جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خلق تجربه ای لذت بخش از تعامل با برند برای مشتریان همیشه نکته مهمی محسوب می شود و این امر برای هر برندی در حوزه کسب و کار موفقیت یا شکستش در جلب نظر مشتریان را توضیح می دهد. درست به همین خاطر اغلب برندها بر روی چنین حوزه ای سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام می دهند. اگر شما توانایی ایجاد تجربه ای منحصر به فرد از برندتان برای مشتریان را داشته باشید، تفاوت معناداری با رقبای تان ایجاد خواهید کرد. 

یکی از مهمترین نکات در راستای ایجاد تجربه ای مناسب برای مشتریان مربوط به بحث استفاده از انواع ابزارهای مربوط به اتوماسیون است. چنین ابزارهایی به بهترین شکل ممکن به کارآفرینان و بازاریاب ها در راستای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک می کند. با این حال استفاده صرف از چنین ابزارهایی موفقیت شما در حوزه بازاریابی و ایجاد تجربه ای مناسب برای مشتریان را تضمین نخواهد کرد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ترندهای مهم و برتر در زمینه خلق تجربه ای مناسب برای مشتریان در سال میلادی پیش رو است. بدون تردید یکی از عادت های رایج کارآفرینان مربوط به فراهم سازی شرایط فعالیت بهینه در سال نوی میلادی است. چنین امری با توجه به نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 2021 ضروری به نظر می رسد. بنابراین اگر دوست دارید در سال 2022 تجربه ای به مراتب لذت بخش تر برای مشتریان تان ایجاد کنید، نکات مورد بحث در این مقاله را از دست ندهید. 

1.    ایجاد تعادل میان وجهه انسانی و اتوماسیون

شما قرار نیست برای ایجاد تجربه ای مناسب در میان مشتریان تان به طور مداوم از اتوماسیون استفاده کنید. این امر شاید در ابتدا جذابیت بسیار زیادی داشته باشد، اما به مرور زمان مشتریان احساس ناخوشایندی در تعامل با برندتان خواهند داشت. این امر تا جایی پیش می رود که دیگر مشتریان حتی حاضر به خرید از برندتان هم نخواهند شد. 

مطلب مرتبط: فروش بالا در آمازون با طراحی استراتژی تجربه مشتریان

بازاریابی با استفاده از اتوماسیون هم دقیقا مثل ماجرای فوق است. هر چقدر هم که محتوای بازاریابی شما در قالب اتوماسیون شخصی سازی شده و حرفه ای باشد، دست آخر کاربران مایل به مشاهده وجهه انسانی برندتان خواهند بود. بنابراین برای ایجاد تجربه ای عالی باید همیشه کارشناس های حرفه ای را در کنارتان داشته باشید. این امر شامل نمایش حضور کارشناس ها در کنار تیم بازاریابی و برندسازی به منظور جلب نظر مشتریان است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرش به برندتان را خواهید داشت. 

وقتی مشتریان با برند شما تماس برقرار می کنند، همیشه انتظار تعامل با یک انسان واقعی را دارند. بدون تردید استفاده از ابزارهای اتوماسیون هزینه خدمات مشتریان را به شدت کاهش می دهد، اما به موازات این امر میزان ریزش مشتریان به دلیل عدم مواجهه با کارشناس های واقعی نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. با این حساب شما برای سال 2022 باید به دنبال راهکاری به منظور ایجاد تعادل میان استفاده از اتوماسیون و وجهه انسانی برندتان در تعامل با مشتریان باشید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای جلب نظر مشتریان در بازار نخواهید داشت. 

2.    توسعه خدمات چندکاناله برند

حضور برند شما باید در تمام حوزه ها به خوبی احساس شود، در غیر این صورت مشتریان در بازار رقابتی و شلوغ کنونی به سرعت کسب و کارتان را فراموش خواهند کرد. امروزه دیگر کمتر برندی فقط در یک شبکه‎ اجتماعی حضور دارد. این امر به معنای اهمیت یافتن شبکه های اجتماعی و به طور کلی کانال های ارتباطی متنوع است. بنابراین اگر هنوز برندتان در کانال های پرطرفدار حضور ندارد، باید هرچه زودتر فکری به حال برندتان نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت.

براساس گزارش تیم توسعه و تحقیقات برند ادوبی، کسب و کارهایی که بر روی حضور در کانال های ارتباطی تازه سرمایه گذاری می کنند، بین 10 تا 25 درصد شانس بالاتری در مقایسه با دیگر برندها در راستای جلب نظر مشتریان دارند. این امر به خوبی اهمیت حضور در کانال های ارتباطی مختلف را نشان می دهد. بنابراین شما باید به خوبی در تمام کانال های ارتباطی مربوط به برندتان حضور فعالی داشته باشید، در غیر این صورت دامنه وسیعی از مشتریان را از دست خواهید داد. 

وقتی حضور در کانال های ارتباطی اهمیت زیادی پیدا می کند، برند شما هم باید سرمایه گذاری درستی بر روی این حوزه داشته باشد. براساس گزارش موسسه فوربس در طول دو سال اخیر ورود برندها به کانال های ارتباطی جدید بین 20 تا 80 درصد، بسته به نوع بازار، رشد داشته است. این امر به خوبی ضرورت حضور برند شما در حوزه ای تخصصی و فوق العاده حرفه ای را نشان می دهد. 

3.    بهینه سازی تجربه مشتریان از برند در گوشی های هوشمند

امروزه اغلب مردم از گوشی های هوشمند برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. درست به همین خاطر تمام شبکه های اجتماعی محبوب در سراسر دنیا یک اپ رسمی نیز برای خودشان دارند. اگر شما در خلق تجربه ای مناسب از برندتان برای مشتریان به کاربران گوشی همراه توجه نکنید، دست کم نیمی از مشتریان تان را از دست می‏ دهید. درست به همین خاطر شما باید همیشه کاربران گوشی های هوشمند را نیز مد نظر قرار دهید. 

تعامل با مشتریان براساس حال و هوای گوشی های هوشمند بیش از هر کسب و کار دیگری برای خرده فروشی های آنلاین اهمیت دارد. اگر شما توانایی طراحی یک اپ کاربردی برای کاربران تان را نداشته باشید، بسیاری از مشتریان حاضر به بازدید از خرده فروشی تان نخواهند شد. معنای این امر افزایش فروش رقبای تان و خالی ماندن حساب های شما خواهد بود. 

مطلب مرتبط: راهکارهای طراحی تجربه مناسب از برند برای مشتریان

روند استفاده از گوشی های هوشمند در طول یک دهه اخیر به طور مداوم افزایش پیدا کرده است. بر این اساس به احتمال زیاد در طول سال آینده نیز روند مورد نظر ادامه دار خواهد بود. توصیه ما در این بخش سرمایه گذاری برای بهینه سازی سایت برند با تجربه کاربری گوشی هوشمند و همچنین راه اندازی یک اپ رسمی برای آن است. اینطوری دیگر هیچ مشتری ای به خاطر کیفیت پایین سایت یا سرعت بارگذاری تصاویر مربوط به محصولات برند از خرید منصرف نخواهد شد. 

4.    تعامل دوستانه با مشتریان

شما باید همیشه مانند یک دوست با مشتریان رفتار کنید. این امر امکان جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن را خواهد داد. امروزه 72 درصد از مشتریان نسبت به بازنشر تجربه های مثبت شان از برندها تمایل نشان می دهند. این امر اهمیت بالایی برای شما به عنوان یک برند تازه تاسیس دارد. اگر مشتریان تجربه های شان در رابطه با برندتان را به خوبی با دیگران به اشتراک بگذارند، بدون صرف حتی یک دلار اضافه امکان جلب نظر مشتریان تازه را خواهید داشت. چنین امری شما را به سرعت بدل به برند محبوب مشتریان در بازار خواهد کرد. 

امروزه بسیاری از برندها به نهایی کردن فرآیند فروش در تعامل با هر مشتری بسیار بدبین هستند. به همین خاطر در عمل تلاش زیادی برای جلب نظر مشتریان انجام نمی دهند. اگر شما به دنبال ایجاد تحول در تجربه مشتریان از برندتان هستید، باید اول از همه نوع تعامل تان با آنها را تغییر دهید. این امر شامل برخوردی دوستانه با مشتریان و استفاده از نظرات شان در فرآیند بهینه سازی بخش های مختلف برندتان است. 

مشتریان همیشه تاثیرگذاری بر روی روند فعالیت برندها را دوست دارند. به همین خاطر شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تمام تلاش تان را صورت دهید. تکنیک اصلی در این بخش نیز گردآوری نظرات مشتریان و سپس تلاش برای استفاده از بهترین نمونه ها به منظور ایجاد تغییر در روند فعالیت برند است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظر مشتریان و ایجاد تجربه ای لذت بخش از برندتان برای آنها را خواهید داشت. 

5.    تغییر وظایف بخش تماس با مشتریان

در سال 2021 به دلیل ادامه روند بحرانی کرونا در حوزه اقتصاد و تغییر شیوه فعالیت برندها بخش تماس با مشتریان یکی از شلوغ ترین دوره های تاریخش را تجربه کرد. همین امر توجه به بخش موردنظر را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان هستید، باید اول از همه وظایف بخش تماس با مشتریان را تغییر دهید. 

شما در تماس با مشتریان نه تنها باید نکات مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا را مد نظر قرار دهید، بلکه ساده سازی فرآیند ارتباط با مشتریان نیز نکته مهم دیگری خواهد بود. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن بدل به برندی محبوب در میان مشتریان خواهد کرد. 

همانطور که گفته شد، تجربه مثبت مشتریان از یک برند تاثیری طولانی مدت بر روی آنها داشته و حتی موجب استقبال دوستان آنها از برندتان هم خواهد شد. به همین خاطر شما باید در تعامل با مشتریان در بخش تماس با مشتری همیشه از آنها درخواست به اشتراک گذاری تجربه شان با دوستان و آشنایان شان را داشته باشید. این امر شانس تان برای دیده شدن در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

مطلب مرتبط: تجربه مشتریان از برند در سال 2025

سال 2022 از نقطه نظر افزایش مسئولیت ها و اهمیت حیاتی بخش تماس با مشتری همچنان روند صعودی خواهد داشت. به همین خاطر شما باید به بهترین شکل ممکن از وضعیت تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید. بدون تردید در طول سال 2022 میزان رقابت میان برندها افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد. به همین خاطر هر برندی باید برای رویارویی با مشکلات و رویدادهای غیرمنتظره آمادگی داشته باشید. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله به شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان در سال پیش رو را خواهد داد. به این ترتیب شما تجربه ای منحصر به فرد برای مشتریان در ارتباط با برندتان ایجاد خواهید کرد. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eqnI1gOC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه