چهارشنبه, ۸ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Wed, 29 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

رستوران ها یکی از محبوب ترین فروشگاه ها در میان مردم محسوب می شود. با این حال کمتر کسی درباره نحوه بازاریابی برای این کسب و کارهای دوست داشتنی به طور دقیق فکر می کند. تا جایی که تقریبا هیچ راهکار مشخص و بهینه ای برای بازاریابی رستوران ها در دسترس صاحبان آن نیست. همین امر فعالیت در زمینه بازاریابی برای رستوران ها را اندکی چالش برانگیز می سازد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از گزینه های جذاب و همچنین تبلیغ رستوران تان در میان مشتریان تازه هستید، باید اندکی بیشتر از سایر کسب و کارها وقت تان را به این امر اختصاص دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تبلیغ کسب و کارتان را پیدا نکنید. 

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی در صنعت رستورانداری است. این امر شما را با برخی از مهمترین ترندهای این حوزه آشنا کرده و امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان را نیز فراهم خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین ترندها و تکنیک های بازاریابی در این حوزه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی برای رستوران ارگانیک

توسعه هویت برند

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

امروزه در بازار هر برندی دارای یک هویت منحصر به فرد است. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت مهم بوده و توانایی تاثیرگذاری بازاریاب ها را نیز به شدت افزایش می دهد. شما برای جلب نظر مشتریان باید همیشه یک استراتژی منحصر به فرد در بازار داشته باشید. استراتژی بازاریابی هم باید همیشه در پیوند با یک هویت مشخص از سوی برندتان باشد، در غیر این صورت مشتریان همیشه رستوران شما را با دیگر رقبا اشتباه خواهند گرفت. شاید این امر در نگاه نخست مشکل بزرگی نباشد، اما در بلندمدت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور مداوم کاهش داده و حتی از یک جایی به بعد دیگر توانایی جلب مشتریان وفادار را نیز نخواهید داشت. 

بدون شک استفاده از نمونه های موفق در زمینه ایجاد هویت برند در میان رستوران ها به شما برای انجام چنین کاری کمک خواهد کرد. در این رابطه توصیه ما توجه به برخی از نمونه های موفق به شرح ذیل است:

•    تاکو بل: هویت این رستوران دوست داشتنی برمبنای شوخی و سرگرمی بنا شده است.

•    آلیو گاردن: هویت این رستوران به نسبت لوکس بر پایه خانواده و راحتی آنها توسعه پیدا کرده است. 

•    پانرا: هویت این رستوران برمبنای سلامتی و استفاده از مواد تازه برای جلب رضایت مشتریان طراحی شده است.

بدون تردید شما هم امکان استفاده از المان های منحصر به فرد برای توسعه هویت رستوران تان را دارید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط‎تان در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. با این حساب همیشه در ابتدای مسیر بازاریابی برای رستوران تان این نکته مهم را به یاد داشته باشید، در غیر این صورت شاید به سختی فرصتی برای جلب نظر مشتریان و تبدیل شان به طرفداران رستوران تان پیدا کنید. 

طراحی سایت 

داشتن یک سایت حرفه ای با ظاهری جذاب برای هر کسب و کاری مفید خواهد بود. این امر حتی برای رستوران ها نیز جذابیت خاصی دارد. بدون تردید امروزه مشتریان در پی آشنایی با رستوران ها اول از همه به وضعیت سایت آنها توجه نشان می دهند. شاید این نکته درباره رستوران های مشهوری مثل مک دونالد یا برگر کینگ مصداق نداشته باشد، اما درباره برندهای تازه وارد در این صنعت کاملا درست است. بنابراین شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم وضعیت تان را به روز رسانی کرده و تلاش کنید تا وضعیت تان حرفه ای به نظر برسد. 

امروزه طراحی سایت امر دشوار یا غیرممکنی نیست. بنابراین شما باید برای این بخش از کسب و کارتان ارزش کافی را قائل شوید، در غیر این صورت شاید خیلی دیر تبدیل به گزینه ای محبوب در میان طرفداران رستوران ها و فست فودها شوید. این امر می تواند هزینه های مالی فراوانی برای شما به همراه داشته و برخی از بهترین سرمایه گذاران تان را ناامید سازد. 

اگر شما مهارت لازم برای طراحی سایت را ندارید، باید خیلی زودتر از سایر کارآفرینان اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نمایید. دلیل این امر نیز طولانی تر شدن فرآیند طراحی سایت از سوی شما خواهد بود. شما حتی اگر از بهترین آژانس های طراحی سایت نیز در این میان استفاده کنید، بازهم در نهایت باید چند روز تا چند هفته را منتظر بمانید. بنابراین اقدام به طراحی سایت قبل از سایر رقبا یکی از نکات بسیار مهم برای کسب و کارتان خواهد بود. در غیر این صورت شما هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور حرفه ای پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند علاوه بر هزینه های بالا، شما را از برنامه های بازاریابی تان نیز به شدت عقب بیندازد. 

طراحی هدف و پیام برند

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

هر برندی در دنیای کسب و کار برای یک هدف مشخص وارد بازار می شود. نکته مهم در این میان صرف نظر از کسب سود است. بی تردید هر کارآفرینی به دنبال کسب سود و درآمد مناسب است، اما در حوزه بازاریابی شما باید هدف جذابتری را پیش روی مشتریان قرار دهید. این امر در کنار پیام برند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و رقابت مناسب با دیگر کسب و کارها کمک خواهد کرد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها نخواهید داشت. این امر می تواند فرصت های بسیار خوبی پیش روی شما و کسب و کارتان قرار دهد. به همین خاطر همیشه در همان ابتدای کار هدف و پیام برندتان را تعیین نمایید. 

مطلب مرتبط: منو؛ رسانه‌ قوی بازاریابی برای رستوران‌ ها

بدون تردید طراحی یک پیام و هدف بازاریابی برای تازه واردها امر بسیار دشواری محسوب می شود. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه به دنبال الگوبرداری از برندهای موفق باشید. این امر می تواند فرصت های بسیار مناسب پیش روی شما قرار داده و وضعیت تان در بازار را نیز به طور مشخص تقویت نماید. بنابراین هیچ تعللی برای الگوبرداری از دیگر برندها در این راستا به خرج ندهید. 

راه اندازی اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی

راه اندازی اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی امری بسیار مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر به کسب و کار شما برای جلب نظر مشتریان کمک شایانی کرده و موقعیت تان در بازار را نیز بهینه سازی خواهد کرد. به همین خاطر شما باید همیشه نیم نگاهی به استفاده درست از موقعیت های تان در بازار داشته باشید. 

امروزه راه اندازی اکانت رسمی برای یک برند در شبکه های اجتماعی امر بسیار سریعی محسوب می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای دریافت تیک آبی تایید در پلتفرم های گوناگون است. این امر شاید مدت زمان کوتاهی از شما وقت بگیرد. با این حال هر کاربری که تیک موردنظر را بالای اکانت تان مشاهده کند، نسبت به اصالت برندتان مطمئن خواهد شد. 

حضور در شبکه های اجتماعی مانند هر کار دیگری باید در قالبی حرفه ای صورت گیرد. معنای این امر ضرورت عضویت در پلتفرم های محبوب در میان کاربران است. بدون تردید شما همیشه امکان عضویت در شبکه های اجتماعی با تعداد پایین کاربران را دارید. با این حال چنین امری هیچ فایده مشخصی برای شما و برندتان به همراه نخواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه بهترین و مشهورترین پلتفرم ها را هدف قرار دهید. این امر نیز به سادگی از طریق تعامل با مشتریان یا گشت و گذاری در بین برترین پلتفرم های دنیا امکان پذیر خواهد بود. نمونه هایی نظیر اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و فیس بوک گزینه های خوبی برای شروع کار شما در این میان محسوب می شود. 

حضور در اپ های مخصوص رستوران ها

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

برخی از اپ ها به طور رسمی و حرفه ای برای معرفی رستوران ها به افراد علاقه مند فعالیت دارند. این امر باید برای شما اهمیت بالایی داشته و از همان روز نخست نسبت به عضویت در چنین اپ هایی واکنش نشان دهید. دلیل این امر نیز امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف از طریق عضویت در چنین اپ هایی است. این امر به شما برای جلب نظر مخاطب هدف کمک شایانی کرده و مشتریانی که هدف مشخصی از انتخاب یک رستوران ندارند را به خوبی جذب برندتان خواهد کرد. 

خوشبختانه امروزه دامنه بسیار زیادی از اپ های مربوط به معرفی رستوران ها در دسترس قرار دارد. این امر حتی در ابزارهای گوگل مانند مپ هم به خوبی قابل مشاهده است. نکته مهم در این میان درج اطلاعات دقیق رستوران در اپ های موردنظر است. این امر به شما برای نمایش اطلاعات دقیق و حرفه ای از رستوران تان برای مخاطب هدف کمک خواهد کرد. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

فعالیت شما در اپ های مربوط به معرفی رستوران ها باید همیشه با چاشنی فعالیت مناسب در بازار باشد، چراکه در این اپ ها همیشه کاربران امکان ثبت نظر درباره هر رستوران را دارند. بنابراین اگر شما در عمل منوی جذاب و مناسبی برای مشتریان نداشته باشید، خیلی زود با نظرات منفی کاربران دیگر حتی یک مشتری تازه هم پیدا نمی کنید. بنابراین همیشه پیش از شروع به فعالیت در این حوزه باید عملکردتان را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد. 

طراحی پروفایل در گوگل بیزینس

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

گوگل یکی از مهمترین ابزارها برای جست و جوی محتوا در دنیای اینترنت محسوب می شود. درست به همین خاطر حضور برندها در این پلتفرم و تلاش برای کسب رتبه های سئو بالا در نتایج آن امری طبیعی محسوب می گردد. در این میان گوگل به کمک کسب و کارها آمده و امکان ایجاد حساب کاربری برای آنها را فراهم کرده است. بر این اساس شما به سادگی هرچه تمام تر امکان ایجاد پروفایل در گوگل بیزینس را خواهید داشت. به این ترتیب هر کاربری که برندتان را جست و جو نماید، به طور مستقیم با یک کادر ویژه و معرفی نامه برندتان رو به رو خواهد شد. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و وضعیت تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. 

مطلب مرتبط: جذب مشتری برای رستوران

درست مانند وضعیت برندتان در اپ های معرفی رستوران، شما در این بخش هم باید اطلاعات دقیق درباره برندتان را درج نمایید، در غیر این صورت شاید کمتر کسی به رستوران تان توجه لازم را نشان دهد. ذکر آدرس دقیق در کنار برخی از تصاویر مربوط به رستوران در این میان اهمیت بالایی خواهد داشت. 

طراحی منوی آنلاین

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

بسیاری از مشتریان پیش از مراجعه به یک رستوران تازه مایل به مشاهده منوی آن و همچنین اطلاع از قیمت ها هستند. این امر شاید در بسیاری از مواقع بیش از اندازه سختگیرانه باشد، اما برای شما چاره ای به غیر از تلاش برای جلب نظر مشتریان باقی نخواهد گذاشت. شما در این میان باید تصاویری از منوی رستوران تان را با کاربران به اشتراک بگذارید. اگر در مراحل قبلی به خوبی سایت رسمی و اکانت رستوران تان در شبکه های اجتماعی را راه اندازی کرده باشید، در این بخش دیگر مشکل چندانی پیش روی تان نخواهد بود. 

یادتان باشد طراحی منوی آنلاین باید به طور خلاقانه ای صورت گیرد. بی شک شما همیشه امکان ثبت عکس از منوی اصلی رستوران و بارگذاری اش در سایت تان را دارید. با این حال اگر اندکی خلاقیت بیشتر را در این میان چاشنی کارتان نمایید، وضعیت تان به شدت بهتر خواهد شد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و موقعیت تان در بازار را نیز به شدت بهینه خواهد کرد. بنابراین شما باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین راهکاری استفاده نمایید. 

اگر در کنار برند شما یک طراح گرافیک حضور داشته باشد، کارتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت ساده خواهد شد. این امر به دلیل امکان طراحی نمونه های جذاب از منوی برندتان و به اشتراک‎گذاری آن با مخاطب هدف خواهد بود. با چنین کاری شما به طور حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها از رقبا جلو می افتید. 

درخواست نظر از مشتریان

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

مشتریانی که به رستوران شما مراجعه می کنند، به طور کلی در دو دسته قابل بررسی خواهند بود. در دسته نخست مشتریان شما در پی رضایت از کیفیت منو دوباره به رستوران تان مراجعه خواهند کرد. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی دوستان این دسته از مشتریان دارد. در گروه بعدی اما، مشتریان به دلیل کیفیت پایین منوی تان دیگر تمایلی برای مراجعه به رستوران نشان نخواهند داد. این امر به معنای از دست دادن مشتریان در همان گام نخست برای برندتان خواهد بود. شما در دنیای کسب و کار باید تمام تمرکزتان بر روی کاهش تعداد گروه دسته دوم باشد، در غیر این صورت خیلی زود شهرت منفی در بازار پیدا خواهید کرد. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی در بازار ایجاد نمایید. 

توصیه ما در این بخش برای مدیریت بهینه وضعیت رستوران ها تلاش برای پیگیری نظرات مشتریان است. به بیان ساده، شما باید همیشه استراتژی ویژه ای برای دریافت نظرات مشتریان داشته باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی این دسته از مشتریان کمک کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. درست به همین خاطر باید همیشه نیم نگاهی به نظرات و بازخوردهای مشتریان نسبت به منوی رستوران و سایر خدمات تان داشته باشید. 

پاسخگویی به نظرات مشتریان

مشتریان در اپ های معرفی رستوران ها یا حتی شبکه های اجتماعی سوالات یا نظرات متفاوتی درباره برندتان مطرح می کنند. شما به عنوان یک بازاریاب حرفه ای باید همیشه نیم نگاهی به این نظرات داشته باشید. البته استفاده از نظرات در این میان برای شما کافی نیست. بلکه باید برنامه ای مشخص به منظور پاسخگویی به نظرات مورد بحث نیز داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکنید. 

شما برای پاسخگویی به نظرات کاربران باید دسته بندی دقیقی داشته باشید. در یکسو کامنت های مثبت قرار دارد. شما باید از این کامنت ها برای تبلیغ کسب و کارتان در میان کاربران شبکه های اجتماعی سود ببرید. همچنین در سوی دیگر ماجرا انتقادات مشتریان قرار دارد. شما علاوه بر پاسخگویی به این دسته از نظرات باید اقدامی موثر برای رفع ریشه نارضایتی مشتریان نیز انجام دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور کامل از بین برود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی نوین و ارزان برای رستوران ها

ارسال ایمیل برای مشتریان

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

بازاریابی ایمیلی در طول سال های متمادی هنوز هم جذابیتش برای مشتریان را به طور کامل حفظ کرده است. درست به همین خاطر شما در عمل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه این شیوه جذاب را در کانون توجه قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود سایر برندها جای شما در بازار را بگیرند. 

امروزه بسیاری از کاربران نسبت به دریافت ایمیل های بازاریابی از سوی برندهای مورد علاقه شان روی خوش نشان می دهند. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای است. در اولین گام شما باید نسبت به علاقه کاربران برای دریافت ایمیل از سوی برندتان مطمئن شوید. همچنین تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید با جلوه های بصری زیبا صورت گیرد، در غیر این صورت ایمیل تان تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. یادتان باشد در مرحله پایانی شما باید به تفصیل درباره مزیت رستوران تان در ایمیل ها برای مشتریان حرف بزنید، در غیر این صورت خیلی زود برندتان از فهرست کسب و کارهای مورد علاقه مشتریان حذف خواهد شد. 

طراحی برنامه وفاداری مشتریان

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

جلب وفاداری مشتریان در بازارهای رقابتی امروز امری ساده نیست. بلکه شما باید برای این هدف تلاش زیادی کرده و آن را به مثابه یکی از مهمترین اقدامات بازاریابی تان در نظر بگیرید. بسیاری از برندها در عمل به این نکته مهم بی توجه هستند. به همین خاطر همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. در کنار این مسئله شما باید همیشه کابوس از دست دادن مشتریان را نیز در نظر داشته باشید. راه حل مناسب برای این چالش ها استفاده از یک برنامه وفاداری مشتریان است.

رستوران ها در برنامه وفاداری مشتریان به جای هزینه های اضافی در حوزه بازاریابی یا تبلیغات اقدام به ارائه تخفیف یا خدمات اضافه به مشتریان وفادارشان می کنند. این امر به برندها فرصت حفظ مشتریان و جلب نظر مراجعه کنندگان معمولی برای خرید مداوم را می دهد. به این ترتیب شما به سادگی هرچه تمام تر خیال تان بابت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف راحت شده و امکان کسب سود مناسب را خواهید یافت. 

توجه به سئوی محلی

بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه امری سخت یا غیرممکن نیست. گاهی اوقات شما با تمرکز بر روی بازار محلی امکان بازگشت سرمایه بالاتری را خواهید داشت. معنای این امر ضرورت توجه به سئوی محلی خواهد بود. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید اندکی به سئوی محلی نیز توجه نشان دهید. این امر رستوران شما در بازار محل فعالیت تان را بدل به گزینه ای جذاب برای مشتریان خواهد کرد. 

امروزه بسیاری از رستوران ها حتی اگر در بازارهای محلی فعالیت دارند، باز هم به دنبال تبلیغات در مقیاس جهانی هستند. این امر نه تنها مزیتی برای چنین رستوران هایی محسوب نمی شود، بلکه فقط هزینه اضافی روی دست آنها خواهد گذاشت. به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها هستید، باید همیشه سئوی محلی را در کانون توجه قرار دهید. این امر رستوران شما را با هزینه ای به مراتب کمتر از سایر گزینه ها بدل به محبوب ترین رستوران بازار خواهد کرد. 

سرمایه گذاری بر روی تبلیغات پولی

بازاریابی برای رستوران ها با ایده های طلایی

دوران تبلیغات توده ای مدت هاست که تمام شده است. امروزه برندها در دنیای تبلیغات امکان شخصی سازی نحوه نمایش محتوای شان برای مخاطب هدف را دارند. این امر نه تنها هزینه تبلیغاتی برندها را کاهش می دهد، بلکه تاثیرگذاری آن را نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید همیشه تبلیغات پولی را نیز در کانون توجه قرار دهید. 

امروزه بازاریابی ارگانیک برای بسیاری از بازاریاب ها محور اصلی فعالیت محسوب می شود. با این حال اگر شما تعادل مناسبی میان این الگو و تبلیغات پولی ایجاد نکنید، خیلی دیر در نظر مشتریان بدل به رستورانی مناسب و محبوب خواهید شد. هرچه باشد دنیای تبلیغات پولی بازگشت سرمایه سریع و بهتری برای شما به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه حواس تان به این حوزه باشد. 

امروزه برندها به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تبدیل رستوران شان به گزینه ای جذاب برای آنها را دارند. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و فرصت های بسیار متنوعی پیش پای تان قرار می دهد. به همین خاطر باید در زمینه بازاریابی و تبلیغات پولی همیشه بخشی از بودجه تان را مدنظر داشته باشید.

مطلب مرتبط: یک تکنیک جذاب برای بازاریابی / نوشیدنی خود را شارژ کنید

طراحی وبلاگ

وبلاگ ها یکی از بهترین ابزارها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان حرفه ای و وفادار برند است. افرادی که به طور حرفه ای صنعت غذا و همچنین رستوران ها را دنبال می کنند، همیشه به وبلاگ های آموزشی و جذاب برندها توجه ویژه ای خواهند داشت. شما در وبلاگ تان امکان معرفی غذاهای مختلف در منوی خودتان و همچنین تعامل نزدیک با مشتریان وفادار را خواهید داشت. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای تولید محتوا به طور مداوم در این فضاست. در غیر این صورت شما هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. این نکته می تواند به شدت به رابطه میان شما و مشتریان وفادارتان ضربه بزند. پس به سادگی با طراحی یک وبلاگ این بخش از رابطه تان با مشتریان وفادار را بیمه کنید.

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/G0mHxiNZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه