جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پیش بینی وضعیت شبکه های اجتماعی در سال 2020

4 سال پیش ( 1398/9/30 )
پدیدآورنده : آنا برداوا   پدیدآورنده : امیر آل علی  

با نزدیک شدن به روزهای پایانی هر سال، از جمله محبوب ترین مطالب برای افراد مختلف، پیش بینی هایی است که برای سال آینده در حوزه های مختلف از سوی افراد متفاوت صورت می گیرد. بدون شک با توجه به این امر که شبکه های اجتماعی به جزئی غیرقابل تفکیک از زندگی انسان ها تبدیل شده است، آگاهی نسبت به وضعیت آنها در سال آینده نه تنها برای کاربران، بلکه برای بازاریاب ها و مدیران برندهای مختلف، از اهمیتی حیاتی برخوردار خواهد بود. در این رابطه اگرچه تصورات و پیش بینی های یک نفر، ممکن است با خطاهای بسیاری همراه باشد، با این حال اگر این موارد حاصل فکر چندین تن از افراد کاملا متخصص باشد، دارای ارزش و اهمیت بالاتری خواهد بود. در همین راستا به بررسی احتمالی شبکه های اجتماعی در سال 2020 خواهیم پرداخت.

1-تیک تاک مورد توجه جدی بازاریاب ها قرار خواهد گرفت

پیش بینی وضعیت شبکه های اجتماعی در سال 2020

شبکه اجتماعی تیک تاک اگرچه در سال 2016 در چین عرضه شده و یک شبکه کاملا جدید محسوب می شود، با این حال با سرعتی فراتر از حد تصور در حال تسخیر بازار شبکه های اجتماعی است. درواقع اگرچه تا مدتی قبل، رقیب اصلی اینستاگرام را اسنپ چت معرفی می کردند، با این حال با توجه به مشکلات متعدد این شبکه در چند وقت اخیر، در حال حاضر تیک تاک به رقیب اصلی اینستاگرام تبدیل شده است، با این حال علت جذابیت بالای این شبکه برای کاربران بی علت نبوده و تمرکز اصلی آن بر روی ارسال ویدئو های کوتاه و وجود امکانات متعدد در این رابطه باعث شده است تا بتواند رشدی چشمگیر را تجربه کند. اگر بخواهیم جذاب ترین نوع محتوا برای اکثر کاربران را نام ببریم، بدون شک ویدئو ها با اختلافی چشمگیر در صدر قرار دارند. به همین خاطر اصلا عجیب نیست که تیک تاک با تمرکز بر روی این قضیه موفق شده است تا به چنین جایگاهی در مدت زمانی بسیار کوتاه دست پیدا کند.

نکته دیگری که در رابطه با راز موفقیت تیک تاک باید مورد توجه قرار دهید این است که افراد چندان تمایلی به تماشای ویدئو های طولانی نداشته و طولانی بودن یک محتوا، به شدت از جذابیت و شانس دیده شدن آن خواهد کاست، با این حال در تیک تاک شما تنها سه دقیقه وقت خواهید داشت تا خلاقیت خود را نشان دهید. با توجه به توضیحات، پیش بینی ها حاکی از آن است که در سال 2020 بازاریاب ها افراد مستعد در این شبکه را شناسایی کرده و از آنها برای تبلیغ برند و یا محصولات خود استفاده کنند. نکته جالب دیگری که لازم است تا در رابطه با این شبکه بدانید این است که در حال حاضر تیک تاک بیش از هر شبکه دیگری بارگیری می شود که یک رکورد فوق العاده محسوب شده و بیانگر ادامه دار بودن روند رشد آن دارد.

مطلب مرتبط: چطور در شبکه های اجتماعی فعالیت کنیم؟

2-میزان توجه برندها به شنفت اجتماعی افزایش خواهد یافت

شنفت اجتماعی در یک تعریف ساده این است که پیگیر بحث های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی باشیم. این امر باعث خواهد شد تا مدیران بتوانند برنامه ریزی بهتری برای تصمیمات آتی خود داشته و در نهایت در زمینه جذب مخاطب، درخشان-تر ظاهر شوند، با این حال این رویکرد در حال حاضر چندان مورد توجه تمامی برندها قرار نگرفته و با توجه به نتایج فوق العاده آن، پیش بینی می شود که در سال آینده این رویکرد به عنوان سیاست اصلی برندهای مختلف انتخاب شود. توجه داشته باشید که این اقدام حتی می تواند شما را متوجه اوضاع کلی بازار و میزان رضایت مشتریان سایر برندهای رقیب نیز کند. به همین خاطر نیز از ارزشی حیاتی برخوردار است.

3-میکرو اینفلوئنسرها اهمیت بالاتری را پیدا خواهند کرد

اگرچه اینفلوئنسرها در حال حاضر در مرکز توجه بازاریاب ها قرار دارند، با این حال بنا به دلایلی نظیر عدم تخصصی بودن، قیمت بالا و با حتی تکراری شدن این احتمال وجود دارد که توجهات به میکرو اینفلوئنسرها بیشتر شود. درواقع این افراد اگرچه از مخاطبان کمتری برخوردار هستند، با این حال به علت تخصصی بودن حوزه فعالیت آنها، از بازدیدکنندگان حرفه ای تری برخوردار هستند. همین امر نیز باعث می شود که تبلیغ شما، در معرض دید افرادی قرار گیرد که پیش زمینه های لازم برای پذیرش برند را دارند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دیگر تعداد دنبال کننده و لایک معیار انتخاب نخواهد بود. درواقع با توجه به معضل فیک بودن بسیاری از لایک ها، کامنت ها و حتی دنبال کنندگان صفحات دیگر این موارد معیار انتخاب نخواهد بود. به همین خاطر پیش بینی می شد که محوریت و کیفیت کار افراد معیار اصلی قرار گیرد. درواقع باید سال آینده را شروع پایانی بر اهمیت و در مرکز توجه قرار داشتن اینفلوئنسرها بدانیم.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اینفلوئنسرها تقریبا همه چیز را تبلیغ می کنند. این امر در حالی است که هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با حوزه تبلیغی خود نداشته و این امر باعث می شود تا این موضوع مطرح شود که چه تبلیغاتی را باید کدام افراد انجام دهند. برای مثال اگر یک ورزشکار یک لباس ورزشی را تبلیغ کند، بدون شک قابل اعتمادتر از حالتی خواهد بود که یک تستر رستوران ها در این زمینه اقدامی را صورت دهد. به همین خاطر نیز در سال آینده باید شاهد این امر باشیم که دیگر صرفا اینفلوئنسرها پادشاهان شبکه های اجتماعی نخواهند بود و یا حتی توجهات به آنها با پیدا شدن رقبای تازه، با افتی شدید همراه باشد.

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

4-محتواهای زنده به اولویت اول مخاطبان تبدیل خواهد شد

در سال گذشته تمامی شبکه های اجتماعی مطرح، در زمینه امکان پخش زنده فعالیت هایی را انجام داده اند که موفق ترین آنها را می توان در یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام مشاهده کرد. اگرچه این شبکه ها چند سالی است که این امکان را برای خود ایجاد کرده اند، با این حال در سال گذشته انقلابی در زمینه تعداد بازدیدکنندگان این بخش اتفاق افتاد و به رشدی 65درصدی در مقایسه با سال گذشته رسیده است. به همین خاطر نیز پیش بینی می شود که در سال آینده، هیچ چیز به اندازه محتواهای زنده نظیر لایو اینستاگرام، مورد توجه مخاطبان قرار نخواهد گرفت. به همین خاطر نیز ضروری است تا برندها و حتی افراد فعال در شبکه های اجتماعی این بخش را مورد توجه جدی خود قرار داده و برنامه ای برای آن داشته باشند. برای موفقیت در این زمینه، بررسی اقدامات مشابه برندها و افراد برتر، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد.

5-اخبار تقلبی و کم ارزش به انزوا کشیده خواهند شد

اخبار جعلی به یکی از مشکلات بزرگ در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در این رابطه حتی انتخاب تیترهای غیرواقعی نیز در همین دسته قرار می گیرد. این موارد تنها زمان افراد را تلف کرده و بسیاری از سوءتفاهم ها را ایجاد می کنند. برای مثال تکنولوژی دیپ فیک که قادر است تا کلیپ های غیرواقعی از افراد مختلف را ایجاد کند، به سادگی می تواند یک شایعه بزرگ را درست کند. به همین خاطر نیز پیش بینی می شود که شبکه های اجتماعی برتر، در این زمینه فعالیت های جدی ای را انجام داده و حتی مجازات های قانونی را برای چنین افرادی در نظر بگیرد. درواقع شبکه های اجتماعی دیگر نباید مکانی برای دست به دست شدن اخبار و مطالب نادرست و توهین آمیز باشد. در غیر این صورت با رشدی منفی مواجه خواهند شد. برای مثال توییتر از جمله شبکه های اجتماعی پیشگام در این زمینه بوده و مدتی است که نشر تبلیغات سیاسی را به صورت کامل برای تمامی کاربران مسدود کرده است. به صورت خلاصه پیش بینی ها حاکی از آن است که در سال 2020 نظارت بیشتر بر روی محتوای مطالب در شبکه های اجتماعی صورت گیرد. این امر حتی می تواند در زمینه کاهش کلاهبرداری های اینترنتی نیز اقدامی سودمند محسوب شود.

مطلب مرتبط: 8 مهارت مورد نیاز مدیران در شبکه های اجتماعی

6-توجه به سلامت روان کاربران، مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت

مهم ترین دلیلی که اینستاگرام در حال حذف نمایش لایک ها است، کمک به حفظ سلامت روان کاربران بوده و این امر توصیه ای است که روانشناس ها پس از یک دوره تحقیقات به مدیران ارشد این شبکه داده اند. این امر باعث خواهد شد تا کاربران، بدون هیچ گونه دغدغه و تفکرات غلط در رابطه با الزامات هر یک از پست های خود، تنها به دنبال نمایش مطالب موردنظر خود باشند. این امر باعث خواهد شد تا بسیاری از فشارهای بیهوده از آنها دور شده و افراد به فعالیت بیشتر و باکیفیت تر سوق داده شوند. با توجه به این امر که بازخوردها در چند کشوری که این قابلیت به صورت آزمایشی انجام شده است کاملا مثبت است، پیش بینی می شود که در سال آینده این امکان برای تمامی کاربران فراهم شده و سایر شبکه های اجتماعی نیز به تقلید از این سیاست بپردازند.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n2O1ZhmX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه