دوشنبه, ۳ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Mon, 25 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

ایجاد برند شخصی با 5 راهکار ساده

3 هفته پیش ( 1400/7/11 )
نویسنده : سنوئل لیدز   مترجم : امیر آل علی  

هوشمندانه ترین اقدام در هر زمینه ای این است که به دنبال ساده ترین اقدامات باشید. این امر باعث خواهد شد تا رسیدن به یک هدف سریع تر باشد و انرژی کمتر را هم از ما بگیرد. با این حال برای پیدا کردن ساده ترین اقدامات چه اقدامی را انجام می دهید؟ در این رابطه همواره این احتمال وجود دارد که مواردی اشتباه را انتخاب کنید. تحت این شرایط طبیعی است که با نتایج دور از انتظار مواجه شوید. با این حال اگر کارشناس ها در رابطه با یک موضوع نظری را اعلام کنند، طبیعی است که می توان به آنها اعتماد بالایی را داشت. در رابطه با برند شخصی ذکر این نکته ضروری است که چنین اقدامی می تواند در موفقیت های شغلی تاثیر بسزایی را داشته باشد و ابدا در جهت خلاف برند شرکت نخواهد بود. درواقع این دو مورد می توانند به خوبی یکدیگر را تقویت کنند. بدون شک اگر اقدامات نادرستی برای برندسازی شخصی خود انجام دهید، ممکن است اعتبار برند نیز خدشه دار شود. به همین خاطر نیز ضروری است که صرفا براساس تصور خودتان، اقدامی را انجام ندهید. در این راستا پنج راهکار ساده را بررسی خواهیم کرد که باعث می شود تا به خوبی صاحب برندی شخصی شوید. نکته مهم این است که تمامی این راهکارها، در عمل نیز مورد آزمایش قرار گرفته و صرفا مباحثی تئوری محسوب نمی شود. به همین خاطر نیز نباید تردیدی داشته باشید. 

ایجاد برند شخصی با 5 راهکار ساده

1-محتوایی ارزشمند و درگیرکننده ایجاد نمایید 

تولید محتوا یکی از اقدامات بسیار موثر در جهان امروز جهت برندسازی شخصی محسوب می شود. در این زمینه نیاز است که به دنبال موضوعاتی ارزشمند باشید که توجه به نیاز حال حاضر، شما را به این خواسته نزدیک می کند. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود که از ابزارهای تحلیل استفاده کنید. برای مثال این امر که بدانید چه موضوعاتی در سال جدید بیشتر توسط جامعه هدف شما سرچ شده است بدون شک امری بسیار مهم خواهد بود. در این رابطه نکته ای که بسیاری از افراد فراموش می کنند این است که صرفا ارزشمندبودن محتوا کافی نبوده و شیوه بیان آن، حتی مرحله ای مهمتر محسوب می شود. در این زمینه شما باید بدانید که با رعایت چه نکاتی، محتوای شما مخاطب را به خوبی درگیر می کند و منجر به دنبال کردن همیشگی شما خواهد شد. برای مثال یکی از ساده ترین نکات این است که همواره در پایان، سوالی را مطرح کنید تا مخاطب به واکنش نشان دادن، متمایل شود. با این حال برای آگاهی از موارد بیشتر، تحلیل اقدامات بهترین های حوزه تولید محتوا، شما را به نکاتی ارزشمند می‎رساند. به صورت کلی در این بخش می توانید مواردی را به صورت آزمایشی نیز انجام دهید و فراموش نکنید که برای ایجاد جامعه مناسبی از مخاطبان، نیاز به اختصاص زمانی کافی است و این امر ابدا اتفاقی یک شبه نخواهد بود. اگر بخواهیم براساس تجربه های موجود قضاوت کنیم، شما نیاز به زمانی در حدود یک سال خواهید داشت. با این حال عملکرد شما می تواند این مقدار را کمتر و یا بیشتر نماید.

مطلب مرتبط: 5 گام ایجاد برند شخصی قدرتمند

همچنین فراموش نکنید که حوزه ها را با یکدیگر مقایسه نکنید. درواقع برخی از آنها محبوبیت همگانی دارند که مثال بارز آن را می توان تکنولوژی دانست. با این حال اگر در یک حوزه خاص فعالیت می کنید، طبیعی است که باید موفقیت را با توجه به بازار خود بسنجید. درواقع ممکن است جذب 500 نفر دنبال کننده در یک حوزه، موفقیت بالا محسوب شود و در حوزه ای دیگر حتی 10 هزار دنبال کننده هم چندان جذاب نباشد. به عنوان نکته پایانی توصیه می شود که تمرین زیادی را داشته باشید تا در نهایت بتوانید براساس یک سبک مناسب، اقدام نمایید. درواقع افزایش دانسته ها هنگامی که در عمل مورد استفاده قرار نگیرد، ابدا نتیجه ای را دربر نخواهد داشت. 

2-در زمینه نوشتن کتاب فعالیت کنید 

به صورت کلی برای برندسازی شخصی شما نیاز به دیده شدن خواهید داشت. با این حال این موضوع تنها زمانی در درازمدت برای شما و هدف تجاری تان نتیجه بخش است که به صورت حرفه ای باشد. بدون شک انتشار یک کتاب، نه تنها زمینه آشنایی افراد بیشتری را برای شما به همراه دارد، بلکه شخصیتی حرفه ای را را نیز در ذهن ایجاد خواهد کرد. در این زمینه ممکن است تصور کنید که اقدامات چاپ، امری سخت خواهد بود. با این حال نباید نگران باشید. درواقع شما می توانید با یک کتاب اینترنتی، کار خود را شروع کرده و پس از کسب شهرت اولیه، به سادگی با نشریات وارد همکاری شوید. در زمینه نویسندگی توصیه می شود که تنها به صورت تخصصی و تنها در حوزه کسب و کار خود فعالیت کنید. 

3-با مخاطبان صحبت نمایید

شما می توانید در فضاهای مختلف این اقدام را انجام دهید. برای مثال می توانید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید. پس از مدتی، زمینه سخنرانی شما نیز مهیا خواهد شد. در این رابطه توصیه می شود که تمرین کافی داشته باشید و نکات مهم را از طریق تحلیل سخنرانی های برنامه تد، به دست آورید. 

4-کسب دانش خود را افزایش دهید 

بدون شک مخاطبان تمایل دارند که اطلاعات مفیدی را به دست آورند. تحت این شرایط صحبت کردن درباره موضوعات تکراری، باعث خواهد شد تا تمایزی میان شما و دیگران وجود نداشته باشد. تحت این شرایط طبیعی است که اولویت افراد انتخاب آنهایی باشد که تجربه فعالیت بالاتری را دارند. به همین خاطر شما بیاد دانش روز را به دست آورید که تنها از طریق مطالعه مداوم امکان پذیر است. 

5-تنها در یک حوزه فعالیت نمایید 

این احتمال وجود دارد که شما تصور کنید می توانید موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار دهید. با این حال این اقدام اگرچه در ظاهر تنوع محتواها را افزایش می دهد. با این حال باعث خواهد شد تا در هیچ موضوعی عمیق نشوید و نتوانید خود را به عنوان یک کارشناس، مطرح نمایید. به همین خاطر این امر که افراد شما را خبره در یک حوزه مشخص بدانند، به مراتب بهتر از هدف قرار دادن موارد مختلف است. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای شناخته شدن، بسترهای مختلف را امتحان نمایید. برای مثال در حال حاضر کلاب هاوس با سرعتی فوق العاده در حال محبوبیت جهانی است. در این زمینه با توجه به اینکه محوریت آن بر روی ارسال صدا است، شما می توانید از آن برای سخنرانی و ارتباط زنده با مخاطبان خود استفاده کنید. 

مطلب مرتبط: معمای ساخت برند شخصی در شبکه های اجتماعی

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دستیابی به تمامی این پنج هدف به تنهایی امری بسیار سخت خواهد بود. درواقع شما نیاز به تیم تولید محتوا دارید که در کارها کمک باشند. به همین خاطر اگر خواهان کسب نتایج بالا از برندسازی شخصی خود هستید، نباید از اختصاص بودجه برای آن واهمه داشته باشید. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/umF811qB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه