سه شنبه, 16 ارديبهشت 1399 - 14:03

رستوران کریکت و راهکارهای غلبه بر شرایط کرونایی

فعالیت در دوران شیوع کرونا نگرانی های بسیار زیادی به همراه دارد. اغلب کسب و کارها در سراسر دنیا هنوز هم تعطیل هستند. این امر علاوه بر بار مالی سنگین برای کارآفرینان و سرمایه گذار ها، موجب دغدغه های روحی زیادی نیز شده است. هدف اصلی تمام کسب و کارها در شرایط کنونی نجات از بحران کروناست. در غیر این صورت علاوه بر اخراج کارمندان، باید برندمان را نیز ورشکسته اعلام کنیم. هر برندی در شرایط کنونی راهکار متفاوتی بری بقا در پیش گرفته است. ویکتور گریلو، مدیرعامل کافه و کترینگ کریکت، به عنوان یک کارآفرین فعال در حوزه رستوران داری راهکار جالبی برای مقابله با شرایط کنونی در پیش گرفته است. رستوران و کافه وی در شهر بوستون قرار دارد. ویکتور نیز با شروع بحران کرونا برای هفته های متمادی رستورانش را تعطیل کرد، با این حال نیاز به ادامه کسب و کار و فشارهای مالی وی را به ایجاد نوع خاصی از فعالیت رستوران‎داری هدایت کرد.

رستوران و کافه کریکت روزانه 4 هزار وعده غذایی و میان وعده برای شرکت هایی نظیر گوگل، مانستر و دیگر شرکت های مالی فعال در جنوب بوستون تهیه و ارسال می کند. وقتی صنعت کترینگ به طور ناگهانی در طول چند ماه گذشته متوقف شد، ویکتور به دنبال راهکاری برای کاهش ضررهای مالی احتمالی بود. بدون تردید اغلب کارآفرینان در چند هفته ابتدایی بحران کرونا در شوک قرار داشتند. این امر فرصت کافی برای ایده‎پردازی و یافتن راهکارهای مناسب را از بین برد، با این حال چند هفته پس از شیوع جهانی کرونا صاحبان کسب و کار به دنبال راهکارهایی برای رهایی از وضع کنونی می گردند.

رستوران داری دوران کرونا

راهکار ویکتور برای ادامه فعالیت در شرایط قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها توجه بیشتر به خانواده ها بود. رستوران و کافه کریکت در طول سال های فعالیتش بیشتر بر روی شرکت های بزرگ تمرکز کرده بود. اکنون آنها برای مدت زمانی نامشخص امکان ثبت سفارش ندارند بنابراین ویکتور به عنوان مدیرعامل کریکت جهت‏گیری کسب و کارش را تغییر داد. این استراتژی شامل افزودن سرویس تحویل غذا به صورت کاملا بهداشتی درب منزل، کاهش نسبی قیمت منو و استفاده از آخرین فناوری های موجود برای ضدعفونی سازی محیط رستوران است.

مطلب مرتبط: عوامل موفقیت رستوران‌ های زنجیره‌ ای بزرگ

ویکتور گریلو در توضیح استراتژی تازه رستورانش اینگونه اظهارنظر کرده است: «ما به طور معمول برای هر غذا قیمت نهایی 20 دلار را مدنظر قرار می دهیم. با این حال اکنون شرایط دشواری پیش آمده است بنابراین ما علاوه بر ارسال رایگان سفارش ها سطح قیمت را نیز برای هر نفر تا هفت دلار کاهش داده ایم. این امر برای تقویت انگیزه مشتریان به منظور سفارش غذا و میان‎وعده است.» بدون تردید اغلب مردم در شرایط شیوع کرونا به غذای رستوران ها اعتماد نمی کنند. این امر مسیر فعالیت رستوران کریکت را دشوار می سازد. راهکار ویکتور برای غلبه بر این مشکل حضور فعالانه در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده نحوه طبخ انواع غذاها در شرایط کاملا استاندارد و بهداشتی را خواهند داشت.

مردم در شرایط شیوع کرونا نیز نیازمند خرید محصولات مختلف هستند. نکته مهم در این میان استراتژی برندها برای جلب اعتماد مشتریان است. ویکتور با رسیدگی به امور مختلف پیرامون مسائل بهداشتی موفق به جلب نظر بخش قابل توجهی از مشتریان جنوب بوستون شده است. آنها در این میان منوی خود را نیز توسعه داده اند. غذاهایی نظیر لازانیا به طور معمول موردنظر شرکت های بزرگ نیست، با این حال مشتریان عادی علاقه بالایی به آن دارند بنابراین ویکتور اقدام به افزودن برخی از غذاهای محبوب به منوی موقت رستورانش کرده است.

رعایت موارد احتیاطی بیشتر

شاید در نگاه نخست ویکتور در مدیریت کسب و کارش برای تهیه و ارسال غذاها به صورت بهداشتی عملکرد مناسبی داشته است، اما مشتریان نشانه های بیشتری برای اعتماد کامل می خواهند. این امر موجب استفاده از برخی گزینه های بهداشتی بیشتر نیز شده است. به عنوان مثال، اکنون در آشپزخانه رستوران کریکت از نورهای UV برای از بین بردن هرگونه باکتری و ویروسی استفاده می شود. پوشش رسانه ای این امر در شبکه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی بر روی نگاه مشتریان به رستوران کریکت داشته است.

یکی از نکات مهم در زمینه رستوران‎داری، به ویژه در شرایط کرونایی، توجه به شست‎وشوی بهداشتی ظروف آشپزخانه پس از هر بار طبخ غذاست. رستوران کریکت برای جلب نظر مشتریان و رعایت موارد بهداشتی پس از هر نوبت طبخ غذا ظروف مورد استفاده را در دمای 99.6 درجه سلسیوس ضدعفونی می سازد. این امر تمام باکتری های موجود بر روی ظروف را از بین خواهد برد.

توجه به کارکنان رستوران برای حفظ سلامت محیط اهمیت بالایی دارد. ویکتور در طول ماه های اخیر شرایط مرخصی کارکنان آشپزخانه را به شدت ساده کرده است: «ما در صورت مشاهده هرگونه بیماری یا کسالت در میان کارکنان به سرعت آنها را به مرخصی می فرستیم. در صورتی که علائم ابتلا به کرونا در هر کدام از آنها مشاهده شود، به سرعت فرآیند قرنطینه تمامی افراد مرتبط شروع خواهد شد. تنها راهکار ممکن برای مقابله با کرونا در شرایط کنونی همین امر است. در غیر این صورت همه ما در خطر خواهیم بود.»

کسب و کاری که مانند همیشه نیست

ویکتور نسبت به آینده تحویل رایگان غذا به مشتریان تردید دارد. اگر این سیستم به خوبی جواب دهد، رستوران و کافه کریکت پس از پایان بحران کرونا اقدام به راه‎اندازی بخشی جداگانه برای تحویل سفارشات خواهد کرد. اکنون تمام تمهیدات ویکتور جنبه موقتی دارد. این امر با هدف نجات از شرایط کنونی صورت گرفته است.

بدون تردید رستوران کریکت پس از پایان شرایط کرونا به سطح قیمت های سابق بازمی گردد، با این حال برخی از تجربه های کنونی برای آنها به شدت ارزشمند خواهد بود: «اگر سیستم تحویل غذا به خوبی جواب دهد، هیچ دلیلی برای لغو آن پس از بحران کرونا نخواهد بود. به هر حال هر کسب و کاری باید ایده های تازه ای برای جلب نظر مشتریان داشته باشد. ارسال رایگان سفارشات و توجه بیشتر به مشتریان عادی نیز نوآوری تازه ما خواهد بود.»

مطلب مرتبط: رستورانی با ویژگی‌ های متفاوت در مک دونالد

کسب و کارهای کوچک در شرایط کنونی به شدت آسیب‎پذیر هستند. این امر نیاز به مدیریت بهینه امور را افزایش می دهد. صنعت رستوران‎‏داری در طول ماه های اخیر ضررهای هنگفتی متحمل شده است. اگر شما نیز در این صنعت فعالیت دارید، استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله و تجربه ویکتور در مدیریت متفاوت رستوران کریکت ضروری خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید