تاثیر انتخاب لباس روی موفقیت در جلسه با سرمایه گذارها - فرصت امروز

دوشنبه, 13 آبان 1398 - 11:41

چگونه ظاهر مناسبی در جلسات کاری داشته باشیم؟

فعالیت در دنیای کسب و کار بدون جذب سرمایه امکانپذیر نیست. امروزه اغلب کارآفرینان در تلاش برای همکاری نزدیک با سرمایه گذارهای مختلف هستند. برخی از بزرگترین استارت آپ های دنیا از دل همین همکاری های تجاری میان کارآفرینان و سرمایه گذارها شکل گرفته است. اشتباه بسیاری از کارآفرین های جوان اتکای صرف به توانایی های مالی خودشان به منظور راه اندازی کسب و کار است. بی تردید این الگوی سنتی در دوران کنونی کاربرد ندارد، بنابراین ما باید با پایان دوران کسب و کار کاملا مستقل، به معنای تامین اعتبار و بودجه به طور شخصی، کنار بیاییم.

در دوران کنونی جلب نظر سرمایه گذاران خصوصی ایده مناسبی برای شروع کسب و کار محسوب می شود. بدون شک سرمایه گذارها انتخاب های بسیار زیادی دارند، بنابراین نحوه برخورد ما و جلب نظرشان اهمیت بالایی دارد. نکته مهم در اینجا اهمیت برخورد اول با سرمایه گذارهای خصوصی است. اگر ما در این زمینه کوچکترین اشتباهی داشته باشیم، دیدار نخست ما بدل به آخرین ملاقات مان با آنها خواهد شد.

انتخاب لباس برای موفقیت در جلسات

خوشبختانه امروزه مقالات بسیار زیادی در مورد نحوه تعامل و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی سرمایه گذارهای خصوصی وجود دارد. نکته مهم از نظر من اهمیت نوع انتخاب لباس ما برای جلسه با سرمایه گذارهاست. بی تردید نوع لباس ما اهمیت بسیار زیادی در تعامل با مخاطب هدف دارد. من به همین خاطر در ادامه مقاله کنونی به بررسی راهکارهای انتخاب لباس مناسب برای جلسات کاری با سرمایه گذارهای خصوصی خواهم پرداخت.

1. اهمیت انتخب لباس مناسب

نخستین نکته مهم به هنگام سازماندهی جلسه با سرمایه گذارهای خصوصی انتخاب لباس مناسب است. بی تردید لباس ما نکات بسیار زیادی به مخاطب ارائه می کند. به همین خاطر استفاده از لباس مناسب تاثیر مستقیمی بر روی مخاطب حتی پیش از شروع گفت وگوی رو در رو خواهد داشت. متاسفانه امروزه بسیاری از کارآفرینان در انتخاب لباس مناسب دچار مشکل می شوند. اغلب توصیه های مربوط به تعامل سازنده با سرمایه گذارها بر روی رفتار حرفه ای تاکید دارد. این امر به معنای شناخت چارچوب های استاندارد رفتاری در تعامل با سرمایه گذارهاست. به طور مشابه در حوزه انتخاب لباس نیز رفتار ما باید حرفه ای باشد. در اینجا ما با یک دیدار دوستانه طرف نیستیم. ملاقات موردنظر اهمیت زیادی برای آینده برند ما دارد. به همین خاطر باید تلاش گسترده ای در راستای جلب نظر مخاطب داشته باشیم.

مطلب مرتبط: اهمیت ظاهر و لباس مناسب

اگر ما در جلسه کاری با سرمایه گذارهای خصوصی از تیشرت استفاده کنیم، این امر بیانگر بی توجهی ما به جلسه موردنظر است. شاید ما از چنین انتخابی منظور بدی نداشته باشیم، اما نحوه برداشت مخاطب هدف کاملا متفاوت خواهد بود. این امر ضرورت آگاهی از استانداردهای انتخاب لباس در جلسات کاری را دوچندان می کند. اگر به نحوه انتخاب لباس سرمایه گذارهای خصوصی دقت کنید، آنها همیشه از لباس رسمی و کاملا مرتب استفاده می کنند. این امر بیانگر شخصیت و جایگاه آنان است. به طور مشابه، ما نیز باید شخصیت و احترام خاصی برای خود قائل باشیم. بدون احترام به خود، انتظار کسب احترام از دیگران بی فایده خواهد بود. توصیه من در اینجا تقلید از سرمایه گذارهای خصوصی در انتخاب لباس مناسب است. این امر تاثیر مستقیمی بر روی ذهنیت آنها دارد. به هر حال سرمایه گذارها همکاری با افراد دارای ذهنیت مشابه خود را ترجیح خواهند داد.

2. ضرورت انتخاب رنگ مناسب

فرآیند انتخاب لباس مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر در صورت بی توجهی به رنگ لباس تاثیرش را از دست خواهد داد. کارآفرینان به طور معمول در جلسات کاری از کت و شلوار استفاده می کنند. انتخاب رنگ مناسب برای کت و شلوار تاثیر انکارناپذیری بر روی سرمایه گذارها دارد. نکته مهم در اینجا اهمیت هماهنگی رنگ کت موردنظر ما با شلوارمان است. به این ترتیب جلوه حرفه ای ما حفظ خواهد شد.

خوشبختانه امروزه بسیاری از فروشگاه های آنلاین لباس توصیه های کاربردی در زمینه هماهنگی رنگ های مختلف با یکدیگر دارند. به این ترتیب فرآیند انتخاب لباس از سوی ما چندان دشوار نخواهد بود. یکی از نکات مهم در این زمانه تناسب رنگ موردنظر ما با پوست مان است. اگر ما دارای پوست تیره هستیم، باید لباس مان رنگ به نسبت روشن تری داشته باشد. این امر جلوه ظاهری ما را زیباتر خواهد کرد. به طور مشابه، در صورت روشنی رنگ پوست مان باید دست به انتخاب لباس با رنگ تیره بزنیم. این توصیه ها در عین سادگی دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

یکی از نکات بسیار کلیدی در انتخاب لباس بحث لوازم جانبی است. کارآفرینان به طور معمول از ساعت، دستمال گردن یا المان هایی مشابه استفاده می کنند. نکته مهم در اینجا عدم انتخاب الما ن های دارای رنگ بسیار درخشان است. این امر موجب اذیت مخاطب و جلب توجه مداوم وی می شود بنابراین از انتخاب چنین المان هایی خودداری کنید.

3. کفش های استاندارد و رسمی را فراموش نکنید

انتخاب لباس برای موفقیت در جلسات

کفش ها به طور معمول مورد بی توجهی افراد در فرآیند انتخاب لباس قرار می گیرد. این امر به دلیل ماهیت ساده کفش و عدم حضور آن در معرض دید مستقیم است. امروزه انتخاب کفش مناسب برای جلسات کاری مهم اهمیت بالایی دارد. در یک نگاه کلی، کفش هر فرد تاثیر انکارناپذیری بر روی جلوه کلی اش دارد. به همین خاطر باید کفشی مناسب با لباس مان انتخاب کنیم. بی تردید بسته به لباس موردنظر ما کفش های زیادی برای انتخاب وجود خواهد داشت بنابراین گاهی اوقات انتخاب کفش بیش از اندازه دشوار می شود. توصیه من در اینجا انتخاب کفش مشکی برای تمام قرار ملاقات های کاری است. کفش مشکی به طور حیرت انگیزی با هر نوع لباس هماهنگ می شود. به همین خاطر امروزه اغلب افراد از رنگ مشکی برای انتخاب کفش استفاده می کنند.

پس از انتخاب کفش مناسب باید نسبت به تمیزی و درخشندگی آن پیش از ترک خانه به سوی جلسه کاری مطمئن شویم. بی شک حضور با کفش کثیف در جلسه کاری با سرمایه گذارهای شخصی تاثیر مطلوبی بر روی جلوه ما به عنوان کارآفرین نخواهد داشت. به هر حال هیچ سرمایه گذاری تمایل به همکاری و سرمایه گذاری بر روی استارت آپ یک کارآفرین شلخته با کفش های کثیف نخواهد داشت.

4. اهمیت رعایت بهداشت شخصی

اگر ما در جلسه ای کاری با لباس عرق کرده یا بوی نامناسب دهان حضور پیدا کنیم، ذهنیت سرمایه گذارها نسبت به ما تغییر خواهد کرد. شاید در همان زمان فرد موردنظر نسبت به این موضوع شکایت نکند، اما بدون تردید پس از پایان جلسه دیگر خبری از سرمایه گذارها نخواهد شد. نحوه رعایت بهداشت فردی ما و جلوه ای در جلسه های کاری بازنمای کلی سبک زندگی ما خواهد بود. به این ترتیب پیش از حضور در جلسه کاری نسبت به استفاده از حمام، ادکلن و سایر اقدامات مرتبط با بهداشت فردی توجه داشته باشید.

مطلب مرتبط: جذاب و خوش‌ تیپ باشید!

پیش از حضور در اتاق جلسه شست و شوی صورت امری ضروری خواهد بود. بدون شک در طول روز ما با شرایط مختلف مواجه می شویم بنابراین شلختگی صورت ما امری طبیعی خواهد بود. بی شک حضور با صورت و موهای شلخته در جلسه کاری به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد. به همین خاطر باید پیش از حضور در اتاق جلسه فکری به حال وضعیت صورت و موهای مان کنیم.

توصیه نهایی من برای شما به عنوان یک کارآفرین بهره گیری از خنده ای مناسب به هنگام رویارویی با سرمایه گذارهاست. این خنده اندک و دوستانه باید همیشه روی صورت شما قابل مشاهده باشد. به این ترتیب فضای گفت وگو از حالت خشک و بیش از حد رسمی خارج خواهد شد. البته در اینجا صمیمیت بیش از حد نیز به هیچ وجه مدنظر نیست. فقط باید اندکی روی شاداب و خوشحال به سرمایه گذارها نشان دهیم. به هر حال ما از حضور در این جلسه راضی هستیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی