دوشنبه, ۲۹ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Mon, 20 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

تولید محتوا برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هرگز کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این راستا با شکست های سنگین مواجه می شوند. امروزه برندهای بسیار زیادی در زمینه تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف در بازار حضور دارند. اگر شما در این میان عملکرد درخشانی از خودتان نشان ندهید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر یکی از قوانین مهم عرصه بازاریابی است.

برخی از بازاریاب ها همیشه به دنبال استفاده از ایده های قدیمی و کلیشه ای برای تولید محتوا هستند. شاید این امر در نگاه نخست ساده ترین راهکار ممکن باشد، اما در بلندمدت وضعیت بازاریابی شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. شما باید همیشه ایده های تازه ای برای تولید محتوا داشته باشید. هیچ چیز در این راستا بهتر از تعیین مقیاس هایی برای تولید محتوا به کارتان نخواهد آمد. وقتی شما مقیاس و معیارهای معتبری برای تولید محتوا داشته باشید، کیفیت محتوای ‏تان هرگز از سطحی مشخص پایین ‏تر نخواهد آمد. این امر به معنای تولید محتوای جذاب و تعاملی در تمام شرایط است. شاید به این ترتیب شانس تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف را پیدا نمایید.

بازاریابی و تولید محتوا براساس معیارهای حرفه ای

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در راستای تولید محتوای بازاریابی جذاب برای مخاطب هدف است. این امر به طور مستقیم در ارتباط با برخی از معیارها و مقیاس های مهم برای بازاریاب ها خواهد بود بنابراین باید نسبت به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف از معیارهای مورد بحث در این مقاله استفاده نمایید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. در ادامه برخی از مهمترین معیارهای موردنظر را بررسی خواهیم کرد. 

1.    توجه به کیفیت و عملکرد بهتر

محتوای شما باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشد. هرچه کیفیت محتوای ‏تان بالاتر باشد، شانس بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها به جای کیفیت محتوا به تعدادش توجه می کنند. این امر نتیجه ای به جز تنفر کاربران از محتوای بازاریابی در پی ندارد. به هر حال کمتر کسی مایل به مشاهده یک محتوای بی کیفیت برای مدت زمانی طولانی خواهد بود بنابراین شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان صورت دهید. در غیر این صورت خیلی زود شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. 

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف کار سختی است. این امر بسیاری از برندها را نسبت به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ناامید می کند. معیار مهم در این میان توجه به کیفیت محتوا به جای کمیتش است. اگر شما در طول هفته فقط یک محتوای باکیفیت نیز منتشر نمایید، تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدف در مقایسه با تولید محتوا به درد نخور خواهید داشت. 

2.    طراحی یک ایده خوب و تبدیل آن به محتوای بازاریابی

محتوای بازاریابی بر پایه ایده های مناسب توسعه پیدا می کند. بسیاری از برندها در این میان نسبت به تولید محتوای جذاب و تعاملی بدون هرگونه ایده ای اقدام می کنند. شاید شما در چند تلاش نخست تان براساس هیچ ایده جانبی شانس آورده و عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید، اما اوضاع همیشه اینگونه نخواهد بود. بسیاری از برندها بدون ایده ای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هیچ شانسی برای تعامل با آنها نخواهند داشت. 

پیدا کردن ایده ای مناسب و موردپسند کاربران همیشه سخت تر از تولید محتوای جذاب است. بسیاری از برندها در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه هستند. یکی از راهکارهای ساده در این میان استفاده از ارزش های مرکزی کسب و کار برای دستیابی به ایده های جذاب است بنابراین معیار کنونی ما یعنی اهمیت ایده ها در بازاریابی براساس اتکا به ارزش های برند به سادگی قابلیت اجرا خواهد داشت. 

اگر شما نگرانی های زیادی در رابطه با معیار مورد بحث در این بخش دارید، فقط باید به عملکرد برندهای بزرگ نگاه کنید. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به عملکردی عجیب و غریب ندارند، بلکه فقط باید برندهای بزرگ را الگو قرار دهند. وقتی شما از اهمیت ایده اصلی در بازاریابی مطمئن شوید، دیگر بدون ایده دست به تولید محتوا نخواهید زد. 

3.    تقسیم بندی کارها

بازاریابی اگر به طور کامل از سوی یک نفر یا تیمی کوچک دنبال شود، بسیار آزاردهنده خواهد بود. امروزه بسیاری از بازاریاب ها توانایی مدیریت تمام کارها به تنهایی را ندارند بنابراین در اختیار داشتن تیم های بازاریابی مجهز و پرتعداد برای بسیاری از برندها ضروری به نظر می رسد. 

متاسفانه همه برندها توانایی دست و پا کردن تیمی حرفه ای را ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها ایجاد می کند. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به بهترین شکل ممکن هستید، باید کارهای تان در حوزه بازاریابی را تقسیم بندی کنید. این مقیاس مهم برای ساده سازی کارها اهمیت زیادی دارد. بدون تردید کمتر کاربری مایل به مشاهده یک محتوای بیش از اندازه شلخته و تکراری است. اگر شما مجبور به کار فشرده بر روی عرصه بازاریابی باشید، در نهایت محتوای ‏تان به شدت شلخته و غیرجذاب خواهد بود بنابراین باید نسبت به بهبود وضعیت ‏تان در این راستا اقدام نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

تقسیم بندی کارها به شما اجازه انجام درست شان را می دهد. بدون برنامه ای مدون و دقیق شما همیشه به دنبال کارهای غیرضرروی خواهید رفت. برنامه‏ ریزی درست به شما برای انجام هر کار در زمان دقیق کمک خواهد کرد. به این ترتیب کمپین بازاریابی شما در عین جذابیت و در زمان درست آماده انتشار خواهد بود. اگر محتوای بازاریابی شما در زمان نادرستی به دست مخاطب هدف برسد، شاید تاثیرگذاری اش به طور کامل از بین رفته باشد بنابراین با تقسیم بندی کارها نسبت به انتشار محتوا در زمان درست اقدام نمایید. 

4.    استفاده از اتوماسیون

اتوماسیون در طول سال های اخیر نحوه فعالیت همه برندها را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه از اتوماسیون دیگر فقط برای ارسال ایمیل های بازاریابی استفاده نمی شود، بلکه در مقیاسی وسیع تر حتی برای انتشار محتوا و همچنین پاسخگویی به کاربران نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

دلیل اصلی توسعه اتوماسیون در طول یک دهه اخیر رشد سریع فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است. این فناوری‏ ها به کارآفرینان فرصت استفاده هرچه بهتر از اتوماسیون بدون ایرادهای سنتی را می دهد بنابراین استفاده از چنین فناوری برای کسب و کار شما ضروری خواهد بود. این معیار تفاوت میان فرآیند تولید محتوای موفق و شکست‏خورده را مشخص خواهد ساخت. 

مطلب مرتبط: اولویت های تولید محتوا در سال 2021

5.    یادگیری از کمپین های قبلی

یکی از معیارهای مهم برای تولید محتوای جذاب و تعاملی توجه به ایرادات قبلی برند است. بدون تردید هر کسب و کاری در زمینه تولید محتوا ایرادات بسیار زیادی داشته است بنابراین اگر هرچه زودتر نسبت به رفع آن ایرادات اقدام نکند، مشکلات بسیار زیادی پیش رویش قرار می گیرد.

متاسفانه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هیچ وقت به کمپین های قبلی شان نگاه نمی کنند. شاید این امر در نگاه نخست جلوه ای حرفه ای از کسب و کار شما به نمایش بگذارد، اما در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. وقتی شما نگاه تان به گذشته دوخته نشود، هرگز فرصتی برای یادگیری از اشتباهات ‏تان هم نخواهید داشت. چنین امری دیر یا زود کسب و کار شما را با شکست مواجه می کند. 

شما در دنیایی که هر کسب و کار به طور مداوم در تلاش برای توسعه و بهبود سطح بازاریابی اش است، باید بهترین عملکرد ممکن را از خودتان نشان دهید در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

یادگیری از کمپین های قبلی بازاریابی کار بی نهایت سختی نیست. شما فقط باید پیش از شروع کار بر روی کمپین تازه تان به دنبال یافتن ایرادات کمپین قبلی از زاویه دید مشتریان باشید. شاید همکاری با برخی از مشتریان وفادار برند در اینجا گام بسیار مهمی برای کسب و کارتان باشد. در غیر این صورت شما هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نخواهید کرد. به هر حال هیچ کس دوست ندارد با برندی که همیشه یک عملکرد یکسان دارد، تعامل داشته باشید. 

6.    توجه به رسانه های مختلف

تولید محتوا فقط یکی از گام های اساسی در زمینه موفقیت بازاریابی است. شما باید راهکارهای درستی برای انتشار محتوای ‏تان نیز در اختیار داشته باشید. امروزه بسیاری از برندها نسبت به انتشار محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی و به طور کلی تمام رسانه های در دسترس بی توجه هستند. اگر شما هنوز در دهه 90 میلادی و بازاریابی تلویزیونی گیر کرده اید، به زودی کسب و کارتان ورشکسته خواهد شد. شما باید توسعه شبکه های اجتماعی را به بهترین شکل ممکن پذیرفته و در تلاش برای استفاده از آن به منظور توسعه کسب و کارتان باشید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل با مشتریان تان پیدا نخواهید کرد. 

رسانه های مختلف امکانات متفاوتی نیز به شما می دهند. اگر شما پیش از کار با هر کدام از رسانه های موردنظر آموزشی دقیق نداشته باشید، مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهید داشت. پس همیشه پیش از شروع کمپین بازاریابی تان سری به فضای اینترنت برای یادگیری اصول اساسی در زمینه کار با برخی از رسانه ها بزنید. این امر به شما برای انتشار هرچه بهتر محتوای تان کمک شایانی خواهد کرد. 

7.    آمادگی برای نوآوری های تازه

بازاریابی در هیچ دوره ای به اندازه حال دستخوش تغییر نشده است. شما به عنوان بازاریاب باید هر روز انتظار تحولات تازه ای را داشته باشید. بسیاری از فناوری‏ های مدرن در زمینه بازاریابی یک شبه وارد شده‎اند بنابراین اگر شما آمادگی لازم برای استفاده از آنها را نداشته باشید، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. 

اینکه یک برند در زمینه بازاریابی به طور مداوم از فناوری‏ های تازه استفاده نماید، نشانه بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما در این میان توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن با استفاده از فناوری‏ های تازه را نداشته باشید، مشتریان تان به سرعت سراغ دیگر برندها خواهند رفت بنابراین باید نخستین برندی باشید که از یک فناوری و ابزار تازه در زمینه بازاریابی استفاده می کند. 

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟

شاید استفاده از یک ابزار تازه در زمینه بازاریابی تاثیر چندانی بر روی کیفیت محتوای بازاریابی شما نداشته باشد، اما دست کم امکان جلب نظر مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را فراهم می سازد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان شان به طور مداوم از فناوری‏ های تازه استفاده می کنند و مشتریان از خرید محصولات چنین برندی که همیشه به روز است لذت می برند. 

8.    تعیین ساختار و روند مشخص برای تولید محتوا

وقتی یک کار بدل به عادت شود، خیلی ساده تر از هر زمان دیگری انجام خواهد شد. اگر شما در زمینه تولید محتوای بازاریابی مشکلات زیادی دارید، باید از همین شیوه برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف سود ببرید. بسیاری از برندها هیچ برنامه مشخص و ساختاری برای تولید محتوا به ساده ترین شکل ممکن ندارند. این امر بازاریاب های شرکت را همیشه در دردسرهای بزرگ می اندازد بنابراین شما باید همیشه نسبت به تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف اقدام نمایید در غیر این صورت مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

تعیین ساختارهای مهم و کاربردی یکی از معیارهای مهم برای تولید محتوای بازاریابی به ساده ترین شکل ممکن است. شما با این کار فرصت صرفه جویی در زمان را خواهید داشت. وقتی تولید یک محتوا زمان کمتری از شما بگیرد، امکان تولید محتواهای هرچه بیشتر بدون افت کیفیت شان را خواهید داشت. این امر به معنای جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از کاربران به منظور تعامل با برند است بنابراین همیشه این معیار مهم را مدنظرتان قرار دهید در غیر این صورت تیم بازاریابی تان به سرعت دنبال شغلی دیگر خواهد رفت. 

9.    توسعه تقویم ویرایش محتوا

ویرایش محتوای قدیمی یک استراتژی کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون نیاز به تولید محتوای تازه است. بی شک گاهی اوقات تیم بازاریابی شما دارای ایده مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیست. همچنین شاید گاهی اوقات بودجه لازم برای تولید محتوای تازه را نداشته باشید. این امر مهمترین مشکلات بازاریاب ها در زمینه تولید محتوا محسوب می شود. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن به آنها پاسخ دهید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل با مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

طراحی یک تقویم دقیق برای به روز رسانی محتوای قدیمی برند بهترین ایده ممکن خواهد بود. شما باید در چنین تقویمی تاریخ دقیق انتشار هر محتوا را درج نمایید. به این ترتیب پس از گذشت چند ماه از انتشار یک محتوا باید برگشته و آن را به روز نمایید. این امر شاید در نگاه نخست خیلی ساده به نظر برسد، اما مخاطب هدف تان را با محتوایی تازه و تعاملی رو به رو خواهد ساخت. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین ایده ای سود می برند بنابراین اگر شما هم مشکلی برای تولید محتوای تازه دارید، باید این نکته بسیار مهم را مدنظر قرار دهید. 

10.    پاسخگویی سریع به سوالات مشتریان

یکی از معیارهای مهم در زمینه موفقیت بازاریابی سرعت عمل در پاسخگویی به مشتریان است. این امر عیار هر برند در زمینه بازاریابی را مشخص خواهد کرد. شاید شما مهارت بالایی در زمینه تعامل با مخاطب هدف تان داشته باشید، اما تا زمانی که به درستی آن را نشان ندهید، یک برند معمولی باقی می‏ مانید. 

برخی از کسب و کارها هرگز سوالی از سوی مخاطب هدف دریافت نمی کنند. اگر شما به اندازه کافی برای جلب نظر مخاطب هدف خوش شانس هستید و سوالاتی از سوی آنها دریافت می کنید، باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به پاسخگویی به آنها اقدام نمایید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل با آنها در بلندمدت نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا در مقیاس جهانی

مشتریان برای همیشه منتظر شما نمی مانند بنابراین اگر از زمان طرح سوال شان یک یا دو روز بگذرد، خیلی زود به دنبال دیگر برندها برای رفع نیازشان خواهند رفت. این امر به معنای از دست دادن مشتریان به ساده ترین شکل ممکن از سوی کسب و کار شما خواهد بود. 

استفاده از فناوری هوش مصنوعی و ابزارهای هوشمند در این راستا برای پاسخگویی سریع به مشتریان امر بسیار مثبتی است. همانطور که پیش از این گفتیم، اغلب کسب و کارها امکان استفاده از هوش مصنوعی بدون دردسرهای قبلی را دارند بنابراین شما باید از این فناوری به طور هرچه بهتر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببرید در غیر این صورت همیشه با مشکل دیر کردن در پاسخگویی به سوالات کاربران مواجه خواهید بود. 

امروزه بازاریابی و تولید محتوا تغییرات بسیار زیادی داشته است. برخی از افراد حرفه ای در این زمینه دیگر حتی آشنایی با بازاریابی و تولید محتوا ندارند. اگر شما قصد بقا در این حوزه را دارید، باید هرچه سریع تر نسبت به استفاده از نکات و معیارهای مورد بحث در این مقاله اقدام نمایید در غیر این صورت خیلی زود بدل به برندی قدیمی در این حوزه خواهید شد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AbRFf73m
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه