفاده نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zFPRy0Lo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه