چهارشنبه, 21 خرداد 1399 - 14:16

بازاریابی دیجیتال در برنامه بسیاری از برندها جای دارد. امروزه اغلب برندها در تلاش برای سرمایه گذاران هرچه بیشتر بر روی حوزه بازاریابی دیجیتال هستند. دلیل این امر حضور گسترده کاربران در فضای آنلاین محسوب می شود. نکته مهم در این میان توجه به بحث امنیت سایبری است. بسیاری از برندها در فرآیند جلب نظر مخاطب هدف از بحث های امنیتی غافل می شوند. شاید در نگاه نخست این نکته بیش از اندازه وسواس‎گونه به نظر برسد، اما تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی فعالیت برندها دارد.

براساس گزارش موسسه Finance Online تا سال 2021 مقدار خسارت های امنیتی در فضای آنلاین به بیش از 6 میلیارد دلار خواهد رسید. نکته جالب اینکه چنین آماری فقط مربوط به حوزه تجاری است، با این حساب برندها باید برنامه دقیقی برای مقابله با خسارت های ناشی در این حوزه داشته باشند.

بازاریابی دیجیتال با محوریت امنیت سایبری

متاسفانه مقدار هزینه های موردنیاز برای تامین امنیت سایبری برندها در آینده افزایش خواهد یافت. اگر شرکت ها همچنان نسبت به مسائل امنیتی سایبری بی توجه باشند، احتمال وقوع خسارت های جبران‎ناپذیر افزایش خواهد یافت. هدف ما در این مقاله بررسی تاثیر رعایت نکات امنیت سایبری بر روی بازاریابی دیجیتال است. به این ترتیب شما توانایی تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت.

مطلب مرتبط: موفقیت در بازاریابی دیجیتال با توصیه های کاربردی

امنیت سایبری چیست؟

بحث از امنیت سایبری بدون تعریف دقیق آن غیرممکن است. امروزه مردم برداشت های بسیار متنوعی از این موضوع دارند بنابراین ما باید به طور روشن به تعریف محدوده های این امر بپردازیم. براساس تعریف های معتبر از سوی کارشناس های امنیت سایبری این مفهوم فرآیند حفاظت از رایانه ها، سرورها و داده ها در برابر حملات سایبری است. هدف نهایی در این فرآیند جلوگیری از درز اطلاعات مهم شرکت به بیرون است.

ما در ادامه مقاله کنونی به برخی از نکات مهم برای بازاریابی بهتر با توجه به مقوله های امنیتی خواهیم پرداخت. کاربست همزمان تمام این نکات ضریب امنیتی فعالیت بازاریابی برندتان در فضای آنلاین را به شدت افزایش خواهد داد.

امنیت اینترنتی

استفاده از اتصال های اینترنتی مطمئن برای بازاریابی اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها همکاری مشخصی با یک اپراتور اینترنت دارند بنابراین استفاده از سایر اتصال های برای بارگذاری محتوای آنلاین غیرضروری خواهد بود.

اطمینان از امنیت اپلیکیشن ها

استفاده از اپلیکیشن های مختلف بر روی گوشی های هوشمند برای ویرایش محتوا امر رایجی محسوب می شود. نکته مهم در این میان توجه به امنیت سایبری برندمان در تعامل با چنین نرم‏افزارهایی است. بسیاری از اپ های ناشناخته در فضای آنلاین نوعی بدافزار محسوب می شوند بنابراین استفاده از آنها امکان دسترسی هکرها به اطلاعات مهم شرکت را افزایش می دهد. توصیه اساسی ما در این بخش استفاده از اپ های معتبر و دانلودشان از پایگاه های معتبر است. در غیر این صورت ریسک های امنیتی برای برندتان پیش خواهد آمد.

امنیت اطلاعات

ذخیره‎سازی اطلاعات شرکت باید در سرورهای مطمئن و امن صورت گیرد. برخی از شرکت های بزرگ دارای سرورهای اختصاصی هستند. توصیه ما در این مورد همکاری با تیم های امنیتی برای افزایش ضریب ایمنی سرورهاست. هر سروری امکان مواجهه با حملات سایبری را دارد. نکته مهم همکاری تیم های امنیتی حرفه ای و ماهر برای کاهش درز اطلاعاتی در پی چنین حملاتی است.

اعتبار کنونی بسیاری از برندها به دلیل توانایی شان در زمینه حفاظت از اطلاعات مشتریان است. اگر اطلاعات مشتریان مورد سرقت قرار گیرد، بخش قابل توجهی از اعتبار برندها نابود می شود بنابراین شما برای ادامه فعالیت و تعامل با مخاطب هدف نیز باید به این نکته توجه داشته باشید.

افزایش سطح آگاهی کارمندان

بسیاری از حملات سایبری به دلیل سهل‎انگاری های کارمندان در زمینه بارگذاری محتوای بازاریابی یا دیگر انواع اطلاعات در فضای آنلاین روی می دهد. توصیه اساسی ما برای شما تلاش برای همکاری با موسسه های امنیتی به منظور ارتقای سطح دانش کارمندان از حوزه امنیت سایبری است. امروزه بسیاری از برندها با مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم می کنند. بهره مندی از کارمندان حرفه ای و دارای دانش تخصصی در زمینه بازاریابی برای بهبود سطح بازاریابی شرکت امری ضروری محسوب می شود.

امروزه تیم های بازاریابی بسیار زیادی توانایی تولید محتوای جذاب را دارند. با این حال تعداد بازاریاب های آگاه از نکات امنیت سایبری به شدت کم است. ما باید برای موفقیت هرچه بیشتر در این حوزه اقدام به استفاده از دوره های آموزشی و همچنین مصاحبه با بازاریاب ها پیش از استخدام کنیم.

مطلب مرتبط: چگونه امنیت سایبری کسب و کارهای کوچک را ارتقا دهیم؟

افزایش شهرت شرکت در پی رعایت نکات امنیت سایبری

امروزه بسیاری از برندها دارای شهرت های جهانی هستند. چنین برندهایی به طور معمول اطلاعات بسیار گسترده ای از مشتریان در اختیار دارند. نکته مهم در این میان حفاظت از اطلاعات موردنظر در برابر حملات آنلاین است. این امر اعتبار و شهرت برندها را به شدت افزایش می دهد. یکی از برندها بسیار معتبر در این زمینه اپل است. آنها در طول دهه های متمادی به طور مداوم اطمینان مشتریان در زمینه حفظ اطلاعات شان را کسب کرده اند. این امر مزیت رقابتی قابل توجهی برای چنین برندی محسوب می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید