جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ایده استفاده از ویدئو در بازاریابی تازگی ندارد. بسیاری از برندها در طول دهه های اخیر به سوی استفاده از این فرمت در کمپین های شان حرکت کرده اند. نکته مهم در این میان توسعه شبکه های اجتماعی و امکان استفاده هرچه بهتر از فرمت ویدئو برای بازاریابی است. این امر در کنار افزایش تمایل کاربران برای مشاهده محتوای بازاریابی در قالب ویدئو اهمیت این فرمت را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. با این حساب اگر کسب و کار شما به دنبال موفقیت در بازاریابی است، باید ویدئو را به مثابه مهمترین فرمت موجود ارزیابی کند. 

امروزه محتوای ویدئویی تمام فضای آنلاین را پوشش داده است. کمتر کسی در دنیای امروز تماشای محتوای ویدئویی را دوست ندارد. این فرمت به خوبی جایگزین متن در بسیاری از الگوهای بازاریابی شده است. بنابراین استفاده از آن حتی در عصر کنونی هم دارای اهمیت است. 

بازاریابی ویدئویی

شکست در طراحی ویدئوهای بازاریابی موفق امری طبیعی محسوب می شود. بسیاری از برندها در بازار برای طراحی محتوای ویدئویی با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما در این میان به دنبال ایجاد تغییری در روند فعالیت برندتان هستید، تنها راهکار پیش روی تان استفاده از تکنیک های دقیق است، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه استفاده درست از ویدئو در عرصه بازاریابی و طراحی محتوای استاندارد است. اگر شما هم در زمینه بازاریابی ویدئویی با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستید، هرگز مقاله کنونی را از دست ندهید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ویدئویی با محتوای همیشه جذاب

چگونه یک ویدئوی بازاریابی مناسب بسازیم؟

طراحی ویدئوی بازاریابی مناسب امر ساده ای نیست. شما باید تمام جزییات را در طراحی ویدئوی تان مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی بازار اقدام به استفاده از روش های مختلف می کنند. بدون تردید پیگیری تمام روش های موجود برای تولید محتوای بازاریابی بسیار سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد. با این حساب توصیه ما برای شما رعایت تنوع محتوای تان است. معنای این امر ضرورت تولید محتوا در قالب‎های مختلف برای تعامل با مخاطب هدف است. اگر شما عملکرد خوبی در این راستا از خودتان نشان دهید، شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. در ادامه برخی از انواع محتوای ویدئویی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مورد بررسی قرار می دهیم. 

ویدئوی آموزش کار با محصولات

ویدئوهای این دسته به مشتریان نحوه کار با یک محصول یا سرویس را یاد می دهد. امروزه بسیاری از محصولات به دلیل اینکه مشتریان ارزیابی سختی از نحوه کار با آنها دارند، فروش نمی رود. بنابراین شما با تولید چنین محتوایی با سادگی هرچه تمام تر فرصت جا انداختن محصولات تان در بازار را پیدا خواهید کرد. بسیاری از برندها در زمینه تولید محصولات به تجربه مشتریان از کار با آن توجه نمی کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای هر برند به همراه دارد. 

وقتی مشتریان آگاهی دقیقی از نحوه کار با محصولات تان نداشته باشند، تجربه کار با آن بسیار سخت می شود. همچنین شاید هرگز به برخی از امکانات پنهان محصولات تان هم پی نبرند. با این حساب شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با طراحی ویدئوهای توضیح دهنده باشید. 

شاید در نگاه نخست طراحی ویدئوهایی برای آموزش نحوه کار با محصولات برند بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف دارد. این امر به شما برای ایجاد رابطه ای نزدیک‎تر با مخاطب هدف کمک می کند. همچنین شانس محصولات تان برای فروش بیشتر در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

ویدئوهای برند

هر برندی در بازار مجموعه ای از اهداف را دنبال می کند. شما باید برای دستیابی به اهداف موردنظر برندتان تمام تلاش خود را انجام دهید، در غیر این صورت شاید هدف موردنظر هرگز بدل به واقعیت نشود. یکی از مهمترین نکات در رابطه با پیگیری اهداف برند مربوط به اطلاع رسانی به مشتریان است. مشتریان باید همیشه از اهداف برند شما آگاهی دقیقی داشته باشند، در غیر این صورت فعالیت شما در بازار برای آنها معنادار نخواهد بود. چنین امری به تدریج شما و کسب و کارتان را برای مشتریان به شدت کلیشه ای خواهد کرد. در این شرایط شما دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به تولید محتوای دقیق و تفصیلی درباره اهداف شان در بازار می کنند. بدون شک تولید محتوای طولانی برای همه مشتریان جذاب نیست. بنابراین شما باید یک نسخه کوتاه شده از آن را در شبکه های اجتماعی و نسخه کامل را در وبلاگ تان منتشر کنید. وبلاگ برندها همیشه محلی برای تعامل با مشتریان وفادار است. بنابراین شما باید همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید. اینطوری فرصت بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ویدئویی با ایده های مورد علاقه مشتریان

ویدئوهای مربوط به مراسم های برند

بازاریابی ویدئویی

امروزه هر برندی در بازه های زمانی مشخص اقدام به برگزاری مراسم کاری می کند. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. با این حساب شما باید برنامه ای ویژه برای پوشش مراسم موردنظر در قالب ویدئوهای بارگذاری شده در شبکه های اجتماعی داشته باشید، در غیر این صورت به سختی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا خواهید کرد. 

اگر مشتریان شما میانه خوبی با پوشش زنده مراسم های برندتان دارند، باید همیشه این نکته را مدنظر قرار دهید. چنین نکته ای در دوره کنونی که ویروس کرونا امکان حضور علاقه مندان در مراسم برندها را از بین برده، باید به طور ویژه ای مدنظر قرار گیرد. 

برخی از کسب و کارها در شرایط کنونی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان امکان حضور مجازی در نشست های برند را فراهم می کنند. این امر شامل نمایش مراسم برند با زاویه دوربینی مانند حضور واقعی علاقه مندان در آنجاست. اینطوری حس و حال مراسم موردنظر به طور ویژه ای برای مشتریان نمایش داده می شود. 

مصاحبه های جذاب

مصاحبه با شخصیت های مختلف مرتبط با دنیای کسب و کار و به ویژه حوزه تخصصی خودتان امر بسیار مهمی محسوب می شود. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نیاز به محتوای درجه یک دارند. چنین محتوایی به طور معمول نیازمند حضور یک شخصیت محبوب است. اگر شما پادکست های ویدئویی برای برندتان منتشر می کنید، استفاده از مهمان های مشهور و دارای تخصص در حوزه کاری تان امر مهمی محسوب می شود. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

گاهی اوقات استفاده از مدیران ارشد برند به عنوان شخصیت های مهم در پادکست و فرآیند بازاریابی ویدئویی امر مهمی محسوب می شود. این امر به شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و آشنا کردن وی با نحوه فعالیت تان را می دهد. بنابراین اگر گاهی اوقات برای پیدا کردن مهمان در برنامه ویدئویی برندتان با مشکل مواجه شدید، برخی از مدیران ارشد برندتان را مدنظر قرار دهید. 

ویدئوهای آموزشی

ویدئوهای آموزشی جذابیت بسیار زیادی برای کاربران در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای عمومی اینترنت دارد. اگر شما موضوعات مهمی برای تولید محتوا در این بخش مدنظر قرار دهید، مشکلات تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. با این حساب باید به طور ویژه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف آماده شوید.

پیدا کردن مشکلات مشتریان و تولید محتوا براساس آن امر دشواری نیست. شما باید در این راستا به سادگی هرچه تمام تر خودتان را به جای مشتریان قرار دهید. شاید این امر در ابتدا سخت باشد، اما پس از مدتی به شما فرصت شناسایی مشکلات اساسی مشتریان را می دهد. این یعنی شما ایده ای جذاب برای تولید محتوای آموزشی در شبکه های جتماعی پیدا کرده اید. 

امروز بسیاری از برندها برای تولید محتوای ویدئویی به طور مداوم با فقدان ایده مواجه هستند. با این حساب اگر شما نگاهی دقیق به وضعیت مشتریان در بازارهای مختلف داشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. 

مطلب مرتبط: هرآنچه باید در مورد بازاریابی ویدئویی بدانیم

ویدئوهای توضیحی

گاهی اوقات شما باید برای اقناع مشتریان و مدیریت شرایط پیش روی برندتان پاره ای از توضیحات را به مشتریان ارائه نمایید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان دارد. اگر شما برای اجرای یک استراتژی کسب و کار از قبل در میان مشتریان توضیحات دقیق را ارائه نکرده باشید، به سختی امکان تاثیرگذاری بر روی آنها را پیدا می کنید. بنابراین باید همیشه عملکرد خوبی از خودتان در این بخش ارائه نمایید. 
گفت وگو با مشتریان برای بیان دلیل اتخاد یک استراتژی باید به زبانی ساده و خودمانی صورت گیرد، در غیر این صورت کمتر کسی حرفه ای شما را باور می کند. اگر صحبت های شما برای مشتریان باورپذیر نباشد، به سختی امکان ایجاد هرگونه تحولی در بازار را پیدا خواهید کرد. 

ویدئوهای توضیحی باید با حضور یک چهره برجسته از برند شما صورت گیرد. دلیل این امر بیان استراتژی های اصلی و مدیریت شرایط با استفاده از نفوذ مدیران ارشد است. اگر شما در این میان از یک بازیگر برای بیان نکات استفاده کنید، مخاطب هدف چندان ویدئوی شما را باور نخواهد کرد. بنابراین همیشه باید توضیحات دقیقی به مشتریان ارائه نمایید. 

نظرخواهی از مشتریان

نظرخواهی از مشتریان همیشه ایده بسیار خوبی محسوب می شود. شاید استفاده از محتوای ویدئویی در این میان بسیار عجیب به نظر برسد، اما شما امکان استفاده از چنین فرمتی برای آزمون و خطا درباره ترندهای مورد علاقه مشتریان را دارید. وقتی شما دو ایده متفاوت برای بازاریابی دارید، تبدیل هر دو آنها به محتوای ویدئویی گزینه ای منطقی خواهد بود. نکته مهم در این میان توجه به واکنش مشتریان به هر کدام از ویدئوهای موردنظر است. اگر مشتریان یکی از ویدئوها را بیشتر مدنظر قرار دادند، شما باید آن را به عنوان ایده برتر قلمداد کنید. شما به این ترتیب فرصت استفاده از ویدئوی موردنظر به ساده ترین شکل ممکن را خواهید داشت. 

بازاریابی ویدئویی

ویدئوهای لایو

ویدئوهای لایو یکی از مهمترین گزینه ها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. شاید شما در طول سال های اخیر توجه زیادی به چنین ویدئوهایی نشان نداده باشید، اما این امر به معنای ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیست. شما فقط باید زمان مناسب برای استفاده از چنین ویدئوهایی را مدنظر قرار دهید. یکی از بهترین زمان ها در این میان برگزاری جشنواره های مختلف است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

امروزه بسیاری از برندها از ظرفیت شان برای بازاریابی با ویدئوهای لایو استفاده نمی کنند. درست به همین خاطر علاقه مشتریان به برندها به طور مداوم افت پیدا می کند. بنابراین اگر شما به دنبال شیوه ای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه ویدئوهای لایو را مدنظر قرار دهید. این امر شما را همیشه در فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد. 

نکات طلایی برای تولید ویدئوی بازاریابی

گردآوری تیم حرفه ای

نخستین کار برای طراحی یک ویدئوی جذاب توجه به یک تیم حرفه ای است. اگر شما با تیمی آماتور در تلاش برای طراحی محتوای ویدئویی باشید، به احتمال زیاد نتیجه نهایی کار چندان جذاب از آب درنمی آید. درست به همین خاطر باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان با تیمی حرفه ای و کامل باشید. 

مطلب مرتبط: بهترین و مفیدترین راه های استفاده از بازاریابی ویدئویی

برخی از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تیم حرفه ای شان را همراه با تجهیزات بسیار گرانی گردآوری می کنند. به طور معمول دوربین فیلمبرداری مهمترین ابزار برای تهیه ویدئوهای جذاب محسوب می شود. شما در این زمینه نیازی به صرف هزینه های گزاف ندارید، بلکه با یک دوربین موبایل نیز شانس تهیه محتوای باکیفیت را خواهید داشت. 

توجه همیشگی به زمان بندی

تیم های بازاریابی برای اینکه محتوای ویدئویی خوبی طراحی کنند، باید توجه ویژه ای به زمان بندی داشته باشند. این امر هم از نقطه نظر تهیه ویدئوهای جذاب و کوتاه و همینطور زمان بارگذاری شان دارای اهمیت است. اگر شما یک ویدئوی بسیار طولانی برای مخاطب هدف تان تهیه کنید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی وی نخواهید داشت. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کار شما به همراه دارد. بنابراین باید همیشه نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور حرفه ای توجه نشان دهید.

نکته بعدی در رابطه با تولید محتوای جذاب مربوط به انتشار آنها در زمان درست است. اگر شما به این نکته توجه لازم را نشان ندهید، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. اغلب اوقات بارگذاری محتوا در عصر و ساعت های ابتدایی شب ایده جذابی خواهد بود. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، به تدریج توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

جمع بندی

بازاریابی ویدئویی در طول سال های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور ویژه ایجاد تنوع در محتوای بازاریابی را مدنظر قرار دهید. در کنار این بحث توجه به یک تیم حرفه ای و همچنین زمان بندی درست نیز اهمیت ویژه ای خواهد داشت. 

منبع : noobpreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4MRYlqxr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه