سه شنبه, ۹ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Tue, 30 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز

توسعه کسب و کار در دنیای کنونی به طور گریزناپذیری به ویژگی های نسل جوان یا همان نسل Z گره خورده است. شما نه تنها نیازمند استفاده از این نسل به عنوان نیروی کار کسب و کار هستید، بلکه در بازار نیز با آنها به عنوان گروه مهمی از مشتریان در تعامل خواهید بود. بنابراین چاره ای جز آشنایی با ویژگی های منحصر به فردشان ندارید. این امر آنها را به طور چشمگیری از دیگر گروه های مشتریان متمایز می کند. 

اگر شما به دنبال توسعه کسب و کارتان با محوریت مشتریان هستید، باید به طور ویژه ای تعامل با مشتریان نسل Z را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نکنید. در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با تفاوت های عمده مشتریان نسل جوان با نسل قبلی شان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای تعامل هرچه بهتر با این نسل در قالب مشتریان تان کمک خواهد کرد. 

توسعه کسب و کار و مسئله تفاوت های نسل Z با دیگر مشتریان

فاصله بین نسلی

هر نسلی دارای فاصله ای مشخص با نسل قبلی است. درست به همین خاطر در یک نگاه می شود تعلق هر فرد به نسل را تشخیص داد. نکته مهم در رابطه با فاصله بین نسلی میان گروه Z و افراد میانسال مربوط به نحوه استفاده آنها از اینترنت است. امروزه دنیای آنلاین مهمترین کانال ارتباطی میان برندها و مشتریان شده است. در حالی که افراد میانسال تمایل بالاتری برای استفاده از توییتر و فیس بوک دارند، نسل Z به طور ویژه ای اینستاگرام و یوتیوب را مورد توجه قرار می دهد. این امر در مورد استقبال از پلتفرم های جدید مانند کلاب هاوس و تیک تاک نیز مصداق دارد. 

مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟

تنوع درونی نسل Z

مشتریان نسل Z دامنه وسیعی از برندها را مدنظر قرار می دهند. این امر خبر بسیار خوشی برای برندها محسوب می شود. در حالی که مشتریان میانسال فقط برخی از برندها را مدنظر قرار می دادند، مفهوم وفاداری به یک برند بزرگ برای مشتریان نسل کنونی تقریبا بی‎معناست. این امر همراه با تمایل برای جست وجوی برندهای تازه شرایط مناسبی برای کسب و کارها به منظور پیدا کردن مشتریان تازه از میان این نسل فراهم کرده است. 

اگر شما به اندازه برندهای بزرگ در بازار مشهور نیستید، این امر به معنای ناتوانی برای موفقیت نیست. بسیاری از مشتریان نسل جوان تمایل بالایی برای پیدا کردن برندهای تازه دارند. بنابراین شما امکان جلب نظر این دسته از مشتریان به سادگی هرچه تمام تر را خواهید داشت. بخشی از این امر ناشی از تنوع درونی نسل Z است. این امر موجب شده تا مشتریان این نسل به دامنه وسیعی از برندها توجه نشان دهند و در هر حوزه ای نیز به دنبال برندهای جدید و متنوع باشند.

عادت های خرید

مشتریان نسل جوان تمایل به ادامه خرید از برندهایی که محصولات دارای امکانات شخصی سازی می فروشند، دارند. امروز یکی از نکات مهم برای نسل جوان امکان شخصی سازی محصولات است. بنابراین شما هرچه گزینه های شخصی سازی بیشتری به آنها ارائه دهید، تمایل شان برای خرید از شما افزایش پیدا خواهد کرد. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، بسیاری از مشتریان این نسل را از دست خواهید داد. 

عادت خرید مشتریان نسل Z به طور چشمگیری با شخصی سازی گره خورده است. بنابراین اگر شما این نکته را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. 

توجه به محیط زیست

مشتریان نسل Z بیش از هر گروه سنی دیگری به محیط زیست و اهمیتش توجه دارند. با این حساب اگر برند شما در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت مناسبی داشته باشد، خیلی زود مدنظر مشتریان قرار می گیرد. نکته جالب در این میان تمایل مشتریان نسل جوان برای پرداخت هزینه بالاتر برای محصولات در صورت اطمینان از رعایت نکات زیست محیطی در فرآیند تولیدشان است. با این حساب شما فرصت طلایی برای جلب نظر مشتریان نسل Z دارید. 

اگر شما به موقع تغییرات درست در راستای حفاظت از محیط زیست را در کسب و کارتان صورت دهید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 
اهمیت المان های انسانی در بازاریابی و تبلیغات

اگرچه نسل Z به طور کامل با فناوری های دیجیتال احاطه شده است، اما در زمینه تعامل با برندها همیشه المان های انسانی را به دیگر طرح های دیجیتال ترجیح می دهد. با این حساب شما برای تعامل با مشتریان این نسل بیش از هر زمان دیگری نیاز به نمایش جلوه ای انسانی از برندتان دارید، در غیر این صورت شاید فرآیند جلب نظر مخاطب هدف بیش از اندازه برای تان سخت و دشوار شود. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با 6 ایده ساده

استفاده از یک شخصیت واقعی در تبلیغات و محتوای بازاریابی اغلب اوقات بازخورد بسیار بهتری از سوی مشتریان نسل Z دریافت می کند. بنابراین شما باید همیشه به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید، در غیر این صورت در بلندمدت از نظر تعامل با مشتریان این نسل دچار مشکل خواهید شد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HPNWNIm1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه