پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
در 10 ماه گذشته

3660 تعاونی در کشور ایجاد شده است

9 سال پیش ( 1393/11/14 )
 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی 10 ماه گذشته 3660‌تعاونی در کشور راه‌اندازی شده که 41 هزار عضو این تعاونی‌ها را مردان و 13هزار و 500 نفر آن را زنان به خود تخصیص داده‌اند. حمید کلانتری با اشاره به تعاونی‌های ایجاد شده در 10 ماهه گذشته، افزود: این تعاونی‌ها در استان‌های فارس، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و کرمان راه‌اندازی شده است. کلانتری در خصوص گرایش این تعاونی‌ها، اظهار داشت: یک‌هزار و 351 تعاونی در حوزه خدمات، 963 تعاونی در حوزه کشاورزی، 777 تعاونی در حوزه صنعت، 146تعاونی در حوزه فرش دستباف، 124 تعاونی در حوزه مسکن و بقیه در سایر زمینه‌ها بوده است.

وی با بیان آنکه تشکیل تعاونی‌ها، توسعه سرمایه اجتماعی، پشتوانه رشد اقتصادی و همبستگی اجتماعی را به دنبال دارد، تاکید کرد: تعاون می‌تواند روح جمعی و کار گروهی را در جامعه افزایش دهد به طوری که تعاونی‌ها می‌توانند در کشور اشتغال پایدار، عدالت و رشد اقتصادی را رقم بزنند. کلانتری با بیان آنکه هم‌اکنون بیش از 100 رشته تعاونی در کشور فعال است و می‌توان فعالیت در این بخش را به دیگر رشته‌ها تسری داد، افزود: در حال حاضر 2.6 میلیون تعاونی در جهان فعال است که حدود یک هفتم جمعیت جهان در آن عضو هستند.

وی درباره فعالیت تعاونی زنان در کشور گفت: 11 هزار تعاونی زنان در کشور فعال است که 10 درصد آنها مختص زنان است، ضمن آنکه 50 هزار زن در این تعاونی‌ها مشغول به فعالیت هستند. میزان سرمایه‌های ثبتی تعاونی‌های یادشده 454 میلیارد ریال است. معاون امور تعاون از افتتاح 356 تعاونی در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بخش اصلی تعاونی‌ها در حوزه مسکن و مسکن مهر است. 

وی اظهار داشت: 19 هزار و 900 واحد مسکونی در ایام دهه فجر قابل بهره‌برداری می‌شوند. تعاونی‌های یادشده در استان‌های خوزستان، اصفهان و سیستان و بلوچستان است. وی درباره وضعیت تعاونی‌های سهام عدالت گفت: لایحه‌ای در دست تهیه است تا اصلاحاتی در خصوص تعاونی‌های سهام عدالت انجام شود.  وی ادامه داد: هم‌اکنون 352‌تعاونی سهام عدالت در 352شهرستان در حال فعالیت است که 5.84 میلیون نفر در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته 96 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب مجلس با نظر ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بانک‌های توسعه تعاون و دیگر بانک‌های کشور ابلاغ شده تا آنها بتوانند منابع یادشده را برای ایجاد تعاونی در اختیار طرح‌های اشتغال‌زا قرار دهند. وی یادآور شد: همچنین در مذاکراتی که با مسئولان صندوق مهر امام رضا (ع) صورت گرفته است، می‌توان از تسهیلات این صندوق برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شد. هزینه ایجاد هر شغل خانگی 15 میلیون تومان و در قالب طرح‌های تعاونی 100میلیون تومان برآورد می‌شود. کلانتری اظهار داشت: تاکنون دو هزار و 150 دوره آموزش تعاونی برای 30 هزار نفر فراگیر در 160 دوره طی 9 ماهه گذشته از سوی حوزه تعاون برگزار شده است.

باشگاه زنان تعاونگر

معاون امور تعاون در خصوص باشگاه زنان تعاونگر گفت: ایجاد باشگاه زنان تعاونگر جنبه حمایتی دارد زیرا در این باشگاه زنان تعاونگر می‌توانند حضور یابند و تجارب خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند. وی اظهار امیدواری کرد که باشگاه زنان تعاونگر طی دو تا سه ماه آینده راه‌اندازی شود و بتوان این باشگاه را در هر استان کشور ایجاد کرد.

همایش ملی بهره‌وری تعاونی‌ها

کلانتری از برگزاری همایش ملی بهره‌وری تعاونی‌ها در 27‌بهمن ماه خبر داد و گفت: بهره‌وری در تعاونی‌ها باید افزایش یابد. به گفته وی، همایش یادشده با هدف استعدادیابی، توانمند‌سازی و معرفی و اعطای جایزه ملی به تعاونی‌های بهره‌ور برگزار خواهد شد. حسین حاجیان، رییس انجمن بهره‌وری نیز افزود: باید تلاش شود که از رشد هشت درصدی که هدف برنامه پنجم توسعه است 7.2 درصد آن از طریق بهره‌وری حاصل شود. وی توضیح داد: رشد اقتصادی می‌تواند بدون آنجام سرمایه‌گذاری جدید از محل بهره‌وری تامین شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SDXHvICM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه