یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل ادز در طول سال های اخیر به طور مداوم تغییر و تحول پیدا کرده است. شاید به همین خاطر امروزه همه بازاریاب ها کارشان را بر روی این ابزار مفید متمرکز می کنند. بی شک کلی ابزار دیگر نیز دم دست من و شما قرار دارد تا فعالیت بازاریابی و تبلیغات مان را براساس آن توسعه دهیم. نکته کلیدی در این میان کیفیت بسیار بالاتر گوگل ادز است. اگر به این مسئله اعتبار و شهرت خودِ گوگل را هم اضافه کنیم، دیگر جایی برای تردید باقی نمی ماند.

حالا که سال جدید از راه رسیده و همه درگیر تعیین اهدافی تازه برای کسب و کارشان هستند، بد نیست کمی درباره ترندهای احتمالی گوگل ادز حرف بزنیم. خب انتظار ندارید که ترندهای این حوزه در سال جدید هم دست نخورده باقی بماند. 

شما لازم نیست یک بازاریاب حرفه ای باشید تا متوجه اهمیت استفاده از ترندهای تازه شوید. نکته کلیدی در این میان یافتن چنین ترندهایی است. خیلی از بازاریاب ها به خیال اینکه ترندهای تازه ای را پیدا کرده اند، کمپین شان را به شیوه ای تازه سامان می دهند. متاسفانه در این رابطه همیشه خطر اشتباه و شکست های سنگین وجود دارد. به همین خاطر بد نیست شما از همین ابتدا کارتان را کمی بهتر شروع کنید. حتما می پرسید چطور؟ خب ما اینجا هستیم تا بدون هیچ دردسری برخی از مهمترین ترندهای ممکن را تحویل تان دهیم. پس با ما همراه باشید تا این نکات و ترندها را با هم مرور کنیم. 

ترندهای گوگل ادز برای 2024

ترندهای گوگل ادز برای 2024

پیش بینی دقیق ترندهایی که حوزه بازاریابی و تبلیغات را تحت تاثیر قرار می دهد، کار بی نهایت سختی است. به همین خاطر ما اصلا ادعایی درباره جریان کلی تبلیغات نداریم. در عوض سراغ گوگل به عنوان یکی از گزینه های جذاب رفته ایم. شما در انتهای این مقاله به خوبی با برخی از ترندهای اساسی و ارزشمند حوزه بازاریابی در گوگل ادز آشنا می شوید. از آنجایی که دامنه مخاطب ما در روزنامه فرصت امروز بی نهایت وسیع است، سعی کرده ایم توصیه ها و ترندها را طوری توضیح دهیم تا به کار همه کسب و کارها بیاید. پس اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی اضافه ای، یک راست برویم سراغ اصل مطلب.

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز چقدر برای برندها آب می خورد؟

رونمایی از ابزارهای بیشتر با هوش مصنوعی

رونمایی از ابزارهای بیشتر با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در طول سال 2023 حسابی گرد و خاک به پا کرده است. این نکته برای بسیاری از کسب و کارها اوضاع را حسابی به هم ریخته و کار را دشوار کرده است؛ چراکه از یکسو دنبال استفاده از این ابزارها برای ساده سازی کارشان هستند و از سوی دیگر نمی دانند تا کجا می شود به این ابزارها اعتماد کرد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای تعیین حد و مرز ماجراست. 

گوگل در طول سال جدید ابزارهای بسیار متنوعی برای شخصی سازی تبلیغات و همچنین طراحی ساده تر آنها رونمایی خواهد کرد. عمده این سرویس ها زیر مجموعه گوگل ادز خواهد بود. نکته کلیدی استفاده هرچه بیشتر از نسل جدید هوش مصنوعی است. اخبار متنوعی درباره رونمایی از چت جی پی تی 4.5 به گوش می رسد. اگر این اتفاق روی دهد، دوباره شاهد شوک تازه ای در بازار خواهیم بود؛ چراکه هوش مصنوعی یک برگ برنده تازه رو می کند و باید منتظر تغییرات احتمالی این ماجرا باشیم. 

یکی از تغییراتی که احتمالا کاربران گوگل ادز را حسابی غافلگیر می کند، آپدیت اساسی گوگل آنالیتیکس خواهد بود. این ابزار تحلیلی به بازاریاب ها برای دسترسی بی دردسر به برخی از مهمترین اطلاعات کمک می کند. به همین دلیل اساسی است که شما کارتان را به بهترین شکل ممکن در این حوزه انجام دهید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

اگر میانه خوبی با هوش مصنوعی دارید، در طول سال جاری همه چیز مطابق میل تان پیش خواهد رفت. با این حال اگر میانه تان با این فناوری چندان خوب نیست، نباید انتظار وضعیت خوبی را داشته باشید. بد نیست از همین امروز کمی اطلاعات تان درباره هوش مصنوعی را آپدیت کنید. قول می دهم استفاده از این فناوری اول از همه به سود خودتان تمام شود. 

یکی از تاثیرات اساسی استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در گوگل ادز مربوط به طراحی تبلیغات است. به طوری که سیستم هوش مصنوعی می توانید توصیه های کلیدی برای طراحی تبلیغات و حتی ویرایش آنها به بازاریاب ها دهد. بی شک در این صورت سطح کیفی کمپین ها حسابی افزایش پیدا می کند. اینطوری آن دسته از بازاریاب هایی که میانه خوبی با هوش مصنوعی ندارند، فشار بیشتری را حس خواهند کرد. ماجرا جالب شد، نه؟

توسعه سیستم مزایده و اتوماسیون

توسعه سیستم مزایده و اتوماسیون

اتوماسیون یکی از فناوری های مورد علاقه کارآفرینان در همه حوزه ها محسوب می شود. خب اگر کسی را سراغ دارید که حوصله بازاریابی به شیوه سنتی و با کلی دردسر را دارد، ما را هم بی خبر نگذارید. در این میان اتوماسیون به شما کمک می کند تا خیلی از کارهای تکراری و زمان بر مثل گردآوری و تحلیل دقیق اطلاعات را در مدت زمانی کمتر انجام دهید. 

کسانی که تجربه بازاریابی با گوگل ادز را دارند، خیلی خوب از سیستم مزایده اش آگاهی دارند. این سیستم به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. به این صورت که تبلیغات شما را نه تنها براساس معیار مادی، بلکه از نظر سطح کیفیت و سابقه تان در زمینه طراحی کمپین، امتیازدهی خواهد کرد. در نهایت همین امتیازها به شما برای همکاری با گوگل کمک می کند. 

توسعه سیستم مزایده گوگل ادز براساس نیازهای جاری در دنیای کسب و کار روی خواهد داد. بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند این نیازها همیشه ثابت است. خب این دقیقا مهمترین تفاوت گوگل با سایر رقبایش است؛ چراکه مدیران گوگل باور دارند همیشه شرایط بازار و نیازهای مشتریان شان در حال تغییر است. به همین خاطر استراتژی های مناسبی در این راستا انتخاب کرده و کارشان را پیش می برند. اگر شما هم دوست دارید کمی کارتان را بهتر جلو ببرید، همیشه می توانید روی آپدیت های گوگل ادز حساب کنید. 

نکته کلیدی که اینجا باید آویزه گوش تان کنید، آشنایی سریع با تغییرات سیستم مزایده گوگل است. اگر شما این کار دائما به زمانی دیگر موکول کنید، خیلی زود فرصت تان تمام خواهد شد. آن وقت شما می مانید و سیستمی که دیگر هیچ آشنایی با آن ندارید. خب تغییرات کوچک در کنار هم تغییرات بزرگ را شکل می دهد بنابراین اگر مثلا شش ماه سراغی از تغییرات گوگل ادز نگیرید، کارتان تمام خواهد شد.

مطلب مرتبط: گوگل ادز یا متا ادز؟ تفاوت های کلیدی مهمترین ابزارهای تبلیغاتی

تاکید بیشتر بر مخاطب گسترده

تاکید بیشتر بر مخاطب گسترده

خیلی وقت ها آدم دنبال خرید محصولی است که هیچ تصور مشخصی از آن ندارند. مثلا جوانی را در نظر بگیرید که آخر هفته ها با دوستانش به زمین چمن رفته و ساعت ها فوتبال بازی می کند. بی شک جوان قصه ما اول از همه به یک چفت کفش استوک خوب نیاز دارد. با این حال معمولا آدم ها از قبل برند و مدل یک کفش را ذر ذهن ندارند. در عوض این کیفیت و قیمت است که حرف آخر را خواهد زد. 

از آنجایی که اغلب مردم در دنیای امروز سراغ خرید آنلاین می روند، تجربه کیفیت یک محصول امر بی نهایت سختی به نظر می رسد. اگرچه فناوری هایی مثل واقعیت افزوده تلاش شان برای بهبود اوضاع را می کنند، اما هیچ چیز در این میان تضمین شده نیست. به همین خاطر شما باید حواس تان را به خوبی جمع کنید، وگرنه سرتان بی کلاه می ماند. 

اگر نظر ما را بخواهید، معیار اصلی تعیین کیفیت در دنیای آنلاین به نظرات کاربران برمی گردد. مثلا اگر کسی قبلا از یکی از مدل های استوک نایک استفاده کرده باشد، احتمالا نظرش برای مشتریان بعدی تاثیرگذار خواهد بود. دقیقا به همین خاطر خیلی از برندها تلاش می کنند نظرات مثبت مشتریان شان در رابطه با محصولات گوناگون را جلب کنند. اینطوری اوضاع کاری خیلی بهتر جلو می رود. 

اگر شما در شبکه های اجتماعی عضو هستید، باید از همین امروز سراغ بازاریابی بهتر بروید. این کار به شما کمک می کند تا دردسرهای کمتری را تجربه کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنید. محور اصلی هم تلاش برای نمایش نظرات مثبت مشتریان خواهد بود. 

اجازه دهید تا خیلی از بحث اصلی دور نشده ایم، درباره مفهوم مخاطب گسترده در گوگل ادز حرف بزنیم. بر این اساس گوگل به این نتیجه رسیده که تعامل با مشتریانی که هیچ ایده قبلی در ذهن ندارند، در قالب کلیدواژه های شسته و رفته امکان پذیر نیست. به همین خاطر در طول سال جاری به بازاریاب ها بیشتر از هر زمان دیگری استفاده از طیف وسیع کلیدواژه ها را توصیه خواهد کرد. 

اگر شما بازاریاب باهوشی باشید، قبل از اینکه گوگل چنین توصیه ای به شما بکند، خودتان دست به کار می شوید. این یعنی در طول زمان اوضاع تان را بهتر کرده و از رقبا سبقت می گیرید. یادتان باشد، در این میان شما نباید سراغ کلیدواژه های تکراری بروید. در عوض دامنه وسیع اثرگذاری تان منوط به استفاده از کلیدواژه های متنوع خواهد بود. اینطوری از هر طیفی از مشتریان که فکرش را بکنید، مخاطب جذب خواهید کرد. 

تنوع در رابطه با کلیدواژه ها شاید برای کسانی که سال هاست طور دیگری بازاریابی می کنند، کمی عجیب به نظر برسد. خب زمانی انسان ها اصلا فکر پرواز در آسمان ها را هم نمی کردند. با این حال شرایط دنیا همیشه مطابق انتظار ما پیش نمی رود. پس بد نیست خودتان را برای تغییرات مهم و بزرگ آماده کنید. این طوری دردسرهای کمتری را تجربه خواهید کرد. 

ادامه رشد تبلیغات ویدئویی

ادامه رشد تبلیغات ویدئویی

آیا کسی را سراغ دارید که میانه خوبی با ویدئو نداشته باشد؟ خیلی از مردم استفاده اصلی شان از اینترنت مربوط به تماشای ویدئو می شود. درست به همین خاطر ضروری است که توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را حفظ کنید. این یعنی تولید محتوای ویدئویی در طول سال جدید هم اهمیت زیادی خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: تبلیغات اتوماتیک گوگل ادز

براساس گزارش گوگل، در طول دو دهه اخیر روند استفاده از ویدئو تحول قابل ملاحظه ای داشته است. از نزدیک به یک دهه قبل به دلیل افزایش سرعت اینترنت در چهارگوشه دنیا توجه بیشتری به ویدئو جلب شده است. آمار و ارقام درباره میزان محبوبیت یوتیوب یکی از بهترین مثال ها در این رابطه است. اگر یوتیوب تا این اندازه محبوب است، یکی از دلایل اصلی آن به توانایی بازاریاب ها برای مانور بیشتر بر روی فرمت ویدئو برمی گردد. البته در کنار بازاریاب ها باید به فکر تولیدکنندگان محتوا نیز بود. 

یکی از نکاتی که حسابی برای تولیدکنندگان محتوا مهم است، بحث کپی رایت و درآمدزایی است. این نکته برای بسیاری از بازاریاب ها هنوز هم گیج کننده به نظر می رسد، اما یوتیوب از چند سال قبل تولیدکنندگان محتوا را در درآمد تبلیغاتی اش سهیم کرده است. به این صورت که تولیدکنندگان محتوایی که کانال شان کمی پا گرفته باشد، براساس معیارهایی مثل تعداد دنبال کننده و بازدید ویدئوها سهم تبلیغاتی دریافت می کنند. 

اگر شما تا حالا میانه خوبی با بازاریابی ویدئویی نداشته اید، سال 2024 احتمالا آخرین فرصت تان برای آشتی با این شرایط است. وگرنه خیلی زود از عرصه رقابت حذف می شوید. آن وقت دیگر هیچ کسب و کاری از جانب شما خطر رقابت شدید را حس نخواهد کرد. 

خوشبختانه ضبط ویدئو و ویرایش آن در طول سال های اخیر بدل به کاری بی نهایت جذاب و سرگرم کننده شده است. اگر زمانی شما باید تمام ابزارهای ادوبی را فوت آب می شدید، حالا دیگر داستان حسابی فرق کرده است؛ چراکه کلی اپ و نرم افزار تحت وب برای ویرایش حرفه ای ویدئو دم دست قرار دارد. بنابراین شما می توانید با خیال راحت ویدئوی‎تان را با گوشی همراه ضبط کرده و به راحتی سراغ اثرگذاری بر روی مخاطب تان بروید. اینطوری فرآیند بازاریابی بسیار ساده ترین را طی می کنید. 

فکر می کنم بتوانید حدس بزنید چقدر هوش مصنوعی در ساده سازی ویرایش ویدئو نقش بازی می کند. اگر بخواهیم خیلی دقیق بحث را جلو ببریم، هوش مصنوعی به بازاریاب ها کمک می کند تا با حداقل دانش و مهارت در زمینه ویرایش محتوا وارد گود شوند بنابراین دیگر هیچ عذر و بهانه ای از سوی شما پذیرفته نیست. 

حالا که به خوبی از اهمیت فرمت ویدئو در حوزه بازاریابی باخبر شدیم، باید کمی درباره استراتژی گوگل برای این حوزه حرف بزنیم. گوگل ادز در طول سال جدید سرمایه گذاری بیشتری بر روی نمایش تبلیغات ویدئویی خواهد کرد. این فرآیند به طور مشخص بر روی یوتیوب تمرکز دارد. درست به همین خاطر شما باید فرآیند فعالیت تان در این حوزه را به طور درست سازماندهی کنید. 

این روزها فضای تبلیغاتی زیادی در گوگل و یوتیوب دم دست بازاریاب ها قرار دارد. با این حال شما نمی توانید به این راحتی از پس رقابت شدید در گوگل برآیید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای افزایش کیفیت ویدئوهای تبلیغاتی است؛ چراکه در سیستم مزایده گوگل اهمیت کیفیت محتوا روز به روز بیشتر می شود. این یعنی شما با در دست داشتن یک ویدئو باکیفیت امکان شکست دادن پیشنهادات هنگفت سایر رقبا در مزایده گوگل را دارید. یادتان نرود، گوگل همیشه به تجربه کاربرانش بیشتر از درآمد بالا اهمیت می دهد. این همان نکته ای است که می تواند برای شما تعیین کنندگی ویژه ای داشته باشد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کمی بهتر ویدئوهای بازاریابی تان را طراحی و ادیت کنید. 

تجربه بصری بیشتر 

تجربه بصری بیشتر 

اگر محتوای ویدئویی را کنار بگذاریم، به طور کلی محتوای بصری در طول سال جاری اهمیت مضاعفی پیدا خواهد کرد بنابراین ضروری است که شما هم با این تغییر و ترند احتمالی هماهنگ شوید. 

وقتی درباره محتوای بصری حرف می زنیم، ذهن اغلب مردم سراغ اینفوگرافی هایی می رود که گاه و بی گاه برای گزارش های آماری استفاده می شود. این در حالی است که شما نمی توانید همیشه کارتان را براساس این شیوه جلو ببرید. چراکه بعد از مدتی حوصله کاربران خیلی زود سر می رود. پس ضروری است تنوع محتوای بصری را پس ذهن داشته باشید. وگرنه هیچ وقت حریف دیگران نخواهید شد. 

یکی از ترندهای کلیدی در زمینه تجربه بصری مربوط به فناوری واقعیت افزوده و مجازی است. واقعیت افزوده از آنجایی که نیاز به دوربین های ویژه ندارد، محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است بنابراین شما می توانید بدون هیچ هزینه خاصی از این فناوری به سود خودتان استفاده کنید. نکته کلیدی که در اینجا باید پس ذهن داشته باشید، مسئله مربوط به واقعیت مجازی است. این فناوری با توسعه دوربین های واقعیت مجازی (VR) پیوند خورده است بنابراین اگر سراغ این فناوری می روید، باید حواس تان به دامنه محدود مخاطب تان هم باشد؛ چراکه هنوز در بسیاری از کشورها این دوربین ها آنطور که باید و شاید توسعه پیدا نکرده است. 

مطلب مرتبط: تبلیغات شناور (DSA) در گوگل ادز

نمایش 360 درجه محصولات

نمایش 360 درجه محصولات

یکسری از عکس هایی که در طول ماه های اخیر در زمینه فروش آنلاین حسابی سر و صدا به پا کرده اند، مربوط به نمای 360 درجه است. ماجرا از این قرار است که چنین عکس هایی از کنار هم قرار دادن چندین عکس از زاویه های مختلف درست می شود. اینطوری مخاطب امکان چرخاندن سوژه اصلی عکس و تماشای آن از زاویه های مختلف را پیدا می کند.

اگر شما تجربه خرید محصولاتی مثل مبل یا لپ تاپ را داشته باشید، خیلی خوب با دردسرهای تماشای آنلاین تمام جزییات محصول آشنا هستید. خب نمایش 360 درجه اینجاست تا این مشکلات را به بهترین شکل ممکن حل کند کافی است کمی به خودتان فشار آورده و کارتان را متفاوت تر از گذشته دنبال کنید. 

اشتباه نکنید، ثبت عکس های 360 درجه نیازی به دوربین های فوق حرفه ای ندارد. در عوض شما باید خودتان را برای استفاده از دوربین های معمولی و ثبت عکس های مختلف آماده کنید. این یعنی مثلا به جای 3 یا 4 تا عکس از محصول تان باید سراغ 20 تا 30 عکس بروید. اینطوری با کنار هم قرار دادن این عکس ها یک تصویر کلی با نمای 360 درجه گیرتان می آید. 

امروزه تصاویر 360 درجه در شبکه های اجتماعی به راحتی قابل نمایش نیستند. با این حال اگر قصد فروش در آمازون را دارید، این ایده حسابی به دردتان خواهد خورد. به طور مشابه در گوگل ادز نیز نمایش 360 تصاویر جذابیت زیادی دارد. 

یادتان باشد، شما نمی توانید به سادگی از سرویس گوگل شاپ عبور کنید. اگر هم دوست دارید در این سرویس تمایز آشکاری با رقبا داشته باشید، بد نیست روی عکس های 360 درجه حساب ویژه ای باز کنید. اینطوری خیلی راحت تر فرصت تولید محتوا و اثرگذاری بر روی مخاطب هدف گیرتان می آید. 

معمولا ترندهای تازه تا وقتی همه گیر نشده اند، فرصت خوبی به بازاریاب ها می دهند. به این معنا که شما فرصت استفاده از مزیت «اولین بودن» را پیدا می کنید بنابراین ضروری است کارتان در این راستا را به خوبی توسعه داده و اول از همه تصاویر 360 درجه در گوگل شاپ بارگذاری کنید. 

وقتی درباره تصاویر 360 درجه حرف می زنیم، نمی شود دور تبلیغات تعاملی را خط کشید. یکی از ساده ترین مثال ها درباره تبلیغات تعاملی انواع پازل هایی است که در قالب تبلیغات پیش پای مخاطب قرار می گیرد. این مدل از تبلیغات به دلیل درگیر ساختن مخاطب معمولا طرفدارهای زیادی دارد بنابراین بد نیست در طول سال جدید به طور مداوم از این ایده استفاده کنید. اینطوری شانس بیشتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا کرده و نتیجه بهتری هم خواهید گرفت. 

یادتان باشد، هیچ کدام از توصیه های بالا را نباید به طور اغراق شده ای دنبال کنید. چراکه پس از مدت زمانی کوتاه حسابی کار دست تان داده و دیگر نمی توانید مخاطب تان را غافلگیر کنید بنابراین باید نوعی تعادل میان گزینه های تبلیغاتی مختلف در این حوزه ایجاد کنید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

سخن پایانی

مهمترین ترندهای گوگل ادز

بازاریابی و تبلیغات بدون توجه به گوگل ادز اصلا معنایی ندارد. خیلی از بازاریاب ها در طول سال های اخیر سعی کرده اند مطابق دستورالعمل گوگل در زمینه های مختلف پیش بروند. با این حال یک ایده بهتر پیش بینی ترندها و تغییرات احتمالی در گوگل ادز است. اینطوری شما می توانید قبل از اینکه کسی از ترندها خبردار شود، بارتان را ببندید. 

ماجرا از این قرار است که بازاریاب ها به خوبی امکان تشخیص ترندهای احتمالی را ندارند. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این کار گاهی اوقات نتایج بی نهایت وحشتناکی برای برندها به همراه دارد. درست به همین خاطر ما در این مقاله سراغ بررسی برخی از مهمترین ترندهای احتمالی در گوگل ادز رفتیم. اینطوری شما می توانید سال جدید را با قدرت استارت زده و نگران هیچ چیز هم نباشید. 

مطلب مرتبط: چطور در گوگل ادز موفق تر عمل کنیم؟

یادتان نرود، توجه به تمام توصیه ها و ترندهای مورد بحث در این مقاله به طور همزمان کلیدی است. پس دور انتخاب سلیقه ای آنها را خط بکشید. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://medium.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/C5iGF9L0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه