دوشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Mon, 26 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

بازاریاب ها همیشه به سایت رسمی برند به عنوان مهمترین منبع برای جلب نظر کاربران نگاه کرده اند. وقتی یک برند سایت رسمی داشته باشد، وجهه حرفه ای اش به طور قابل ملاحظه ای حفظ می شود. نکته جالب در این میان اهمیت روزافزون افزایش ترافیک سایت برای بازاریاب ها و کارآفرینان است. بدون تردید یک سایت بدون ترافیک هیچ مزیتی برای کارآفرینان ندارد. درست به همین خاطر افزایش ترافیک سایت با استفاده از شیوه های مختلف در طول سال های اخیر در دستور کار تمام برندها قرار گرفته است. 

یکی از تکنیک های جذاب برای افزایش ترافیک سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی است. امروزه کاربران در صورت مشاهده فعالیت مناسب یک برند در شبکه های اجتماعی تمایل بالاتری برای مراجعه به سایت آن دارند. این امر در کنار امکان تبلیغ برای سایت برند و دعوت از کاربران برای مراجعه به آن از طریق شبکه های اجتماعی مطرح می شود. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از راهکارهای مناسب و تضمین شده برای افزایش ترافیک سایت رسمی برند با استفاده از شبکه های اجتماعی است. این نکات به شما برای مدیریت هرچه بهتر سایت برندتان کمک خواهد کرد. 

بهینه سازی حساب رسمی برند در شبکه های اجتماعی

وقتی کاربران در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یک برند هستند، اغلب اوقات بخش بیوگرافی مهمترین منبع محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها بخش بیوگرافی مناسبی ندارند. درست به همین خاطر فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای با مشکل رو به رو می شود. اگر کسب و کار شما در این میان بخش بیوگرافی را به طور مناسبی طراحی نماید، امکان افزایش ترافیک سایتش را خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: چالش افزایش ترافیک سایت در 5 گام

اشتباه برخی از برندها در زمینه استفاده از بخش بیوگرافی بیان نکات بسیار طولانی است. امروزه کاربران حوصله مطالعه متن های طولانی را ندارند. بنابراین شما در بخش بیوگرافی باید در نهایت اختصار کارتان را پیش ببرید، در غیر این صورت با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهید شد. 

اگر کسب و کار شما در بخش بیوگرافی از یک پیام مهم برای دعوت به عمل (CTA) استفاده نماید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. این امر در مورد کسب و کارها به طور قابل ملاحظه ای کاربرد دارد. 

بهینه سازی اکانت برند در شبکه های اجتماعی امر سخت و دشواری نیست نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های کاربردی است. اگر شما در این میان ایده های بسیار عجیب و غریبی دارید، بهتر است آنها را فراموش کنید. 

ارجاع دادن به سایت برند

شبکه های اجتماعی فضای بسیار مناسبی برای تعامل با مشتریان فراهم کرده است. بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف شان در شبکه های اجتماعی انواع محتوا و ایده های گوناگون را مدنظر قرار می دهند. این امر موجب افزایش اعتبار برندها در شبکه های اجتماعی می شود. اگر شما توانایی استفاده از اعتبار برندتان در شبکه های اجتماعی برای بهبود وضعیت تان را نداشته باشید، اوضاع سایت تان بهبود چندانی پیدا نخواهد کرد. 

یکی از مشکلاتی که برندها در شبکه های اجتماعی با آن رو به رو هستند، تمایل کاربران برای اثبات یک موضوع با دلیل و مدرک است. این امر ریشه در ادعاهای برخی از برندها بدون هرگونه پشتوانه ای دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه با دلیل و مدرک در شبکه های اجتماعی صحبت کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود مورد بی توجهی کاربران قرار گیرید. این امر مشکلات بسیار زیادی برای شما و کسب و کارتان به همراه خواهد داشت. 

امروزه برخی از برندها در سایت شان اقدام به انتشار نتیجه مطالعات شان درباره بازار و مشتریان می کنند. این اطلاعات منابع بسیار غنی برای بازاریابی محسوب می شود. شما باید به بهترین شکل ممکن از اطلاعات موردنظر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان استفاده نمایید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای با مشکل مواجه می شود. 

اگر شما در شبکه های اجتماعی ادعای مهمی برای کاربران دارید، باید با ارجاع دادن به یک منبع درست و حسابی آن را اثبات کنید. اگر در این میان منبع موردنظر مطالعه صورت گرفته از سوی خودتان باشد، وضعیت بسیار عالی خواهد شد. اغلب اوقات کاربران منابعی که هر برند در فرآیند بازاریابی به آنها ارجاع می دهد را دنبال می کنند. شما با استفاده از چنین ایده ساده و جذابی امکان افزایش ترافیک سایت تان را خواهید داشت. بنابراین از پتانسیل شبکه های اجتماعی در این مسیر به خوبی استفاده نمایید.

مطلب مرتبط: 4 دلیل عمده پایین بودن ترافیک سایت

به پلتفرم های کمتر مشهور هم توجه کنید

پلتفرم های اجتماعی فقط شامل فیس بوک و توییتر نیست. بسیاری از استارت آپ ها در طول سال های اخیر موفق به توسعه شبکه های اجتماعی محبوبی شده اند. شاید شبکه های اجتماعی دیگر به اندازه فیس بوک یا توییتر مشهور و محبوب نباشند، اما دارای کاربران پر و پا قرصی هستند. این امر اهمیت چنین پلتفرم هایی برای بازاریابی را مشخص می سازد. 

متاسفانه برخی از برندها در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی جدید به طور مداوم شک و تردید دارند. شاید این امر در ماه های نخست مزیت مشخصی برای برند شما نداشته باشد، اما به مرور زمان امکان جلب نظر کاربران تازه وارد هر پلتفرم را خواهید داشت. 

بسیاری از برندهای مشهور کنونی در اینستاگرام به دلیل اینکه از همان روزهای اول در این پلتفرم ثبت نام کرده اند، دارای حجم بالای فالوور هستند. بنابراین شما باید این نکته را درباره دیگر شبکه های اجتماعی مدنظر داشته باشید. 

امروزه یکی از نکات مهم برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به شخصی سازی محتواست. شما با حضور در پلتفرم های کمتر مشهور امکان شخصی سازی محتوای بازاریابی تان برای کاربران را پیدا می کنید. این امر تاثیرگذاری به شدت مثبتی بر روی کاربران به همراه خواهد داشت. 

برخی از پلتفرم های تازه ای که در طول سال های اخیر کاربران به نسبت زیادی را به خودشان جلب کرده اند، پینترست و ردیت هستند. این دو پلتفرم در طول سال های اخیر کاربرانی با سلیقه های خاص را به سمت خودشان کشانده اند. بنابراین اگر شما قصد بازاریابی و ترقیب کاربران موردنظر به سایت تان را دارید، بهترین انتخاب پلتفرم هایی مثل پینترست است. 

متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها به دلیل تعداد کاربران بسیار کمتر پینترست از همان گام اول نسبت به آنها بی توجهی می کنند. شاید این امر در ابتدا وجهه حرفه ای داشته باشد و به ظاهر در راستای توجه به پلتفرم های بزرگتر صورت گیرد، اما در نهایت کسب و کار شما را از دامنه مهمی از مشتریان و ترغیب شان به حضور در سایت برند محروم خواهد کرد. 

زمان بندی درست

بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی با هر هدفی که صورت گیرد، باید زمان بندی درستی داشته باشد، در غیر این صورت کمتر برندی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش را پیدا می کند. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف زمان بندی درستی را مدنظر قرار نمی دهند. اگر محتوای بازاریابی شما در زمان های نادرست به دست کاربران برسد، کمتری توجهی به آن نخواهند کرد. بنابراین مشاهده ناتوانی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری طبیعی محسوب می شود. 

تلاش برای بیان توصیه های دقیق درباره زمان مناسب برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی امر بسیار دشواری است. این نکته براساس ماهیت کسب و کار و تغییر سلیقه کاربران به طور مداوم متفاوت است. مهم ترین نکته در این میان تلاش برای به دست آوردن سلیقه و نحوه مشاهده محتوای بازاریابی از سوی کاربران در بلندمدت است. اگر شما این نکته را مدنظر قرار دهید، شانس بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

کاربران در صورت مشاهده محتوای بازاریابی در اوقات فراغت حتی تمایل به مراجعه به سایت شما هم خواهند داشت. بنابراین محتوایی که شما برای ترغیب شان به سایت تان طراحی کرده اید، نتیجه بخشی بسیار بهتری خواهد داشت. مشکل اصلی در این میان بی توجهی مداوم برخی از برندها به این نکته و از دست دادن بخش قابل ملاحظه ای از کاربران شان است. پس دفعه بعد برای بارگذاری محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی زمان درست را انتخاب کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با هدف افزایش ترافیک سایت

گزینه به اشتراک گذاری را ساده طراحی کنید

گاهی اوقات برندها مطالب سایت شان را در شبکه های اجتماعی بازنشر می کنند. این امر ایده ای جذاب برای جلب نظر کاربران محسوب می شود. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از چنین ایده ای استفاده می کنند. نکته مهم در این رابطه تلاش برای بهبود وضعیت بخش موردنظر با استفاده از ترغیب کاربران به بازنشرش است. به عبارت ساده، وقتی کاربران عادی محتوای شما را بازنشر می کنند، تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. اینطوری دیگر خبری از بی اعتمادی های رایج کاربران به محتوای تولیدی برندها در کار نخواهد بود. 

برخی از سایت ها طوری طراحی شده اند که گزینه به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی خیلی سخت به چشم کاربران می آید. چنین امری نرخ بازنشر محتوا از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین شما باید راهکار مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در چنین شرایطی پیش رو داشته باشید. 

بدون تردید طراحی کادری مشخص برای بازنشر محتوای سایت در شبکه های اجتماعی امر دشواری نیست. نکته مهم هوشیاری شما برای طراحی بخش مورد نظر است، در غیر این صورت هر کاری هم که انجام دهید، در نهایت تغییر خاصی در ترافیک سایت تان روی نمی دهد. 

خوشبختانه امروزه اغلب شبکه های اجتماعی امکان بارگذاری لینک را فراهم کرده اند. این امر حتی در مورد اینستاگرام که سخت ترین قوانین در این رابطه را داشت نیز مصداق دارد. بنابراین شما با طراحی یک کادر به اشتراک گذاری مناسب افزایش ترافیک سایت تان به ساده ترین شکل ممکن را خواهید داشت. 

پروموت کردن محتوای تولیدی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی اغلب اوقات به طور ارگانیک صورت می گیرد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف علاقه ای به صرف هزینه بالا ندارند. این نکته در بسیاری از مواقع درست است، اما گاهی اوقات باید خلاف جهت رودخانه شنا کرد. پروموت کردن محتوا یکی از ایده های جذاب برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و نمایش اهمیت محتوای سایت است. شما با چنین کاری امکان جلب نظر کاربران به سایت یا وبلاگ برندتان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: 5 دلیل عمده پایین بودن ترافیک سایت

بدون تردید پروموت کردن محتوای سایت در شبکه های اجتماعی امر ساده ای محسوب می شود. شما فقط باید بودجه مناسبی برای همکاری با شبکه های اجتماعی داشته باشید. سایر موارد به ساده ترین شکل ممکن بهینه سازی خواهد شد. اگر شما ایده ای برای پروموت کردن بی‎رویه محتوای سایت تان در سر دارید، باید همین حالا بی خیال آن شوید. همانطور که فعالیت بسیار اندک در زمینه بازاریابی چندان مناسب نیست، پروموت کردن بیش از اندازه محتوا نیز سرنوشت مناسبی به همراه ندارد. شما با چنین کاری به مخاطب هدف تان نشان می دهید که یک برند کلیشه ای هستید و کاربران همیشه به حضور شما در گوشه و کنار شبکه های اجتماعی عادت خواهند کرد. 

استفاده بهینه و درست از پروموت کردن محتوا به شما امکان خاص بودن را می دهد. اینطوری دیگر کاربران در مورد برندتان فکرهای کلیشه ای نخواهد کرد. برخی از کسب و کارها در این رابطه حتی تعداد محتوایی که می‎خواهد پروموت کنند هم محدود می کنند. به هر حال حضور کمتر در شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری بالا خیلی بهتر از حضور مداوم و بی توجهی تمام کاربران خواهد بود. 

تعامل بیشتر با کاربران

تعامل بالا با کاربران در شبکه های اجتماعی امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها در این رابطه ایده های مناسبی در سر ندارند. اگر شما فقط به دنبال تولید محتوا در پلتفرم های مختلف باشید، دست آخر کمتر کاربری به شما روی خوش نشان خواهد داد. درست به همین خاطر برندهای بزرگ همیشه رابطه نزدیک و دوستانه ای با کاربران شان در شبکه های اجتماعی دارند. 

اگر شما سطح ارتباط‎تان با مخاطب هدف را عمیق تر از هر زمان دیگری نمایید، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. شاید این امر در تلاش های اولیه با شکست همراه شود، اما پشتکار یک تیم بازاریابی در نهایت همه موانع را از پیش رو برخواهد داشت. 

وقتی شما رابط های نزدیک و خودمانی با کاربران در شبکه های اجتماعی داشته باشید، آنها همیشه نیم نگاهی به سایت تان خواهند داشت. این امر یعنی شما بدون نیاز به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان تاثیرگذاری بر روی آنها را پیدا می کنید. 

ضرورت پاسخگویی در شبکه های اجتماعی

وقتی یک برند در شبکه های اجتماعی به شدت پاسخگو باشد، انگیزه کاربران برای تعامل بیشتر خواهد شد. متاسفانه برخی از برندها در برابر مواردی مانند کامنت یا پیام کاربران هیچ واکنشی نشان نمی دهند. همین امر همراه با تاخیر در پاسخگویی موجب از دست رفتن مشتریان می شود. 

راه اندازی بخش حرفه ای در زمینه خدمات مشتریان نکته مهمی برای پاسخگویی بهینه با کاربران محسوب می شود. بدون تردید وقتی یک برند پاسخگویی خوبی در شبکه های اجتماعی داشته باشد، شانس تعامل با مشتریان در سایتش را پیدا می کند، در غیر این صورت کاربران حتی دیگر به اکانت برند موردنظر در شبکه های اجتماعی هم توجهی نخواهند کرد. 

استفاده از محتوای بصری

محتوای متنی هنوز هم اهمیت بالایی در حوزه بازاریابی دارد، اما برندها باید به سوی سایر فرمت ها نیز بروند. در این میان شاید کمتر محتوایی به اندازه عکس و فیلم دارای اهمیت باشد. کاربران در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین مشاهده محتوای بصری را به هر نوع فرمت دیگری ترجیح می دهند. بنابراین شما باید چنین نکته مهمی را در زمینه بازاریابی و تولید محتوا مدنظر قرار دهید. 

اگر برند شما در سایت رسمی‎اش از انواع اینفوگرافی‎‎ ها و ویدئوهای اختصاصی استفاده کند، امکان تاثیرگذاری بر روی کاربران به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. نکته مهم در این میان نمایش بسیار بهتر محتوای بصری سایت ها در صورت بازنشرشان در شبکه های اجتماعی است. 

برخی از بازاریاب ها هنوز به اهمیت محتوای متنی باور دارند. این امر نکته مثبتی است، البته به شرط اینکه دیگر خبری از تولید محتوای متنی مثل دهه های گذشته نباشد. شما باید از محتوای تصویری به بهترین شکل ممکن برای کامل کردن متن تان استفاده کنید. این امر مزایای بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. همچنین به شما فرصت مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

مطلب مرتبط: بررسی 10 راهکار ساده برای افزایش ترافیک سایت

برخی از برندها تیم مشخص یا حتی مهارت لازم برای تولید محتوای بصری اختصاصی ندارند. این امر مشکل بزرگی نیست. نکته مهم در این میان استفاده از تصاویر استاک و رایگان برای بهینه سازی وضعیت محتوای سایت است. شما با چنین کاری بدون نیاز به هزینه اضافی وضعیت بازاریابی تان را متحول خواهید کرد. همچنین انگیزه کاربران برای مشاهده محتوای سایت تان به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. 

بدون تردید افزایش ترافیک سایت ایده بسیار مهم و جذابی است. اگر شما در مسیر تحقق هدف موردنظر از نکات ذیل استفاده نمایید، شانس تان برای موفقیت در این حوزه به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O4lB0eYF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه