معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت جمله بازاریابی الکترونیک می تواند موجبات معرفی صنایع دستی را در سطح بین المللی و بازارهای جهانی محقق سازد.
حسین عباس زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بازاریابی جهانی و کاربردی کردن صنایع دستی و هنرهای سنتی در زندگی مدرن امروز، بهترین شیوه برای حفظ صنایع دستی کشور است.
وی افزود: ارتقای دانش و به کارگیری روش های نوین از جمله بازاریابی الکترونیک می تواند موجبات معرفی صنایع دستی را در سطح بین المللی و بازارهای جهانی محقق سازد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: امروزه فناوری اطلاعات نقش ارزنده و مؤثری در بسیاری از کسب و کارها ایفا می کند و با سرعت و شدت آنها را تحت تأثیر قرار داده است.
عباس زاده ادامه داد: فناوری اطلاعات این امکان را فراهم می آورد که اطلاعات دقیق تر و بیشتری از مشتریان بالقوه و نیازها و رفتارهای خرید آنها به دست آورد.
وی بیان کرد: همچنین کانال ها و مسیرهای جدیدی برای ارتباط و تعامل میان عرضه کنندگان و مشتریان گشوده شده که این فناوری ها امکان ایجاد روابط مؤثر و دوستانه تر میان تولیدکننده، عرضه کننده و شرکای کانال توزیع برقرار می سازد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مبنای اساسی برای بازاریابی الکترونیک و تجارت الکترونیک فراهم می آورد که در همین راستا این اداره کل با همکاری سازمان مرکزی و شرکت زودل کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی را در دی ماه سال گذشته با حضور قریب به 150نفر از هنرمندان و کارشناسان و دست اندرکاران برگزار کرد.
عباس زاده یادآور شد: همچنین هنرمندان صنایع دستی در سه مورد نمایشگاه های خارج کشور شامل؛ نمایشگاه هدایای مسکو، توکیو و نمایشگاه فلورانس ایتالیا در رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که مسئله بیکاری و ایجاد اشتغال مولد همراه با افزایش تولید داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی و فراهم کردن زمینه مشارکت آن در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی مهم ترین دغدغه مسئولان و رئوس برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را تشکیل می دهد توجه به صنایع دستی و اهمیت آن به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن بیش از بیش شده است.