پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

عرضه یک محصول با کیفیت بالا و همینطور قیمت مناسب در بازار در نگاه نخست دلیل کافی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان به نظر می رسد، اما واقعیت همیشه براساس انتظار شما پیش نمی رود. امروزه بسیاری از برندها در آمازون به دنبال فروش محصولات شان هستند. شاید این امر گزینه ای جذاب برای برندها محسوب شود، اما در بسیاری از مواقع دردسرهای فروش در آمازون بسیار زیاد است. دلیل این امر نیز عدم آشنایی دقیق کارآفرینان با مختصات حضور در آمازون و فروش محصولات در این فضاست. 

آنچه در مواقع اطمینان شما نسبت به افزایش فروش در بازار امکان غلط از آب در آمدن پیش بینی ها را فراهم می کند، نکات مربوط به تجربه مشتریان است. بسیاری از برندها تمام پیش بینی ها و برنامه های شان در زمینه بازاریابی و فروش در آمازون را بدون کمترین توجهی به مشتریان سامان می دهند. شاید این امر در نگاه نخست ایرادی به همراه نداشته باشد، اما توانایی تاثیرگذاری کسب و کار شما بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.

براساس مطالعه موسسه Pwc، 17 درصد از مشتریان در بازار ایالات متحده پس از یک تجربه نامناسب کوچک از برندها به طور کامل دور آن را خط می کشند. نکته جالب اینکه این آمار درباره برندهای مورد علاقه مشتریان 59 درصد است. با این حساب انتظار مشتریان از برندهای مورد علاقه شان بسیار بیشتر از سایر کسب و کارهاست. 

فروش بالا در آمازون با طراحی استراتژی تجربه مشتریان

بدون تردید فروش محصولات در آمازون برای بسیاری از برندها یک نکته مهم و حیاتی محسوب می شود. آمازون به برندها امکان معرفی محصولات شان به مشتریان در کمترین زمان ممکن و همچنین بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف را می دهد. چنین امری شما را نسبت به رقبای تان تا حد زیادی جلو خواهد انداخت. اگر در این شرایط شما امکان فروش محصولات تان در آمازون را نداشته باشید، به معنای واقعی کلمه با بحران کاری رو به رو شده اید. 

مطلب مرتبط: 17 گام تا رسیدن به فروش بالا در اینترنت

هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه ادامه روند فروش مثبت در عرصه کسب و کار و به ویژه آمازون است. چنین امری به شما امکان بهبود مداوم وضعیت برندتان و پرهیز از بروز مشکلات جانبی را خواهد داد. بی شک وقتی شما نحوه فروش محصولات تان در آمازون را خیلی خوب یاد بگیرید، دیگر دلیلی برای مواجهه با مشکلات مختلف فروش در حوزه های مختلف نیست. به این ترتیب شما آمادگی لازم برای فروش محصولات تان حتی در فضای عادی کسب و کار را نیز خواهید داشت. ما در ادامه برخی از مهمترین توصیه ها برای فروش مناسب در فضای آمازون را مرور خواهیم کرد. 

شناخت و درک درست از مشتریان

بسیاری از برندها فکر می کنند درک درستی از مشتریان شان دارند. با این حال بروز اولین برخورد واقعی با مشتریان در زمینه کسب و کار تمام برنامه های شان را به هم می ریزد. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به شرایط بازار و همچنین ویژگی های مشتریان است. این امر از نظر بسیاری از برندها کم اهمیت بوده و درست به همین خاطر شناخت مشتریان سخت می شود. 

ویژگی های مشتریان حاضر در یک بازار بدون توجه مستقیم به آن قابل شناسایی نیست. پس اگر شما در این شرایط قصد پیش بینی رفتار مشتریان فقط با اتکا به نظرات و راهنمایی های دیگران را داشته باشید، به احتمال زیاد با مشکلات فراوانی رو به خواهید شد. 

بهترین ایده برای شناخت دقیق مشتریان استفاده از پرسونای مشتریان است. این امر به شما برای اضافه کردن مداوم ویژگی های رفتاری و سلیقه مشتریان به پرسونای موردنظر و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. پرسونای مشتری به طور خلاصه شامل ویژگی های مشتریان است که شما در قالب یک شخصیت منسجم گردآوری کرده اید. کاربرد این مفهوم در زمینه فروش مربوط به پیش بینی رفتارها و واکنش های مختلف مشتریان است. به این ترتیب شما امکان ارائه بهترین محصول در آمازون و پیش بینی دقیق نحوه واکنش مشتریان نسبت به آن را خواهید داشت. 

یکی از نکات مهم در رابطه با شناخت مشتریان استفاده از انواع نظرسنجی های مختلف است. شاید این امر برای شما بسیار سخت به نظر برسد، اما تاثیرگذاری به شدت مثبتی بر روی روند پیش بینی رفتار مشتریان و شناخت شان خواهد داشت. بنابراین همیشه پیش از شروع به کار در بازار حتی از چند مشتری تان هم که شده، نظرخواهی کنید. چنین امری شما را در شرایط بسیار مناسبی از نظر تعامل با مشتریان قرار خواهد داد. 

تعیین سفر مشتریان در رابطه با برندتان

هر مشتری برای تعامل با یک برند یا خرید از آن سفر مشخصی را طی می کند. شاید برخی از مشتریان به سرعت نسبت به خرید محصولات شما ترغیب شوند، اما این امر برای مشتریانی که بارها و بارها برندهای مختلف را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با کلی آزمون و خطا محصول نهایی را انتخاب می کنند، مصداق بیشتری دارد. 

تعیین سفر مشتریان در رابطه با برند به شناخت نیازها و انتظارات مشتریان نسبت به برند شما اشاره دارد. بدون تردید مشتری که تجربه های منفی از برندهای مختلف دارد، انتظارات بسیار زیادی از شما به عنوان یک برند نوآور خواهد داشت. بنابراین شما باید تجربه ای مناسب برای آنها فراهم کنید. بسیاری از برندها فکر می کنند مشتریان اول از همه سراغ آنها آمده اند. درست به همین خاطر ذهنیت درستی در ایجاد تعامل با مشتریان ندارند. چنین امری اغلب اوقات فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای سخت خواهد کرد. 

وقتی مشتریان در آمازون به دنبال یک محصول هستند، اول از همه گزینه ای را انتخاب می کنند که اسم و رسمی در بازار داشته باشد. در صورتی که محصول چنین برندی رضایت آنها را جلب نکند، در مرحله بعد سراغ کسب و کارهای کمتر شناخته‎شده خواهند رفت. اگر شما به عنوان یک کسب و کار کوچک در بازار حضور دارید، این بخش مهمترین مرحله برای جلب نظر مشتریان در آمازون محسوب می شود. 

بدون تردید برندهای کوچک از نظر مالی و تبلیغاتی توانایی رقابت با برندهای بزرگ را ندارند. درست به همین خاطر شما باید تمرکزتان بر روی ارزیابی انتقادی محصولات برندهای بزرگ باشد. این امر به شما فرصتی عالی برای جلب نظر مشتریان ناامید از برندهای بزرگ می دهد. وقتی شما محصولی را ارائه کنید که ایرادات نمونه های یک برند بزرگ را نداشته باشد، در بلندمدت بسیاری از مشتریان به سوی شما خواهند آمد. همه اینها به لطف پیگیری درست سفر مشتریان در مسیر رسیدن به برند شماست. 

سفر برند به معنای مسیر تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیست، بلکه به معنایی بهتر چشم اندازی از مشکلات برندهای بزرگ در جلب نظر مشتریان و تلاش برای رفع مشکلات موردنظر در کسب و کار خودتان است. این امر در آمازون برند شما را نسبت به رقبا حسابی متمایز خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: 3 راز فروش بالا در شبکه های اجتماعی

گردآوری اطلاعات مربوط به رقبا

اینکه چطور یکی از برندهای بزرگ و رقیب شما امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را دارد و فروش عالی هم در آمازون تجربه می کند، یکی از منابع اصلی برای یادگیری درس های تازه فروش و بازاریابی است. متاسفانه بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به هیچ وجه تجربه دیگر برندها را مورد توجه قرار نمی دهند. این امر تجربه ای مثل اختراع دوباره چرخ است. شما تا زمانی که امکان استفاده از تجربه دیگر برندها را داشته باشید، هیچ نیازی به ارزیابی دوباره نکات اساسی در بازار نخواهید داشت. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده از تجربه دیگر برندها باشید. 

بدون تردید وقتی یک برند به دنبال استفاده از تجربه دیگر برندهاست، باید اول از همه یک برند معتبر و موفق را انتخاب نمایید. این امر به شما امکان تعامل بهینه با مشتریان را داده و از بروز مشکلات اساسی جلوگیری خواهد کرد. اشتباه برخی از کارآفرینان و کارشناس های فروش در این بخش هدف گذاری بر روی برندهای معمولی و تلاش برای فهم وضعیت شان بر این اساس است. چنین امری نه تنها شما را در موقعیت مناسبی در بازار قرار نمی دهد، بلکه مشکلات عمده ای نیز برای تان به همراه خواهد داشت. 

کارآفرینانی که دارای ارتباطات مناسبی در حوزه کسب و کار هستند، به احتمال زیاد پیدا کردن یک برند مناسب برای هدف گذاری و تعامل را چندان سخت و دشوار نخواهند یافت. این امر به چنین برندهایی برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط‎شان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید. با این حساب اگر شما ارتباطات مناسبی در بازار دارید، باید به طور قابل ملاحظه ای به دنبال استفاده از آن ارتباطات در زمینه پیدا کردن یک برند بزرگ و معتبر در زمینه تعامل با مشتریان باشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان در آمازون با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهید شد. 

همیشه در دسترس مشتریان باشید

ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان در فضای آمازون امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب فقط فضای شبکه های اجتماعی و به طور کلی بازاریابی را مدنظر قرار می دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برند شما به همراه خواهد داشت. دلیل آن نیز بی توجهی مداوم تان به تعامل با مشتریان و فراموش شدن برندتان از سوی مشتریان در فضای آمازون است. 

اگر شما یک تیم بازاریابی مناسب در اختیار دارید، باید تمام توان تان را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به کار گیرید. در این میان چند کارشناس روابط عمومی نیز برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف امری ضروری خواهد بود. به این ترتیب تعامل با مشتریان در فضای آمازون دیگر یک کار سخت و دشوار به حساب نخواهد آمد. ایراد بسیاری از برندها در زمینه فروش در آمازون مربوط به تمرکز صرف بر روی حوزه بازاریابی و فروش است. این امر موجب غافل شدن از اهمیت تعامل با مشتریان و پاسخگوی سریع به سوالات شان می شود. چنین تجربه ای در میان بسیاری از برندهای تازه کار در آمازون به خوبی قابل مشاهده است. 

نحوه پاسخگویی شما به مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم از کمک موسسه های حرفه ای استفاده می کنند. این امر ایده بسیار جذابی محسوب می شود، اما هزینه بالایی برای کسب و کارتان به همراه خواهد داشت. بنابراین بهترین توصیه در این میان راه اندازی یک تیم روابط عمومی و ایجاد تعامل نزدیک میان تیم موردنظر با بخش بازاریابی است. چنین امری موفقیت های شما در آمازون را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

بدون شک استفاده از ابزارهای حرفه ای برای ارتقای سطح روابط عمومی در آمازون ایده چندان بدی نیست. خوشبختانه اغلب ابزارهای موجود در این زمینه یا کاملا رایگان هستند یا اینکه هزینه بسیار کمی برای شما به همراه خواهند داشت. بهترین ابزار در این میان نیز UTM.io است. این ابزار به شما امکان مدیریت حرفه ای و در لحظه تعاملات تان با مشتریان در آمازون و دیگر پلتفرم ها را می دهد. به این ترتیب شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. امروزه مشتریان به برندهایی که به سرعت در دسترس بوده و سوالات شان را کاملا حرفه ای پاسخ می دهند، واکنش بسیار بهتری در مقایسه با دیگر کسب و کارها دارند. بنابراین شما باید در تلاش برای حضور در میان چنین برندهایی باشید. تنها راهکار نیز در این میان تشکیل تیم روابط عمومی و  استفاده از ابزارهای حرفه ای خواهد بود. 

مطلب مرتبط: روش‌ هایی ساده برای افزایش فروش

بهینه سازی فرآیند خرید مشتریان

آمازون فضایی شلوغ و پر از برندهای مختلف است. با این حساب شما رقبای بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان پیش رو خواهید داشت. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان براساس بهینه سازی فرآیند خرید است. وقتی محصولات برند شما بیشتر از رقبای تان در دسترس مشتریان قرار داشته باشد، شانس بسیار بیشتری برای فروش خواهید داشت. نکته جالب اینکه بسیاری از برندهای بزرگ برای تداوم فروش بالای شان در آمازون از همین شیوه استفاده می کنند. 

بی شک راهکارهای بسیار زیادی برای بهینه سازی فروش برند در آمازون وجود دارد. با این حال توصیه ما برای شما بر مدار نکات ذیل قرار دارد:

•    استفاده از کلمات کلیدی برای نمایش محصولات تان در رتبه های اول جست وجوی درون سایتی آمازون

•    دسته بندی درست محصولات تان به منظور دسترسی ساده تر مشتریان به آنها

•    بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات سایت تان

•    استفاده از شیوه های پرداختی مناسب و مطابق با قوانین آمازون

•    استفاده از تصاویر باکیفیت برای محصول تان به منظور جلب نظر مشتریان و تعامل بهتر با آنها

بدون تردید استفاده از نکات بالا به اندازه کافی ساده هست و نیازی به توضیح اضافی نیست. با این حال در مورد نکته پایانی باید بر روی اهمیت بارگذاری تصاویر با کیفیت بالا و نمایش جلوه ای واقعی از محصولات تان تاکید کنیم. اشتباه برخی از برندها تلاش برای بارگذاری سریع محصولات شان به هر قیمتی است. این امر کیفیت کار شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین باید در مدت زمانی اندک برای بهینه سازی تصاویر محصولات تان اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید یک مشتری هم سراغ برندتان را نگیرد. 

ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان

احساسی که مشتریان نسبت به برند شما دارند، در بسیاری از مواقع تکلیف خریدشان را روشن خواهد کرد. برخی از برندها در این رابطه فقط بر روی تولید محصولات با کیفیت استاندارد و همچنین پایین نگه داشتن سطح قیمت شان تمرکز دارند. این امر شاید برای جلب نظر اولیه مشتریان کافی باشد، اما هرگز آنها را تبدیل به طرفداران دائمی برندتان نخواهد کرد. 

براساس گزارش موسسه هاروارد بیزینس ریویو، 52 درصد از مشتریان در صورت تمایل برای خرید یک محصول اول از همه به سراغ برندهای مورد علاقه شان می روند. این علاقه در واقع از ارتباط عاطفی میان یک برند و مشتریانش را نشان می دهد. 

بدون تردید هر برندی مایل به ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریانش است، اما در عمل فقط تعداد اندکی از برندها موفق به ساماندهی این امر می شوند. دلیل این امر نیز ناتوانی برای همراه کردن تمام اعضای شرکت در این مسیر است. شما برای اینکه تجربه ای بسیار عالی در زمینه ارتباط با مشتریان، چه در فضای آمازون و چه در فضای واقعی، داشته باشید، باید اول از همه تمام اعضای شرکت را نسبت به اهمیت این موضوع مطلع کنید. وقتی کارمندان شما رفتاری حرفه ای با مشتریان داشته باشند، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

شما علاوه بر تعامل با کارمندان تان برای بهبود سطح ارتباط عاطفی با مشتریان باید به گزینه های دیگر نیز توجه داشته باشید. یکی از نکات مهم در این میان توجه به همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر است. کاربران در فضای آنلاین تاثیرپذیری بسیار زیادی از اینفلوئنسرها دارند. با این حساب سرمایه گذاری شما بر روی ارتباط با این دسته از افراد کاملا منطقی خواهد بود. 

نکته مهم در ارتباط با اینفلوئنسرها توجه به میزان تخصص شان در حوزه کاری شما و همچنین هزینه موردنیاز برای همکاری با آنهاست. اگر شما به این نکات توجه لازم را نشان دهید، امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به ساده ترین شکل ممکن را خواهید یافت. 

منبع : quicksprout
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3Va3yIGO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه