جمعه, ۳۰ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Fri, 22 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز
ایجاد تحول بازاریابی در سایت برند

بازاریابی در سایت برند با محتوای مورد علاقه کاربران

6 ماه پیش ( 1400/1/30 )

بسیاری از برندها برای بازاریابی به طور ویژه ای به سایت رسمی شان اتکا دارند. این امر به معنای تعامل با مخاطب هدف در سایت رسمی برند و انتشار محتوای بازاریابی برای نخستین بار در این فضاست. بدون تردید داشتن یک سایت به تنهایی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کافی نیست. مهمترین مسئله در این میان طراحی درست سایت برای سهولت تجربه کاربران در بازدید از آن است. همچنین باید نسبت به بارگذاری محتوای جذاب در سایت رسمی برند نیز توجه نشان دهیم. بسیاری از سایت های مربوط به برندها در عمل محتوای جذاب برای مخاطب هدف آماده نمی کنند. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی تجربه کاربران از وضعیت سایت ها دارد. 

امروزه هر کارآفرینی باید دست کم حداقل هایی از شیوه های طراحی سایت آگاهی داشته باشد. این امر نقش مهمی در موفقیت بازاریابی برندها بازی می کند. بدون شک انتظار طراحی سایت از سوی کارآفرینان بیش از اندازه سختگیرانه است. نکته مهم در این میان توانایی هر کارآفرین برای رفع مشکلات مربوط به طراحی سایت در مدت زمانی اندک است. اگر این امر مدنظر کارآفرینان قرار داشته باشد، کیفیت سایت رسمی شان به شدت افزایش خواهد یافت. 

بازاریابی در سایت برند با محتوای مورد علاقه کاربران

تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در حوزه بازاریابی کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از ایده های متنوعی استفاده می کنند. مسئله هم در این میان تلاش برای بهره گیری از سلیقه کاربران در زمینه تاثیرگذاری بازاریابی است. این امر همیشه نتیجه بسیار بهتری در مقایسه با تاثیرگذاری تجربی بر روی کاربران خواهد داشت. برخی از سایت ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از تجربه های گذشته شان می کنند. بدون شک این امر مزیت های قابل ملاحظه ای برای برندها به همراه دارد، اما گاهی اوقات امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را کاهش می دهد. دلیل این امر تغییر سلیقه کاربران در طول زمان است. اگر برندها نسبت به آگاهی از سلیقه مخاطب هدف و تحولش در طول زمان اقدام نکنند، در بلندمدت محتوای بازاریابی شان دیگر برای مخاطب هدف جذاب نخواهد بود. 

استفاده از سایت برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر پیچیده ای نیست. متاسفانه برخی از بازاریاب ها نسبت به اهمیت سایت ها در زمینه بازاریابی ارزیابی های نادرستی دارند. این امر به طور معمول همراه با بیان اهمیت بیشتر شبکه های اجتماعی و عدم ضرورت به روز رسانی مداوم سایت برند است. اگر این امر مدنظر برندها قرار گیرد، سایت شان در مدت زمانی اندک دیگر ترافیکی را جذب نخواهد کرد. 

مطلب مرتبط: 4 نقطه ضعف اصلی سایت برندها در حوزه بازاریابی

مسئله اساسی مقاله کنونی بررسی تکنیک های مناسب برای تولید محتوا در سایت براساس سلیقه مخاطب هدف است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما در عمل چالش های زیادی را به همراه دارد. در ادامه برخی از مهمترین توصیه ها و تکنیک های کاربردی در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

ضرورت ارائه اطلاعات تماس در سایت برند

مشتریان برای ارتباط با برندها به طور مستقیم سایت ها را مدنظر قرار می دهند. سایت یک برند باید دارای اطلاعات کاربردی از برند موردنظر باشد. در غیر این صورت اعتبار سایت به شدت زیر سوال خواهد رفت. کسب و کارها به طور معمول اطلاعاتی نظیر نشانی دفتر مرکزی، شعبه فروش اصلی و همچنین شماره تماس و ایمیل را در سایت شان قرار می دهند. این امر کمک شایانی به کاربران برای ارتباط سریع و ساده با بخش های مختلف شرکت می کند. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، فرآیند تعامل میان برندها و مشتریان به شدت پیچیده خواهد شد. 

استفاده از خبرنامه در سایت ها ایده تازه ای نیست، با این حال امکان استفاده متفاوت از خبرنامه در حوزه بازاریابی وجود دارد. امروزه بسیاری از برندها فقط برای انتشار اخبار تازه کسب و کارشان اقدام به استفاده از خبرنامه می کنند. شاید این امر هیچ مشکلی از نظر حرفه ای به همراه نداشته باشد، اما توجه کاربران به سایت رسمی را برنمی انگیزد. انتشار بخشی از محتوای سایت رسمی برند در قالب ایمیل و دعوت از کاربران برای مطالعه کامل متن در سایت ایده جذابی است. این امر امکان افزایش ترافیک سایت در مدت زمانی اندک را فراهم می کند. 

پشتیبانی از مشتریان در سایت رسمی فقط محدود به ارائه اطلاعات دقیق در مورد برند نیست. برخی از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به راه اندازی ربات های چت در سایت شان می کنند. این ربات ها با استفاده از هوش مصنوعی امکان پاسخگویی خودکار به پرسش ها و درخواست های کاربران را دارند بنابراین بخش خدمات مشتریان با دقت بسیار زیادی مدیریت خواهد شد. 

ضرورت راه اندازی وبلاگ برند

سایت ها هرگز جایگزین کاملی برای وبلاگ برندها نیستند. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر بازاریابی است. برخی از برندها دیگر به راه اندازی یا مدیریت وبلاگ شان توجهی نشان نمی دهند. این امر چالش های بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. دلیل اصلی راه اندازی وبلاگ رسمی برند تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف علاقه مند و مشتریان وفادار برند است بنابراین وضعیت برند در زمینه مدیریت مشتریان وفادار بستگی به کیفیت وبلاگ رسمی برند دارد. 

اغلب اوقات وبلاگ برندها به عنوان زیرشاخه ای از سایت رسمی فعالیت دارد. این امر موجب کاهش هزینه های مدیریت سایت می شود. برخی از برندها برای راه اندازی وبلاگ رسمی برند اقدام به استفاده از سایت جداگانه می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. هزینه بالای مدیریت هاست ها امکانات بازاریابی برندها را به طور کامل کاهش می دهد. 

انتشار محتوا در وبلاگ رسمی برند باید با دقت نظر زیادی صورت گیرد. این امر برای بسیاری از برندها کمتر شناخته شده است. متاسفانه اغلب برندها در وبلاگ شان همان محتوای سایت را بازنشر می کنند. اگر اندکی خلاقیت در این میان از سوی برندها به کار گرفته شود، نهایت نوآوری‎شان شامل بازنشر محتوای تولیدی شان در شبکه های اجتماعی خواهد بود. این نوع فعالیت در فضای وبلاگ رسمی برند به هیچ روی تاثیرگذار نخواهد بود بنابراین برندها باید روند فعالیت شان در وبلاگ را تغییر دهند. 

انتشار محتوای منحصر به فرد در وبلاگ برند امری ضروری است. بسیاری از برندها این امر را کمتر مورد توجه قرار می دهند. بهترین ایده در این میان تلاش برای بازدید از وبلاگ رسمی برندهای بزرگ است. این امر نمونه های موفق و تاثیرگذاری مدیریت وبلاگ را به نمایش خواهد گذاشت بنابراین دیگری نیازی برای مدیریت وبلاگ برند همراه با سردرگمی در مورد شیوه انتشار محتوا نخواهد بود. 

انتشار محتوای منحصر به فرد در فضای وبلاگ باید براساس ارزیابی سلیقه مشتریان وفادار یا مخاطب هدف علاقه مند به کسب و کارمان صورت گیرد. این امر به لطف فناوری های نوین بسیار ساده است. راهکار راحت در این میان استفاده از آمارهای گوگل برای شناسایی سلیقه مشتریان و مخاطب علاقه مند به حوزه کاری مان است. 

وبلاگ ها نقش مهمی در زمینه بهبود وضعیت سئو برندها نیز دارند. این امر شامل ضرورت استفاده از کلیدواژه های کاربردی در زمینه تولید محتوا در وبلاگ برند است. شاید این امر در ابتدای امر بسیار سخت باشد، اما در بلندمدت ترافیک سایت رسمی برند را نیز افزایش خواهد داد. کاربران در صورت مشاهده محتوای جذاب یک وبلاگ اقدام به بازدید از محتوای سایت اصلی نیز می کنند. این امر امکان افزایش بازدید از سایت رسمی و بهبود وضعیت سئو را به همراه دارد. 

مطلب مرتبط: راهکارهای حفاظت از سایت رسمی برند

بیان داستان برند در بخش «درباره ما»

اغلب سایت ها بخشی تحت عنوان درباره ما دارند. این بخش به بیان تاریخچه برند می پردازد. امروزه کاربران تمایل بسیار زیادی برای آگاهی از وضعیت برندها و تاریخچه شان دارند بنابراین تیم های بازاریابی باید به این درخواست به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. متاسفانه بسیاری از برندها داستان منحصر به فردی برای کسب و کارشان ندارند بنابراین مخاطب هدف امکان تعامل پایینی با کسب و کار موردنظر خواهد داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از داستانی جذاب برای برند است. 

امروزه برندهای بزرگ دارای دست کم یک داستان برای بیان هستند. این امر کمک شایانی به تیم های بازاریابی برای جلب نظر مخاطب هدف می کند. بی شک بازاریاب ها داستان سراهای خوبی هستند. تمام محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی به نوعی داستان محسوب می شود بنابراین نیازی به نگرانی درباره نحوه داستان سرایی در شبکه های اجتماعی نخواهد بود. 

اشاره به ارزش های اصلی کسب و کار در داستان برند اهمیت بالایی دارد. داستان موردنظر پس از کامل شدن باید چندین بار مورد ارزیابی قرار گیرد. دلیل این امر امکان مشاهده ایرادات فراوان در نسخه های اولیه داستان برند است. همچنین باید بر روی توانایی یک برند برای بیان داستان نیز کار کرد. بسیاری از برندها دارای داستان های جذابی هستند، اما در عمل توانایی بیان درست آن ها را ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. بنابراین باید به این نکته توجه لازم را نشان دهیم. در اینجا نیز ارزیابی وضعیت برندهای بزرگ و معتبر راهکار بسیار مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. این امر امکان استفاده از تجربه برندهای بزرگ را به همراه دارد. 

داستان برند نباید بیش از اندازه پیچیده باشد. نکته مهم در این میان تمایز میان داستان برند با داستان های رایج یا رمان های پیچیده است. داستان یک برند باید ساده و جذاب باشد. در غیر این صورت انگیزه کافی در میان مشتریان ایجاد نخواهد کرد. 

افزودن آیکون شبکه های اجتماعی در سایت برند

انتقال ترافیک از سایت رسمی برند به اکانت مان در شبکه های اجتماعی یا برعکس نکته مهمی است. بسیاری از برندها به طور مداوم با مشکل ترافیک اندک در سایت یا شبکه های اجتماعی مواجه هستند. شاید یکی از دلایل این امر عدم آگاهی کاربران از حضور برند در شبکه های اجتماعی به طور رسمی باشد بنابراین در چنین شرایطی امکان انتقاد گسترده از کاربران نیست.

اطلاع رسانی در مورد اکانت های رسمی برند در شبکه های اجتماعی امر مهمی است. کسب و کارها اغلب اوقات به این نکته توجه کافی نشان نمی دهند. درج آدرس سایت برند در شبکه های اجتماعی در بخش بیوگرافی کار سختی نیست، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی ترافیک سایت خواهد داشت. این ماجرا در مورد درج آدرس اکانت های برند در شبکه های اجتماعی بر روی سایت رسمی نیز مصداق دارد. استفاده از آیکون شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از قالب سایت در ذیل هر پست ایده جذابی است. این امر امکان بازنشر سریع محتوای موردنظر از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی را به همراه دارد. همچنین امکان مشاهده نسخه محتوای موردنظر در شبکه های اجتماعی را نیز فراهم خواهد کرد. 

شبکه های اجتماعی در طول سال‏ های اخیر اهمیت بالاتری نسبت به سایت برند در حوزه بازاریابی پیدا کرده اند. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود. برخی از کسب و کارها به امید بازاریابی بهتر به طور کامل سایت رسمی شان را فراموش می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها ایجاد خواهد کرد بنابراین باید نسبت به ایجاد شرایطی متفاوت برای برند در این حوزه اقدام کرد. مدیریت سایت رسمی برند در کنار اکانت های رسمی در شبکه های اجتماعی بهترین گزینه برای افزایش ترافیک هر دو بخش و بهبود وضعیت سئو کسب و کار خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و تعامل مناسب با مشتریان در قالب سایت کاربردی

ارزیابی مداوم سلیقه کاربران

سلیقه کاربران در طول زمان تغییر می کند. اگر برندها نسبت به تغییرات در سلیقه کاربران اطلاع دقیقی نداشته باشند، شانس تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت بنابراین برنامه برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به دقت اجرا شود. برنامه های ارزیابی سلیقه کاربران گاهی به طور مستقیم با استفاده از طرح پرسش های روشن دنبال می شود. این امر امکان دسترسی به اطلاعات بسیار کاملی را فراهم خواهد کرد بنابراین مشاهده تمایل کسب و کارها برای استفاده از چنین شیوه ای امری طبیعی خواهد بود.

یک راهکار دیگر در زمینه ارزیابی سلیقه کاربران و تغییراتش به صورت غیرمستقیم است. این امر امکان دسترسی به تغییرات دقیق سلیقه مشتریان را به همراه دارد. کاربران شاید در پاسخ به پرسش های دقیق گاهی اوقات برخلاف واقعیت ادعاهایی را مطرح کنند. این امر یکی از تمایلات عادی کاربران برای عدم ارائه تمام اطلاعات شان به برندها محسوب می شود. اگر در این میان یک برند زمان لازم برای مقایسه رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی در بازه های زمانی مختلف را داشته باشد، امکان دسترسی به داده های معتبر فراهم خواهد شد. 

امروزه بانک های اطلاعاتی بسیار زیادی در مورد نحوه ظهور و تغییر ترندها در شبکه ‎های اجتماعی و سایت ها فعالیت دارند. این امر برای بازاریاب ها اهمیت بسیار زیادی دارد. آگاهی از تغییرات سلیقه کاربران در سایت ها اهمیت زیادی برای تولید محتوای هماهنگ با سلیقه آن ها دارد بنابراین باید این نکته را به عنوان یکی از راهکارهای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مدنظر قرار داد. 

استفاده از اطلاعات جغرافیایی برای بهبود وضعیت سئو

وضعیت سئو هر سایت بستگی به المان های متفاوتی دارد. یکی از المان های مهم در این میان مربوط به موضوع جغرافیاست. کاربران سایت براساس تفاوت در موقعیت جغرافیایی شان به شیوه های متفاوتی اقدام به استفاده از سایت ها می کنند. شاید سایت یک برند در شهر نیویورک محبوبیت زیادی داشته باشد، اما در یکی از شهرهای کوچک کشوری دیگر بازدید اندکی دریافت کند. این نکته براساس سطح فعالیت برندها دارای اهمیت زیادی است. اگر بازار هدف یک برند سطح وسیعی را پوشش دهد، باید نسبت به استفاده از ترندهای محلی در زمینه بازاریابی توجه نشان داد. این امر اهمیت بسیار زیادی در حوزه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. 

برندهای بزرگ اغلب اوقات توانایی جلب نظر کاربران محلی به سایت شان را ندارند. دلیل این امر تمرکز چنین برندهایی برای بازاریابی در مقیاسی گسترده است بنابراین دیگر فضایی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. توجه به تنوع جغرافیایی بازدیدکنندگان سایت برند نکته مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در سطح محلی نیاز به داده های محلی نیز دارند بنابراین وضعیت برندها در این زمینه بسیار پیچیده خواهد بود. استفاده از چنین داده هایی به معنای امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف است. اگر کسب و کار شما در این راستا مشکلات زیادی دارد، باید به دنبال استفاده از راهنمایی های موسسه های بازاریابی حرفه ای باشید. 

چت آنلاین با کاربران در سایت برند

کاربران اغلب اوقات تمایل به چت و گفت وگو با کارشناس های برند دارند. این امر در مورد چت رواج بیشتری در مقایسه با تماس تلفنی دارد بنابراین برندها باید نسبت به این نکته توجه لازم را نشان دهند. استفاده از ربات های چت همیشه راهبردی مناسب نیست. گاهی اوقات مشکلات یا پرسش های کاربران بسیار پیچیده است بنابراین باید به چنین پرسش هایی در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از اطلاعات دقیق پاسخ دهیم. در غیر این صورت تاثیرگذاری کسب و کارمان بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش خواهد یافت. 

ربات های چت در طول سال‏ های اخیر با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسعه بسیار زیادی پیدا کرده اند، اما هنوز با کارشناس های واقعی تفاوت بسیار زیادی دارند. این امر به خوبی بیانگر تفاوت ها در این حوزه است بنابراین برنده ها باید نسبت به توجه به این امر واکنش لازم را نشان دهند. بهترین راهبرد در این میان استفاده از ربات های چت به عنوان گزینه اصلی و همکاری با یک یا دو کارشناس به منظور پوشش نارسایی های احتمالی است. این امر امکان جلب رضایت مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

اهمیت محتوای بصری در سایت برندها

کاربران دیگر توجهی به محتوای متنی در سایت برندها ندارند. این امر بیانگر کاهش محسوس توجه کاربران به محتوای متنی در سایت هاست بنابراین برندها باید برنامه روشنی برای تعامل با کاربران با استفاده از محتوای بصری داشته باشند. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش خواهد یافت. 

تولید محتوای بصری برای سایت برندها کار دشواری نیست. مهمترین مسئله در این میان اطمینان از کیفیت بالای محتوا و همچنین نمایش آن در قالبی مناسب برای کاربران گوشی های هوشمند است. اگر این امر مدنظر برندها قرار داشته باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین شیوه ای استفاده می کنند. 

محتوای بصری تنوع بسیار زیادی دارد. یکی از گونه های جذاب در این میان اینفوگرافی‎ هاست. این الگو از محتوای بصری به دلیل ارائه دامنه وسیعی از اطلاعات همیشه موردپسند کاربران قرار دارد بنابراین در زمینه تولید محتوای بصری باید توجه ویژه ای به چنین محتوایی داشت. 

ثبت نام در سایت برای دسترسی به محتوای اختصاصی

شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما کاربران مشکلی با ثبت نام در سایت های تجاری ندارند. برندها برای انتشار برخی از محتوای ویژه شان عضویت در سایت را ضروری می کنند. این امر نوعی احساس خاص بودن برای کاربران به همراه دارد. نکته مهم در این میان ضرورت ارائه محتوایی خاص برای کاربران است. در غیر این صورت آن ها تجربه مناسبی از ثبت نام در سایت رسمی برند نخواهند داشت. شمار بالایی از کسب و کارها برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به استفاده از چنین شیوه ای می کنند. 

مطلب مرتبط: ارزیابی کیفیت سایت برند

تولید محتوای منحصر به فرد در سایت برای جلب نظر کاربران به منظور ثبت نام باید به طور مداوم صورت گیرد. در غیر این صورت کاربران پس از ثبت نام و مشاهده محتوای موردنظرشان دیگر تمایلی برای بازگشت نشان نخواهند داد. 

امروزه بازاریابی در سایت رسمی برند کار ساده ای نیست. توجه روزافزون کاربران به شبکه های اجتماعی و همچنین ناامیدی بازاریاب ها از سایت رسمی مشکلات عمده ای محسوب می شود. سایت هر برند به نوعی هویت آنلاینش را شکل می دهد بنابراین هرگز نباید آن را به حال خودش رها کنیم. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله برای بهبود وضعیت سایت اهمیت زیادی خواهد داشت. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/F6bgAXfx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه