چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کرمانشاه یکی از قدیمی ترین گذرگاه های کشور و از مهم ترین راه های ارتباطی خاور و باختر به شمار می رود. همچنین وجود جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان در این شهر باعث شده است سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی باشد. بلیط قطار تهران کرمانشاه را رزرو کنید تا بتوانید نگاهی به گذشته و یادگاری از عشق شیرین و فرهاد داشته باشید. کرمانشاه، کلان شهر و نهمین شهر پرجمعیت کشور، نمادی از تاریخ کهن این مرز و بوم را نشان می دهد که آثار تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است.

 

جاذبه های کرمانشاه را بشناسیم

 

سفر به کرمانشاه

کرمانشاه در فاصله ۵۰۰ کیلومتری تهران و در بخش غربی ایران قرار دارد. این استان در دامنه های شمال غربی رشته کوه زاگرس واقع شده و از بافت کوهستانی، دشت های مرتفع و پوشش گیاهی غنی برخوردار است. از این رو در این شهر شاهد زمستان هایی سرد و برفی و تابستان هایی گرم و معتدل خواهید بود. کرمانشاه به دلیل همسایگی با کشور عراق و واقع شدن در مسیر شهرهای زیارتی کربلا و بغداد، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این شهر چهار فصل، از شرق تا غرب آب و هوای متفاوتی دارد و به دو بخش سردسیری و گرمسیری تقسیم می شود. کرمانشاه از نظر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار غنی است، مسجدهای کرمانشاه نمونه های بی نظیری از معماری و سنت های چندصد ساله ایرانی را به نمایش می گذارند. تکیه ها نیز علاوه بر جنبه مذهبی، جنبه ای تاریخی دارند که مانند دفتر خاطرات دوره های مختلف را نشان می دهند.

 

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری کرمانشاه

شهر کرمانشاه، مرکز استان و پرجمعیت‎ترین و بزرگ ترین شهرهای باستانی و گردشگری کشور است. نزدیک به 4000 آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری در این شهر وجود دارد؛ از این رو از پرجاذبه ترین مناطق ایران به شمار می رود. اگر می خواهید به شهری سفر کنید که غنی از آثار تاریخی و باستانی باشد و همین طور از طبیعت بکر و زیبایی آن لذت ببرید، بدون شک، رزرو بلیط قطار تهران کرمانشاه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

جاذبه های گردشگری کرمانشاه

 

بیستون

مجموعه معروف بیستون واقع در شهر بیستون کرمانشاه، آثار تاریخی بسیاری نظیر مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروان سرای شاه عباسی، نقش برجسته مهرداد دوم، فرهاد تراش و ... را در خود جای داده است. منطقه بیستون از مناطق مهم باستان شناسی در ایران به شمار می رود. سنگ نوشته و نقش برجسته حجاری شده داریوش، یکی از آثار این مجموعه است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. علاوه بر این، وجود غارهای متعدد در کوه بیستون از حضور انسان در این منطقه حکایت دارند. بیستون گنجينه ای از آثار تاريخی ايران را به نمایش می گذارد و تاکنون 28 اثر آن، از جمله غار شكارچيان، غار مَر دودر، سراب بيستون، غار مر تاريک، نيايشگاه مادی، سنگ بلاش، نقش برجسته مهرداد اشکانی، نقش برجسته گودرز، فرهاد تراش، کاروانسرای ايلخانی، پل بيستون و ... به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

 

طاق بستان

طاق بستان از معروف ترین مکان های توریستی شهر کرمانشاه، مجموعه ای از سنگ نگاره ها و سنگ نوشته های دوره ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد. این مجموعه که شامل دو طاق بزرگ و کوچک و چند سنگ نوشته می شود، ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد. صحنه های تاریخی تاج گذاری خسرو پرویز، تاج گذاری اردشیر دوم و تاج گذاری شاهپور دوم و سوم روی این دو طاق حجاری شده است. سال هاست که این اثر در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

 

تکیه معاون الملک

حسین خان معین الرعایا 114 سال پیش تکیه معاون الملک را در کرمانشاه بنا کرد و بعدها حسن خان معین الملک آن را تکمیل کرد. این مجموعه از سه بخش اصلی حسینیه، زینبیه و عباسیه تشکیل شده و کاشی کاری بی نظیر آن را، در هیچ جای جهان نمی توان پیدا کرد. رنگ های طبیعی به کاررفته در کاشی های این بنا، زیبایی خاص این اثر را نشان می دهد. بخش زینبیه این تکیه در عزاداری ها مخصوص بانوان بوده و بخش حسینیه و عباسیه برای آقایان ساخته شده است که کاشی کاری ها و تابلوهای زیبایی دارد. بخش زینبیه بیشترین تابلوکاشی ها را به خود اختصاص داده و برای بازدید از موزه های پوشاک و مردم شناسی، باید از بخش حسینیه دیدن کرد.

 

تکیه بیگلربیگی

تیکه بیگلربیگی در بافت کهن شهر کرمانشاه در محله قدیمی فیض آباد قرار دارد که در زمان قاجار ساخته شده است. آیینه کاری منحصر به فرد تکیه بیگلربیگی، این تکیه را در بین دیگر تکیه های شهر کرمانشاه متمایز می کند. در سمت غربی حیاط، تالار آیینه کاری بزرگی ساخته شده که به حسینیه معروف است، این تالار با کتیبه هایی تزیین شده، به دوران مظفرالدین شاه تعلق دارد. تکیه بیگلربیگی اکنون به عنوان موزه خط و کتابت کرمانشاه، در اختیار بازدیدکنندگان و علاقه مندان قرار گرفته است.

 

غار پراو

غار پَراو، غاری در کوه پراو است که در ۱۲ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه، میان کوه طاق بستان و کوه بیستون قرار دارد. کشف این غار به 40 سال پیش برمی گردد، در آن زمان به عنوان بزرگ ترین غار عمودی دنیا، لقب "اورست غارهای جهان" را به خود اختصاص داده است. سازمان حفاظت محیط زیست ایران در سال 1388، غار پراو را به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کرمانشاه به ثبت رساند. امروزه غارهای عمیق بسیاری در جهان یافت شده که بسیار عمیق تر از غار پراو هستند. به این ترتیب غار پراو در رتبه 212 لیست عمیق ترین غار های جهان قرار گرفته است. از ویژگی های منحصربه فرد غار پراو، می توان به دهانه آن اشاره کرد که در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا قرار دارد. این ارتفاع، بالاترین سطح در بین تمام غارهای دنیا است.

 

کاروان سرای شاه عباسی

 

رزرو بلیط قطار تهران کرمانشاه

بلیط قطار کرمانشاه را می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید. برای خرید آنلاین، به جست وجوی یک سایت معتبر بپردازید و پس از واردشدن به این سایت و مراجعه به صفحه بلیط های قطار، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل مبدا (تهران)، مقصد (کرمانشاه)، زمان رفت و تعداد مسافران می شود. اگر در سفر به کوپه اختصاصی نیاز داشتید، می توانید گزینه مربوط به آن را در همین بخش فعال کنید. در صفحه بعد ده ها گزینه از بلیط های قطار تهران به کرمانشاه در ساعت های مختلف و با قطارهای گوناگون به شما نشان داده می شود. شما می توانید به کمک فیلترهایی همچون بازه قیمتی، زمان حرکت، نوع سالن، و شرکت های ریلی و ... نتایج نشان داده شده را محدودتر و انتخاب خود را ساده تر کنید.

 

با فلای تودی سری به گنجینه ملی ایران بزنید

فلای تودی شما را همراهی خواهد کرد تا بتوانید سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید. با فلای تودی تنها چند کلیک با سفر به کرمانشاه فاصله دارید. کافی است سری به سایت فلای تودی بزنید و برای رزرو بلیط قطار ارزان وارد سایت شوید. مراحل خرید بلیط به آسانی انجام می شود و با ارائه امکانات و خدمات ویژه فلای تودی، متناسب با سلیقه و بودجه سفرتان، موفق به انتخاب گزینه باب میلتان خواهید شد. فلای تودی با ارائه پیگیری، راهنمای سفر و پشتیبانی 24 ساعته شما را تا انتهای سفر حمایت می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9xGysMES
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه