جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه اکثر استارتاپ ها کم و بیش از بازاریابی محتوایی استفاده می کنند. زمانی که بودجه شما اندک است، بازاریابی محتوایی گزینه ای ارزان و در عین حال تأثیرگذار برای توسعه کسب و کارتان به حساب می آید. به علاوه همانطور که دارمِش شاه، یکی از مؤسس های Hubspot، اشاره می کند: «اگرچه هنوز هم امکان تأثیرگذاری بر دنیا از طریق ارائه پیام های جذاب وجود دارد، اما شیوه های بازاریابی سنتی بسیار پرخرج هستند. در این میان راهکار بهتر خلق داستانی جذاب یا به اشتراک گذاری محتوایی به درد بخور است. در واقع راهکار جایگزین بهره گیری از قدرت بازاریابی محتوایی خواهد بود.»

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

اگرچه بازاریابی محتوایی کم هزینه محسوب می شود، اما این امر لزوما به معنای سهولت کاربردش نیست. بی شک خلق محتوای جذاب بسیار دشوار است، به ویژه محتوای ویدئوی که در عین ارائه المان های جذاب باید داستانی در مورد برندمان نیز بیان کند. به این ترتیب انتظار از محتوای ویدئویی جذب مخاطب به برند مدنظرمان است.

دشواری بازاریابی محتوایی شاید برای رایان رینولدز چندان دشوار به نظر نرسد. وی سال های زیادی را در راستای جمع آوری منابع مالی مناسب و حمایت استودیوی سازنده از فیلم DeadPool، که در سال 2016 با بودجه 58 میلیون دلار ساخته شد، صرف کرد. چنین بودجه ای برای یک فیلم قهرمان محور در عصر حاضر ریسک بزرگی محسوب می شود. این ریسک به طور عمده متوجه دشواری ساخت چنین فیلم هایی با بودجه ای چنین اندک است. به عنوان مثال فیلم مشهور Avengers: Infinity Wars برای ساخت بودجه ای نزدیک به 300میلیون دلار در اختیار داشت.

به مانند بودجه اصلی فیلم، بخش بازاریابی DeadPool نیز از کمبود منابع مالی رنج می برد. به این ترتیب رینولدز سراغ خلق داستانی رفت که در عین هزینه کم توجه استودیو سازنده را نیز به خود جلب کند. جوک های درون گفت وگویی، طنزهای عریان و طراحی لباس هوشمندانه ایده های رایان برای خلق داستانی جذاب بودند. در حقیقت بازاریابی فیلم DeadPool خلاقیت را جایگزین هزینه های سنگین بازاریابی کرد. در کمال تعجب برنامه رایان و فیلم DeadPool با موفقیت همراه شد. این فیلم در سال 2016 در سراسر دنیا بیش از 750 میلیون دلار فروش داشت. به این ترتیب DeadPool به پرفروش ترین فیلم تاریخ در دسته R (دسته بندی فیلم بزرگسالان) بدل شد.

مطلب مرتبط: گزارش هاروارد بیزینس در مورد الگوی جدید بازاریابی و تبلیغات

فیلم DeadPool 2 به عنوان دنباله نسخه موفق قبلی انتظارات زیادی را باید برآورده سازد. در این میان اگرچه سازندگان فیلم روی برخی استراتژی های مشهور بازاریابی حساب باز کرده اند، اما رایان رینولدز تمام تمرکزش را روی بازاریابی محتوایی قرار داد. به عنوان مثال، وی از تمام توان طنزپردازی شخصیت فیلم در ویدئوهای جالبی نظیر کلیپ همراه با دیوید بکام قرار داده است. این ویدئو که به نام «همراه با عذرخواهی هایی برای دیوید بکام» روانه بازار شد، بیش از 17 میلیون بازدید در طول هفته نخست کسب کرد. در مورد این کلیپ باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشت. در حقیقت این کلیپ هیچ صحنه ای از فیلم جدید را رو نمی کند، بلکه فقط به گفت وگویی جذاب میان رایان و بکام می پردازد. بی تردید این یک کلیپ جذاب، هیجان انگیز و در عین حال مخاطب پسند به حساب می آید.

علاوه بر همکاری با ستاره ای مانند دیوید بکام، رینولدز به سراغ برنامه مشهور استفان کولبرت نیز رفته است. این برنامه که به سبک نمایش گفت وگومحور پخش می شود، یکی از نمایش های مشهور در آمریکاست. براین اساس هنگامی که استفان در حال صحبت پیرامون مهمان امشب برنامه اش بود، رینولدز با پیراهن مخصوص شخصیت DeadPool وارد می شود. نکته جالب اینکه رینولدز اصلا میهمان آن شب برنامه نبود. با چنین غافلگیری وی برای چند دقیقه همه حاضران و بیننده های برنامه را هیجان زده کرد.

همچنین رینولدز در یک کلیپ جالب با سیلین دیون نیز همکاری کرد. در این موزیک ویدئو شخصیت DeadPool نقش اصلی را برعهده داشت. صحنه های موزیک ویدئو نیز ترکیبی از ایده اصلی خواننده و سکانس هایی از فیلم بود. بی تردید این ویدئو در مقایسه با سایر کارهای رینولدز برای جلب مخاطب تنها سرگرمی ساده ای محسوب می شود. با این حال همین طرح به ظاهر ساده نیز حدود 20میلیون مخاطب به خود جلب کرد.

با بیان چند نمونه موفق از شیوه های بازاریابی رایان رینولدز برای فیلم DeadPool به نظر باید نکاتی را برای کمپین های آتی خود به خاطر بسپاریم. در ادامه مقاله به بررسی چند نکته مهم در مورد الگوی بازاریابی محتوایی این فیلم خواهیم پرداخت.

1- شما حتما باید بازاریابی کنید

بسیاری از استارتاپ ها از بازاریابی صرف نظر می کنند. در هر صورت آنها در پی تولید محصولی جذاب برای خرید هستند. در این میان هم بازاریابی را در صورت تولید کالایی باکیفیت امری غیرضروری تلقی می کنند. با این حال این دسته از شرکت ها به یک نکته مهم توجه ندارند: بدون بازاریابی درست چه کسی از وجود محصول باکیفیت شما باخبر خواهد شد؟ بازاریابی به شیوه درست شما را در یافتن مخاطب علاقه مند به کسب وکارتان یاری می کند.

براین اساس اگر برنامه ای برای سرمایه گذاری روی بازاریابی ندارید، توصیه من عدم سرمایه گذاری روی ایجاد کسب وکار به طور کلی است.

2- بازاریابی باید معطوف به رفع یک نیاز باشد

هیچکس با چنین فکری صبح ها از خواب بیدار نمی شود: خدایا امروز می خواهم یک تبلیغ اسپم مشاهده کنم. در حقیقت 95درصد مردم از اینکه تمرکز یا حواس شان پرت شود، بدشان می آید. 5درصد بعدی نیز از پرت شدن حواس شان نفرت دارند.

بهترین شیوه بازاریابی مبتنی بر تمرکز روی کاری است که به بهترین نحو انجام می دهیم: کمک به مشتری. به عبارتی دیگر، بهترین الگوی بازاریابی باید مبتنی بر ارائه محتوایی ارزشمند و کمک کننده به مشتریان ثابت یا بالقوه باشد. رمز موفقیت کمپین های موفق همین است. ارائه مطالبی که به درد مخاطب می خورد.

در اینجا یک نکته را به یاد داشته باشید. محتوای به درد بخور لزوما کاربرد عینی در زندگی روزمره ندارد. به این ترتیب بازاریابی محتوایی مبتنی بر کمدی نیز جزئی از مطالب به درد بخور و کاربردی دسته بندی می شود. در هر صورت همه ما در طول روز نیاز به اندکی خنده و شادی نیز داریم.

3- اگر تا زمان آمادگی محصول تان برای بازاریابی صبر کنید، همه چیز را باخته اید

به طور ایده آل شما باید نخستین خط از کمپین بازاریابی تان را به هنگام طراحی ایده اصلی محصول تان در ذهن پرورش دهید. در حقیقت هرچه زودتر اقدام به جذب مخاطب برای محصول مان کنیم، بازار هدف آمادگی پذیرایی بهتری از ما را خواهد داشت. 

در مورد فیلم DeadPool 2 یک سال پیش از نمایش دست به کار شد. یکی از نخستین کلیپ های تبلیغاتی این فیلم با حضور رایان رینولدز در نقش باب راس روی آنتن رفت. در این کلیپ جالب رایان با ایفای نقش نقاش مشهور به ترسیم برخی از صحنه های سری دوم فیلمش پرداخت. توصیه اصلی این بخش دقیقا همین است: سرعت عمل بالا در بازاریابی هیچگاه بد نیست.

مطلب مرتبط: راهکارهای جدید برای موفقیت در الگوی بازاریابی

4- خرید توجه ممکن نیست

پیروزی در بازاریابی با بلند داد زدن، ایجاد تبلیغات بزرگ تر یا پخش آگهی در میان برنامه های پرطرفدار به دست نمی آید. در واقع شما نمی توانید توجه مخاطب را خریداری کنید، بلکه تنها اجاره آن ممکن است. در حقیقت تبلیغات همیشه موقتی است. درست زمانی که کمپین تان تمام می شود، توجه مخاطب نیز از شما برداشته خواهد شد. به علاوه همیشه رقبای پولدار در پی هزینه بیشتر هستند. این نکته به طور معمول برای شرکت های کوچک تر خطری در پی ندارد. در هر صورت هزینه بیشتر الزاما به معنای نتیجه بهتر نیست، بنابراین اجازه دهید رقبای پولدارتان بودجه شان را بی دلیل خرج کنند.

به عنوان یک استارتاپ استفاده شما از بازاریابی باید معطوف به دستیابی به مخاطب هدف باشد. مخاطب هدف نیز شامل افراد علاقه مند کسب وکار و محصول شما می شود. تنها در این صورت شما توان ادامه فعالیت کسب وکارتان را در شرایط مناسب خواهید داشت.

5- فقط به تیم بازاریابی تان اکتفا نکنید

در سال های نخست فعالیت هر شرکتی تمام کارمندان باید در فرآیند فروش دخالت داشته باشند. همچنین تمام افراد باید در فرآیند بازاریابی نیز نقشی ایفا کنند. در این زمینه رایان رینولدز نمونه کاملا مناسبی به حساب می آید. در واقع وی فقط به یک تبلیغ سطحی در آستانه نمایش فیلمش اکتفا نکرد. وی در این خصوص در مصاحبه با هالیوود ریپورتر اینگونه اظهارنظر کرده است: «من هیچگاه همکاری به این بزرگی در فرآیند تولید و نمایش فیلم نداشتم. در طول مدت ساخت فیلم و به ویژه فرآیند بازاریابی من همکاری نزدیکی با تیم تبلیغاتی داشتم. در حقیقت گاهی اوقات من ایده های تازه ام را در ساعت 3 صبح برای اعضای تیم به صورت ایمیل می فرستادم. نکته جالب اینکه حداکثر 10 تا 15 دقیقه بعد پاسخ آنها را دریافت می کردم.»

درست به همین دلیل تیم شما نیازمند افرادی با میزان دلسوزی و علاقه بالا به کسب وکارتان است؛ کسانی که توانایی لازم برای ایده پردازی و ارائه آن به استودیوهای ضبط فیلم را داشته باشند. در زمینه جذب چنین افرادی هیچگاه نباید کم کاری کرد. در حقیقت هرچه شمار بیشتری از افراد را جذب کنید، در زمینه بازاریابی و تبلیغات موفق تر عمل خواهید کرد.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : inc
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/F4ZAkr1C
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه