پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تکنیک های جذب مخاطب در اینستاگرام

8 ماه پیش ( 1402/6/7 )
نویسنده : آماندا دمکو   مترجم : امیر آل علی  

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که برای اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها استفاده می شود. این شبکه در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر، دو کارمند سابق اسکایپ، تأسیس شد. اینستاگرام در ابتدا برای آیفون و آیپد و در سال 2012 برای اندروید نیز روانه بازار شد. این شبکه به سرعت روند محبوبیت خود را طی کرد و آمارهای جدیدی در حوزه شبکه های اجتماعی از خود به جای گذاشت. اگرچه کمتر کسی تصور می کرد که اینستاگرام با توجه به رشد فوق العاده خود، به برند دیگری واگذار شود.

تکنیک های جذب مخاطب در اینستاگرام

با این حال پیشنهاد تاریخی فیس بوک، همه چیز را تغییر داد. درواقع در سال 2012 پیشنهاد یک میلیارد دلاری مارک زاکربرگ باعث شد تا این اتفاق تاریخی رخ دهد. از آن زمان، اینستاگرام به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل شده است و بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد.

مطلب مرتبط: بازاریابی و چالش جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام

تاریخچه اولیه اینستاگرام

ایده اینستاگرام در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر، دو کارمند سابق اسکایپ، مطرح شد. سیستروم و کرایگر از عدم وجود یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس های با کیفیت بالا ناراضی بودند. آنها می خواستند یک شبکه اجتماعی ایجاد کنند که به کاربران اجازه دهد عکس های خود را به سرعت و به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارند. این دو در ژانویه 2010 کار بر روی اینستاگرام را آغاز کردند. آنها در ابتدا برنامه را با نام Burbn توسعه دادند، اما در اکتبر 2010 نام آن به اینستاگرام تغییر پیدا کرد. اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 برای آیفون منتشر شد. این برنامه به سرعت محبوب شد و ظرف چند ماه بیش از یک میلیون کاربر را پیدا کرد که آماری حتی بهتر از فیس بوک به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شد. 

رشد اینستاگرام

بر هیچ کسی پوشیده نیست که حمایت ابربرندی نظیر فیس بوک از این شبکه باعث شد تا سرعت رشد اینستاگرام، تداوم فوق العاده ای داشته باشد. گرچه این شبکه در ابتدا تنها امکان اشتراک گذاری عکس را در اختیار کاربران خود قرار می داد. با این حال پس از مدتی مدیران این شبکه، ویژگی های جدیدی را اضافه کردند که از جمله آنها می توان به قابلیت استوری ، پخش زنده، IGTV، ابزارهای ادیت و واقعیت افزوده اشاره کرد. این ویژگی ها به اینستاگرام کمک کردند تا محبوبیت خود را حفظ کند و به رشد خود ادامه دهد. اینستاگرام یک پلتفرم قدرتمند برای ارتباط و اشتراک گذاری محتوا است. این شبکه توسط افراد و سازمان های مختلف برای اهداف مختلف استفاده می شود. در حال حاضر این شبکه نه تنها برای کاربران عادی، بلکه برای افراد مشهور و خصوصا کسب و کارها نیز به یک بازار با فروش میلیاردی تبدیل شده است. با این حال موفقیت در این شبکه تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که مخاطبان خوبی را در اختیار داشته باشید. به همین خاطر مسئله جذب مخاطب، به یک مقوله بسیار مهم تبدیل شده است که در ادامه تکنیک های مناسب در این زمینه را بررسی خواهیم کرد. 

1-یک استراتژی محتوای قوی داشته باشید

اولین قدم برای موفقیت در اینستاگرام، داشتن یک استراتژی محتوای قوی است. این استراتژی باید شامل اهداف شما از حضور در اینستاگرام، مخاطبان هدف شما و نوع محتوایی باشد که می خواهید منتشر کنید. هنگام تعیین اهداف خود، باید مشخص کنید که می خواهید از اینستاگرام برای چه کاری استفاده کنید. آیا می خواهید برند خود را بسازید، محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید یا به مخاطبان خود سرگرمی ارائه دهید؟

مخاطبان هدف شما نیز باید به خوبی شناخته شوند. شما باید بدانید که چه کسانی به محتوای شما علاقه مند هستند و نیازها و خواسته های آنها چیست. در نهایت، باید نوع محتوایی را که می خواهید منتشر کنید، تعیین کنید. این محتوا می تواند شامل عکس ها، ویدئوها، متن، استوری ها و ... باشد. درواقع از محتوا در جهان امروز به عنوان پادشاه نام برده می شود. به همین خاطر لازم است تا به دنبال مواردی مطابق با نیاز روز جامعه هدف و با شیوه بیان جذاب باشید. 

مطلب مرتبط: جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

2-محتوای باکیفیت تولید نمایید

یکی از مهمترین عوامل جذب فالوور در اینستاگرام، تولید محتوای باکیفیت است. محتوای شما باید جذاب، آموزنده و مرتبط با مخاطبان هدف شما باشد. از استفاده از عکس ها و ویدئوهای باکیفیت غافل نشوید. این تصاویر باید واضح، کارآمد و مرتبط با محتوای شما باشند. همچنین، از نوشتن متن های جذاب و آموزنده غافل نشوید. این متن ها باید کوتاه، مختصر و مرتبط با محتوای شما باشند. در زمینه کیفیت فراموش نکنید که منظور اصلی این است که در کنار مفید بودن، جذابیت بصری نیز وجود داشته باشد. درواقع حتی بهترین محتواها اگر کیفیت تصویر خوبی را نداشته باشند، شانس موفقیت را پیدا نخواهند کرد. 

3-با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

یکی دیگر از عوامل مهم جذب فالوور در اینستاگرام، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان است. این کار را می توانید از طریق پاسخ به نظرات و سوالات آنها، برگزاری مسابقات و تعاملات دیگر انجام دهید .از نظرات و سوالات مخاطبان خود استقبال کنید و به آنها پاسخ دهید. این کار نشان می دهد که به مخاطبان خود و به نظرات آنها اهمیت می دهید. همچنین، می توانید مسابقات و تعاملات مختلف را در اینستاگرام برگزار کنید. این کار باعث می شود که مخاطبان شما بیشتر با شما درگیر شوند و به شما توجه بیشتری کنند. برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب، راهکارهای مختلفی وجود دارد که توصیه می شود تا تمامی آنها را مورد توجه خود قرار دهید. درواقع در این زمینه همواره ترندهای جدیدی به وجود می آید که باعث می شود تا به مطالعه و جست و جوی مداوم، نیاز داشته باشید. این امر بدون شک امری زمانبر بوده و به همین خاطر است که امروزه تمامی برندها، حداقل یک ادمین برای صفحات خود در اینستاگرام و تمامی شبکه های دیگر، دارند. 

4- از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ ها یکی از ابزارهای مهم برای دیده شدن محتوای شما در اینستاگرام هستند. با استفاده از هشتگ های مرتبط با محتوای خود، می توانید محتوای خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید. هنگام انتخاب هشتگ ها، دقت کنید که از هشتگ های مرتبط و پرمخاطب استفاده کنید. همچنین، از استفاده بیش از حد هشتگ ها خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث شود محتوای شما اسپم تلقی شود. خوشبختانه امروزه انواع نرم افزارها وجود دارد که شما را در پیدا کردن هشتگ های مناسب، کمک می کند. در این زمینه فراموش نکنید که حداقل یک هشتگ شخصی داشته باشید تا افراد با جست و جوی آن بتوانند سریعا محصولات شما را پیدا کنند. در این رابطه هشتگی با نام برند شما، یکی از این موارد محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

5-از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

اگر می خواهید به سرعت فالوور جذب کنید، می توانید از تبلیغات اینستاگرام استفاده نمایید. تبلیغات اینستاگرام به شما امکان می دهد که محتوای خود را در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار دهید. هنگام استفاده از تبلیغات اینستاگرام، باید هدف خود از تبلیغات و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. همچنین، باید بودجه تبلیغات خود را تعیین نمایید. خوشبختانه در این بخش شما می توانید با هر بودجه ای، فعالیت داشته باشید و این امر خود زمینه را برای فعالیت تمامی برندها، مهیا می کند. 

6-از الگوریتم غافل نشوید 

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل هایی است که تعیین می کند چه پست هایی در فید، استوری ها و صفحه اکسپلور کاربران نمایش داده شوند. این الگوریتم به طور مداوم در حال تغییر است تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و محتوای مرتبط تری را به کاربران نشان دهد. در ابتدا، الگوریتم اینستاگرام به ترتیب زمان انتشار، پست ها را نمایش می داد اما با گذشت زمان، اینستاگرام شروع به استفاده از الگوریتم های پیچیده تری نمود تا محتواهای مرتبط تری را در معرض دید کاربران قرار دهد این الگوریتم ها براساس عوامل مختلفی مانند تعامل کاربران با پست ها، نوع محتوا، حساب های دنبال شده و سایر موارد کار می کنند. در این زمینه فراموش نکنید که الگوریتم ها نیز پس از مدتی تغییر می کنند و مواردی ثابت نیستند. به همین خاطر لازم است تا همواره جدیدترین ها را جست و جو نمایید. 

در آخر این نکته را فراموش نکنید که همواره اقدامات بیشتری نیز وجود دارد که می توانید برای قدرتمندتر شدن صفحه خود مورد استفاده قرار دهید. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر که هر فردی می تواند یک آنلاین شاپ برای خود ایجاد نماید و در زمینه جذب مخاطب فعالیت داشته باشد، ابدا نباید به سطح خاصی محدود شوید.

منبع : later
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QjAWEtdw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه