شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۰ / Sat, 8 May(5) 2021 /
           
فرصت امروز

امروزه نزدیک به 5 میلیارد کاربر فعال در فضای اینترنت حضور دارند. از این میزان 4 میلیارد کاربر به طور فعال در شبکه های اجتماعی حضور پیدا می کنند. این اعداد و ارقام برای هر بازاریاب یا حتی فرد عادی هیجان انگیز محسوب می شود. یکی از نکات مهم در این رابطه توسعه سریع شبکه های اجتماعی و دسترسی ساده کاربران در سراسر دنیا به پلتفرم های مختلف است. وقتی شبکه های اجتماعی مورد استقبال شدید کاربران قرار می گیرد، مشاهده حضور برندها برای استفاده از این شرایط امر عجیبی نخواهد بود. بسیاری از مردم تجربه مشاهده محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی را دارند. این امر حتی فراتر از شبکه های اجتماعی در تمام فضای آنلاین هم قابل مشاهده است. 

بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

امروزه تولید محتوای بازاریابی یکی از کارهای مهم در عرصه کسب و کار محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده مداوم از الگوهای بازاریابی برتر دارند. هدف ما در این مقاله بررسی توصیه هایی برای استفاده بهینه از بازاریابی محتوایی است. بدون تردید شما هم شعار «محتوا در کانون بازاریابی است» را شنیده اید. این امر اهمیت بازاریابی محتوایی در حوزه کسب و کار را نشان می دهد. متاسفانه همه برندها به یک اندازه توانایی استفاده از مزیت های بازاریابی محتوایی را ندارند. این امر به دلیل تفاوت کیفیت تولید محتوا و همچنین تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف روی می دهد. ما در این مقاله قصد بررسی برخی از مهمترین ایده ها و توصیه ها برای بازاریابی محتوایی را داریم بنابراین با ما همراه باشید تا در بازاریابی محتوایی حرفه ای شوید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز

تولید محتوا براساس معیارهای قابل اندازه گیری

بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

شاید شما یک بازاریاب علاقه مند به کارتان باشید، اما اگر در زمینه تولید محتوا دقت کافی به خرج ندهید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. امروزه برندهای بزرگ و بازاریاب های حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برنامه کاملا ویژه ای دارند. این امر شامل تولید محتوا با استفاده از معیارهای قابل اندازه گیری است. 

اگر شما برای نخستین بار نام معیارهای قابل اندازه گیری در حوزه بازاریابی را شنیده اید، به احتمال زیاد محتوای قبلی تان در حوزه بازاریابی چندان چنگی به دل نزده است. بسیاری از بازاریاب ها به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر کاربران هستند. این امر اگر بدون برنامه ای مشخص دنبال شود، کمتر موفقیتی را به همراه خواهد داشت. بهترین توصیه در این میان استفاده از معیارهای قابل اندازه گیری برای ارزیابی درست از وضعیت بازاریابی برند است. 

امروزه اغلب کسب و کارها تمایل به آگاهی از وضعیت بازاریابی شان به طور مداوم دارند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تیم های بازاریابی دارد. بدون تردید وقتی تیم های بازاریابی اقدام به صرف هزینه می کنند، انتظار بازگشت سرمایه به طور قابل ملاحظه ای خواهند داشت. این امر با تعیین معیارهای دقیق به منظور ارزیابی وضعیت بازاریابی پس از پایان اجرای کمپین به خوبی محقق خواهد شد. 

شناخت مخاطب هدف

شناخت مخاطب هدف اغلب مهمترین بخش در فرآیند تولید محتوا محسوب می شود. اگر شما محتوای جذابی برای مخاطب هدف تولید نکنید، در بلندمدت بدل به یک برند کلیشه ای خواهید شد. البته همیشه اشتباه در زمینه نحوه تولید محتوا روی نمی دهد. گاهی اوقات برندها بر روی مشتریان اشتباه سرمایه گذاری می کنند. اگر مخاطب هدف شما هیچ علاقه ای به کسب و کارتان نداشته باشد، در واقع شما اشتباه بر روی آنها سرمایه گذاری کرده اید. این امر نتایج بسیار ناگواری برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. 

هر کسب و کار باید توانایی شناخت درست مخاطب هدفش را داشته باشد. در غیر این صورت شانسی برای ادامه فعالیت در عرصه بازاریابی نخواهد داشت. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به زمان زیادی دارند. این امر با توجه به سختی های شناسایی مخاطب هدف در عرصه بازاریابی طبیعی است. نکته مهم در این میان توجه به موفقیت آمیز بودن این فرآیند برای برندهاست. در غیر این صورت تلاش های شما به هیچ نتیجه قابل ملاحظه ای ختم نخواهد شد. 

اگر کسب و کار شما در زمینه شناسایی درست مخاطب هدف با مشکلات زیادی مواجه است، یک نقطه شروع مناسب الگوبرداری از رقبا خواهد بود. رقبای بزرگتر شما همیشه مشتریان هدف شما را بهتر جذب می کنند بنابراین تلاش برای الگوبرداری از آنها ایده بسیار جذابی خواهد بود. این امر برای برندها مزیت های بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. مهمترین مزیت در این میان عدم نیاز به پرداخت هزینه های گزاف برای شناسایی مشتریان هدف است. 

ایجاد تجربه ای لذت بخش از تعامل مشتریان با برند

بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

مشتریان همیشه به دنبال محصولات ارزان قیمت نیستند. آنها بیش از هر نکته ای به کیفیت تعامل برندها با خودشان توجه نشان می دهند بنابراین شما مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی خواهید داشت. شما در این مسیر باید آماده ایجاد تجربه ای جذاب و هیجان انگیز برای مشتریان تان باشید. در غیر این صورت به زودی از فهرست برندهای مورد علاقه آنها خط خواهید خورد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی (Content marketing) چیست؟ همه آنچه باید بدانید!

اگر کسب و کارها در مرحله قبلی شناخت درستی از مشتریان شان پیدا کرده باشند، تاثیرگذاری بر روی آنها دیگر امر بسیار سختی نخواهد بود. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای جمع آوری داده های مهم درباره مشتریان و همچنین شناسایی ترندهای مورد علاقه شان است. این امر تمام کارهای بعدی را ساده سازی خواهد کرد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به استفاده از ترندهای برتر می کنند. نکته مهم در این میان توجه به ترندهای برتر در عین تمرکز بر روی سلیقه منحصر به فرد مشتریان تان است. این امر شانس موفقیت شما را بیش از پیش افزایش خواهد داد. 

تلاش برای حل مشکلات مخاطب 

محتوای بازاریابی فقط برای سرگرم ساختن کاربران ساخته نمی شود. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف به محصولات شان باید به مشکلات آنها توجه نشان دهند. اگر تجربه تولید محتوای بازاریابی از سوی برندهای بزرگ را مدنظر قرار دهیم، اغلب آنها با ارجاع به مشکلات مشتریان موفق به جلب نظرشان می شوند. هرچه توانایی یک کسب و کار برای ارجاع به مشکلات مشتریان بیشتر باشد، در نهایت موفقیت بیشتری در زمینه جلب نظر آنها خواهد داشت. 

گاهی اوقات مشکلات مشتریان با یک محصول مشخص حل نمی شود. به عنوان مثال، مشتری یک شرکت خودروسازی را در نظر بگیرید که نیاز به آگاهی از شیوه های تعمیر ساده خودرویش دارد. این امر با عرضه یک محصول مشخص قابل حل نیست، بلکه شرکت موردنظر باید اقدام به طراحی محتوای بازاریابی آموزشی نماید. این امر تاثیر بسیار مطلوبی بر روی وضعیت برندها خواهد داشت. 

مشتریان برای تعامل با برندها باید با آنها احساس نزدیکی و صمیمیت داشته باشند. یکی از مهمترین نکات در این راستا مربوط به توجه نشان دادن به مشکلات مشتریان است. همه ما از برندهایی که فقط به دنبال فروش محصولات شان به هر قیمتی هستند، تنفر داریم بنابراین باید در عمل شیوه‎ای متفاوت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دنبال نماییم. این شیوه توجه نشان دادن به مشکلات مشتریان در عمل است. تولید محتوای آموزشی محبوبیت زیادی در میان کاربران شبکه های اجتماعی دارد بنابراین شما با استفاده از این شیوه امکان تاثیرگذاری عملی بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد. 

توجه به آمارهای کاربردی برای تولید محتوا

بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

استفاده از آمارهای دقیق و کاربردی برای تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما نسبت به این نکته توجه نشان ندهید، موفقیت بازاریابی تان بیشتر بر اساس بخت و اقبال خواهد بود. بی تردید هیچ برندی تمایلی به موفقیت در بازار کسب و کار براساس شانس نخواهد داشت بنابراین کسب و کار شما باید دقت نظر بالایی در زمینه استفاده از شیوه های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به خرج دهد. 

امروزه موسسه های بسیار زیادی در زمینه ارائه آمارهای دقیق به برندها فعالیت دارند. یکی از معتبرترین آمارها در این میان مربوط به گوگل است. این غول دنیای آنلاین همیشه آمارهای بسیار دقیقی در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین اگر کسب و کار شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است، باید استفاده از آمارهای گوگل را مدنظر قرار دهد. 

خوشبختانه آمارهای گوگل به طور کاملا رایگان در دسترس برندها قرار دارد. بنابراین نیازی برای نگرانی پیرامون مشکلات مالی استفاده از چنین آمارهایی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا به زبان ساده

تولید مداوم محتوا و به روز رسانی آنها

بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

بازاریابی محتوایی اگر برای مدت زمانی محدود از سوی برندها مدنظر قرار گیرد، مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. کاربران در تعامل با برندها به دنبال مشاهده محتوای باکیفیت و کاربردی برای مدت زمانی طولانی هستند بنابراین اگر شما در این زمینه تفکر کوتاه مدت داشته باشید، با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. 

عنصر تداوم در زمینه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها در این مسیر شانسی برای تجربه موفقیت ندارند. دلیل این امر ساختار غیرمتمرکز تیم های بازاریابی شان است. این امر به معنای تولید محتوا به عنوان کاری حاشیه ای از سوی کارمندان بخش های مختلف برند است. تولید محتوای بازاریابی یک کار مهم و اساسی است بنابراین اگر شما این حوزه را جدی تلقی نمی کنید، باید در نحوه بازاریابی برندتان تجدیدنظر نمایید. 

گاهی اوقات محتوای بازاریابی یک برند همچنان کاربرد مناسب دارد، اما داده های استفاده شده در آن بسیار قدیمی است. شاید در این شرایط تولید محتوای تازه استراتژی جذابی به نظر برسد، اما توصیه ما به روز رسانی محتوای قدیمی است. این امر مزیت های بسیار بیشتری در مقایسه با تولید محتوای جدید دارد. مهمترین مزیت این فرآیند نیز امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون نیاز به صرف هزینه بر روی محتوای تازه خواهد بود.

امروزه کسب و کار باید در تلاش برای کاهش هزینه های بازاریابی شان باشند. این امر با توجه به گسترش بحران کرونا کاملا منطقی به نظر می رسد بنابراین کسب و کار شما باید در این زمینه توجه لازم را نشان دهد. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. 

توجه به نکات تاریخی در بازاریابی

شاید تیتر این بخش اندکی عجیب باشد. توجه به نکات تاریخی بیشتر شبیه به توصیه های کلاس درس است. نکته مهم در این میان اهمیت ارجاع به رویدادها یا پژوهش های قبلی در زمینه بازاریابی است. بسیاری از کاربران برای پذیرش یک نکته از سوی بازاریاب ها نیاز به مشاهده ارجاعات دقیق دارند. اگر شما به پژوهش یا مطالعه ای کاربردی در زمینه موضوع بازاریابی تان دسترسی دارید، باید از آن به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل بلندمدت با مخاطب هدف نخواهید داشت. 

اگر به محتوای بازاریابی برندهای بزرگ سری بزنید، اغلب آنها دست کم سه تا پنج بار در محتوای بازاریابی شان به پژوهش ها یا نظرسنجی های معتبر ارجاع می دهند. این امر نقش مهمی در پذیرش محتوای بازاریابی از سوی کاربران دارد. توصیه اصلی ما در این بخش استفاده از چنین الگویی از سوی شماست. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری فرآیند بازاریابی ایفا می کند بنابراین شما به سادگی امکان جلب نظر مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد. 

هدف گذاری دوباره بر روی محتوا

پیش از این بر روی به روز رسانی محتوای قدیمی بازاریابی تاکید کردیم. یکی از راهکارهای دیگر برای استفاده دوباره از محتوای قدیمی بازاریابی ترکیب چند نمونه از آنها برای خلق یک محتوای تازه است. این امر هدف گذاری دوباره بر روی محتوای قدیمی نام دارد. مزیت اصلی این شیوه امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با محتوایی کاملا تازه و کم هزینه است. 

بدون شک هیچ برندی تمایلی برای صرف هزینه های گزاف در حوزه بازاریابی ندارد. همچنین اگر از محتوای قدیمی برندتان استفاده نکنید، آنها برای همیشه در آرشیو وبلاگ یا سایت تان باقی خواهند ماند بنابراین بهترین راهکار در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ترکیب محتوای قدیمی بازاریابی برند است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. همچنین نحوه تولید محتوا از سوی برندها را نیز ارتقا خواهد داد. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2021

اگر شما تا به حال در ترکیب محتوای قدیمی برندتان با هم تجربه ای ندارید، نیازی به نگرانی در این رابطه نیست. بهترین راهکار در این میان یافتن چند محتوای شبیه به هم است. این امر فرآیند تولید محتوای جدید را ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

حفظ ارزش ها و شعارهای برند در تمام کمپین ها

بسیاری از برندها پس از تولید یک یا چند کمپین بازاریابی محتوایی به طور کامل شعارها و اهداف کسب و کارشان تغییر می کند. شاید این امر نوعی توسعه کسب و کار محسوب شود، اما نکته جالب اینکه چنین تغییری اغلب اوقات بدون اینکه کارآفرینان متوجه اش شوند، روی می دهد بنابراین نوعی انحراف از اهداف اصلی کسب و کار به صورت غیرارادی است. 

اگر شما در کمپین های بازاریابی برندتان به دنبال حفظ جایگاه برندتان و همچنین ارزش ها و اهدافش نباشید، در طول مدت زمانی اندک به سرنوشت رقبای تان دچار خواهید شد. بسیاری از برندها گمان می کنند رویدادهای غیرمنتظره فقط برای رقبای شان روی می دهد. نکته مهم در این میان باور به امکان روی دادن چنین اتفاقاتی برای کسب و کارمان است. این امر امکان فعالیت بهتر در زمینه کسب و کار و بازاریابی را به همراه خواهد داشت.

مشتریان هرگز از برندهایی که به طور مداوم در حال تغییر هستند، استقبال نمی کنند بنابراین کسب و کار شما باید اندکی ثبات در زمینه فعالیت بازاریابی و برندسازی ‏اش داشته باشد. در غیر این صورت شانسی برای تداوم حضور در بازار نخواهد داشت. 

شخصی سازی محتوای بازاریابی

بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

شخصی سازی یکی از ترندهای برتر در طول یک دهه اخیر است. اغلب برندها برای تعامل با مشتریان شان اقدام به شخصی سازی می کنند. در این میان تفاوتی میان الگوهای مختلف بازاریابی، تبلیغات و حتی روابط عمومی نیست. مهمترین انتظار مشتریان از برندها تلاش برای ارتباط به شیوه‎ای شخصی سازی شده است. بنابراین کسب و کار شما باید به این خواسته مشتریانش پاسخ مثبت دهد. 

اگر شما برای شخصی سازی محتوای بازاریابی برندتان نمی دانید از کجا باید شروع کنید، توصیه ما در این بخش تمرکز بر روی سایت رسمی تان است. سایت رسمی برندها همیشه مهمترین منبع برای تعامل با مشتریان است بنابراین اگر محتوای بازاریابی برند شما در این بخش شخصی سازی شده باشد، تاثیر انکارناپذیری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. استفاده از داده های معتبر برای شخصی سازی محتوای بازاریابی برای مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را در پی خواهد داشت. 

استفاده از فرمت های محتوایی متنوع

بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

برخی از برندها برای بازاریابی محتوایی فقط به دنبال نگارش متن های جذاب هستند. این امر شاید دو دهه پیش جذابیت زیادی داشت، اما اکنون فقط موجب از دست رفتن مشتریان برند خواهد شد بنابراین کسب و کار شما باید فعالیت متفاوتی در این زمینه داشته باشد. 

مطلب مرتبط: آینده بازاریابی محتوایی در دهه بعدی و ترندهای برتر آن

استفاده از فرمت ویدئویی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مهمترین کارویژه هر کسب و کاری محسوب می شود. اگر کسب و کارها در این رابطه تنبلی به خرج دهند، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نخواهند داشت. شما باید قبول کنید که دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با محتوای متنی و بی توجهی به سایر فرمت های محتوایی ندارید. 

بازاریابی محتوایی هنوز هم مهمترین الگوی بازاریابی محسوب می شود. اگر شما در کسب و کارتان به دنبال استفاده از این الگو هستید، توجه به توصیه های مورد بحث در این مقاله برای شما راهگشا خواهد بود. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/baDVnRoZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه