وضعیت ویروس کرونا در برخی از کشورها با بهبودهایی همراه بوده و این امر باعث شده است تا کسب و کارها به دنبال راهی برای ازسرگیری اقدامات خود باشند. در این رابطه یکی از بخش هایی که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده است، رستوران ها هستند. به همین خاطر برای جلوگیری از ادامه پیدا کردن بحران که می تواند منجر به نابودی کامل بسیاری از برندها شود، لازم است تا در این رابطه اقدام کنید. درواقع اگر در کشور شما اوضاع بهبودهایی را داشته و اجازه رسمی وجود دارد، شما باید سریعا این اقدام را انجام دهید، با این حال چند نکته وجود دارد که قبل از شروع به اقدام خود باید مورد توجه قرار دهید تا بدون مشکل بتوانید بازگشایی مجدد داشته باشید. در ادامه به بررسی این چهار مورد خواهیم پرداخت.
1-آموزش مجازی مشتری و کارکنان
مجوز برای بازگشایی مجدد ابدا به این معنا نیست که کرونا به صورت کامل نابود شده است. درواقع برطبق پیشبینی ها این وضعیت حداقل تا یک سال دیگر تا زمان عرضه جهانی واکسن این ویروس ادامه خواهد داشت. به همین خاطر همچنان رعایت برخی از نکات بسیار ضروری خواهد بود. در این رابطه توصیه می شود که موارد بهداشت را برای مشتریان و کارمندان خود ارسال کرده و در صفحه اصلی سایت و شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. این امر باعث می شود تا احتمال ابتلا به ویروس در رستوران ها به صفر برسد. در این رابطه قرار دادن پوستر در فضاهای مختلف رستوران کاملا ضروری خواهد بود. در این پوسترها باید اقداماتی که رعایت آنها ضروری است، ذکر شود.
2-فضای رستوران را آماده کنید
قبل از بازگشایی به رستوران خود سر بزنید. درواقع شما باید فاصله اجتماعی ایجاد کنید. در این رابطه برخی از رستوران ها اقدامات جالبی را انجام داده و برای هر میز، یک فضای بسته را تعیین کرده اند. این امر باعث می شود تا دیگر نیازی به ایجاد فاصله نباشد. با این حال این امر می تواند هزینهبر نیز باشد. در این بازدید شما باید نسبت به شیوه کار خود تصمیمگیری کنید. در این رابطه توصیه می شود که تبسنج، ماسک و موارد بهداشتی وجود داشته باشد. همچنین ضدعفونی کردن مداوم در کنار کاهش تعداد افراد حاضر در رستوران، از دیگر اقدامات مهم محسوب می -شود. برای مثال می توانید برای خود ظرفیت تعیین کرده و تا خالی نشدن یک میز و ضدعفونی کردن آن، اجازه ورود افراد جدید را ندهید.
مطلب مرتبط: رستوران داری در دوران کرونا
3-به کارکنان توجه داشته باشید
بزرگترین اشتباه این است که تنها به مشتریان خود توجه داشته باشید. درواقع اگر کارکنان شما دچار این بیماری شوند، حتی امکان شکایت نیز وجود خواهد داشت. در این رابطه لازم است تا تمامی نکاتی که اشاره شد، به صورت کامل برای کارکنان نیز رعایت شود. در نهایت از یک پزشک بخواهید تا در کنار تیم شما باشد تا در صورت بروز نخستین نشانهها، امکان انتقال سریع فرد به بیمارستان وجود داشته و از درگیر شدن تمام کارکنان جلوگیری شود.
در نهایت امید است که شرایط فعلی هرچه زودتر به نحوی تغییر کند که دیگر نیازی به این اقدامات سخت و هزینه بر نداشته باشید.