پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون شک هر فردی این رویا را در ذهن دارد که یک کسب و کار را برای خود شروع نماید. درواقع نقطه شروع شما به معنای ایجاد یک کسب و کار کوچک است که در نهایت می توان آن را به یک برند بزرگ در منطقه فعالیت خودتان و یا حتی یک برند جهانی، تبدیل کرد. با این حال در بازار حال حاضر، تنوع گزینه های در دسترس بسیار زیاد بوده و هزاران فرصت شغلی مختلف وجود دارد که بدون شک تمامی آنها یک نتیجه را به همراه نخواهد داشت. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما زمان و بودجه محدودی را در اختیار دارید و اشتباه کردن در این زمینه می تواند باعث شود که دیگر فرصت دستیابی به چنین رویایی، وجود نداشته باشد. به همین خاطر یک تصمیم درست، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این رابطه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین افراد برای مشورت گرفتن، کارآفرین ها و صاحب نظران اقتصادی می باشند. درواقع این افراد به خوبی نسبت به ترندها و نیازهای بازار آگاهی داشته و پیش بینی های خوبی را دارند. در این زمینه 18 مورد انتخاب شده است که تمامی آنها را بررسی خواهیم کرد. 

بهترین ایده ها برای شروع یک کسب و کار کوچک در سال 2023

1-فعالیت در حوزه تخصصی

اگر  مهارت و یا مدرکی در یک حوزه خاص را دارید، یک اقدام کم ریسک این است که کسب وکار کوچک خود را در همان حوزه ایجاد نمایید. درواقع مهارت و دانش شما در این زمینه کمک خواهد کرد تا بتوانید عملکرد خوبی را از خود نشان دهید. درواقع اشراف داشتن به یک حوزه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با این حال اگر مهارت و یا مدرکی ندارید ولی علاقه یه یک حوزه به چشم می خورد، این نکته را فراموش نکنید که هیچ گاه دیر نبوده و امروزه با توجه به انواع دوره های آنلاین، شما می توانید عملکرد بسیار خوبی را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: کارآفرینی در سال 2023: ایده هایی طلایی برای شروع کسب و کار

2-فعالیت در زمینه نیازهای موجود

در این زمینه ممکن است تصور نمایید که شما به تحقیقات میدانی و تحلیل های زیاد نیاز خواهید داشت. اگرچه این اقدام ابدا بد نخواهد بود. با این حال واقعیت این است که اکثر افراد نمی توانند چنین اقدامی را انجام دهند. با این حال شما می توانید یک راهکار دیگر را نیز انجام دهید. درواقع در زندگی روزمره خود بدون شک با مشکلات و کمبودهایی مواجه خواهید شد که در صورت تفکر عمیق بر روی حتی یک مورد از آنها، ایده هایی برای رفع آن پیدا خواهید کرد که این موضوع خود می توان جرقه شروع یک کسب و کار باشد. 

3-کار شراکتی

درواقع این موضوع کاملا رایج است که افراد مهارت، بودجه و حتی زمان کافی برای شروع یک کسب و کار جدید را نداشته باشند. تحت این شرایط می توانید به دنبال یک کار شراکتی باشید. این موضوع کمک خواهد کرد که با استفاده از توان چند نفر، رشد خوبی را داشته باشید. در این رابطه فراموش نکنید که شرکت نیاز به مهارت هایی دارد که مهمترین آن، تعیین شرایط قبل از شروع همکاری است. 

4-حسابداری

حسابداری

حسابداری از جمله اقداماتی است که زمینه فعالیت بسیار گسترده ای را دارد. درواقع شما حتی می توانید برای یک شرکت به نحوی فعالیت نمایید که تنها به یک روز حضور نیاز باشد. با این حال اگر خواهان این امر هستید که این اقدام را به یک کسب و کار تبدیل نمایید، می توانید در این زمینه یک شرکت را ایجاد کرده و با استخدام افراد، زمینه را برای همکاری با شرکت های مختلف، ایجاد نمایید. بااین حال قیمت گذاری شما در این زمینه، بسیار مهم بوده و کمک خواهد کرد تا در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، رشد خوبی را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار بعد از دانشگاه؛ نکاتی برای تازه کارها

5-تعمیر دوچرخه 

با توجه به بحران های زیست محیطی، ضرورت ورزش در زندگی ماشینی حال حاضر و گران شدن هزینه سوخت، خرید و نگهداری وسایل نقلیه، بسیاری از افراد به سمت استفاده از دوچرخه خصوصا برای اقداماتی نظیر رفت و آمد به شرکت و خرید کردن، روی آورده اند. بدون شک با افزایش تقاضا، نیاز به تعمیر نیز بیشتر می شود. به همین خاطر شما می توانید در این زمینه فعالیت داشته باشید. از شبکه های اجتماعی نیز می توانید برای معرفی خودتان به افراد مختلف کمک گرفته و به دو صورت (حضور در محل و تبدیل پارکینگ به محل کار) اقدام نمایید. در این رابطه پس از موفقیت های اولیه می توانید به فکر ایجاد یک برند نیز باشید. 

6-تمیز کردن قایق

پس از دو سال سخت کرونایی که حمل و نقل به حداقل رسیده بود. امسال دیگر شاهد رشد در تمامی بخش ها هستیم که یکی از این موارد، صنعت کشتیرانی است. با این حال تعمیر و تمیز کردن آنها از جمله نکاتی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. به همین خاطر وجود فرد و یا افرادی در این زمینه، می تواند با درآمدهای بسیار خوبی همراه باشد. در این رابطه فراموش نکنید که منظور صرفا کشتی های بزرگ باری و تفریحی نبوده و در این زمینه قایق های کوچک بسیاری نیز وجود دارد که درست به مانند کارواش ماشین ها، نیاز به تمیز شدن دارند. این ایده در سال 2023 می تواند برای کشورهایی که به دریا راه دارند، درآمدزایی بسیار خوبی را داشته باشد. 

7-برنامه ریزی برای کسب و کارها 

واقعیت این است که بسیاری از کسب و کارها به واسطه درگیر بودن با اقداماتی نظیر تولید و...، فرصت کافی برای ایجاد یک برنامه درست برای کسب و کار خود را ندارند. در این رابطه بسیاری از افراد حتی مهارت های کافی در این زمینه را نیز در اختیار نداشته و یا نگاه سنتی به بازار دارند. با این حال اگر شما بتوانید طرح های توجیه کننده ای را داشته باشید، بدون شک فرصت همکاری را در اختیار خواهید داشت. در این رابطه فراموش نکنید که این بخش نیاز به انجام اقدامی رایگان نظیر تعیین نقاط قوت و ضعف و یا تعیین بهترین استراتژی ها دارد. درواقع مشتری باید به این اطمینان برسد که با همکاری کردن با شما، به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای شروع کسب و کار تازه در خارج از کشور

8-رانندگی اشتراکی

تقریبا تمامی افراد در طول روز از تمام ظرفیت سرنشین های خودرو خود استفاده نمی کنند. به همین خاطر شما می توانید از این موضوع برای شروع یک کسب و کار و افزایش درآمد استفاده نمایید. خوشبختانه برندهای مختلفی وجود دارند که مشتری برای شما پیدا می کنند. با این حال می توانید خودتان نیز در این زمینه یک برند را ایجاد نمایید. در این رابطه براساس آمارهای منتشرشده از سوی اوبر، برای رسیدن به درآمد سالانه 5000 دلار شما باید هر هفته 60 مسافر را به مقصد برسانید که این امر به معنای روزی تنها 7 مسافر است که حتی به عنوان شغل دوم نیز کاملا امکان پذیر خواهد بود. 

9-خدمات نظافتی 

زندگی کارمندی امروز و کمبود وقت جدی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند باعث شده است تا انجام اقدامات غیرتخصصی ولی ضروری، طرفدار زیادی نداشته باشد. درواقع افراد ترجیح می دهند که زمان خود را به استراحت و یا تفریح، به جای تمیز کردن خانه خود اختصاص دهند. به همین خاطر فعالیت در این بخش می تواند برای شما درآمدزایی خوبی را داشته باشد. درواقع حتی اگر بتوانید محله خودتان را نیز مورد پوشش قرار دهید، بدون شک درآمد رضایت بخشی را خواهید داشت. با این حال برای گسترش کار خود، از ایجاد یک برند و استخدام افراد نیز غافل نشوید.

10-برنامه ریزی تولد کودکان 

برنامه ریزی تولد کودکان

فرزندان مهمترین دارایی هر خانواده محسوب می شود و این امر طبیعی خواهد بود که برای تولد آنها، توجه ویژه ای نشان داده شود. این امر در حالی است که برگزاری مناسب یک تولد، نیاز به مواردی دارد که بسیاری از افراد قادر به انجام آن نیستند. درواقع برای یک خانواده مقرون به صرفه نخواهد بود که وسایل کامل تولد را تنها برای یک روز خریداری کند. با این حال شما می توانید با سرمایه گذاری کردن در این بخش، از یک بار هزینه کردن خود، برای سال ها درآمد داشته باشید. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که با بررسی اقدامات دیگران در این زمینه می توانید به ایده های بسیار خوبی دست پیدا کنید. 

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای شروع کسب و کار تازه در خارج از کشور

11-مشاور

شما در هر حوزه ای که مهارت دارید، می توانید به یک مشاور تبدیل شوید. برای مثال در زمینه روان شناسی، یک مشاوره آنلاین می تواند درآمد بسیار خوبی را داشته باشد. با این حال شما تنها به یک حوزه خاص محدود نبوده و می توانید با کمی خلاقیت، فعالیت های متنوعی را انجام دهید. در این زمینه یکی از ترندها، مشاوره شبکه های اجتماعی است که به معنای ارائه ترفندها و ایجاد برنامه محتوایی می باشد که باعث خواهد شد تا صفحه افراد، رشد خوبی را تجربه کند. 

12-مراقبت از حیوانات خانگی

در زمان کاری و یا مسافرت افراد این احتمال وجود دارد که امکان بردن حیوانات خانگی وجود نداشته باشد این امر در حالی است که حیوانات نیاز به مراقبت دارند و شما می توانید در این زمینه فعالیت نمایید. درواقع با بیرون بردن حیوانات برای قدم زدن، شما می توانید درآمدزایی داشته باشید. نکته مهم این است که شما می توانید به صورت همزمان چندین حیوان را به پیاده روی برده و با این اقدام، سود خود را افزایش دهید. 

13-فعالیت در EBAY

فعالیت در EBAY

این برند به عنوان مهمترین بستر فروش محصولات دست دوم، محبوبیت جهانی بسیار بالایی دارد که شما می توانید با فروش محصولات و یا همکاری با آنها، درآمدهای خوبی را داشته باشید. برای مثال شما می توانید به پشتیبان این سایت تبدیل شده و تنها با داشتن یک گوشی هوشمند، درآمدزایی کنید. 

مطلب مرتبط: 7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

14-اقدامات ویرایشی

در رابطه با تمامی انواع محتوا، نیاز به ویرایش وجود دارد که بسیاری از افراد از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نبوده و این امر باعث می شود تا تمایل به برون سپاری بیشتر باشد. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید به صورت همزمان ویرایش چند نوع محتوا را برعهده بگیرید. نکته مهم این است که با گسترش هوش مصنوعی، فعالیت در این بخش بسیار ساده شده است. 

15-تعمیر لوازم الکتریکی

این دیدگاه طرفداران بسیاری را پیدا کرده است که باید از مصرف گرایی جلوگیری شود. تحت این شرایط تعمیر کردن جای خود را به خرید یک وسیله جدید می دهد. با این حال این امر تنها دلیل اهمیت این حوزه کاری نبوده و به افزایش قیمت محصولات و بحران مالی ای که کرونا ایجاد کرده و تنوع روزافزون محصولات الکترونیکی، بدون شک اگر در زمینه تعمیر مهارت داشته باشید، درآمد خوبی را به دست خواهید آورد. 

16-واردات و صادرات 

واردات و صادرات 

در این زمینه لازم است تا این موضوع را بررسی نمایید که در منطقه شما، واردات به صرفه تر است و یا صادرات که هر یک نیازهای خاص خود را دارد. با این حال ممکن است حتی بتوانید در هر دو حوزه فعالیت داشته باشید. در این زمینه شما می توانید در حین سفر کردن وسایل موردنیاز افراد را تهیه کرده و با این اقدام کسب درآمد داشته باشید. با این حال برای فعالیت بهتر، بهتر است که یک آشنا در کشور موردنظر داشته باشید. در این رابطه گذراندن دوره های مربوطه به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت حرفه ای تری را داشته باشید و برای فعالیت گسترده لازم است تا از اخذ مجوزهای لازم غافل نشوید. 

مطلب مرتبط: هر آنچه پیش از شروع کسب و کار باید بدانید

17-مربی شخصی

از دیگر اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که به مربی شخصی در حوزه کاری خود تبدیل شده و با این اقدام، مشتریان زیادی را برای خود پیدا کنید. در این زمینه تنها کافی است که مهارت های خود را به خوبی در معرض نمایش قرار دهید. برای این اقدام شما حتما نیاز به باشگاه و فضای آموزشی نداشته و می توانید به صورت آنلاین نیز فعالیت نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که بهبود مهارت ها، به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است. با این حال بسیاری از افراد زمان و فرصت رفتن به کلاس را نداشته و حضور در کلاس های شلوغ، باعث می شود تا کیفیت یادگیری و راحتی لازم را نداشته باشند. 

18-طراحی سایت 

امروزه هر کسب و کاری به داشتن یک سایت نیاز دارد و شما با فعالیت در این بخش می توانید درآمدهای بسیار بالایی را داشته باشید. خوشبختانه در این زمینه نیز انواع دوره های آموزشی وجود دارد که می تواند کمک نماید تا شما به یک طراح حرفه ای تبدیل شده و حتی به استخدام شرکت های مختلف درآورده شوید. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/v3J8qI0p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه