جمعه, 03 مرداد 1399 - 13:00

امروزه بسیاری از کارمندان دارای فرزند در سراسر دنیا مشکلات زیادی برای ایجاد هماهنگی میان زندگی شخصی و حرفه ‎ای‎شان دارند . این امر در دوران کرونا پیچیدگی‎ های بسیار بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از والدین در طول دوران کرونا مجبور به نگهداری از کودکان ‎شان در طول روز شده‎ اند. این امر به دلیل تعطیلی مدارس و مهد کودک ‎ها در نقاط مختلف جهان است. بدون شک شرایط کنونی برای اغلب کاربران دشوار است، با این حال دشواری‎ های موجود برای کارمندان دارای فرزند چند برابر خواهد بود.

برندهای دارای کارمندانی با شرایط فوق باید نسبت به ارائه خدمات کمکی به آنها اقدام نمایند. بدون تردید هدف ما در این بخش کمک ‎های گسترده به کارمندان نیست. در هر صورت برندها نیز شرایط مساعدی در وضعیت کنونی ندارند بنابراین باید به دنبال راهکارهایی ساده و تاثیرگذاری برای حمایت از والدین در شرایط کنونی بود. ما در ادامه برخی از راهکارهای ساده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راهکار حمایت کارمندان دارای فرزند دوران کرونا

ایجاد سامانه به اشتراک ‎گذاری مطالب مفید

کارمندان برند ترنسفیکس در طول دوران دورکاری در بهار سال جاری اقدام به راه ‎اندازی سامانه‎ ای تعاملی برای به اشتراک‎ گذاری محتوای مرتبط با نگهداری از کودکان در شرایط کنونی کردند. بی ‎تردید این اقدام اهمیت بسیار زیادی برای فعالیت هرچه بهتر والدین در زمینه نگهداری از کودکان و رسیدگی به تعهدات کاری‎ شان دارد.

برند ترنسفیکس در واکنش به این اقدام مدیریت سامانه موردنظر را برعهده گرفته است. کارمندان دارای فرزند این برند هر روز امکان مشاهده مطالب مختلف و آموزش ‎های کاربردی نگهداری از کودکان را دارند. نکته مهم در این میان انتخاب محتوای کاربردی برای تمام والدین با کودکان دارای شرایط سنی مختلف است.

ارائه آزادی عمل به کارمندان

برنامه کاری اغلب کارمندان در طول دوران کرونا شامل دورکاری و رعایت ساعت ‎های اداری است. نکته مهم درخصوص کارمندان دارای فرزند ضرورت ارائه آزادی عمل بیشتر به آنهاست. بسیاری از برندها در عمل توانایی مدیریت شرایط کنونی را ندارند. این امر ناشی از عدم تمایل برای ارائه آزادی عمل در زمینه برنامه ‎ریزی ساعت ‎های کاری به کارمندان دارای فرزند و همچنین اعمال فشار برای پیشبرد هرچه سریع ‎تر پروژه‎ های در دست کار است. نتیجه این امر ناتوانی برندهای موردنظر برای پیشبرد کارهای ‎شان است.

مطلب مرتبط: ابزارهای اساسی برای دورکاری در دوران کرونا

امروزه برندهای مختلف دارای آزادی عمل بیشتری برای تعامل با کارمندان هستند. دورکاری نیاز به تعیین زمان ‎های سفت و سخت برای حضور کارمندان در سامانه ‎های آنلاین ندارد. اگر شما امکان تعامل بهتر و ارائه آزادی عمل به کارمندان را دارید، باید از این شیوه برای تعامل هرچه بهتر با آنها استفاده نمایید. در غیر این صورت شاید آنها ترغیب به ترک شرکت و یافتن کاری با شرایط بهتر شوند.

پیشنهاد طرح‎ های حمایتی معنادار

بسیاری از برندهای فعال در زمینه کسب و کار برای حمایت از کارمندان دارای فرزند طرح ‎های جدی ندارند. برند شیپستیشن به عنوان یک شرکت فناورانه اقدام جالبی برای حمایت از کارمندانش کرده است. این برند کدهای تخفیف قابل توجهی در اختیار کارمندان دارای فرزند خود قرار داده است. بدون شک بن ‎های تخفیف موردنظر هزینه زیادی برای شرکت نداشته است، اما پیام واضحی برای کارمندان مخابره کرده است. حمایت از کارمندان در شرایط دشوار کنونی وظیفه هر کسب و کاری است. اگر شما امکانات مناسبی برای حمایت از آنها در شرایط کنونی دارید، باید از تمام آنها استفاده نمایید. این امر آثار بلندمدت قابل توجهی بر روی فعالیت برند شما خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید