دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

دنیای بازاریابی روز به روز در حال توسعه است. این امر به طور ویژه ای شامل بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز می شود. امروزه شما نمی توانید یک اکانت ساده در اینستاگرام ایجاد کرده و انتظار پیشرفت قابل ملاحظه در تعامل با مشتریان داشته باشید. دلیل این امر حضور گسترده رقبای تان در پلتفرم های اجتماعی است. این امر موجب می شود تا کاربران توجه بسیار کمتری به وضعیت کسب و کار شما و کمپین های بازاریابی تان نشان دهند. 

سالانه شمار بالایی از برندها به دلیل عدم توجه کاربران در عمل با ضررهای هنگفت در زمینه بازاریابی رو به رو می شوند. این امر حتی برخی از برندها را تا مرز ورشکستگی نیز پیش برده است. با این حساب باید راهکاری مناسب برای وضعیت نامناسب کسب و کارها در این مورد وجود داشته باشید. 

بهترین راهکار برای غلبه بر بی توجهی کاربران و مشکل وجود رقبای سرسخت استفاده از یک اینفلوئنسر حرفه ای است. امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ بدل به یکی از گزینه های جذاب برای تعامل با مشتریان شده است. دلیل این امر توجه بسیار بیشتر مشتریان به اینفلوئنسرها در مقایسه با برندهاست. بنابراین کسب و کار شما برای موفقیت در زمینه بازاریابی و حضور مناسب در شبکه های اجتماعی باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش پیدا نکند. 

چالش اصلی در زمینه بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها مربوط به پیدا کردن فرد مناسب برای برند است. بدون تردید هزاران اینفلوئنسر در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستند، اما در این میان فقط برخی از آنها به درد شما خواهند خورد. اشتباه برخی از برندها در این میان تلاش برای همکاری با اینفلوئنسری با بیشترین فالوور است. چنین امری موجب بی توجهی به انطباق حوزه فعالیت فرد موردنظر با کسب و کار شما و همچنین میزان مهارتش در جلب نظر کاربران می شود. 

مطلب مرتبط: چگونه تبدیل به اینفلوئنسر کسب و کارمان شویم؟

هدف اصلی در این مقاله بررسی هرچه بهتر روند انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب برای بازاریابی در اینستاگرام است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد. 

چطور اینفلوئنسر مناسب در اینستاگرام پیدا کنیم؟

توجه به ارزش های برند

ارزش های برند المان هایی فانتزی در راستای کسب و کارآفرینی و همچنین بازاریابی نیستند. شما در عمل باید به آنها توجه زیادی نشان دهید. یکی از موارد کاربرد ارزش های برند در زمینه بازاریابی است. اگر کمپین بازاریابی شما با ارزش های برندتان هماهنگی بالایی نداشته باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نخواهید کرد. 

برخی از برندها بدون توجه به ارزش های کسب و کارشان اقدام به همکاری با اینفلوئنسرها می کنند. این امر موجب بروز مشکلاتی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. با این حساب شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ارزش های برندتان باشید. 

توضیح دادن ارزش های برند به اینفلوئنسرها و سپس تلاش برای همکاری با آنها راهکار بسیار مهمی محسوب می شود، اما اگر در این میان خبری از انتخاب اینفلوئنسر براساس ارزش ها نباشد، هیچ موفقیتی در کار نخواهد بود. اگر اینفلوئنسر موردنظر شما تا به حال در زمینه تخصصی کسب و کارتان تجربه فعالیت و همکاری با برندها را نداشته است، به احتمال زیاد همکاری شما با آنها نتیجه خوشایندی به همراه نخواهد داشت. بنابراین در صورت امکان باید تجدیدنظر اساسی در نحوه همکاری تان صورت دهید. 

اگر کسب و کار شما در زمینه حفاظت از محیط زیست ارزش های مشخصی دارد، اینفلوئنسرهای مدنظرتان هم باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند. در غیر این صورت شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان براساس این ارزش مهم را از دست خواهید داد. امروزه اغلب مشتریان به هنگام خرید از یک برند به تعهدات و ارزش های آن در عمل توجه نشان می دهند. بنابراین همکاری با اینفلوئنسری که این موارد برای وی مهم نیست، نکته منفی برای برندتان خواهد بود. 

شناسایی نوع کمپین تان

هر کمپین بسته به ماهیت و الگویی که دنبال می کند، نیاز به همکاری متفاوتی با اینفلوئنسرها دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به طور مداوم نیاز به همکاری با اینفلوئنسرها دارند. این امر بسته به نوع و ماهیت کمپینی که دنبال می کنند، متفاوت خواهد بود. یکی از اشتباهات برندها در این میان همکاری بدون تغییر و یکسان با اینفلوئنسرها در کمپین های مختلف است. این امر بزرگترین ضربه را به کمپین بازاریابی شما خواهد زد. اگر شما به دنبال همکاری با یک اینفلوئنسر در زمینه بازاریابی ویدئویی هستید، شاید همکاری با وی در حوزه ایمیل مارکتینگ بهترین گزینه نباشد. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن نسبت به زمینه فعالیت و نوع کمپین تان توجه نشان دهید، در غیر این صورت هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نخواهید کرد. 

متاسفانه بسیاری از برندها آشنایی چندانی با انواع مختلف کمپین های بازاریابی ندارند. درست به همین خاطر در عمل برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب دچار مشکل می شوند. بهترین توصیه در این میان تلاش برای آشنایی با کمپین های مختلف و همچنین ارزیابی تجربه های قبلی برندهای بزرگ در این راستاست. این امر به شما نمونه های مناسبی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

مطلب مرتبط: چگونه با اینفلوئنسرها همکاری داشته باشیم؟

مطالعه بازار

اینفلوئنسرها در تمام بخش های بازاریابی حضور دارند. درست به همین خاطر بسیاری از برندها نسبت به همکاری با آنها تمایل نشان می دهند. اگر شما هم در گوشه و کنار بازار به طور مداوم با اینفلوئنسرها مواجه شوید، به تدریج انگیزه تان برای همکاری با آنها افزایش پیدا خواهد کرد. این امر یک گرایش عمومی در میان بازاریاب ها محسوب می شود. 

مهمترین نکته در راستای همکاری با اینفلوئنسرها مربوط به مطالعه درباره شان است. این امر در دو سطح صورت می گیرد. اول از همه باید وضعیت بازار و نوع واکنش کاربران به اینفلوئنسر موردنظرمان را ارزیابی کنیم. اگر این امر به خوبی پیش رفت، باید وارد مرحله دوم شویم. 

مرحله دوم شامل ارزیابی سابقه همکاری اینفلوئنسر موردنظر با دیگر برندهاست. برخی از اینفلوئنسرها سابقه بسیار درخشانی در زمینه همکاری با برندهای مختلف دارند. این امر بیانگر رفتار حرفه ای چنین افرادی و امکان تجربه یک همکاری موفق با آنها خواهد بود. اگر شما در سابقه اینفلوئنسرتان به هرگونه نقطه تاریکی برخورد کردید، باید بدون درنگ قید آنها را بزنید. دلیل این امر امکان بروز مشکلات فراوان در زمینه همکاری با چنین اینفلوئنسرهایی خواهد بود.

تهیه فهرست کارهای موردانتظار

هر برندی در همکاری با اینفلوئنسرها مجموعه ای از کارها را مدنظر دارد. اگر شما پیش از اجرای کمپین به خوبی انتظارات تان را با طرف مقابل مورد بحث قرار ندهید، به احتمال زیاد خروجی کمپین مورد رضایت تان قرار نخواهد گرفت. بهترین راهکار در این میان تهیه یک فهرست کامل و کاربردی برای تعامل با ایفلوئنسر است. شما به این ترتیب امکان پیگیری تمام اهداف تان از سوی اینفلوئنسر موردنظر را فراهم خواهید کرد. 

بسیاری از اینفلوئنسرها عادت به دریافت فهرست کارها و انتظارات از برندها دارند. اگر در این میان شما تعامل مناسبی با اینفلوئنسر موردنظر نداشته باشید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در بازار نخواهید یافت. درست به همین خاطر اغلب برندها پیش از اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بارها و بارها با طرف مقابل شان صحبت کرده و همه نکات را چک می کنند. 

طراحی اهداف مشترک

اهداف هر اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی با دیگران متفاوت است. همین امر کار انتخاب یکی از آنها برای بازاریابی را دشوار خواهد کرد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال هر اینفلوئنسری با تعداد فالوورهای بالا هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. 

اهداف مشترک امکان همکاری بلندمدت با یک اینفلوئنسر را به همراه دارد. در غیر این صورت شما به سرعت همکاری تان به مشکل خواهد خورد. این امر در میان برندهای مختلف یک نکته طبیعی محسوب می شود. بنابراین شما باید اول از همه به اهداف مشترک تان توجه نشان دهید، در غیر این صورت هر تعداد فالوور هم که داشته باشید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. 

توجه به دامنه مخاطب هدف اینفلوئنسرها

هر برندی در کمپین بازاریابی اش در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی دامنه ای خاص از کاربران است. بدون تردید تلاش برای تاثیرگذاری بر روی تمام مشتریان در بازار ایده بسیار ساده ای به نظر می رسد. درست به همین خاطر اغلب برندها در عمل به دنبال دامنه ای خاص و منحصر به فرد از مشتریان می روند. نکته اساسی در این میان توجه به دامنه مخاطب هدف هر اینفلوئنسر و مقایسه اش با دامنه مدنظر کسب و کارتان است. این امر شاید زمان زیادی از برند شما بگیرد، اما در نهایت امکان انتخاب بهترین اینفلوئنسرهای بازار را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه اینفلوئنسری موفق باشیم

بسیاری از برندها در عمل فقط شهرت و همچنین سابقه مناسب اینفلوئنسرها را به عنوان معیار قبول دارند. این امر در عمل دردسرهای بسیار زیادی برای بازاریابی به همراه دارد. مهمترین مشکل در این میان ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن خواهد بود. 

اطمینان از اصالت فالوورهای هر اینفلوئنسر

اینفلوئنسرها در زمینه بازاریابی دامنه متفاوتی از افراد را شامل می شوند. متاسفانه در برخی از موارد افرادی برای جلب نظر برندها اقدام به خرید فالوور می کنند. این امر شاید در نگاه نخست مشکلی به همراه نداشته باشد، اما به معنای جلب نظر برندها بدون تعامل واقعی با مشتریان است. نتیجه این امر ناتوانی برای دستیابی به اهداف بازاریابی یک برند خواهد بود. بنابراین مشکلات در زمینه بازاریابی از همان لحظه نخست شروع خواهد شد. 

امروزه سایت های معتبر در زمینه بازاریابی امکان سنجش اصالت فالوورهای هر صفحه عمومی را فراهم کرده اند. بنابراین شما امکان ارزیابی وضعیت هر اینفلوئنسر به سادگی هرچه تمام تر را خواهید داشت. شاید این امر در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما گامی بسیار مهم و تاثیرگذار برای ایجاد تحول در زمینه فعالیت یک برند محسوب می شود. 

سنجش فالوورهای یک اینفلوئنسر به شما اطلاعات بسیار دقیقی درباره نحوه فعالیت وی می دهد. بنابراین اگر هرگونه مشکلی در این رابطه وجود داشته باشد، شما به سادگی هرچه تمام تر امکان حل و فصل آن را پیدا خواهید کرد. همچنین از پرداخت هزینه اضافی و شکست در زمینه بازاریابی نیز جلوگیری به عمل می آید. 

توجه به هشتگ های مرتبط با کسب و کارتان

اینفلوئنسرهای مناسب برای حوزه فعالیت شما اغلب اوقات از ترندها و هشتگ های حوزه شما پیروی می کنند. با این حساب پیدا کردن آنها با توجه به هشتگ های مختلف جای تعجب نخواهد داشت. اگر شما به دنبال بهترین اینفلوئنسر برای کسب و کارتان هستید، حتما به سراغ هشتگ های مرتبط با کسب و کارتان بروید. این امر امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. 

اگر شما به این نکته مهم توجه نشان دهید، فرآیند پیدا کردن مخاطب هدف بدل به امری ساده خواهد شد. امروزه بسیاری از برندها در عمل با استفاده از همین نکته امکان تاثیرگذاری بسیار مناسب بر روی مخاطب هدف شان را پیدا می کنند. بنابراین در عمل مشکلی برای شما و کسب و کارتان در این راستا نخواهد بود. 

وقتی اینفلوئنسر مدنظر شما علاقه بالایی به حوزه فعالیت تان داشته باشد، امکان تعامل با وی به بهترین شکل ممکن فراهم خواهد شد. بنابراین دیگر نیاز چندانی به برگزاری جلسه های هماهنگی در ابتدای همکاری تان نخواهد بود. معنای این امر امکان صرفه جویی در زمان کسب و کارتان خواهد بود. 

مطلب مرتبط: توصیه های اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ موفق

جست وجو در گوگل

یکی از راهکارهای ساده برای پیدا کردن اینفلوئنسرها جست وجو در گوگل است. اگر اینفلوئنسری واقعا کارش را بلد باشد، باید در زمینه سئو گوگل نیز حرفه ای عمل نماید، در غیر این صورت شانس چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش نخواهد داشت. 

همکاری با اینفلوئنسرهایی که مهارت بالایی در سئو دارند، همیشه به سود کسب و کارها خواهد بود. این امر به معنای تضمین مهارت طرف مقابل و امکان حساب کردن بر روی مهارتش برای بهبود وضعیت کسب و کارتان خواهد بود. درست به همین خاطر بسیاری از برندها در زمینه پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب سری هم به گوگل می زنند. 

شما به سادگی هرچه تمام تر امکان جست وجوی اینفلوئنسرها براساس حوزه فعالیت شان در گوگل را دارید. این امر به شما راهنمای بسیار ساده و تاثیرگذاری از نحوه انتخاب اینفلوئنسر مناسب ارائه می دهد. بنابراین همیشه گوگل را به عنوان پاسخی مناسب برای مشکلات بازاریابی تان مدنظر داشته باشید. 

مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم

توجه به بیوگرافی هر اینفلوئنسر

تمام اینفلوئنسرها در بخش بیوگرافی شان اقدام به معرفی کسب و کار و حوزه تخصصی خود می کنند. این امر شاید در نگاه نخست خیلی ساده باشد، اما شما را برای انتخاب یک گزینه مناسب بسیار کاربردی خواهد بود. شما با ارزیابی وضعیت بیوگرافی اینفلوئنسرهای مختلف امکان انتخاب بهترین گزینه را خواهید داشت. اینطوری با دستان پر به سراغ بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان خواهید رفت.

توجه به بیوگرافی اکانت هر اینفلوئنسر در اینستاگرام معیار بسیار مهمی برای انتخابی درست محسوب می شود. این امر امکان شناسایی حوزه فعالیت تخصصی هر اینفلوئنسر بدون دردسرهای اضافی را به همراه خواهد داشت. 

پرس و جو از برندهای دیگر

اگر شما ارتباط خوبی در بازار داشته باشید، امکان پرس و جو درباره اینفلوئنسرها را خواهید داشت. این امر شامل مراجعه به یک برند دیگر و گفت وگو با آنها درباره تجربه شان از همکاری با اینفلوئنسر موردنظر است. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن مورد توجه مخاطب هدف قرار خواهد داد. با این حساب شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. 

برخی از برندها بدون هرگونه پرس و جویی به سراغ تعامل با اینفلوئنسرها می روند. شاید این امر به دلیل تجربه آنها باشد، اما در نهایت نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت. بنابراین شما باید همیشه نسبت به اینفلوئنسر موردنظرتان پرس و جو نمایید، در غیر این صورت شاید در نهایت با فردی نامناسب کمپین تان را طراحی کنید. این امر به معنای اتلاف گسترده بودجه و همچنین زمان برندتان خواهد بود. همچنین شهرت و اعتبارتان هم خدشه دار خواهد شد. 

انتخاب نهایی 

پس از طی تمام مسیرهای موردنظر شما باید دست به انتخاب بزنید. اینفلوئنسرهای مختلف نسبت به همکاری با شما علاقه مند هستند، اما این شما هستید که در نهایت باید یکی از آنها را انتخاب کنید. نکته مهم در این میان توجه به همکاری بلندمدت با وی است، در غیر این صورت تغییر اینفلوئنسرها به طور مداوم وضعیت تان را به شدت دشوار خواهد کرد. 

انتخاب نهایی شما باید همراه با یک جمع بندی نهایی باشد. این امر به شما برای ارزیابی تمام گزینه ها و در نهایت انتخاب بهترین اینفلوئنسر ممکن کمک خواهد کرد. بدون ارزیابی نهایی همیشه نوعی احساس عدم اطمینان نسبت به انتخاب تان همراه شما خواهد بود. چنین احساسی حتی در بلندمدت نیز از بین نمی رود. بنابراین شما باید واکنش بسیار خوبی نسبت به چنین وضعیتی داشته باشید و آن چیزی جز ارزیابی دقیق وضعیت اینفلوئنسرها نیست. 

مطلب مرتبط: تعامل با اینفلوئنسرها برای مدیریت بحران کرونا

بدون تردید انتخاب یک اینفلوئنسر امر دشواری محسوب می شود. شما هزینه قابل ملاحظه و اعتبار برندتان را وسط می گذارید. بنابراین باید نسبت به کیفیت کاری بالای طرف مقابل اطمینان حاصل کنید. توصیه های مورد بحث در این مقاله برای شروع فرآیند انتخاب اینفلوئنسر امری مناسب خواهد بود. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uTx6eweA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه