سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تب و تاب ورود به عرصه بازاریابی در بالاترین حد خود قرار دارد. یکی از الگوهای پرطرفدار بازاریابی در این میان مربوط به اینفلوئنسر مارکتینگ است. این شیوه براساس استفاده از اعتبار یک فرد مورد قبول کاربران از سوی کسب و کارها سامان پیدا می کند. اگر شما هم به دنبال همکاری با یک اینفلوئنسر برای بهبود وضعیت بازاریابی برندتان یا فعالیت به عنوان اینفلوئنسر هستید، توجه به برخی از نکات مورد بحث در این مقاله کاربردی خواهد بود. نکته جالب اینکه اینستاگرام اخیرا برخی از توصیه های مهم و تاثیرگذار برای اینفلوئنسر مارکتینگ را در اختیار کاربرانش قرار داده است. 

همکاری با اینفلوئنسرها نقش مهمی در موفقیت بازاریابی هر کسب و کار دارد. امروزه حضور برندها در شبکه های اجتماعی بدون همکاری با دست کم یک اینفلوئنسر قابل تصور نیست. شاید یک دهه پیش همکاری با اینفلوئنسرها یک گزینه دلبخواهی برای کسب و کارها بود، اما امروزه بدل به یکی از گزینه های ضروری برای هر برند شده است. 

توصیه های اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ موفق

همکاری مناسب با اینفلوئنسرها در عرصه بازاریابی باید جایگاه کسب و کارمان در میان کاربران را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد. این امر همراه با نتایج ملموس مانند خرید بیشتر یا دست کم تعامل بالاتر کاربران با برند نیز خواهد بود بنابراین در ارزیابی وضعیت توسعه کسب و کار با همکاری اینفلوئنسرها در اینستاگرام باید به این نکات توجه داشته باشیم. 

مطلب مرتبط: آیا اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

جولز لاند، موسس شرکت تریبی، کسب و کارش را در زمینه مشاوره بازاریابی و تولید محتوا ساماندهی کرده است. هدف اصلی شرکت تریبی کمک به برندها برای همکاری با اینفلوئنسرهای مناسب برای کسب و کارشان است. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. سالانه شمار بالایی از برندها به دلیل همکاری با اینفلوئنسرهای نامناسب در عمل امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهند. شاید این نکته در ابتدا بیش از اندازه ساده به نظر برسد، اما شمار بالایی از برندها چنین اشتباهی در زمینه بازاریابی و اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می دهند. 

لاند براساس تجربه شخصی و همچنین توصیه های اخیر اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ چند نکته مهم را مدنظر قرار داده است. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی و همکاری با اینفلوئنسرها در اینستاگرام را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

ورود به عرصه خلاقیت مشتریان

لاند در نخستین توصیه اش برای کسب و کارها توجه به محتوای تولیدی کاربران (User Generated Content) را مدنظر قرار می دهد. امروزه برندها به طور معمول دارای دامنه ای مشخص از مشتریان وفادار یا علاقه مندان به کسب و کارشان هستند. این دسته از افراد برای تعامل بهتر با برند تمایل بالایی نشان می دهند. یکی از نشانه های این امر تولید محتوا پیرامون برندهاست. استفاده از چنین محتوایی شانس هر برند برای تاثیرگذاری بر روی سایر کاربران و مشتریان بالقوه اش را افزایش می دهد. 

بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها همیشه گزینه ای جذاب برای برندها بوده است. نکته مهم در این میان توجه به جایگاه مشتریان به عنوان بهترین عامل تاثیرگذاری بر روی کاربران در اینستاگرام است. استفاده از مشتریان به عنوان اینفلوئنسرهای اصلی یک کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. لاند در این رابطه بر روی اعتبار محتوای تولیدی کاربران تاکید دارد: «این نوع محتوا دارای اعتبار و تاثیرگذاری بسیار زیادی در مقایسه با انواع دیگر محتواست. بدون تردید هیچ کس بهتر از مشتریان و مخاطب هدف یک برند توانایی تولید محتوای تاثیرگذار را ندارد بنابراین استفاده از چنین محتوایی برای بازاریابی در عرصه کسب و کار ضروری خواهد بود.»

پیدا کردن مشتریان خوشحال و به اشتراک گذاری داستان شان

لاند تلاش برای یافتن مشتریان خوشحال و راضی از کسب و کار را ضروری می داند، با این حال این امر برای تاثیرگذاری بر روی دیگر مشتریان به تنهایی کافی نیست. بدون تردید هر برند دارای داستان های مشخصی از مشتریانش است. نکته مهم در این میان اتکا بر روی داستان های واقعی مشتریان است. در غیر این صورت ماهیت نادرست و تقلبی داستان ها به زودی مشخص خواهد شد. 

استفاده از داستان مشتریان راضی و خوشحال کار ساده ای نیست. شاید برخی از برندها چنین داستان هایی را بدون هرگونه خلاقیت بازاریابی به اشتراک بگذارند، اما تاثیرگذاری لازم بر روی کاربران پدید نخواهد آمد. درست در همین جا نقش اینفلوئنسرها مشخص می شود. هر اینفلوئنسر امکان تبدیل داستان مشتریان پیرامون برند به یک محتوای تاثیرگذار را دارد بنابراین باید همکاری با اینفلوئنسرها برای تبدیل داستان های معمولی برند و مشتریانش به محتوایی جذاب را مدنظر قرار دهیم.

بدون تردید کسب و کارها امکان تبدیل داستان های اصلی مشتریان به محتوای جذاب بازاریابی را دارند. نکته مهم در این میان نیاز به مهارت و البته دامنه متنوعی از مخاطب هدف برای تاثیرگذاری محتوای موردنظر است. اینفلوئنسرها به دلیل شهرت و اعتبار در حوزه های تخصصی این کار را به خوبی انجام می دهند بنابراین همکاری با آنها در بلندمدت مزیت های بیشتری برای هر برند خواهد داشت. 

همکاری بلندمدت با اینفلوئنسرها باید مدنظر هر برندی قرار داشته باشد. مزیت این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از یک نمای ثابت است. بسیاری از برندها در کوتاه مدت اقدام به تغییر اینفلوئنسر طرف قراردادشان می کنند. شاید این امر در نگاه نخست جذابیت ‏های بسیاری زیادی داشته باشد، اما مشتریان از آن استقبال چندانی نخواهند کرد. 

استفاده از محتوای تبلیغاتی ویژه در اینستاگرام

اینستاگرام برخی از محتوای بازاریابی برندها را در صورت تمایل همان کسب و کار به عنوان محتوای تبلیغاتی ویژه در اختیار کاربران قرار می دهد. این امر نقش مهمی در جلب نظر مشتریان در شبکه های اجتماعی و به طور ویژه اینستاگرام دارد. امروزه بسیاری از کاربران به محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام توجه زیادی نشان نمی دهند. بدون تردید حضور یک چهره شناخته شده مانند اینفلوئنسرها برای آنها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. این امر موجب جلب نظر کاربران به صورت حرفه ای و تاثیرگذاری مناسب بر روی آنها می شود. 

مطلب مرتبط: چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ کسب درآمد داشته باشیم

برخی از برندها با استفاده از حضور اینفلوئنسرهای مشهور و معتبر اقدام به تهیه محتوای تبلیغاتی می کنند. این امر نگاه کاربران به محتوای تبلیغاتی را به طور کامل تغییر خواهد داد. اگر کسب و کار شما نیز با افت توجه کاربران به محتوای تبلیغاتی اش مواجه است، باید از این شیوه برای تغییر وضعیت تبلیغاتی شان استفاده نمایید. 

بدون تردید توصیه های بسیار زیادی برای بازاریابی و همکاری مناسب با اینفلوئنسرها در فضای اینترنت وجود دارد. نکته مهم در این میان اعتبار توصیه های اینستاگرام برای کاربران و برندهاست بنابراین استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله مهارت برندها برای همکاری با اینفلوئنسرها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

منبع : socialmediatoday
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6HCbsypk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه