جمعه, ۱۳ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 4 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز
چطور هوش مصنوعی به مدیریت زمان در بازار کمک می کند؟

هوش مصنوعی و بازاریابی فوق سریع

6 ماه پیش ( 1402/12/21 )

مارکتینگ حوزه ای است که بیشتر از آنکه درباره کمیتش صحبت کنیم، همیشه نگاه ما به کیفیت خروجی کار بوده است. اغلب کارشناس ها و مدیران معیار اصلی شان برای داوری درباره عملکرد یک تیم بازاریابی براساس کیفیت نهایی کارشان است. البته در این میان نکات دیگری نیز در داوری نهایی اثرگذار است. همانطور که یک تیم فوتبال تا ابد برای بردن افتخارات بزرگ وقت ندارد، شما هم به عنوان بازاریاب نمی توانید کلی زمان برای خودتان خریده و در نهایت هیچ موفقیت بزرگی به همراه نیاورید. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تان به همراه داشته و در نهایت شاید به قیمت موقعیت کاری تان هم تمام شود. 

ما در روزنامه فرصت امروز صرفه جویی در زمان یا به عبارت بهتر مدیریت زمان را یکی از مهارت های اساسی در دنیای بازاریابی می دانیم. این مهارت به شما کمک می کند تا بدون هیچ دردسری کارتان را درست مثل ساعت جلو ببرید. خب اغلب ما تجربه دیر کردن در قرارهای مهم کاری یا حتی تحویل پروژه ها را داریم. نکته کلیدی در این میان صبر بی نهایت پایین مخاطب در زمینه بازاریابی است بنابراین اگر شما نتوانید محتوای درست و حسابی برای مخاطب هدف در سریع ترین زمان ممکن آماده کنید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

هوش مصنوعی و بازاریابی فوق سریع

بی شک بازاریابی سریع در دنیای کنونی امری نیست که موجب شگفتی شود. بسیاری از بازاریاب ها برای اینکه اثرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را داشته باشند، نیاز به افزایش سرعت دارند. این نکته در تمام حوزه های کاری به چشم می خورد. اگر قرار باشد بازاریابی فوق سریع را نه یک رویای خام، بلکه واقعیتی اجتناب ناپذیر بدانیم، بی شک استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در این میان اهمیت بسیار ویژه ای خواهد داشت. این نکته ای است که بسیاری از کارآفرینان بدان توجه زیادی ندارند. 

باور کنید یا نه، دوران بازاریابی به سبک کلاسیک دیگر تمام شده و امروزه هوش مصنوعی یکی از جنبه های مهم بازاریابی دنیا محسوب می شود. درست به همین دلیل شما باید خودتان را برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای متفاوت آماده کنید. 

مطلب مرتبط: تغییرات دنیای بازاریابی با هوش مصنوعی

ما در این مقاله قصد داریم به شما برای انتخاب بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در راستای صرفه جویی در زمان کمک کنیم. اینطوری شما بدل به بازاریابی فوق سریع خواهید شد. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا با ما همراه شوید تا زیر و بم ماجرا را دربیاوریم.

چرا هوش مصنوعی؟

چرا هوش مصنوعی؟

اولین سوالی که درباره بازاریابی فوق سریع باید جواب دهیم، چرایی استفاده از هوش مصنوعی است. اصلا این ابزارها چه فایده مشخصی دارند که بازاریاب ها باید خودشان را درگیر آنها کنند؟ این سوالی است که بسیاری از بازاریاب ها هنوز هم جواب روشنی برای آن ندارند. درست به همین خاطر ما در ادامه قصد داریم برخی از مزایای هوش مصنوعی در زمینه مدیریت زمان را مرور کنیم. اینطوری جواب درست و حسابی برای شما پیدا خواهیم کرد. 

یافتن ایده های تازه

یافتن ایده های تازه

یافتن ایده های تازه معمولا فرآیند زمانبری محسوب می شود. بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده تکنیک هایی مختلفی دارند. شما حتی اگر یک بازاریاب کاملا حرفه ای هم باشید، باز یافتن ایده های طلایی زمان زیادی از شما می گیرد. 

درست به همین خاطر هوش مصنوعی در طول سال های اخیر کاربردهای بی نهایت متنوعی برای کارآفرینان داشته است. یکی از کاربردهای مهم این فناوری کمک به بازاریاب ها برای کاهش زمان مورد نیاز برای یافتن ایده های تازه است. 

احتمالا شما هم با اصطلاحاتی مثل «توفان ذهنی» آشنایی کامل دارید. این عبارت در واقع به فرآیند مرور سریع ایده های مختلف و یافتن بهترین گزینه ممکن اشاره دارد. قبول دارم این فرآیند به شما برای ترکیب ایده ها و مرور ناخودآگاه کمک می کند، اما در دنیای سریع امروز شاید کمتر کسی فراغت لازم برای این کار را داشته باشد. در چنین شرایطی هوش مصنوعی اینجاست تا خیلی راحت به شما کمک کند. کافی است از ابزارهای مناسب در این زمینه استفاده کنید تا فرآیند ایده یابی برای تان بدل به گزینه ای بی دردسر شود. 

اتوماسیون فرآیندهای تکراری

اتوماسیون فرآیندهای تکراری

برخی از کارها در دنیای کسب و کار دائما تکرار می شود. مثلا شما باید همیشه حوصله کافی برای جواب دادن به ایمیل ها یا دایرکت مشتریان را داشته باشید. به علاوه، انتشار محتوا درست در زمانی مشخص نیز از جمله مسئولیت هایی است که گاهی اوقات بازاریاب ها خیلی راحت فراموش می کنند. درست به همین خاطر استفاده از هوش مصنوعی می تواند کمک شایانی برای شما محسوب شود. 

فرآیند استفاده از هوش مصنوعی در این میان شامل محول کردن برخی از مسئولیت ها به این ابزار است. اینطوری شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن تعامل تان با مخاطب هدف را سر و سامان دهید. 

یادتان باشد، شما به عنوان بازاریاب همیشه کارهای مهمی دارید که باید هر طور شده برای شان وقت جور کنید. خب در این صورت هوش مصنوعی به شما برای یافتن زمان مناسب جهت انجام کارهای مختلف کمک شایانی خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و با استفاده از هوش مصنوعی زمان مورد نیازتان را ایجاد کنید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر پیش می رود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی با کمک هوش مصنوعی

دسترسی به بازارهای تازه

دسترسی به بازارهای تازه

دسترسی به بازارهای تازه فرآیندی است که برای بسیاری از بازاریاب ها هیجان انگیز محسوب می شود. البته به شرط اینکه مطالعه خوبی درباره بازارهای هدف و گزینه های مناسب داشته باشید. این فرآیندی است که به شما برای اثرگذاری درست بر روی مخاطب هدف کمک کرده و کارتان را نیز به شدت ساده می کند. نکته کلیدی در این میان تلاش برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف در هر بازار تازه ای براساس سلیقه خودشان است. 

مطالعه بازار معمولا کاری نیست که بازاریاب ها استقبال خوبی از آن بکنند. درست به همین خاطر خیلی وقت ها شکست های بزرگی در پی بی توجهی به مطالعه بازار در کمین کارآفرینان است. این نکته ای است که امروزه بسیاری از برندها به طور ویژه ای بدان نظر دارند. پس اگر فکر کرده اید امروزه می توانید به ساده ترین شکل ممکن فرآیند کارتان در این راستا را مدیریت کنید، باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه مطالعه بازار کاری نیست که شما از زیرش شانه خالی کنید. 

هوش مصنوعی در این میان مثل یک دوست صمیمی به شما برای مطالعه سریع تر بازار کمک خواهد کرد. با این حال حتی چنین فناوری نیز شما را به طور کامل بی نیاز از مطالعه بازار نخواهد کرد. در عوض کمی از زمان کلان مورد نیاز برای این کار را کم می کند. پس هیچ وقت فکر نکنید به طور کامل از زیر بار مطالعه بازار در خواهید رفت. 

پیشگیری از خطای انسانی

پیشگیری از خطای انسانی

بازاریابی همیشه همراه با خطاهایی است که برای برندها حسابی گران تمام می شود. مثلا انتشار یک محتوا در زمان نادرست یا ارائه جواب های اشتباه به مخاطب گاهی حسابی سر و صدا راه می اندازد. درست به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازاریابی بدون توجه به این نکات اصلا حال و هوای خودش را نخواهد داشت. 

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار کمکی به بازاریاب ها برای پرهیز از اشتباهات رایج کمک ویژه ای می کند. به زبان خودمانی، شما با استفاده از این ابزارها به ساده ترین شکل ممکن امکان خداحافظی با خطاهای انسانی را خواهید داشت. 

بی شک هوش مصنوعی نیز اشتباهات خاص خودش را دارد، اما در یک نگاه کلی درصد اشتباهات در رابطه با این فناوری تازه بی نهایت کمتر از سایر گزینه ها مثل نیروی انسانی است. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز تلاش برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از این شیوه را بی نهایت جذاب و تاثیرگذار می دانیم. 

کاهش هزینه ها

کاهش هزینه ها

کاهش زمان موردنیاز برای بازاریابی تنها گزینه ای نیست که موجب توجه عمومی به هوش مصنوعی شده است. در کنار این مسئله هزینه های بازاریابی نیز نقش مهمی ایفا می کند. امروزه بسیاری از بازاریاب ها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دنبال راهکارهای کم هزینه هستند. این در حالی است که دورنمای کلی مارکتینگ چنین کاهش هزینه ای را نشان نمی دهد. فرشته نجات شما در این میان ابزارهای هوش مصنوعی هستند که با هزینه ای بی نهایت کم کار چندین کارشناس حرفه ای را انجام می دهند. این امر به شما کمک می کند تا تلاش موفقی برای کاهش هزینه ها داشته باشید. 

وقتی هزینه های بازاریابی شما کاهش پیدا می کند، شانس بیشتری برای دریافت بازگشت سرمایه بیشتر خواهید داشت. این نکته ای است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان کمک خواهد کرد. یادتان باشد، شما نمی توانید در دنیای کسب و کار دوران را با کلی کارشناس یا گزینه های پرهزینه پر کنید. در عوض باید کم کم سراغ راهکارهایی برای کاهش هزینه در دنیای کسب و کار بروید. اینطوری شانس بهتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

بازاریاب هایی که دائما باید به هیأت مدیره گزارش های دقیق ارائه دهند، نمی توانند دور کاهش هزینه ها را خط بکشند. خب وقتی شما در گزارش تان اقدام به بیان برخی از نکات کلیدی در زمینه کاهش هزینه ها می کنید، کارتان خیلی راحت تر جلو خواهد رفت. این نکته ای است که به شما برای تعامل با مخاطب هدف کمک بیشتری می کند؛ چراکه معمولا تیم های مدیریتی تمایل بیشتری برای اختصاص بودجه مناسب به بخش های فعال در زمینه کاهش هزینه ها دارند. 

مطلب مرتبط: هوش مصنوعی چطور بازاریابی دیجیتال را متحول می کند؟

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای مدیریت زمان

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای مدیریت زمان

بازاریابی و مدیریت زمان مفاهیم درهم تنیده ای هستند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت زمان به بازاریابی بهتر منجر خواهد شد. این همان دلیلی است که ما در این بخش قصد داریم تا برخی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی را به اتفاق شما مرور کنیم. اگر شما هم اطلاعات دقیقی درباره هوش مصنوعی ندارید، بد نیست تا انتخاب این مقاله با ما همراه باشید. اینطوری دانش فنی گسترده ای، دست کم درباره کلیت ابزارها، پیدا می کنید. 

چت جی پی تی (Chat Gpt)

چت جی پی تی (Chat Gpt)

یکی از گزینه های محبوب در طول سال های اخیر همین چت جی پی تی است. این ابزار به شما برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و در واقع خیلی از کارهای زمانبر را به راحتی آب خوردن انجام می دهد. 

بی شک هیچ بازاریابی نمی تواند کاملا بر روی هوش مصنوعی برای مدیریت کارها تکیه کند. با این حال چت جی پی تی به شما کمک شایانی برای یافتن ایده های بازاریابی یا حتی نگارش محتوا می کند. امروزه نسل 3.5 این هوش مصنوعی به طور رایگان در دسترس همه کاربران جهانی قرار دارد. نکته مهم اما دسترسی به نسخه 4 آن است. این نسخه پولی بوده و برای استفاده از آن چاره ای به غیر از خرید حق اشتراک ندارید. 

بی شک هوش مصنوعی دامنه وسیعی از ابزارها را شامل می شود. با این حال اگر دنبال ابزاری مطمئن با ریسک خطای پایین هستید، چت جی پی تی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این ابزار به شما اجازه می دهد تا بدون هیچ دردسری سراغ مخاطب هدف تان رفته و بر روی آنها اثرگذاری لازم را داشته باشید. این طوری دیگر لازم نیست دائما نگران نتیجه نهایی کارتان باشید. یادتان نرود، این روزها بسیاری از بازاریاب ها برای تعامل با مخاطب هدف نیاز به دقت بی نهایت بالایی دارند. پس اگر دوست ندارید کارتان با ایرادات ریز و درشتش شناخته شود، بد نیست از چت جی پی تی نیز استفاده کنید. 

جسپر (Jasper)

جسپر (Jasper)

مدیریت کارهای گروهی اصلا ساده نیست. اگر شما یک مدیر حرفه ای نداشته باشید، کار تیمی خیلی زود بدل به میدانی برای جنگ و دعوا می شود. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف همیشه از بهترین ابزارها نیز استفاده کنید. این کار دقیقا مثل استخدام مربی های حرفه ای در تیمی مثل لس آنجلس لیکرز است. خب بدون مربی های خوب حتی بهترین بازیکنان دنیا هم در زمینه مسابقه گیج خواهند شد. 

هوش مصنوعی جسپر به شما برای مدیریت کارهای گروهی به شیوه ای دقیق کمک می کند. شما با استفاده از این ابزار به ساده ترین شکل ممکن امکان استفاده از گزینه های بازاریابی را خواهید داشت. نکته کلیدی اینکه شما می توانید همیشه از جسپر به عنوان ابزاری کلیدی برای تعامل با مخاطب تان سود ببرید. 

مطلب مرتبط: تضمین موقعیت حرفه ای در دنیای بازاریابی محتوا در دوران هوش مصنوعی

یکی از مهارت های جسپر یافتن میزان واقعیت یک ادعا در متن است. امروزه بسیاری از تیم های بازاریابی برای اثبات ادعای شان هیچ دلیل و مدرکی ندارند. این در حالی است که جسپر مثل یک پژوهشگر حرفه ای دنبال سند و مدرک برای حرفه های مختلف می رود. این درست همان نکته ای است که در طول سال های اخیر برای کسب و کارها اهمیت پیدا کرده است. 

احتمالا شما هم قبول دارید جست وجو برای فکت های دقیق کار ساده‎ای نیست. درست به همین دلیل جسپر در طول سال های اخیر محبوبیت زیادی در میان بازاریاب ها پیدا کرده است. این امر باعث شده خیلی از تیم های بازاریابی سراغ استفاده از این ابزار دوست داشتنی برای مدیریت بهتر پروژه های شان بروند. 

کاپی ای آی (Copy.ai)

کاپی ای آی (Copy.ai)

آیا تا حالا برای تان پیش آمده با یک محتوای طولانی رو به رو شوید و اصلا حوصله مطالعه اش را نداشته باشید؟ فرقی ندارد شما به عنوان یک بازاریاب مشغول فعالیت هستید یا دانشجویی که امتحان پایان ترمش از یک کتاب هزار صفحه ای است؛ در هر صورت مطالعه حجم بالایی از محتوا هیچ وقت کار ساده ای نیست. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرینان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه یک راه میانبر داشته باشند. 

راه میانبر پیشنهادی ما در این بخش استفاده از ابزار کاپی ای آی است. این ابزار به شما کمک می کند حجم بالایی از محتوا را در یک چشم به هم زدن خلاصه کنید. اینطوری کارتان خیلی ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

یادتان باشد، شما نمی توانید خیلی ساده از کنار اطلاعات ارزشمند عبور کنید، اما از طرف دیگر وقت زیادی هم ندارید. به همین دلیل کاپی ای آی بهترین ابزار ممکن برای تعامل میان شما و مخاطب تان خواهد بود؛ چراکه این ابزار نه تنها به شما برای خلاصه سازی محتوا کمک می کند، بلکه فرآیندهایی مثل مطالعه بازار را نیز به طور کاملا هوشمند انجام خواهد داد. اینطوری با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با تولید محتوا نخواهید داشت. 

همانطور که از اسم کاپی ای آی می شود حدس زد، این ابزار به طور اختصاصی برای بازاریاب ها طراحی شده و به همین خاطر در میان کسب و کارها طرفدارهای ویژه ای دارد. البته شما نباید فقط به این نکته کلیدی توجه داشته باشید؛ چراکه ابزارهای غیرتخصصی نیز به دلیل استفاده از یادگیری ماشینی به شما برای اهداف بازاریابی کمک شایانی خواهند کرد. این نکته ای است که شما باید همیشه مد نظر قرار دهید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

میدجرنی (Midjourney)

میدجرنی (Midjourney)

آیا تا حالا دل تان خواسته محتوایی به غیر از متن برای بازاریابی دم دست تان بود؟ بی شک همیشه نکاتی مثل یادگیری کار با فوتوشاپ یا دیگر ابزارهای مربوط به ویرایش تصویر اعصاب همه را خُرد می کند. با این حال از وقتی هوش مصنوعی سر و کله اش پیدا شده، دیگر لازم نیست خیلی نگران چنین نکاتی باشید. امروزه بسیاری از برندها به خوبی فرصت استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای بصری را دارند. 

در میان گزینه های مختلفی که شما می توانید استفاده کنید، میدجرنی گزینه ای وسوسه کننده محسوب می شود. درست به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از آن را یک گزینه کاملا منطقی می دانیم؛ چراکه با استفاده از آن بسیاری از مشکلات تان در رابطه با تولید محتوای بصری حل خواهد شد. 

یادتان باشد، شما نمی توانید از هوش مصنوعی انتظار طراحی عکس های کاملا شخصی سازی شده یا حیرت انگیز را داشته باشید، اما اگر دستورات دقیقی به میدجرنی دهید، شما را شگفت زده خواهد کرد؛ چراکه این ابزار توانایی بسیار زیادی در زمینه تولید محتوای دقیق دارد. 

نکته دیگری که باید همیشه به یاد داشته باشید، استفاده از این ابزارها برای ویرایش عکس است. خب شما لازم نیست همیشه تولید عکس را برعهده این ابزارها قرار دهید. این مسئله ای است که معمولا بازاریاب ها توجه زیادی بدان ندارند. درست به همین خاطر دائما با مشکلات بزرگی رو به رو می شوند. 

گرمرلی (Grammarly)

گرمرلی (Grammarly)

آخرین ابزاری که ما در این بخش قصد بررسی اش را داریم، گرمرلی است. بی شک رعایت دستور زبان با دقت بالا کاری نیست که هر بازاریابی از پس آن برآید. درست به همین دلیل گاهی اوقات بازاریاب ها نیاز به استفاده از ابزارهای کمکی دارند. اگر در میان ابزارهای مربوط به دستور زبان گشت و گذار دقیقی کرده باشید، به خوبی از وضعیت فاجعه بار این حوزه خبر دارید. شاید تنها ابزار درست و حسابی در این میان گرمرلی باشد. این ابزار به شما برای نوشتن یک متن مناسب برای بازاریابی یا هر هدف دیگری کمک می کند. البته در این میان امکان ساده سازی یا تخصصی تر کردن متن نیز وجود دارد. 

مطلب مرتبط: تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی

اگر بخواهیم خیلی سرراست بحث کنیم، باید گفت گرمرلی دقیقا مثل یک معلم ادبیات با حوصله رفتار می کند. به طوری که بعد از چند دقیقه متن اولیه فاجعه بار شما بدل به یک اثر هنری خواهد شد. پس منتظر چه هستید؟ اگر شما هم دستور زبان ضعیفی دارید، گرمرلی همان چیزی است که باید از همین امروز استفاده از آن را شروع کنید. اینطوری کارتان خیلی ساده تر خواهد شد. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.linkedin.com

https://www.socialmediaexaminer.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dSiws8ko
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه