دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

راه اندازی یک خرده فروشی تازه در بازار یا به روز رسانی فروشگاه تان برای جلب نظر مشتریان همیشه ایده جذابی برای کارآفرینان محسوب می شود. مشتریان نیز در بازار همیشه به دنبال استفاده از امکانات تازه و آشنایی با برندهای نوآور هستند. با این حساب شما با سرمایه گذاری بر روی حوزه خرده فروشی به طور درست و استفاده از تکنیک های مربوط به افتتاح یا بازگشایی مجموعه تان امکان جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را در همان ابتدای امر خواهید داشت. این نکته می تواند به خرده فروشی تان در بازار رقابتی کنونی کمک بسیار زیادی نماید. 

امروزه بسیاری از کارآفرینان برای راه اندازی یک کسب و کار تازه اول از همه به سراغ حوزه خرده فروشی می روند. این امر امکانات بسیار زیادی پیش روی آنها قرار می دهد. در کنار این مسئله تعطیلی وقت خرده فروشی ها برای افزایش امکانات و خدمات شان را نیز باید در نظر داشت. اغلب اوقات چنین خرده فروشی هایی پس از بازگشایی نیاز به استفاده از الگوهای بازاریابی و معرفی کسب و کارشان به مخاطب هدف دارند، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازیابی مشتریان شان نداشته باشند. 

هدف اصلی در این مقاله مروری بر برخی از مهمترین نکات و تکنیک ها در دنیای بازاریابی برای افتتاح یا بازگشایی مجموعه تان است. اگر شما هم به دنبال افتتاح رسمی یک کسب و کار یا تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، می توانید از این نکات استفاده نمایید. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

بازگشایی کسب و کار با ایده های جذاب و کاربردی

برگزاری مراسم درون فروشگاه

امروزه برخی از خرده فروشی ها دارای شعبه های بسیار زیادی هستند. این امر به آنها فرصت تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از مشتریان در بازار را داده و موقعیت شان را در مقایسه با سایر رقبا بهینه سازی خواهد کرد. ابتدا شما برای موفقیت در این بازار نیازی به استفاده از شعبه های متعدد ندارید. هرچه باشد بسیاری از خرده فروشی ها در قالب یک شعبه فعالیت دارند. شما در هر دو صورت امکان بازگشایی کسب و کارتان پس از مدتی دوری از بازار را خواهید داشت. تنها نکته مهم تلاش برای برگزاری یک مراسم جذاب برای مشتریان در شعبه خرده فروشی تان است. 

مطلب مرتبط: نکاتی که قبل از بازگشایی مجدد دفتر کار شرکت باید مورد توجه قرار دهیم

مشتریان همیشه مایل به اطلاع از آخرین تغییرات مهم در بازار هستند. این امر درباره شما می تواند بازگشایی خرده فروشی تان با امکانات تازه باشد. همچنین راه اندازی یک خرده فروشی کاملا تازه نیز خبر خوبی برای کارآفرینان خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را به طور قابل ملاحظه ای در بازار افزایش می دهد.

مراسم های شما در خرده فروشی نباید خیلی عجیب یا تعجب‎آور باشد. همین که مراسم به اندازه کافی خودمانی برگزار شود، به اندازه کافی تاثیرگذار و جذاب خواهد بود. بنابراین شما دیگر نیازی به تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های عجیب و غریب ندارید. یادتان باشد برای برگزاری یک مراسم شما باید هزینه مشخصی را صرف نمایید. اگر در این میان بودجه مشخص شده را رعایت نکنید، خیلی زود در صنعت خرده فروشی با مشکلات مالی روزافزون مواجه خواهید شد. 

بدون تردید امروزه شمار بالایی از خرده فروشی ها به طور کاملا آنلاین در حال سرویس دهی به مشتریان هستند. این دست از کسب و کارها نیز امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را دارند. نکته مهم در این رابطه تلاش برای استفاده از ظرفیت فضای آنلاین برای تعامل با مخاطب هدف است. شما در این راستا امکانات تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را پیدا خواهید کرد. توصیه ما برای شما در این رابطه استفاده از ابزار زوم یا دیگر پلتفرم های دارای امکان بارگذاری ویدئوی لایو است. به این ترتیب برند آنلاین شما نیز امکان جلب نظر مخاطب هدف را خواهد داشت. 

ارائه هدیه همراه با مرسولات

مشتریان به هنگام خرید سخت گیری بسیار زیادی از خودشان نشان می دهند. این امر رفتار طبیعی آنها در بازار را بازنمایی می کند. اگر شما در این میان به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای جلب نظر آنها در بین مرحله تصمیم گیری و خرید دوباره باشید. بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر مشتریان شان پس از یک بار خرید دیگر سراغی از آنها نخواهند گرفت.

یکی از راهکارهای ساده و تاثیرگذار برای جلب نظر مخاطب هدف در دنیای کسب و کار مربوط به ارائه هدیه های مناسب همراه با خرید آنهاست. هدیه شما لازم نیست خیلی گران قیمت باشد. همین که مشتریان احساس ویژه ای از خرید شما کسب کنند، به اندازه کافی تاثیرگذار خواهد بود. این امر می تواند شانس شما در بازار را به شدت افزایش داده و وضعیت تان را نیز به طور کامل متحول سازد. 

بسیاری از برندها برای ارائه هدیه به مشتریان از قبل برنامه ریزی دقیقی دارند. این امر می تواند شامل مرور سلیقه مشتریان یا حتی انتخاب هدیه براساس خرید آنها باشد. به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک محصول غذایی را سفارش داده است، می توانید یک پیش غذای ساده را به عنوان هدیه به خرید وی اضافه کنید. این امر تاثیر روانی بسیار زیادی بر روی مشتریان داشته و به شما فرصت جلب نظر آنها  به طور کاملا حرفه ای را می دهد. 

یادتان باشد وقتی یک خرده فروشی در بازار تازه وارد محسوب می شود، باید همیشه نسبت به استفاده از راهکارهای خلاقانه برای جلب نظر مشتریان سود ببرد. این امر درباره بازگشایی فروشگاه پس از مدت زمانی مشخص نیز کاربرد دارد. بنابراین شما باید در حوزه های موردنظر به طور کامل وضعیت تان را براساس سلیقه مشتریان ساماندهی نمایید. 

دعوت از طرفداران برند برای شرکت در مراسم رسمی

مراسم های رسمی هر برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد. این امر شانس شما برای معرفی کسب و کارتان به عنوان خرده فروشی حرفه ای را افزایش می دهد. نکته مهم در این میان اطمینان از حضور افراد مناسب در مراسم برندتان است. اطلاع رسانی در این میان حرف اول و آخر را می زند. متاسفانه برخی از خرده فروشی ها بدون اطلاع رسانی درست اقدام به افتتاح کسب و کارشان می کنند. این امر نتایج به شدت ناگواری برای برندها به همراه داشته و توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین می برد. 

مطلب مرتبط: ایده های کسب و کار برای کارآفرینی از خانه

بی شک هیچ نکته ای به اندازه مواجهه با یک مراسم خلوت و بدون حضور مخاطب هدف نیست. چنین امری انگیزه کارآفرینان برای فعالیت در بازار را به طور کامل از بین می برد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم نسبت به حضور مناسب در بازار مطمئن شده و شانس تان در این میان را تقویت نمایید. 

دعوت از مخاطب هدف برند یا طرفداران خرده فروشی تان برای حضور در مراسم های افتتاحیه همیشه ایده مناسبی محسوب می شود. این امر شانس شما در بازار را نه تنها به شدت افزایش می دهد، بلکه امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز دوچندان خواهد کرد. به هر حال همه مشتریان مایل به حضور در مراسمی با استقبال گسترده سایر مردم هستند. این امر نوعی ترس از دست دادن فرصت در میان مشتریان ایجاد می کند. بنابراین شما قبل از شروع مراسم تان باید نسبت به دعوت از همه طرفداران و افراد مناسب برای حضور در رویدادتان مطمئن شوید. 

شمارش معکوس برای بازگشایی خرده فروشی

بازگشایی خرده فروشی برای جلب نظر مشتریان امر بسیار مهمی است. شما پس از اینکه چند ماه یا حتی چند هفته برای به روز رسانی برخی از جنبه های فروشگاه تان در بازار حضور کمرنگی داشته اید، باید برنامه ای ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نمایید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

یادتان باشد مشتریان در صورت بی توجهی شما به امر بازاریابی و تبلیغ فروشگاه تان خیلی زود تمام کسب و کارتان را فراموش می کنند. بنابراین شما باید همیشه ایده ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و شناسایی آنها داشته باشید. این امر خرده فروشی تان را در بازار رقابتی کنونی به طور مداوم در ذهن مشتریان نگه می دارد. اگر این نکته به طور دقیق از سوی شما دنبال شود، در مدت زمانی کوتاه امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

بی شک همیشه امکان استفاده از تجربه دیگر برندها و نظرات کارشناسی در دنیای کسب و کار وجود دارد. این امر به طور ویژه ای در صنعت خرده فروشی و همچنین فروشگاه های آنلاین مصداق پیدا می کند. به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین راهکارهایی هستید، باید از همین امروز به فکر توسعه ارتباطات تان در بازار با افراد کلیدی باشید. امروزه بسیاری از خرده فروشی ها با استفاده از این تکنیک در عمل به هنگام بروز بحران برای برندشان امکان استفاده از نظرات کارشناسی یا جلب همکاری کارآفرینان بزرگ در بازار را پیدا می کنند. این نکته نوعی مزیت رقابتی برای کسب و کار شما در مقایسه با دیگر رقبا به همراه خواهد داشت. بی تردید در این میان نظر مشتریان نیز به برند شما جلب خواهد شد. 

میزبانی یک رویداد در قالب لایو استریم

رویدادهایی که به طور آنلاین و در قالب پخش زنده در دسترس کاربران قرار می گیرد، همیشه حس و حال عجیبی خواهد داشت. این امر به شما فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شانس تان را نیز به شدت بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد در دنیای کنونی برای بسیاری از کارآفرینان دنیای آنلاین همراه با کلی فرصت های تازه است. بنابراین شما باید از این فضا به خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان و بهینه سازی شرایط برندتان در بدو شروع به کار پیدا نکنید. 

نسل قدیم بازاریاب ها و کارآفرینان هنوز برای کار با شبکه های اجتماعی مشکلات زیادی دارند. در این میان شمار بالایی از خرده فروشی ها به طور کامل در دنیای آنلاین شروع به کار کرده اند. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای شما داشته و فرصت های زیادی نیز پیش روی تان قرار می دهد. البته یک چراغ خطر نیز در این بین برای شما روشن می گردد. این چراغ خطر امکان جا ماندن از فهرست برندهای نوآور در بازار است. از آنجایی که مشتریان همیشه به برندهای نوآور و خلاق روی خوش نشان می دهند، شما باید همیشه این امکان را برای برندتان تقویت نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

توصیه ما در این بخش برای شما به عنوان یک کارآفرین در دنیای خرده فروشی تلاش برای ارتباط بهتر با دنیای دیجیتال است. این امر شاید در مراحل نخست برای تان بسیار دشوار باشد، اما پس از مدت زمانی اندک شما به طور کامل فرصت جلب نظر مشتریان را به دست می آورید. هرچه باشد امروزه دنیا بر مدار شبکه های اجتماعی می گردد و شما چاره‎ای به غیر از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ندارید. 

شما پس از اینکه در شبکه های اجتماعی عضویت پیدا کردید، باید خیلی سریع نسبت به برگزاری جلسات زنده در قالب لایو اقدام نمایید. اگر در این میان یک مهمان مشهور یا دارای مهارت بالا در بازار را نیز به جمع تان اضافه کنید، دیگر تقریبا هیچ کس لایوتان را از دست نخواهد داد. 

مطلب مرتبط: یافتن ایده های جدید برای کسب و کار

برگزاری مسابقه یا اعطای هدیه به مشتریان

امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری مسابقه دادن را دوست دارند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. اگر شما به دنبال جلب نظر مشتریان در بازار کنونی هستید، بهترین راهکار برگزاری یک مسابقه است. بی تردید در دنیای دیجیتال امروزی اغلب مردم مسابقه را در شبکه های اجتماعی یا بازی های آنلاین در نظر می گیرند. با این حال شما امکان پیروی از شیوه های گوناگون دیگر را نیز در این میان خواهید داشت. یکی از ایده های جالب در این میان برگزاری مسابقات به طور حضور و در شعبه های مختلف خرده فروشی تان است. این امر نه تنها مشتریان را به فروشگاه شما می کشاند، بلکه خاطره ای جذاب نیز برای آنها خواهد ساخت. این امر در بازار کنونی ارزش بسیار زیادی برای شما و برندتان خواهد داشت. 

ایده بعدی در این بخش مربوط به اعطای هدیه به مشتریان است. این امر اغلب اوقات در فروشگاه های حضوری به خوبی مشاهده می شود. مشتریان پس از ورود به چنین فروشگاه هایی یک هدیه هرچند کوچک دریافت می کنند. شاید این هدیه در نگاه نخست ارزش زیادی نداشته باشد، اما شما با تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان ایجاد ایجاد تجربه ای منحصر به فرد از برندتان در ذهن آنها را خواهید داشت. 

برخی از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از کارت های هدیه می کنند. البته این کارت های هدیه فقط برای خرید از شرکت در دسترس خواهد بود. بنابراین شما نباید بی جهت خودتان را برای تهیه چنین کارت هایی با دردسرهای زیاد رو به رو سازید. 

برگزاری تور آنلاین بازدید از خرده فروشی 

بسیاری از خرده فروشی های دنیا در قالب تماما آنلاین به مشتریان خدمات ارائه می دهند. این امر اهمیت زیادی برای کسب و کارها داشته و امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان، بدون دردسرهای رایج در خرید سنتی، به همراه دارد. نکته مهم در این میان احساس خوب خرید حضوری و گشت زنی در مراکز فروش است. این امر برای شما به عنوان یک کسب و کار آنلاین مانع بسیار مهمی خواهد بود. بنابراین برای افتتاح یا بازگشایی خرده فروشی آنلاین‎تان باید همیشه این نکته مهم را در نظر داشته باشید. 

ایده ما در این بخش برای جبران نقص خرده فروشی های آنلاین در مقایسه با دیگر کسب و کارها مربوط به تلاش برای برگزاری تورهای بازدید از برند است. بی شک این امر به طور حضوری امکان پذیر نیست. دلیلش هم نه محدودیت های کرونایی، بلکه ماهیت کسب و کارهای آنلاین است. بنابراین شما باید تورهای مجازی یا آنلاین را در دستور کارتان قرار دهید. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور ویژه و حرفه ای را خواهد داد. 

امروزه بسیاری از فروشگاه ها برای جلب نظر مشتریان شان اقدام به استفاده از تکنیک های مربوط به برگزاری تورهای آنلاین می کنند. شاید این امر برای کسب و کار شما دشوار یا حتی ناآشنا باشد، اما در صورت تمرین و الگوبرداری از برندهای دیگر خیلی زود در این راستا حرفه ای خواهید شد. 

همکاری با خیریه های محلی

خیریه ها همیشه گزینه‎ای خوب برای همکاری در راستای نمایش تصویری اجتماعی و متعهد از برندهاست. شما با همکاری نزدیک با یک خیریه محلی می توانید در افتتاح یا بازگشایی خرده فروشی تان به خوبی بودجه ای برای کارهای خیریه تهیه کنید. این امر نگاه مشتریان به برند شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر خواهد داد. بنابراین باید همیشه این نکته مهم را در ذهن داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی راحت یکی از بهترین ایده های تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید. 

مطلب مرتبط: ایده هایی برای شروع کسب و کار خانگی

امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای افتتاح یا بازگشایی خرده فروشی پیش روی کسب و کارها قرار دارد. بنابراین شما باید در زمینه استفاده از فرصت های تان نهایت دقت را به خرج دهید. ایده های مورد بحث در این مقاله برای شروع کارتان در این زمینه تاثیرگذار و مناسب خواهد بود. به این ترتیب شما امکان جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. 

منبع : shopify
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z9YmJGFE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه