دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل ادز یکی از ابزارهای پرطرفدار در دنیای تبلیغات محسوب می شود. به طوری که تمام بازاریاب ها استفاده از آن را بلد هستند یا دست کم درگیر یادگیری اش شده اند. شاید فکر کنید گوگل یکه تاز مطلق دنیای تبلیغات آنلاین است. خب در این صورت باید کمی ناامیدتان کنید؛ چراکه در دنیای امروز حتی گوگل هم رقبای گردن کلفتی دارد. مثلا شرکت متا (همان فیس بوک سابق خودمان!) را در نظر بگیرید. انتظار ندارید که این برند بزرگ با این همه پلتفرم زیرمجموعه در حوزه تبلیغات آنلاین دستی بر آتش نداشته باشد؟

متا ادز پلتفرمی دقیقا مشابه گوگل ادز است که به بازاریاب ها برای نمایش محتوای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مختلف متا کمک می کند. خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند کار کردن با متا هم دقیقا مثل گوگل ادز است. البته این خیال خام به محض اینکه وارد رابط کاربری متا ادز شوند، دودِ هوا می شود. با این حال کم نیستند کسانی که با همین رویای عجیب و غیرواقعی کلی از بودجه شان را نابود می کنند. 

گوگل ادز یا متا ادز؟

ما در این مقاله قصد نداریم آموزشی جامع درباره گوگل ادز یا متا ادز تقدیم تان کنیم. بی شک فضای آنلاین پر از آموزش های گوناگونی است که هر کسی را شیفته خودش می کند. اتفاقا ما قبلا کلی درباره گوگل ادز و متا ادز در روزنامه فرصت امروز حرف زده ایم و باز هم سراغ آنها خواهیم رفت. آنچه امروز قصد داریم به شما یاد دهیم، تفاوت های بنیادی میان گوگل ادز و متا ادز است. خب این دو رقیب قدرتمند در عین شباهت هایی که به هم دارند، از یکجایی به بعد تفاوت های معناداری هم با یکدیگر پیدا می کنند. به همین خاطر ما در ادامه به بررسی برخی از مهمترین تفاوت های این دو ابزار می پردازیم. اگر شما هم دوست دارید در هر دو ابزار تبلیغاتی مورد بحث فعالیت داشته باشید، بد نیست قبل از اینکه باعجله کارتان را شروع کنید، سر کلاس ما در این مقاله حاضر شده و اطلاعات تان را کامل کنید. خب منتظر چه هستید؟ اجازه دهید ماجراجویی مان را بدون مقدمه چینی بیشتر شروع کنیم.

مطلب مرتبط: تبلیغات اتوماتیک گوگل ادز

گوگل ادز در برابر متا ادز

ما در این مقاله به جای اینکه سراغ تفاوت های حاشیه ای مثل رابط کاربری متفاوت برویم، نگاهی به نکات کلیدی انداخته ایم. خیلی وقت ها کارآفرینان برای اینکه در یک پلتفرم حضور خوبی داشته باشند، نه به یک راهنمای کلیشه ای، بلکه نکات اساسی نیاز دارند. از آنجایی که ما در روزنامه فرصت امروز همیشه خودمان را کنار مشتریان قرار می دهیم، در اینجا یک راست رفته ایم سراغ برخی از نکات کلیدی. این شما و این هم مهمترین فرق های میان گوگل ادز و رقیب فیس بوکی اش!

اهداف کمپین

اهداف کمپین

هر دو پلتفرم مورد بحث ما بخشی برای تعیین اهداف کمپین دارند. از آنجایی که سر و کار متا با کاربرانی است که در شبکه های اجتماعی مختلف حضور دارند، خیلی وقت ها کاربران در هر پلتفرم انتظار مشاهده محتوای بازاریابی و تبلیغاتی مختلفی را دارند. کار از آنجایی بیخ پیدا می کند که کارآفرینان به تفاوت های بنیادی در این زمینه توجه نمی کنند. درست به همین خاطر متا در سرویس تبلیغاتی اش تعیین اهداف را ضروری می داند. بنابراین اگر ذین فیلد را خالی بگذارید، عملا خبری از نمایش تبلیغ تان در متا نخواهد بود. 

در مقام مقایسه، گوگل ادز ساختار بسیار بازتری دارد. در واقع مدیران این سرویس به جای اینکه خیلی رسمی و خشک برای کارآفرینان تعیین تکلیف کنند، خیلی چیزها را برعهده خودشان گذاشته اند. نمونه واضحش درباره تعیین اهداف کمپین است. شما لازم نیست اهداف کمپین تان را در قالبی خشک و رسمی بیان کنید. حتی اگر کمی اهل مخفی کاری های پلیسی هستید، می توانید این بخش را کاملا خالی بگذارید و مطمئن باشید کسی سوال و جواب تان نخواهد کرد.

خب اجازه دهید دوباره به بحث متا ادز برگردیم، شما برای انتخاب اهداف باید اول از همه به اینکه دقیقا کمپین تان چه کاری قرار است انجام دهد، فکر کنید. مثلا اگر دوست دارید ترافیک سایت تان را بیشتر کنید، ساختار تبلیغات تان متفاوت خواهد شد. این در حالی است که تبلیغات مخصوص اپ ها (مثلا اپ اینستاگرام) حال و هوای متفاوتی دارد. البته از چند سال قبل اصلا ساختار این تبلیغات هم با هم فرق کرده است. این یعنی اگر شما همین امروز تبلیغی در اپ اینستاگرام درج کنید، از زمین تا آسمان با نسخه وب فیس بوک متفاوت خواهد بود. این درست همان جایی است که تعیین هدف کمپین به داد بازاریاب ها می رسد. 

اهداف کمپین

گوگل ادز در حالی که هدف کمپین را از شما سوال نمی کند، اما هوش مصنوعی قدرتمندی برای شخصی سازی ساختار تبلیغات با توجه به اوضاع هر پلتفرم دارد. نکته کلیدی اینکه اغلب تبلیغات در گوگل ادز در خودِ موتور جست وجوی این شرکت نمایش داده می شود. بنابراین خیلی نیازی به دستکاری عجیب و غریب محتوای کارآفرینان نیست. از این نظر کار گوگل و صدالبته بازاریاب های فعال در گوگل ادز راحت تر است. بنابراین اگر حوصله تعیین اهداف کمپین تان را ندارید، بد نیست کارتان را با گوگل ادز شروع کنید. در نقطه مقابل، کسانی که همیشه سیر تا پیاز ماجرا را قبل از طراحی کمپین درمی آورند، با متا ادز رابطه بهتری خواهند داشت. 

بعد از اینکه هدف اولیه کمپین را انتخاب کردید، با منوی ویژه تعیین فرمت و همچنین ویژگی های ظاهری رو به رو خواهید شد. این بخش در هر دو ابزار شباهت های معناداری به هم دارد. با این حال در گوگل ادز شما انتخاب تان فقط محدود به فرمت ایستا یا پویا محتواست و در متا ادز حتی امکان انتخاب پلتفرم دلخواه تان را نیز خواهید داشت. خب هرچه باشد متا کلی شبکه اجتماعی دارد و همین تازگی ها با تردز دوباره سر و صدا به پا کرده است. 

مطلب مرتبط: تبلیغات شناور (DSA) در گوگل ادز

پلتفرم ها و محل تبلیغات

پلتفرم ها و محل تبلیغات

اگر به انتخاب شما باشد، دوست دارید تبلیغات تان در گوگل یا متا کجا نمایش داده شود؟ این سوالی است که هر بازاریابی را به رویای شیرینی وامی دارد. خب مگر می شود آدم بازاریاب باشد و برای یک لحظه هم که شده فراموشی دغدغه های مربوط به بودجه بندی تبلیغات اذیتش نکند؟

گوگل معمولا گزینه انتخاب پلتفرم به کاربران نمی دهد؛ چراکه به غیر از موتور جست وجو فقط یوتیوب برای کارآفرینان باقی می ماند. با این حال شما می توانید از بین سرویس های مختلف این برند دست به انتخاب های گسترده بزنید. از گوگل مپ و جیمیل گرفته تا موتور جست وجو و یوتیوب، همگی در دسترس شما خواهد بود. بنابراین می توانید با خیال راحت در این زمینه دست به انتخاب زده و کیفش را ببرید. 

نکته کلیدی اینکه انتخاب در این بخش باید براساس نیاز کسب و کارتان باشد. وگرنه خیلی زود اوضاع تان به هم ریخته و بودجه تان را دو دستی حرام خواهید کرد. 

انتخاب پلتفرم در متا ادز ساختار خاص خودش را دارد. شما برای انتخاب از میان پلتفرم های مختلف این شرکت باید دست پر داشته باشید؛ چراکه بدون برنامه عملا میان گزینه های مختلف گیج شده و امکان انتخاب درست را از دست می دهید. این همان دلیلی است که خیلی از بازاریاب ها را از انتخاب متا ادز پشیمان می کند؛ چراکه به انتخاب از میان کلی گزینه عادت ندارند. این روزها اینستاگرام به عنوان پلتفرم محبوب متا حسابی روی بورس است. پس جای تعجب ندارد که شما هم نیم نگاهی به این گزینه داشته باشید. 

اگر نظر ما را بخواهید، شروع کار در متا ادز با اینستاگرام مثل آن است که یک نفر از همان روز اول که با فوتبال آشنا شده، طرفدار رئال مادرید شود. خب در این صورت به عنوان هوادار کار سختی ندارید. کافی است یک گوشه نشسته و از بازی های بی نظیر تیم تان لذت ببرید. آخر فصل هم قطعا کلی جام به کلکسیون افتخارات باشگاه تان اضافه خواهد شد!

این روزها یکی از گزینه های مورد علاقه برای بازاریاب ها در گوگل ادز یوتیوب است. خب این پلتفرم به خاطر سیاست های مربوط به پرداخت بخشی از درآمد تبلیغاتی به کاربران کلی اینفلوئنسر و آدم حرفه ای در زمینه تولید محتوا به خودش جذب کرده است. کاربران هم که عاشق تماشای ویدئوی باکیفیت هستند در این میان حسابی ترافیک یوتیوب را بالا برده اند. حالا نمایش تبلیغات در این فضا بدل به نوعی رقابت شده است. به طوری که شما باید از قبل پیشنهادتان برای درج تبلیغ در ویدئوهای یوتیوب را ارسال کنید. وگرنه اصلا جا به شما نخواهد رسید.

نکته ای که درباره متا ادز باید مدنظر داشته باشید، محدودیت شدید تبلیغات در واتس اپ است. اگرچه این پیام رسان طرفدارهای زیادی دارد، اما متا هنوز تصمیم درست و حسابی برای استفاده تبلیغاتی از آن نگرفته است. به همین خاطر خیلی از کاربران اعتراض های سفت و سختی به جهتگیری تبلیغاتی این برند در این مورد به خصوص دارند. از طرف دیگر، شما می توانید بین اینستاگرام، فیس بوک و تردز دست به انتخاب بزنید. قبول دارم تردز هنوز اول راه است، اما استقبال بی نظیر کاربران وعده فعالیت های تبلیغاتی گسترده ای در آن را می دهد. بنابراین باید از همین حالا خودتان را آماده کنید. وگرنه سرتان بی کلاه خواهد ماند. 

پلتفرم ها و محل تبلیغات

مزیت گوگل در این بخش نسبت به متا همکاری با سایت های طرف قراردادش است. در واقع تبلیغات گوگل گاهی در داخل برخی از وبلاگ ها و سایت ها نیز نمایش داده می شود. این امر به دلیل همکاری نزدیک میان آن سایت ها با گوگل است. به طوری که گوگل اجازه نمایش تبلیغات در سایت آنها را به دست آورده است. این نکته ای است که متا حتی فکرش را هم نکرده و اگر راستش را بخواهید اصلا دسترسی هم بدان ندارد. 

این روزها متا ادز و داشبورد مدیریت تبلیغات آمازون حسابی سر و صدا به راه انداخته اند. با این حال گوگل به خاطر اهمیت و تنوع خدماتش هنوز دست برتر در این حوره را دارد. به طوری که خیلی از رقبا برای رسیدن به گوگل باید دست کم تنوع خدمات شان را حسابی افزایش دهند. این نکته برای آمازون حسابی دردسرساز شده است؛ چراکه عملا برای بهبود اوضاع یک پایش گیر گوکل است. خب کاربران که همیشه در خودِ سایت آمازون دست به جست وجوی محصولات نمی زنند. در عوض گاهی اوقات سراغ گوگل رفته و از آن برای یافتن محصولات شان سود می برند. این همان مسئله ای است که سرویس گوگل شاپ را بدل به ایده ای چند میلیون دلاری کرده است. تا جایی که خیلی از نظرات صحبت از راه اندازی فروشگاه ویژه گوگل را به میان آورده اند. 

صرف نظر از اینکه گوگل واقعا سراغ طراحی فروشگاه برای خودش برود یا نه، حجم اثرگذاری آن در دنیای کسب و کار بی نظیر است. البته متا در میان کاربران شبکه های اجتماعی خودش اثرگذاری ویژه ای دارد. با این حال شما باید دست کم یک حساب کاربری برای استفاده از خدمات متا داشته باشید. این در حالی است که کاربرانی که اکانت جیمیل ندارند هم از موتور جست وجو و نقشه گوگل به راحتی استفاده می کنند. بنابراین شما عملا با دو انتخاب متفاوت که سرنوشت کارتان را هم عوض خواهد کرد، رو به رو هستید. 

یکی از نکات جالب درباره تبلیغات در متا ادز مربوط به سیستم تگ کردن است. مثلا اینستاگرام را در نظر بگیرید، اگر شما در این پلتفرم محتوای تبلیغاتی منتشر کنید، حتما این محتوا باید به اکانت رسمی تان تگ شده و زیر آن عبارت «تبلیغاتی» درج می شود. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه به کاربران درباره ماهیت تبلیغاتی محتوا هشدار می دهد. به علاوه، این محتوا گاهی اوقات به طور همکاری تبلیغاتی نمایش داده می شود. به طوری که بیانگر همکاری تبلیغاتی میان دو برند مختلف است. این گزینه برای گوگل ادز کاملا قفل بوده و کاربران امکان استفاده از آن را ندارند. پس شاید در این یک نکته کلیدی متا ادز دست بالاتر را داشته باشد. 

کاربران همیشه دوست دارند تفاوت میان محتوای ارگانیک و تبلیغاتی را متوجه شوند. درست به همین خاطر وقتی پای تگ تبلیغاتی وسط باشد، همه استقبال می کنند. البته این گزینه در گوگل ادز هم وجود دارد. با این حال متا ادز پا را از این هم فراتر گذاشته و حتی درباره همکاری تبلیغاتی برندها نیز به کاربران اطلاع رسانی می کند. این درست همان نکته ای است که برای بسیاری از کاربران متا جذاب به نظر می رسد. 

مطلب مرتبط: چطور در گوگل ادز موفق تر عمل کنیم؟

تعیین بودجه

تعیین بودجه

تعیین بودجه فرآیندی اساسی برای تبلیغات است. خب شما تا وقتی بودجه تان مشخص نباشد، تمام برنامه های تان روی هوا خواهد بود. به طوری که تازه باید خودتان را آماده تغییر برنامه براساس شرایط مالی کنید. درست به همین خاطر تیم های بازاریابی همان اول راه تکلیف بودجه را مشخص می کنند.

همانطور که در تیم های ورزشی برای تعیین بودجه مذاکرات و چانه زنی طولانی میان مربیان و تیم مدیریتی صورت می گیرد، اینجا هم جنگ و دعوای تمام عیار میان بازاریاب ها و هیأت مدیره در جریان خواهد بود. به طوری که گاهی کار به جاهای باریک هم می کشد. این همان دلیلی است که گوگل ادز و متا ادز اصرار دارند کاربران تکلیف اوضاع را همان اول روشن کنند تا بعدا مشکلی پیش نیاید. 

شما در گوگل ادز برای تعیین بودجه باید به بخش سطح کمپین (Campaig Level) مراجعه کنید. این درست همان جایی است که به کاربران امکان تعیین مقدار دلخواه صرف هزینه تبلیغاتی را می دهد. از آنجایی که سیستم تبلیغات در گوگل براساس تعداد دفعات کلیک یا تماشای تبلیغات (همان الگوی پایه تبلیغات PPC) است، مشکل زیادی از این نظر پیش پای شما نخواهد بود. در عوض باید مشخص کنید که چقدر دوست دارید دست به جیب شوید و تا چه سطحی از قیمت گوگل باید به نمایش محتوای تبلیغاتی تان ادامه دهد. از یکجایی به بعد که سقف بودجه پر شد، گوگل دیگر کمپین تان را ادامه نخواهد داد. آن وقت تصمیم گیری درباره آینده کمپین برعهده شما خواهد بود.

اوضاع در متا ادز تقریبا شبیه گوگل ادز است. با این حال شما امکان شخصی سازی اوضاع پرداخت را نیز خواهید داشت. مثلا ترکیبی از تعداد لایک یا میزان بازنشر محتوا نیز در این میان نقش آفرینی می کند. البته خیلی وقت ها بازاریاب ها اصلا حوصله این نکات را نداشته و یک راست می روند سراغ اصل مطلب. با این حال گاهی اوقات اوضاع بازاریابی کمی پیچیده تر می شود؛ چراکه همیشه بازاریاب ها ایده ای برای نحوه پرداخت هزینه ندارند. اینجاست که متا ادز خودش وارد گود شده و به شما سیستم هایی برای پرداخت هزینه پیشنهاد می دهد. 

تعیین بودجه

گوگل ادز برای مدیریت بودجه به شما امکان انتخاب براساس بازه های زمانی را می دهد. به طوری که می توانید از بین بازه های زمانی مختلف دست به انتخاب بزنید. این امر شما را در موقعیت بی نهایت جذابی قرار می دهد. مثلا می توانید انتخاب کنید در طول روز وقتی حساب تان از 40 دلار بیشتر شد، دیگر کمپین تان ادامه پیدا نکند. به طور مشابه این تنظیمات برای طول ماه هم قابل اعمال است. به طوری که اگر برای هر ماه 200 دلار هزینه تبلیغاتی در گوگل ادز دارید، می توانید به خوبی آن را مدیریت کرده و خیال تان راحت باشد یکهو با 2 یا 3 هزار دلار هزینه اضافی رو به رو نخواهید شد. 

نکته کلیدی درباره متا ادز ضرورت انتخاب زمان پایان تبلیغات است. دلیل این امر تفاوت جزئی ساختار تبلیغات در متا با گوگل است. به زبان خودمانی، در متا تبلیغات به معنای درست کلمه PPC محسوب نمی شود. به همین خاطر بدون انتخاب زمان پایان کمپین شاید حساب مالی از دست تان دربرود و متا از خجالت منابع مالی تان درآید!

گاهی اوقات بازاریاب ها شاکی می شوند که چرا در گوگل ادز این همه هزینه تبلیغات پای شان نوشته می شود. دلیل این اتفاق ناگوار بی توجهی بازاریاب ها به یک نکته ساده است: اگر شما سقف بودجه برای کمپین تان انتخاب نکنید، گوگل به طور خودکار تبلیغ را تا هر سطحی از هزینه تحویل کاربران می دهد. آن وقت مثلا اگر 20 هزار کاربر تبلیغ شما را مشاهده یا روی آن کلیک کرده باشند، هزینه اش پای شما نوشته خواهد شد. پس بهتر است از قبل تکلیف بودجه و سقف آن را روشن کنید تا مشکلی برای تان پیش نیاید. 

مطلب مرتبط: چرا تبلیغات شما در گوگل ادز برای مشتریان جذاب نیست؟

خلاقیت تبلیغاتی

گوگل و متا اصلا در هر موردی با هم اختلاف یا فرق داشته باشند، سر یک مسئله حسابی توافق دارند. آن مسئله «جلب رضایت کاربران» است. گوگل اصلا میانه خوبی با نمایش تبلیغات بی کیفیت برای کسب درآمد ندارد. به همین خاطر یکی از فاکتورهای کلیدی در سیستم مزایده گوگل ادز کیفیت محتواست. به طور مشابه متا هم چنین سیاستی را دنبال می کند. با این حال گاهی اوقات مزه پول زیر زبان شان می رود و قید کیفیت را می زنند. این درست همان جایی است که معمولا کاربران حسابی از خجالت محتوای بی کیفیت درآمده و کلی میم از آن می سازند. بنابراین برای آینده برند خودشان هم که شده بد نیست با احتیاط درباره طراحی تبلیغات در متا ادز برنامه ریزی کنید. 

هر دو ابزار گوگل و متا ادز راهنمای ویژه ای برای بازاریاب ها دارند. به طوری که نکات کلیدی برای طراحی یک تبلیغ مناسب را در وبلاگ شان توضیح می دهند. با این حال تیم پشتیبانی گوگل با اتکای محض بر هوش مصنوعی سرعت عمل بیشتری در کمک به بازاریاب ها دارد. 

این در حالی است که متا هنوز نیم نگاهی به کارشناس های واقعی داشته و دوست دارد تعاملی انسانی و جذاب با بازاریاب ها ایجاد کند. شاید این مهمترین تفاوت میان متا و فیس بوک باشد که اوضاع را تا حدودی پیچیده می سازد. اگر دوست ندارید پشت درهای انتظار متا بمانید، گزینه اصلی شما گوگل خواهد بود. البته در دنیای واقعی شما چاره ای به غیر از حضور در هر دو سرویس تبلیغاتی ندارید؛ چراکه عملا مخاط‎ تان در هر دو محل حضور داشته و راه فراری ندارید. 

گوگل ادز روی شباهت میان تبلیغات حسابی سختگیر است. شما نه تنها تبلیغات تان نباید شبیه بقیه برندها باشد، بلکه نمی توانید خیلی هم روی تبلیغات قبلی خودتان مانور دهید. استراتژی گوگل ادز در این رابطه روشن است: شما باید همیشه محتوای تر و تازه برای مخاطب تان داشته باشید. وگرنه اوضاع تان حسابی به هم می ریزد. 

در نقطه مقابل متا ادز سختگیری زیادی درباره شباهت تبلیغات ندارد. از نظر آنها تا جایی که کار یک بازاریاب کپی برداری ناشیانه از روی دست بقیه نباشد، مشکلی از نظر اقتباس وجود نخواهد داشت. درست به همین خاطر شما می‎ توانید خیلی راحت تر به ایده های دیگران توجه کرده یا حتی از روی دست آنها کپی برداری کنید. البته باید تغییراتی از خودتان در اصل محتوا ایجاد کنید، وگرنه متا هم از خجالت تان درمی آید. 

نحوه عملکرد تبلیغاتی

نحوه عملکرد تبلیغاتی

متا از نظر سیستم شفافیت عملکرد تبلیغاتی وضعیت کاملا روشنی ندارد. شما امکان انتخاب دامنه مخاطب هدف تان را دارید، اما از نظر فنی اینکه کاربران چطور در قبال محتوای شما واکنش نشان خواهند داد، در هاله ای از ابهام قرار دارد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز تبلیغات در سرویس های متا را مثل هندوانه در بسته می دانیم. به علاوه، متا گزارش های دقیقی درباره وضعیت کمپین تحویل شما نخواهد داد. بنابراین شاید نیاز به استفاده از یک ابزار واسطه برای بررسی نتیجه نهایی کمپین تان داشته باشید. این درست همان جایی است که کمی خرج روی دست تان باقی می ماند. 

گوگل از قدیم به عملکرد روشن در رابطه با کاربران و به طور مشخص بازاریاب ها شهرت داشته است. این نکته اهمیت زیادی برای بازاریاب ها دارد؛ چراکه به بازاریاب ها فرصت نظارت دقیق بر اوضاع کمپین را داده و وضعیت شان را نیز حسابی بهبود می بخشد. از نظر خیلی از بازاریاب ها عملکرد شفاف گوگل در رابطه با تبلیغات با بازگشت سرمایه بهتر نیز همراه است. بنابراین خیلی با احتیاط یا حتی به ندرت سراغ متا ادز می روند. 

اگر شما سرویس واسطه ای برای ارزیابی نتایج کمپین تبلیغاتی دارید که امتحانش را پس داده، احتمالا مشکلی با عملکرد متا ادز نخواهید داشت. درست به همین خاطر ما در این بخش تصمیم گیری درباره برتری میان گوگل و متا ادز را کاملا به شما واگذار می کنیم. پس کلاه تان را قاضی کرده و دست به انتخاب بزنید. 

مطلب مرتبط: مهمترین تغییرات گوگل ادز برای سال 2023

سخن پایانی

مهمترین تفاوت های میان گوگل ادز و متا ادز

گوگل و متا دو غول بزرگ در دنیای دیجیتال محسوب می شود. اگر واقع بینانه به ماجرا نگاه کنیم، همه ما از اول صبح تا آخر شب دورمان را با تمام سرویس های این دو شرکت پر می کنیم. به طوری که اگر همین امروز سرویس های آنها ناپدید شوند، زندگی همه ما متوقف شده یا حتی حالت فیلم های ترسناک به خودش می گیرد. 

هدف ما در این مقاله بررسی برخی از مهمترین تفاوت های میان گوگل ادز و متا ادز بود. مثل همیشه اگر سوال جانبی در این رابطه داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم.  

منابع:

https://www.wordstream.com

https://fitsmallbusiness.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bQ9zXhAo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه