دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

راه اندازی سایت رسمی برای برند یکی از رایج ترین راهکارهای بازاریابی و تعامل با مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان شان از این راهکار به خوبی استفاده می کنند. امروزه شمار بسیار زیادی از برندها دارای سایت رسمی و تعامل نزدیک با مشتریان هستند. این امر شاید در نگاه نخست عادی به نظر برسد، اما حجم بالایی از رقابت را میان برندهای مختلف ایجاد کرده است. 

افزایش سطح تعامل کاربران با سایت برند یکی از اهداف مهم بازاریابی و مدیریت برند محسوب می شود. بی شک هیچ کارآفرینی مایل به مشاهده تعامل پایین کاربران با سایتش نیست، به ویژه اگر هزینه بالایی برای تولید محتوا و همچنین مدیریت آن نیز پرداخت نماید. برخی از کسب و کارها در این میان با مشاهده سطح بالای رقابت به طور کامل از مدیریت سایت و بهبود سطح تعامل با مشتریان ناامید می شوند. اگر شما هم در این رابطه ناامید شده و نگران هستید، مقاله کنونی مخصوص شماست. در ادامه برخی از مهمترین تکنیک ها برای تعامل هرچه بهتر با مخاطب هدف را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

قدرت ترغیب مخاطب هدف: ایجاد حس اضطرار در میان مشتریان

آیا شما تا به حال تجربه خرید از فروشگاه های بزرگ در بازه های زمانی پر از تخفیف را داشته ‏اید؟ این امر برای بسیاری از مردم بهترین خاطره های شان در زمینه خرید محسوب می شود. اگر اندکی با دقت به این مسئله نگاه کنید، بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان جشنواره‎ های مختلف برگزار می کنند. دلیل استقبال مردم نیز تخفیف های بالا و ترس از جا ماندن است. 

مطلب مرتبط: چگونه سایتی حرفه ای داشته باشیم؟

ایجاد احساس اضطرار در میان مشتریان همیشه برای برندها سودآور بوده است. شما در مدیریت سایت تان نیز باید از همین استراتژی به خوبی استفاده نمایید. شما با این کار فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. انتشار محتوای ویژه برای مدت زمانی محدود و همچنین راه اندازی باشگاه مشتریان ویژه برند چنین احساسی در میان مشتریان کمک خواهد کرد. 

ایراد اصلی بسیاری از برندها تلاش برای فروش محصولات شان بدون هیچ گونه هیجان خاصی است. این امر برای مشتریان هیچ تاثیرگذاری به همراه ندارد. اگر یک فروشنده به شما بگوید «این جفت کفش را بخرید» به احتمال زیاد هیچ واکنشی به وی نشان نخواهید داد، با این حال یک آگهی جذاب مبنی بر تخفیف هرچند اندک برای خرید کفش موردنظر در مدت زمانی محدود حسابی شما را غافلگیر خواهد کرد. این امر به خوبی تاثیر حالت اضطرار در میان مشتریان را نشان می دهد. 

تعامل با مشتریان در سایت رسمی برند کار ساده ای نیست. شاید برخی از کاربران قصد خرید نداشته و فقط به دنبال جست وجویی کوتاه در سایت تان باشند. اگر شما محتوای جذابی برای کاربران داشته باشید، آنها برای مدت زمانی طولانی با شما تعامل خواهند داشت. مزیت این امر علاوه بر احتمال فروش محصولات شامل بهبود رتبه سئوی سایت نیز خواهد بود. با این حساب شما باید هرچه زودتر در زمینه ایجاد حس اضطرار در میان مشتریان تان اقدام نمایید. 

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

بهره گیری حداکثری از المان های صفحات سایت

صفحات سایت مثل گذشته دیگر یک قالب ساده ندارند، بلکه پر از ابزارهای کمکی و المان های متنوع هستند. این امر برای شما بهترین راهکار به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. برخی از بازاریاب ها در سایت رسمی ‏شان فقط به دنبال تولید محتوا هستند. این امر دردسرهای زیادی برای برندها به همراه داشته و فرصت تعامل بیشتر با کاربران را از بین می برد. 

اگر محتوای شما برای کاربران جذاب باشد، آنها به احتمال زیاد مایل به بازنشر آن هستند. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود. متاسفانه برخی از برندها هرگز به المان های مربوط به بازنشر محتوا در سایت شان توجه نشان می دهند. معنای این امر ناتوانی کاربران برای بازنشر محتوای سایت شماست. نکته جالب اینکه کدهای مربوط به بازنشر ساده محتوای سایت به راحتی هرچه تمام تر در اختیار هر سایتی قرار دارد بنابراین عدم استفاده از آن هیچ توجیه مناسبی در پی نخواهد داشت. 

اگر شما تجربه ای هرچند اندک در زمینه بازاریابی و مدیریت سایت داشته باشید، به خوبی با مفهوم دعوت به عمل (CTA) آشنایی دارید. این مفهوم برای دعوت از مشتریان برای انجام فرآیندهایی نظیر خرید یا تعامل بیشتر با برندتان ضروری است. نکته مهم در این میان اختصاص یک بخش مهم و کاربردی به این گزینه است. در غیر این صورت کاربران شاید از ماهیت دعوت شما خبردار هم نشوند. 

امروزه برخی از برندها برای تعامل با مشتریان از مشاورهای حرفه ای با هزینه بسیار زیاد استفاده می کنند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار جذاب به نظر برسد، اما چندان ضروری نیست. اگر شما در چند دوره طراحی یا مدیریت سایت شرکت کنید، نه تنها از شر هزینه های اضافی راحت خواهید شد، بلکه به بهترین شکل ممکن سایت تان را برای تعامل بالاتر با کاربران بهینه سازی خواهید کرد. 

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

محتوای ساده بهتر است

بازاریاب ها به طور معمول تمایل به تولید محتوای پیچیده دارند. این امر برای برخی از برندها بدل به نوعی کابوس می شود. شاید در نگاه نخست کاربران از محتوای پیچیده بیشتر استقبال نمایند، اما این امر همیشگی نیست. بسیاری از کاربران چنین محتوایی را به هیچ وجه نمی پسندند بنابراین شما باید تجدید نظر اساسی در نحوه بهینه سازی سایت تان براساس محتوای ساده انجام دهید.

مطلب مرتبط: بازاریابی در سایت برند با محتوای مورد علاقه کاربران

وقتی از محتوای ساده صحبت می کنیم، بسیاری از بازاریاب ها و کارشناس های کسب و کار نسبت به آن موضع سختی می گیرند. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای کمک به کاربران و بیان نکات جذاب برای آنها با استفاده از محتوایی ساده و همه فهم است. اگر شما در محتوای ‏تان از عبارت های بیش از اندازه سخت و پیچیده استفاده نمایید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر یک واکنش کاملا عادی از سوی کاربران محسوب می شود. به هر حال هیچ کس تمایلی برای مطالعه یک متن که هیچ چیز از آنها متوجه نمی شود، ندارد. 

بدون تردید اگر شما در طول دوران فعالیت به عنوان بازاریاب به طور مداوم محتوای پیچیده طراحی کرده باشید، تغییر رویکرد فوری برای تان امری سخت خواهد بود. توصیه ما در این بخش تلاش برای تغییر وضعیت به طور آرام و مرحله‏ای است. استفاده از نظرات همکاران در مورد محتوای بازاریابی و مدنظر برای بارگذاری بر روی سایت برند گام مناسبی برای شروع کار محسوب می شود. برخی از برندها در این راستا حتی از نظرات برخی از مشتریان وفادارشان نیز استفاده می کنند. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

هر تصویر هزاران و هر ویدئو میلیون ها حرف دارد

استفاده از محتوای بصری امر عجیبی و غریبی در عرصه بازاریابی نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از تصاویر گوناگون و ویدئوهای پرهزینه استفاده می کنند. خبر خوش برای شما عدم نیاز به اختصاص بودجه های عجیب و غریب به این حوزه است. 

این امر شامل استفاده از تصاویر استاک برای طراحی جلوه های بصری و همچنین تعامل با مشتریان براساس ویدئوهای ساخته شده با نرم افزارهای رایگان است. 

اگر شما در همان ماه های نخست شروع به کار برندتان هزینه های بالایی برای آن انجام دهید، هیچ شانسی به منظور تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. این امر مشکلات بسیار زیادی برای شما و کسب و کارتان ایجاد می کند. همچنین شانس تان برای جلب نظر کاربران را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. 

تصاویر استاک شامل آن دسته از عکس های رایگانی است که برندها نیازی به پرداخت پول برای استفاده شان ندارند. این استراتژی اغلب اوقات از سوی عکس های تازه کار به منظور جلب نظر برندها و کسب شهرت استفاده می شود. مهمترین نکته در این میان صرفه جویی مالی برای شماست. سایر نکات در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. 

ماجرا در مورد ویدئوها برای بارگذاری در سایت رسمی برند مثل عکس ها ساده نیست. شما در اینجا با نمونه های استاک و رایگان در تعامل نیستید. بهترین ایده در این میان استفاده از اپ ها یا نرم افزارهای رایگان برای طراحی ویدئو است. اگر یک گوشی هوشمند داشته باشید، امکان تولید ویدئوی دلخواه تان به ساده ترین شکل ممکن را خواهید داشت. شاید این امر در ابتدا سخت و حتی پیچیده باشد، اما به محض اینکه آن را یاد بگیرید بدل به مزیت رقابتی کسب و کارتان خواهد شد. 

امروزه کمتر کاربری تمایل به مشاهده محتوای متنی در سایت رسمی برندها دارد. این امر موجی از تولید محتوای بصری در میان بازاریاب ها به راه انداخته است. اگر شما در این میان اقدام به استفاده از محتوای بصری نمایید، به سادگی هرچه تمام تر شانس افزایش تعامل کاربران با سایت برندتان را خواهید داشت. 

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

راه اندازی فروشگاه مخصوص برند

فروش مستقیم محصولات برند به مشتریان ایده جذابی به نظر می رسد. اگر شما قصد بررسی ویژگی های محصولات تان در سایت را دارید، باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید. وقتی مشتریان گزینه فروشگاه آنلاین را مشاهده کنند، از سر کنجکاوی هم که شده نگاهی به محصولات تان خواهند انداخت. این امر برای شما به معنای تاثیرگذاری بالا بر روی کاربران و دست کم مدت زمان بیشتر حضور آنها در سایت تان خواهد بود. 

امروزه الگوریتم گوگل به مدت زمان حضور کاربران در سایت ها نیز توجه دارد. بر این اساس اگر کاربران مدت زمان زیادی در سایت شما حضور داشته باشند، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به طور قابل ملاحظ‎ ای افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین شما با راه اندازی سایت رسمی برای برندتان امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن و افزایش سطح تعامل با آنها را خواهید داشت.

مطلب مرتبط: 4 نقطه ضعف اصلی سایت برندها در حوزه بازاریابی

ایجاد اعتماد در کمتر از 8 ثانیه

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

وقتی کاربران وارد سایت شما می شوند، فقط 8 ثانیه برای تاثیرگذاری بر روی آنها فرصت دارید. در غیر این صورت آنها شاید حتی بدون اندکی وقت تلف کردن به سراغ یک سایت دیگر بروند. این امر بارها برای کسب و کارها مختلف روی داده است. اگر شما در این میان قصد عملکرد متفاوتی دارید، باید دستی به سر و روی قالب سایت تان بکشید. اولین المان مهم برای کاربران در مواجهه با سایت یک برند قالبش است بنابراین اگر شما قالبی جذاب و تعاملی برای کاربران طراحی کنید، امکان جلب اعتمادشان در کمتر از 8 ثانیه را خواهید داشت. 

یکی از راهکارهای دیگر برای جلب اعتماد کاربران ارجاع دقیق برای هر ادعای تان است. متاسفانه بسیاری از برندها با ادعاهای عجیب و غریب در عمل مشتریان را به همه برندها بدبین کرده اند. این امر به معنای ضرورت اقدامی متفاوت از سوی برند شما برای تغییر شرایط است. 

وقتی یک مقاله در سایت شما منتشر می شود، دست کم باید به برخی از سایت های معتبر در آن ارجاع دهید. در غیر این صورت کاربران نسبت به محتوای ‏تان با دیده تردید نگاه خواهند کرد. معنای این امر از دست رفتن کاربران و ناتوانی برای تعامل با آنهاست. 

برندهای بزرگ همیشه برای حرف های شان مدرک دارند. این امر موجب اظهارنظر کاربران درباره ادعاهای دقیق آنها و شکل گیری یک بحث جذاب می شود. الگوریتم گوگل به نظرات کاربران در سایت ها و همچنین سرعت پاسخگویی مدیران سایت به آن دقت زیادی می نمایند بنابراین اگر شما به دنبال بهینه سازی سایت تان و ارتقای رتبه سئوی آن هستید، باید نظرات کاربران را جدی بگیرید. 

بازدیدکنندگان باید تبدیل به مشتریان تان شوند 

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

اگر شما در محله ‏ای باشید که پلاک هر خانه به طور تصادفی تعیین شده باشد، برای پیدا کردن خانه ای با پلاک 23 دردسرهای زیادی خواهید داشت. تجربه مشتریان از تعامل با برندهای مختلف نیز به همین شکل است. اغلب اوقات مشتریان برای پیدا کردن یک محصول سری به هر برند دم دست شان می زنند. اگر شما توانایی لازم برای نگه داشتن کاربران جلوی سایت برندتان را داشته باشید، فرآیند تبدیل شان به مشتری برند شروع خواهد شد. 

متاسفانه بسیاری از برندها به بازدیدکنندگان سایت شان به عنوان مشتری نگاه نمی کنند. این امر موجب عدم تلاش گسترده برای جلب نظر کاربران موردنظر می شود. امروزه هر بازدید کننده ای یک مشتری بالقوه برای کسبو کار شماست. بنابراین باید تعامل با وی را در بالاتری سطح ممکن ساماندهی نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل با آنها نخواهید داشت. 

وقتی شما بر روی هر کدام از بازدیدکنندگان سایت تان به عنوان یک مشتری حساب کنید، رفتارتان با آنها به طور کامل عوض می شود. این امر شامل تلاش حداکثری برای جلب نظر کاربران موردنظر و تعامل نزدیک با آنها خواهد بود. بنابراین اگر شما چنین نگاهی به بازدیدکنندگان سایت تان ندارید، وضعیت نابسامان سایت تان نکته عجیبی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: راهکارهای حفاظت از سایت رسمی برند

ارائه کمک‏ های کارشناسی به کاربران

هر کاربر با کوهی از سوالات به سراغ سایت برند شما می آید. نکته مهم در این میان پاسخگویی دقیق به سوالات کاربران و تلاش برای رفع هرگونه ابهامی است. اگر شما پاسخ های دقیقی برای کاربران داشته باشید، امکان تاثیرگذاری بر روی آنها را نیز خواهید داشت. امروزه بسیاری از سایت ها فقط به دلیل عدم ارائه نظرات کارشناس به کاربران در لیست سیاه مشتریان قرار می گیرند.

امروزه مشتریان انتظارات بالایی از برندها دارند. یکی از انتظارات موردنظر ارائه نظرات و پیشنهادات کارشناسی به منظور ساده سازی فرآیند تصمیم گیری برای خرید است. اگر شما به این بخش توجه نداشته باشید، رقبای تان تمام مشتریان تان را به سوی خودشان جلب خواهند کرد. این امر یکی از بدترین تجربه های ممکن در عرصه کسب و کار محسوب می شود. اگر شما در تلاش برای پرهیز از چنین تجربه ای هستید، باید خودتان یا برخی از کارمندان ‏تان در سایت رسمی به عنوان مشاور ویژه فعالیت داشته باشید. 

سرعت عمل رمز موفقیت شماست

راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

هیچ کس از اینکه ساعت ها در انتظار پاسخ یک سوال یا ایمیل باشد، خوشحال نمی شود. هرچه سرعت عمل شما در سایت تان بیشتر باشد، شانس بالاتری برای جلب نظر کاربران خواهید داشت. متاسفانه این امر اغلب اوقات مورد بی توجهی کاربران قرار می گیرد بنابراین مشاهده عدم تاثیرگذاری فرآیند بازاریابی و تولید محتوای کسب و کارها امری طبیعی در این میان محسوب می شود. 

افزایش سرعت عمل در سایت به معنای تولید محتوای بیشتر، پاسخگویی به کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن و از همه مهمتر به روز رسانی های سریع به منظور بهبود وضعیت سایت است. استفاده از ربات های چت در این میان ایده بسیار جذابی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. پیش از ظهور ربات های چت کاربران باید ساعت ها منتظر پاسخگویی برندها می شدند، اما اکنون به لطف هوش مصنوعی این امر در مدت زمانی کوتاه ساماندهی می شود. 

مطلب مرتبط: طراحی سایت بهتر با نکات طلایی

هدف گذاری دوباره بر روی کاربران

بسیاری از برندها در برخورد اول با مشتریان شکست می خورند. اگر شما با نخستین شکست تسلیم شوید، هرگز بدل به برندی بزرگ نخواهید شد. پیشنهاد ما در این بخش برای شما هدف گذاری مجدد بر روی کاربران است. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی کاربران کمک می کند. شاید شما محتوای نادرستی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انتخاب کرده باشید یا اینکه در زمان نامناسبی محتوای ‏تان را در دسترس قرار داده اید. هدف گذاری دوباره بر روی مشتریان به معنای رفع نقض های محتوا و تلاش برای تعامل مجدد با آنهاست. 

بی شک امروزه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر ساده ای نیست. سایت های بسیاری با پدیده کاهش شدید بازدید مواجه هستند. اگر شما به دنبال بهینه سازی سایت رسمی برندتان هستید، استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی خواهد کرد. 

منبع : learn.g2
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6N7AgeCO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه