4 نقطه ضعف اصلی سایت برندها در حوزه بازاریابی - فرصت امروز

چهارشنبه, 02 بهمن 1398 - 12:42

بررسی ایرادهای اصلی سایت برندها و راهکارهای آن

راه‎اندازی سایت رسمی برای بسیاری از کسب و کارها امری ضروری محسوب می شود. امروزه مخاطب هدف بخش گسترده ای از جست‎وجو برای یافتن محصولات تازه و آشنایی با برندهای نوآور را از طریق دنیای اینترنت دنبال می کند، بنابراین عدم فعالیت در این محیط به ضرر برند ما تمام خواهد شد. برندهای بزرگ همیشه به دنبال یافتن راهکاریی برای افزایش تعامل با مخاطب هدف در فضای آنلاین هستند. دلیل اصلی این امر امکان هدف‎گذاری بر روی دامنه وسیع تری از افراد بدون نیاز به پرداخت هزینه های سرسام‎آور است.
امروزه بسیاری از افراد به عنوان کارشناس بازاریابی و تبلیغات آنلاین مشغول به فعالیت هستند. بخش قابل توجهی از وظایف این افراد بررسی ایرادهای احتمالی سایت برندهاست. به این ترتیب برندهای مختلف شانس بهبود وضعیت سایت رسمی شان و در نتیجه افزایش تاثیرگذاری را خواهند داشت.

مک پریولئو به عنوان یکی از کارشناس های خبره در حوزه بازاریابی آنلاین و طراحی سایت در این مقاله به کمک ما برای بررسی ایرادهای اصلی سایت رسمی برندها آمده است. هدف اصلی از این بررسی رفع ایرادهای رایج در میان سایت های مختلف برای افزایش تمایل کاربران به منظور مشاهده محتوای آنهاست. بدون تردید اگر سایت برند ما بهترین محتواها را هم داشته باشد، در صورت ناتوانی در زمینه تامین برخی از نکات مهم مانند سرعت بارگذاری صفحات در جلب نظر مخاطب ناکام خواهد ماند. مک اخیرا یک مطالعه گسترده بر روی شیوه فعالیت سایت برندهای بزرگ در آمریکای شمالی انجام داده است. نتیجه این پژوهش کمک فراوانی به ما در زمینه پیشبرد این مقاله کرده است. در ادامه برخی از ایرادهای اصلی و مهم سایت رسمی برندها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ایرادهای اصلی و مهم سایت رسمی برندها

1. لینک های خراب

لینک های خراب برای تمام کاربران اینترنت آشنا هستند. این لینک ها به طور معمول پس از انتخاب حاوی پیام «خطای 404» خواهند بود. به این ترتیب مخاطب بدون مشاهده هرگونه محتوایی باید از صفحه موردنظر خارج شود. بی‎تردید فرآیند تولید محتوا در دنیای بازاریابی و برندسازی دشواری های خاص خود را دارد. به همین خاطر هیچ کارآفرینی مایل به ناکامی در زمینه جلب توجه مخاطب، آن هم با اشتباهی فنی در زمینه بارگذاری صفحات، نیست.

مطلب مرتبط: افزایش بازدید سایت با 7 اقدام ساده

شکایت بسیاری از کاربران در فضای آنلاین در رابطه با برندها مربوط به لینک های خراب است. وقتی کاربران در نتایج جست‎وجوی شان با پیش‎نمایش مقاله ای جذاب مواجه می شوند، انتظار دسترسی راحت به آن را خواهند داشت. تجربه ناکامی در زمینه کلیک بر روی لینک موردنظر و مواجهه با پیام خطا هر مخاطبی را دلسرد خواهد کرد. بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی آنلاین و برندسازی با چنین مشکلی مواجه هستند. راهکار مناسب برای جلوگیری از چنین وضعیتی همکاری با یک کارشناس امور سایت یا بررسی نهایی وضعیت صفحه موردنظر پیش از انتشار مطلب است. به این ترتیب شکایت کاربران و سطح نارضایتی شان تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

2. سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه یکی از معیارهای مهم کاربران برای انتخاب مقاله یا هر نوع محتوای دیگر است. برخی از برندها در زمینه تولید محتوای جذاب مهارت بسیار بالایی دارند، اما به هنگام بارگذاری توانایی کسب استانداردهای لازم را ندارند. به این ترتیب کاربران باید مدت زمانی نسبتا طولانی برای بارگذاری صفحات منتظر بمانند. امروزه با پیشرفت فناوری و افزایش چشمگیر سرعت اینترنت کمتر کاربری حوصله صبر بیشتر برای مشاهده یک محتوای تبلیغاتی را دارد. شاید این امر برای محتواهای مرتبط با نیاز فوری کاربران قابل تحمل باشد، اما وضعیت محتوای تبلیغاتی و در ارتباط با برندها کاملا متفاوت است، بنابراین ما چاره ای جز افزایش سرعت صفحات سایت مان نداریم.

خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیار زیادی در زمینه ارزیابی وضعیت سرعت بارگذاری صفحات سایت وجود دارد. این ابزارها با اندازه‎گیری میانگین سرعت بارگذاری صفحات سایت ما و استانداردهای جهانی گزارش نسبتا کاملی از وضعیت سایت برندمان منتشر می کنند. اگر سایت ما با مشکلات زیادی در زمینه سرعت بارگذاری محتوا مواجه باشد، بهترین راهکار توجه به گزارش های همین ابزارهاست.

پژوهش مک پریولئو بر روی سایت برندها بیانگر اختصاص 70درصد از شکایت‎های کاربران به سرعت بارگذاری صفحات است. به این ترتیب با رفع این مشکل تا حد زیادی سطح نارضایتی کاربران کاهش خواهد یافت. استفاده از ابزارهای مدیریت سایت امکان ساماندهی افت سرعت صفحات به صورت خودکار را می دهد. البته همیشه همکاری با یک فرد متخصص در زمینه اینترنت و طراحی سایت ایده مناسبی خواهد بود، با این حال اگر بودجه محدودی دارید، استفاده از نرم‎افزارهای مدیریت سایت کاملا منطقی خواهد بود.

3. عدم تعیین اهداف مشخص

هیچ ایرادی در زمینه تعامل با مشتریان از طریق محتوای جذاب و طراحی بخش های ویژه ای در صفحات سایت به منظور ترغیب آنها به سوی عملی خاص وجود ندارد. این فرآیند در بسیاری از سایت ها در قالب نمایش پیام های کوچک در کنار صفحه دنبال می شود. برخی از برندها به این اقدام با شک و تردید می نگرند. به این ترتیب هیچ اقدامی برای توسعه سطح تعامل شان به مخاطب هدف انجام نمی دهند. این امر موجب مطالعه محتوای سایت مان از سوی کاربران و سپس ترک صفحه بدون هیچ‎گونه دستاورد عملی برای ما می شود. هنر اصلی برندها در زمینه بازاریابی آنلاین ترغیب کاربران به سوی عملی خاص است. این اهداف شامل خرید محصولات، دنبال کردن صفحات برند در شبکه های اجتماعی یا حتی شرکت در نظرخواهی عمومی سایت باشد.

امروزه مشتریان انتظارات بسیار بیشتری از برندها دارند. به این ترتیب در وهله نخست وظیفه هر برندی توجه به نیاز و خواست مخاطب هدف است. فقط در این صورت امکان تعامل نزدیک با مخاطب هدف و تبدیل آنها به مشتریان وفادار وجود دارد. بسیاری از برندها در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. ایراد اصلی در اینجا عدم تعیین اهداف برندمان در زمینه مدیریت سایت است. سایت رسمی یک برند فقط ویترین آن محسوب نمی شود. در این سایت ما باید مهم ترین اهداف مان را به اطلاع کاربران برسانیم. همچنین تعامل نزدیک با آنها و تاثیرگذاری بر روی انتخاب های شان در همین فضا صورت می گیرد. اگر سایت برندتان فقط محل بازتاب اخبار کسب و کار است، باید نسبت به کاربرد آن تجدیدنظر کنید. در غیر این صورت فقط هزینه اضافی برای مدیریت سایت خواهید داشت.

مطلب مرتبط:  افزایش ترافیک وب سایت

4. عدم دسترسی ساده به سایت

یکی دیگر از ایرادهای مهم سایت برندها دشواری یافتن شان در فضای آنلاین است. کاربران تمایل به مشاهده محتوای سایت هایی با دسترسی راحت دارند. به این ترتیب ما باید نسبت به دسترس‎پذیری ساده و سریع سایت مان در فضای آنلاین مطمئن شویم. برخی از سایت ها در جست‎وجوی گوگل رتبه جالبی ندارند. این امر موجب دشواری بیشتر کاربران به منظور یافتن آنها خواهد شد. اگر ما به دنبال جلب نظر مخاطب هدف هستیم، باید بحث مدیریت سئو را در دستور کار قرار دهیم. مدیریت سئو شامل استفاده از تکنیک هایی به منظور بهبود رتبه سایت هاست. برخی از تکنیک های عمومی در زمینه مدیریت سئو شامل استفاده از کلیدواژه های تاثیرگذار است. این امر موجب توجه بیشتر الگوریتم گوگل به صفحات سایت ما خواهد شد.

امروزه گوگل به عنوان مهم ترین موتور جست‎وجو در دنیا شناخته می شود، بنابراین سرمایه گذاری بر روی آن به تنهایی بخش قابل توجهی از نیازهای ما را پاسخ خواهد داد. بی‎تردید مدیریت سایت و بازاریابی از طریق آن دشواری های خاص خود را دارد. این امر برای بسیاری از برندها همراه با مشکلات خاصی است. در این مقاله تلاش اصلی بررسی چهار ایراد اساسی و تاثیرگذار سایت برندها بود. با رفع آنها فرصت برای فعالیت بهتر برندها در فضای آنلاین فراهم خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی