سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب و کارها در دنیای امروز با اسم شان سر زبان ها می افتند. اگر قرار بود برندی مثل نایک اسم عجیب یا طولانی برای خودش انتخاب می کرد، احتمالا این روزها حسابی از رقبایی مثل پوما عقب افتاده بود. اسم ها خیلی وقت ها در بازار معجزه می کنند. به همین خاطر کارآفرینان ماه ها و سال ها دنبال یک اسم خوب بازار را زیر و رو می کنند. نکته جالب اینکه خیلی وقت ها بعد از کلی جست ‏وجو هم کارآفرینان موفق به یافتن اسمی جذاب نمی ‏شوند. این معما در دوره و زمانه فعلی که آنلاین شاپ ها حسابی روی بورس هستند بیشتر از هر زمان دیگری مهم شده است. به طوری که خیلی از آنلاین شاپ ها فقط به خاطر اسم عجیب شان در بازار شکست های سنگین می خورند.

ما در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق و منطقی به معمای انتخاب اسم برای آنلاین شاپ ها داشته باشیم. شما در این مسیر به طور کلی دو استراتژی اساسی دم دست دارید. استراتژی اول شامل استفاده از ابزارهای دارای هوش مصنوعی برای مرور نام ها و ایده های مختلف است. 

انتخاب اسم برای آنلاین شاپ

راهکار دوم اما بالازدن آستین و ورود به گود است. ما در روزنامه فرصت امروز بیشتر طرفدار راهکار دوم هستیم. با این حال در مقاله فعلی به طور مفصل هر دو راهکار را زیر ذره بین خواهیم برد. پس با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی دقیق و همه جانبه به ماجرای انتخاب اسم برای آنلاین شاپ ها داشته باشیم. 

مطلب مرتبط: انتخاب اسم برای برند: چالشی به قدمت تاریخ کسب و کار

اسم گذاری با هوش مصنوعی

اسم گذاری با هوش مصنوعی

این روزها هوش مصنوعی تمام بخش های زندگی انسان را به خودش اختصاص داده است. به طوری که انگار هیچ راه فراری از هوش مصنوعی باقی نمانده و آدم ها باید روز به روز زندگی شان را بیشتر با آن هماهنگ کنند. البته از حق نگذریم، هوش مصنوعی واقعا خیلی جاها به داد آدم ها می رسد. مثلا مرور ایده ها و ترکیب اسم های مختلف را در نظر بگیرید. این کار برای یک فرد عادی کلی زمان می برد. با این حال هوش مصنوعی به خوبی آن را برای من و شما انجام خواهد داد. 

سوال اصلی در این بخش یافتن ابزارهای مناسبی است که هوش مصنوعی را دودستی در اختیار ما قرار دهند. خب هر کاری اصول و قاعده خودش را دارد. ما در این بخش سعی می کنیم برخی از بهترین ابزارها در این رابطه را به شما معرفی کنیم. 

شاپیفای

شاپیفای

شاپیفای یکی از موسسات بزرگ فعال در زمینه طراحی و راه اندازی فروشگاه های آنلاین است. این شرکت با برندهای بزرگ بسیار زیادی همکاری دارد. به طوری که این روزها همه برای طراحی سایت فروش شان سراغ شاپیفای می روند. یکی از خدمات رایگان و جذاب این برند مربوط به سرویس انتخاب نام برای فروشگاه هاست. شما در این سرویس با تعیین حوزه کاری تان امکان مرور کلی اسم مختلف و ترکیبی را خواهید داشت. 

خیلی وقت ها کارآفرینان نگران تکراری بودن اسم ها یا ثبت شان از سوی کارآفرینان دیگر هستند. خب در این صورت شاپیفای خیال تان را کاملا راحت خواهد کرد؛ چراکه شما اصلا نیازی به نگرانی در این رابطه نخواهید داشت. شاپیفای به کمک هوش مصنوعی دائما ثبت اسم ها را بررسی کرده و در صورت ثبت یکی از آنها، دیگر نمایشش نخواهد داد. 

اوبرلو

اوبرلو

اوبرلو هم یکی از نام های مشهور در دنیای دیجیتال محسوب می شود. سایت این برند دارای مطالب بسیار جذابی برای کارآفرینان است. اگر شما دنبال انتخاب اسم برای کسب و کارتان در بازارهای انگلیسی زبان هستید، استفاده از مطالب وبلاگ این برند حسابی به کارتان خواهد آمد. 

یکی از خدمات جانبی اوبرلو کمک به کارآفرینان برای انتخاب اسم برند است. شما در این رابطه اصلا دست تنها نخواهید بود؛ چراکه علاوه بر اسم های تولید شده با هوش مصنوعی، سایر کاربران هم امکان پیشنهاد اسم های مختلف را خواهند داشت. اینطوری شما می توانید از تجربه دیگران و هوش مصنوعی به طور همزمان استفاده کنید. 

جالب ترین بخش درباره سرویس اوبرلو اعلام احتمال تکراری بودن برخی از اسم هاست. مثلا اگر شما اسمی مثل نایکیا برای برندتان انتخاب کنید، اوبرلو به شما اخطار جدی می دهد؛ چراکه این اسم خیلی شبیه برند نایک است و احتمالا بعدا برای تان دردسرساز می شود. 

شما در دنیای کسب و کار با گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب نام برند یا فروشگاه آنلاین رو به رو هستید. با این حال خیلی از این گزینه ها پولی بوده و به شما امکانات رایگان نمی دهد. ما در این بخش سعی کردیم گزینه های رایگان را برای تان فهرست کنیم. اینطوری شما شرایط بسیار راحت تری خواهید داشت و پول تان هم الکی هدر نمی رود. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

معمولا کارآفرینان در بازار دنبال ساده ترین گزینه ها هستند که اتفاقا هزینه زیادی هم روی دست شان نگذارد. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید و از دو ابزار بالا نهایت استفاده را ببرید. 

مطلب مرتبط: چطور اسم مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید؟

اصول انتخاب اسم برای آنلاین شاپ

اصول انتخاب اسم برای آنلاین شاپ

تا اینجای کار ما با برخی از ابزارهای دیجیتال برای کمک به انتخاب اسم برای خرده فروشی ها آشنا شدیم. حالا نوبتی هم باشد باید نگاهی به اصول این کار بیندازیم. خب همیشه که نباید به خیال کمک ابزارهای گوناگون کار امروز را به فردا انداخت. پس اجازه دهید بدون هیچ معطلی برویم سراغ اصل ماجرا.

 

کوتاهی و اختصار: مهمترین نکته در انتخاب اسم

کوتاهی و اختصار

آیا فروشگاه یا آنلاین شاپی را سراغ دارید که یک اسم بی نهایت طولانی داشته باشد. ذهن آدم معمولا اسم های کوتاه را خیلی بهتر به یاد می آورد. درست به همین خاطر برندهای بزرگ معمولا اسم های تک بخشی دارند. البته در برخی از موارد مثل مرسدس بنز، معمولا یکی از بخش های اسم در بین مردم دست به دست می شود. 

با توجه به اینکه کسی در دنیای آنلاین شاپ ها برای من و شما فرش قرمز پهن نکرده، بهتر است قبل از اینکه مشتریان حسابی از خجالت برندمان دربیایند، خودمان سراغ یک اسم ساده و سرراست برویم. اینطوری خیال خودمان هم راحت تر خواهد بود. 

شاید شما در اولین تلاش تان برای انتخاب یک اسم کوتاه با شکست رو به رو شوید. در این صورت لازم نیست خیلی به خودتان فشار بیاورید؛ چراکه کوتاه کردن اسم کار خیلی سختی نیست. کافی است چند بار آن را ویرایش کرده یا در این فرآیند از نظرات دوستان تان کمک بگیرید. آن وقت یک اسم تک بخشی عالی دم دست تان خواهد بود. 

تفاوت با دیگران: عنصری حیاتی برای آنلاین شاپ

تفاوت با دیگران

انتخاب اسمی که قبلا از سوی بقیه امتحان شده، نه تنها مشکلات حقوقی برای تان به همراه خواهد داشت، بلکه با استقبال سرد مشتریان هم رو به رو می شود. این روزها مشتریان دوست دارند از برندهای خلاق و متفاوت خرید کنند. بنابراین شما برای رقابت با غول های بازار چاره ای به غیر از تقویت توان رقابت تان ندارید. 

اگر دقت کرده باشید، ابزارهایی که در بخش های قبلی به شما معرفی کردیم، یکی از بهترین گزینه ها برای امتحان اسم های تکراری است. پس اصلا این فرصت را از دست ندهید. 

شاید به سرتان زده باشد برای اسم آنلاین شاپ روی نام خانوادگی تان حساب باز کنید. در این صورت باید از شما بخواهیم کمی بیشتر احتیاط کنید؛ چراکه اسم های خانوادگی معمولا ایده خوبی برای آنلاین شاپ نیستند. شاید این ایده درباره فروشگاه ها یا کسب و کارهای کلاسیک کاملا جواب دهد، اما ماجرای کسب و کارهای آنلاین کاملا فرق دارد؛ چراکه در این فضا کسی با ایده های کلاسیک میانه چندان خوبی ندارد. پس بهتر است به جای اینکه خودتان را درگیر یک بازی سراسر باخت کنید، کمی منطقی تر به ماجرا نگاه کنید. 

مطلب مرتبط: انتخاب نام برند با 5 راهکار طلایی

توجه به هویت آنلاین برند

توجه به هویت آنلاین برند

هر کسب و کاری در دنیای آنلاین یک هویت خاص برای خودش دارد. اگر شما هنگام انتخاب اسم به هویت آنلاین برندتان توجه نکنید، مجبور به تغییر اسم تان برای دفعات متعدد خواهید شد. شاید فکر کنید تغییر اسم که اصلا ایرادی ندارد. خب در این صورت باید شما را با یک پدیده مهم آشنا کنیم. این روزها خیلی از کسب و کارها برای عملکرد بهتر در بازار به ثبات نیاز دارند. حالا اگر قرار باشد هر روز اسم برندتان عوض شود، آیا ردی از ثبات باقی خواهد ماند؟

توصیه ما در روزنامه فرصت امروز برای انتخاب اسم آنلاین شاپ توجه به آینده بلندمدت کسب و کارتان است. خیلی از برندها برای اینکه هویت بلندمدتی برای خودشان تعریف کنند، سراغ ایده های عجیب و غریب می روند. اگر نظر ما را بخواهید، اولین و مهمترین بحث در این میان انتخاب اسمی است که بتوانید برای همیشه روی آن تکیه کنید. خب اسم برندتان که مثل نوشابه نیست که هر بار یک اسم متفاوت را امتحان کنید!

این روزها کارآفرینان قبل از اینکه سراغ انتخاب یک اسم بروند، حسابی با دوستان یا کارشناس های گوناگون مشورت می کنند. اگر شما هم دوست دارید تجربه ای مشابه را پشت سر بگذارید، بد نیست همین کار را انجام دهید. برای این کار کافی است یک بار هم که شده خودتان را جای مخاطب هدف قرار داده و فکر کنید همین فردا اسم برند مورد علاقه تان عوض شود. آن وقت خیلی خوب اهمیت مشورت با کارشناس ها و دوستان قبل از انتخاب اسم را درک خواهید کرد. 

انتخاب اسم دامنه خلاقانه

انتخاب اسم دامنه خلاقانه

چه کسی گفته آدرس سایت آنلاین شاپ شما باید یک گزینه تکراری یا کلیشه ای باشد. مثلا اگر شما یک اسم دو بخشی برای آنلاین شاپ تان انتخاب کرده اید، لازم نیست آدرس سایت تان را الکی طولانی کنید. در عوض می توانید کار را خیلی راحت تر دنبال کرده و از یک اسم مخفف برای سایت تان استفاده کنید. اینطوری درج آدرس سایت هم برای کاربران ساده تر می شود. 

یادتان باشد، این روزها کاربران دنبال راهکارای بی نهایت ساده هستند. بنابراین اگر شما پیشنهادهای پیچیده یا عجیبی جلوی روی آنها قرار دهید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. آدرس سایت چیزی نیست که شما هر روز عوض کرده یا از کاربران انتظار حفظ دقیق آن را داشته باشید. پس بهتر است تا جای ممکن اختصار را در این رابطه رعایت کنید. وگرنه خیلی زود با مشکلات اساسی رو به رو می شوید. 

نکته مهمی که در این میان باید مدنظر شما قرار گیرد، اهمیت استفاده از دامنه ای است که قبلا استفاده نشده باشد. گاهی اوقات بازاریاب ها برای زرنگ بازی هم که شده از دامنه ای مشابه را با پسوندی متفاوت به کار می گیرند. این کار نه تنها تاثیرگذاری کافی برای شما ندارد، بلکه خیلی زود اوضاع تان را پیچیده خواهد کرد. پس بهتر است قبل از اینکه خودتان را درگیر یک سیاه چاله بزرگ کنید، به همه جنبه های کارتان با دقت توجه نمایید. 

یافتن منبع الهام تازه

یافتن منبع الهام تازه

شما برای موفقیت در بازار نیاز به یک الگو دارید. این کاری است که تقریبا تمام مردم دنیا برای موفقیت انجام می دهند. مثلا ورزشکاران جوان را در نظر بگیرید. بی شک هر کسی که رویای تبدیل شدن به قهرمان فرمول یک را دارد، نیم نگاهی هم به مایکل شوماخر خواهد داشت. البته در این میان کم نیستند کسانی که روی اسطوره های دیگر دست می گذارند. ماجرا هر طور که باشد، شما باید برای ورود به بازار کمی خلاقانه تر عمل کنید. به زبان خودمانی، بد نیست از یک منبع الهام متفاوت در مقایسه با دیگران استفاده کنید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر خواهد شد. 

گاهی اوقات زندگی روزمره یکی از مهمترین منابع الهام برای کارآفرینان است. در این صورت شما باید کمی دقیق تر زندگی روزمره تان را زیر ذره بین قرار دهید. اینطوری کلی منبع الهام تازه برای تان پیدا می شود. به علاوه، شما همیشه می توانید سراغ ایده های ترکیبی بروید. پس لازم نیست حتما روی یک منبع الهام تک و تنها دست بگذارید. خب ترکیب گزینه های مختلف با هم که همیشه ایده بدی نیست، مگر نه؟

منبع الهام تازه ای که با بقیه رقبا تفاوت داشته باشد، ایده های بهتری به شما می دهد. بنابراین نه تنها در زمینه انتخاب اسم، بلکه در سایر بخش های کسب و کارتان هم از آن به خوبی استفاده خواهید کرد. ماجرا به بخش جالبش رسید، نه؟

دنیای کسب و کار همیشه ساده و سرراست نیست. گاهی اوقات شما برای بهبود عملکردتان نیاز به تغییرات عمده دارید. اگر برخی از رقبا از یک راهکار مشخص برای انتخاب اسم استفاده می کنند، اصلا دلیل خوبی برای تقلید کورکورانه شما نیست. پس بهتر است قبل از اینکه خودتان را با دردسری بزرگ رو به رو کنید، کمی هم به فکر نوآوری و خلاقیت باشید. اینطوری نتایج بهتری در بازار می گیرید. اگر شک دارید، کافی است فقط یک بار این دستورالعمل را امتحان کنید. قول می دهم طوری عاشقش شوید که نگو.

مطلب مرتبط: راهنمای انتخاب نام مناسب برای کسب و کار

سخن پایانی

توصیه های لازم برای انتخاب یک اسم درجه یک برای آنلاین شاپ

انتخاب اسم برای آنلاین شاپ کاری است که خیلی ها به سادگی از کنارش عبور می کنند. خب کارآفرینان معمولا خودشان را درگیر کارهای به اصطلاح «مهمتر» می کنند. راستش را بخواهید، ما اصلا میانه خوبی با کنار گذاشتن فرآیند انتخاب اسم برای آنلای‎ شاپ تحت عنوام کار ساده نداریم. بنابراین در این مقاله تلاش کردیم نشان دهیم انتخاب یک اسم خوب چقدر اهمیت دارد. 

حالا شما اطلاعات و توصیه های لازم برای انتخاب یک اسم درجه یک برای آنلاین شاپ تان را دم دست دارید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و ماجراجویی تان را شروع کنید. هر جا هم که به مشکل خوردید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. 

منابع:

https://www.shopify.com

https://www.allnwbusiness.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q7dd2g6d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه