پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

جذاب و خوش‌ تیپ باشید!

9 سال پیش ( 1393/12/9 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

می‌گویند مشتریان به کارمندانی از شرکت که لباس یکسان پوشیده‌اند اعتماد بیشتری دارند زیرا احساس می‌کنند که آنها افراد تصمیم‌گیرنده و مهمی هستند. اگر کارکنان با لباس مناسب در محل کار ظاهر نشوند، شاید باعث تاثیر نامناسب بر دیگران شود. البته تهیه لباس یکسان برای تمام کارکنان معمولا پرهزینه است، ولی می‌توان آن را بخشی از بودجه بازاریابی در نظر گرفت. البته اگر نمی‌توانیم لباس یکسان تهیه کنیم، حداقل می‌توان نوع خاصی از لباس با رنگی مشخص پوشید. مثلا تمامی کارکنان پیراهن سفید با شلوار مشکی بپوشند. حتی کسب‌و‌کار‌های بسیار کوچک نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. مشتریان وقتی مدیر و کارکنان را ببینند که با لباس‌هایی مناسب و یک‌دست در محل کار ظاهر می‌شوند، احساس آرامش و امنیت خواهند کرد.

از دلایل جذب مشتری بیشتر در صورت استفاده از لباس‌‌های یکسان کارکنان می‌توان به افزایش وفاداری کارمندان به سازمان اشاره کرد. این روش حس مشترک تعلق به یک مجموعه را بین آنها به‌وجود می‌آورد. در این زمان کارمندان خود را یکسان و یک جهت برای رسیدن به یک هدف مشترک در سازمان می‌بینند. این احساس تعلق خاطر به یک تیم و گروه باعث افزایش روحیه همکاری بین کارمندان می‌شود.

دلیل دیگر تاثیر روی مشترکان و مراجعان است، نظم و انضباط و هماهنگی پیامی است که توسط افراد یک گروه که یک نوع لباس را پوشیده‌اند به دیگران منتقل می‌شود. افرادی که پوشش یکسان دارند از بیرون به‌صورت یک واحد منسجم، یکپارچه و یکسان دیده می‌شوند. نتیجه‌ این امر بالا رفتن حس اطمینان مشتریان به مجموعه است زیرا می‌دانند معمولا احتمال موفقیت در گروه‌‌های منظم‌تر بیشتر است. از سویی دیگر هرچه لباس فرم از دید مشتریان جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر باشد احتمال میزان جذب و خرید آنها بیشتر و بهتر خواهد بود.

این ایده موجب تمایز کارمندان از مشتریان نیز می‌شود. ایجاد معیار تشخیص کارمندان از مشتریان از دیگر مزایای لباس فرم است. با کاهش سردرگمی مراجعان به میزان کارایی و بازدهی سازمان افزوده می‌شود. مهم‌ترین دلیل پرداختن به این ایده، استفاده از لباس‌های یکسان به منظور تبلیغ محصول یا خدمت شرکت است. نوشته، آرم، رنگ و طرح لباس‌فرم خود می‌تواند انتقال دهنده‌ پیام تبلیغاتی و طرز تفکر شرکت و سازمان باشد. در اینجا کارمندان مانند یک تبلیغ‌کننده متحرک در سازمان عمل خواهند کرد.

امـروزه هـمـه چـیـز بـا ســرعت شگفت‌انگیزی در حال حـرکت است. از آنجا که مردم این روزها با کمبود وقت مـواجه هستـنـد، فـقـط چـیـزهـایـی کــه به چشم‌شان می‌خورد توجه‌شان را به خود جلب می‌کند که این چیزها می‌توانند تبلیغات، جـلد مـجــلات و روزنــامه‌ها، بسته‌بندی محصولات و البته آدم‌ها باشند. در زمان کار چـون کارمندان خیلی مشغول بوده و سرشان شلوغ است، ظاهر مسائل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این روزها بر خلاف گذشته ظاهر افراد است که نخستین و آخرین تاثیر را روی بینندگان می‌گذارد و نشان دهنده‌ رفتار و شخصیت افراد است.

بنابراین در محیط کاری این مسئله بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت پیدا می‌کند. درست است که می‌توان بدون صرف میزان زیادی پول، خوش‌تیپ جلوه کرد، اما در مورد لباس کار بهتر است که به تمام زوایا دقت و سپس اقدام به انتخاب کرد. باید به یاد داشته باشیم: برای پول درآوردن باید پول خرج کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q9q8juCl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه