یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

صحبت کردن انگلیسی با اعتماد به نفس یک هدف مهم برای بسیاری از افراد است. اغلب، به دلیل ترس از اشتباه و شرمساری از گفتگو کردن به زبان انگلیسی پرهیز می کنیم. مکالمه زبان انگلیسی مهارتی است که با آموختن آن می توان ارتباطات انسانی را گسترش داد. زمانی که به مهارت مکالمه مسلط باشیم، تنها می توانیم در سفرهای خارجی و یا هنگام مهاجرت به راحتی با خارجی ها گفتگو کنیم. به علاوه مکالمه زبان انگلیسی یک مهارت از آزمون های چهارگانه آیلتس نیز است و زمانی که بر این مهارت مسلط باشیم، می توانیم نمره بهتری را در آیلتس کسب کنیم. این نمره می تواند آینده تحصیلی و شغلی ما را تضمین نماید. بنابراین اگر در فکر مهاجرت و یا حتی توسعه فعالیت های خود در داخل ایران هستیم، خوب است که به تقویت مهارت مکالمه مان اهمیت دهیم. اما اگر به طور منظم تمرین کنیم و از این تکنیک های ساده پیروی کنیم، می توانیم مکالمه زبان انگلیسی خود را مانند هر مهارت دیگری تقویت نماییم. در این جا بهترین روش های تسلط بر مکالمه زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم.  

بهترین روش های تسلط بر مکالمه زبان انگلیسی

خوب گوش کردن

در واقع نخستین گام در بهبود مهارت مکالمه انگلیسی خوب گوش کردن است. گوش کردن به زبان انگلیسی چندین مزیت دارد: به ما این امکان را می دهد که کلمات، عبارات و روش های جدیدی را برای پاسخ دادن در مکالمات انتخاب کنیم. همچنین گوش کردن امکان درک تلفظ، نحوه حذف برخی از کلمات هنگام صحبت کردن، نحوه ترکیب برخی از لغات، ریتم، لحن و اصوات زبان انگلیسی را فراهم می کند.

خوب گوش کردن نخستین گام در بهبود مهارت مکالمه انگلیسی

منابع زیادی برای خوب گوش کردن وجود دارد: کلیپ ها و ویدیوهای کوتاه، برنامه های تلویزیونی، پادکست ها، کتاب های صوتی و مکالمات واقعی انگلیسی هر یک به نوعی می توانند ما را در زمینه تقویت گوش کردن که به تدریج منجر به تسلط در مکالمه می شود، یاری برسانند. شما می توانید با شرکت در جذاب ترین دوره های آموزش زبان انگلیسی به سخنان مدرسان انگلیسی خود گوش دهید. گوش دادن به این مکالمات واقعی به شما کمک می کند شنونده بهتری باشید، مکالمه خود را تقویت کنید و به زبان بهتری صحبت کنید. 

تکرار شنیده ها

پس از این که به مکالمات انگلیسی زیادی گوش دادید، می توانید با تکرار کردن جملاتی که می شنوید، به  بهبود مهارت های گفتاری خود بپردازید. مانند کودکان که هر چه را می شنوند، کپی و تکرار کرده و به این شکل زبان مادری خود را یاد می گیرند. یکی از مزایای تکرار شنیده ها این است که به شما کمک می کند بدون نیاز به یادگیری قواعد گرامری در زبان انگلیسی دقیق شوید. 

به تدریج و با تمرین زیاد، کلمات و عبارات در خاطر شما خواهد ماند. یادآوری الگوهای کلمات و نحوه جانشینی در یک جمله و همنشینی آن با سایر کلمات روشی عالی برای تقویت مهارت مکالمه است. این یک روش یادگیری خودآموز زبان انگلیسی بوده و شیوه ای کارآمد برای تسلط بر مکالمه انگلیسی است.

ضبط و مقایسه 

با پشت سر گذاشتن این دو مرحله نوبت به مرحله تکرار کردن به همراه ضبط کردن صدایتان می رسد. پس از این که کلمات و مکالمات را دقیقاً همان طور که شنیدید تکرار کردید، صدایتان را ضبط کنید. ضبط صدا این امکان را فراهم می کند تا به صدای خودتان گوش دهید و خود را اصلاح کنید. 

به منظور اصلاح کردن آنچه که گفته اید، باید به مقایسه صدای خودتان با آنچه شنیده اید بپردازید. اگر از روی یک فیلم یا یک فایل صوتی تمرین می کنید، دوباره به صدای آن گوش داده و آن را با جملاتی که خودتان گفته اید، مقایسه کنید. به این طریق می توانید تغییرات لازم را انجام داده و مکالمه خود به انگلیسی را یادداشت کنید. این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که بهتر صحبت کنید.

خواندن

خواندن یکی دیگر از مهارت های مهمی است که نباید هنگام یادگیری زبان و تسلط بر مکالمه انگلیسی آن را فراموش کرد. خواندن روزانه به شما کمک می کند واژگان جدیدی را به دست آورید. رایج ترین دلیلی که برخی از افراد را از مطالعه گریزان می‎کند، این است که خواندن یک کتاب از ابتدا تا انتها زمان زیادی می برد. اما برای این منظور می توان از مقالات کوتاه یا یادداشت های انگلیسی شروع کرد که خواندن آنها فقط چند دقیقه طول می کشد و پیدا کردن آنها بسیار آسان است.

خواندن یکی مهارت مهم هنگام یادگیری زبان و تسلط بر مکالمه انگلیسی

به یاد داشته باشید که اگر هدف شما بهبود مهارت های گفتاری است، بهتر است با صدای بلند بخوانید. این روش نه تنها به شما کمک می کند تا کلمات ناآشنا را تمرین کنید، بلکه امکان بهبود تلفظ و سرعت در ادای کلمات را نیز به شما خواهد داد.

استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان 

یکی از راه های دیگری که می تواند در تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک کند، استفاده از اپلیکیشن ها، چت بات ها، هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی و... است. اپلیکیشن دولینگو یکی از این نمونه های بسیار مفید است. پرسش این است که چرا دولینگو بهترین اپلیکیشن برای آموزش زبان است؟ زیرا در این اپلیکیشن شما همزمان با چهار مهارت زبانی یعنی شنیدن، خواندن، مکالمه و نوشتن آشنا می شوید. 

در واقع دولینگو این چهار مهارت را به صورت در هم تنیده، با روشی جذاب به شما آموزش می دهد. در دولینگو شما می توانید با شنیدن جملات مختلف مهارت شنیداری خود را تقویت کرده و با تکرار آنها برای چت بات دولینگو تلفظ های خود را اصلاح کرده و به تدریج بر مکالمه زبان تسلط یابید. دولینگو برای آموزش بسیاری از زبان ها از جمله انگلیسی مناسب است. 

دولینگو بهترین اپلیکیشن برای آموزش زبان

صحبت کردن

و سرانجام آخرین و مهم ترین گام در تسلط بر مکالمه زبان انگلیسی صحبت کردن است. شما باید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که مجبور شوید به زبان انگلیسی صحبت کنید. به این ترتیب می توانید مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. اگر این امکان را ندارید تا با افراد انگلیسی زبان حرف بزنید، صحبت کردن به زبان انگلیسی را با همکاران یا همکلاسی های خود تمرین کنید. پیوستن به انجمن های آنلاین و گروه های گفتگو در شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان انگلیسی نیز می تواند روشی مفید برای تمرین مکالمه انگلیسی باشد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ng9bhoNP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه