17 گام تا رسیدن به فروش بالا در اینترنت - فرصت امروز

پنج شنبه, 26 دی 1398 - 15:19

افزایش فروش آنلاین برای تمامی کسب و کارها بسیار حیاتی است. فراموش نکنید که ما یک دهه جدید را آغاز کرده ایم که پیش بینی های متعددی برای آن انجام شده است. یکی از این موارد، افزایش وابستگی افراد تمامی نقاط جهان به اینترنت است. برای مثال اگر در گذشته افراد ترجیح می دادند تا خریدهای خود را به صورت حضوری انجام دهند، امروزه دیگر وقت گذاشتن برای آن چندان منطقی به نظر نرسیده و اولویت اول افراد خرید اینترنتی است، با این حال تا چه حد نسبت به روش های بهبود برند خود در این زمینه آشنا هستید؟ فراموش نکنید که تفاوتی ندارد که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و یا در ابرشرکتی مانند آمازون فعالیت می کنید. بدون شک رعایت برخی از اصول کاملا مشترک بوده و نتیجه بخش بودن آنها تضمین شده محسوب می شود. در این رابطه فراموش نکنید که صرفا رعایت چند مورد کافی نبوده و ضروری است تا روش های متعددی را برای اثرگذاری هرچه بیشتر اقدامات خود رعایت کنید. در نهایت توجه داشته باشید که انجام اقدامات به صورت مرحله ای و بنا بر ترتیب و اولویت نتیجه به مراتب بهتری را در پی خواهد داشت. در همین راستا به بررسی 17 مورد منتخب خواهیم پرداخت.

فروش بالا در اینترنت

1-صداقت داشته باشید

وضعیت فروش در جهان امروز به نحوی است که بیشتر افراد در تلاش برای نوعی ایجاد اجبار به خرید به هر نحوی هستند. این امر نوعی فریب و حتی کلاهبرداری محسوب شده و لازم است تا شما از آن فاصله بگیرید. به همین خاطر رعایت اصل صداقت با مشتری، نخستین اولویت شما باید باشد. در این رابطه فراموش نکنید که هر محصولی، از نقاط قوت و ضعفی برخوردار بوده و بیان تمامی موارد مرتبط با آن، ابدا بد نخواهد بود. این امر اگرچه ممکن است در کوتاه مدت حجم مشتریان مورد انتظار شما را کاهش دهد، با این حال بهترین نتایج را در درازمدت به همراه خواهد داشت. رعایت اصل صداقت باعث خواهد شد تا عملا هیچ دلیلی برای پنهان کاری وجود نداشته باشد و این امر مخاطب را تحت تاثیر شدیدی قرار می دهد. در نهایت فراموش نکنید که اعتراف به ضعف ها همواره بهتر از نمایش سطحی دروغین خواهد بود. این امر خصوصا در زمینه فروش اینترنتی که در آن افراد سخت تر اعتماد می کنند، می تواند یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب شود.

مطلب مرتبط: روش‌ هایی ساده برای افزایش فروش

2-تبلیغات بهینه و هوشمندانه ای را داشته باشید

بسیاری از افراد بودجه خود را صرف تبلیغاتی می کنند که ابدا نتیجه ای را برای آنها به همراه ندارد. این امر در حالی است که اینترنت یک بستر پرمخاطب و کاملا مقرون به صرفه محسوب می شود. فراموش نکنید که گوگل به عنوان محبوب ترین مرورگر جهان گام های بزرگی را در این زمینه برداشته است که نمونه آن را می توان در نمونه پرداخت به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ مشاهده کرد. به همین خاطر تصور نکنید که همواره بهترین روش ها، پرهزینه ترین آنها است. بدون شک گوگل با توجه به سابقه و تیم حرفه ای دقیقا می داند که تبلیغ شما را در چه مکان هایی به نمایش درآورد. برای مثال نمایش تبلیغ برای افرادی که کلمه ای مرتبط با محصول شما را جست وجو کرده-اند، بدون شک با شانس موفقیت به مراتب بالاتری در مقایسه با سایرین، برخوردار خواهد بود.

3-اعتماد و رضایت مشتریان را به نمایش بگذارید

این امر که افراد بدانند که قبل از آنها خریدارهای دیگری نیز وجود داشته و آنها کاملا رضایت دارند. بدون شک زمان جلب اعتماد آنها کاملا کوتاه خواهد شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا این موارد را در معرض نمایش قرار دهید، با این حال فراموش نکنید که صرفا نمایش تصویری از مکالمه شما ابدا کافی نبوده و افراد ممکن است آن را تقلب تصور کنند. به همین خاطر ضروری است تا اطلاعاتی نظیر آدرس شبکه اجتماعی مشتریان را در صورت رضایت آنها منتشر کنید. این امر خود باعث خواهد شد تا حقیقی بودن افراد تا حد زیادی اثبات شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدون شک با این اقدام شما، ممکن است افرادی به صفحه افراد مذکور مراجعه کرده و از آنها سوالاتی را بپرسند. به همین خاطر شما باید برای اقداماتی نظیر خرید بعدی آنها، تخفیف هایی را قائل شوید. این امر نه تنها خود بهانه ای برای خرید مجدد آنها خواهد شد، بلکه رضایت بیشتر آنها را در پی داشته و باعث می شود تا ارائه اطلاعات به سایرین را یک دردسر تلقی نکنند. در نهایت فراموش نکنید که نظرسنجی از مشتریان، خود یکی از بهترین راهکارها محسوب می شود. برای مثال می توانید از آنها برای سنجش روش مورد علاقه شان برای کسب اعتماد لازم، سوال کنید.

4-ترفندهایی برای ایجاد نیاز سریع داشته باشید

نمونه بارز این امر تخفیف های ویژه با محدودیت زمانی محسوب می شود. اگرچه در ظاهر این امر باعث خواهد شد تا سود شما کاهش پیدا کند، با این حال فراموش نکنید که این امر درست سیاستی است که در جمعه های سیاه رعایت می شود. درواقع اگرچه تمامی افراد تصور می کنند که چنین روزی برای برندها کاملا ضررده محسوب می شود، با این حال واقعیت کاملا متفاوت بوده و افزایش حجم به مراتب بیشتر مشتریان، در نهایت به سودهای باورنکردنی منجر می شود. به همین خاطر ابدا نسبت به این روش تردیدی را نداشته باشید. بدون شک این امر که افراد حس کنند که با کمی تعلل، یک فرصت خوب را از دست خواهند داد باعث می شود تا اگر نیازی نیز از قبل وجود نداشته باشد به ناگهان این امر در افراد شکلی جدی پیدا کند. در نهایت فراموش نکنید که حتی درج یک زمان سنج در کنار تبلیغ، به افزایش تاثیر اقدام شما کمک شایانی را خواهد کرد، با این حال این امر تنها یک روش کاملا رایج محسوب می شود. به همین خاطر ابدا نباید خود را محدود به آن کنید. بدون شک با تحلیل اقدامات موجود و کمی خلاقیت، به راهکارهای بسیار جالبی دست پیدا خواهید کرد.

5-سیاست مرجوعی کردن و گارانتی را رعایت کنید

این امر که افراد اطمینان داشته باشند که در صورت عدم مطابقت گفته های شما با واقعیت، امکان بازگشت دادن محصول و بازپس گیری وجه پرداخت شده وجود دارد. افراد را به اعتماد بیشتری برای نهایی کردن خرید خواهد رساند. همچنین فراموش نکنید که دریافت برخی تاییدیه ها کمک خواهد کرد تا افراد شما را صفحه ای تقلبی تلقی نکنند. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال کسب مجوزهای لازم برای اعتباربخشی به برند خود باشید. در نهایت وجود گارانتی نیز از دیگر مواردی است که به افزایش شانس فروش بیشتر کمک شایانی را خواهد کرد، با این حال توجه داشته باشید که تمامی مواردی که شامل گارانتی می شود را باید به صورت کامل ذکر کنید. در غیر این صورت همواره احتمال بروز نارضایتی وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

6-یک اپلیکیشن طراحی کنید

اگرچه ممکن است تصور کنید که وجود یک سایت کاملا کافی خواهد بود، با این حال فراموش نکنید که در حال حاضر تلفن همراه به کاربردی ترین ابزار هر فرد تبدیل شده است. درواقع بیشتر جست وجوهای افراد در اینترنت از طریق همین دستگاه انجام می-شود. با این حال افراد تمایل کمی را برای مراجعه به سایت ها حتی به مواردی که طراحی آنها کاملا با محیط تلفن همراه سازگار است، دارند. به همین خاطر نیز وجود یک اپلیکیشن کاملا ضروری خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که شما باید مخاطب را به نوعی ترغیب به بازدید روزانه کنید. برای مثال ارائه تخفیفات ویژه ولی با محدودیت شدید، یکی از این راهکارها محسوب می شود. این نکته را فراموش نکنید که تبلیغات بیش از حد نیز اقدامی نادرست محسوب می شود. درواقع شما باید برای این موضوع، یک حد مشخصی را داشته و همواره بهترین تبلیغ را کیفیت بالای محصول و خدمات خود بدانید. این امر باعث خواهد شد تا افراد به صورت طبیعی برند شما را به اطرافیان خود پیشنهاد دهند که بدون شک توصیه های اطرافیان بالاترین حد تاثیرگذاری را بر روی هر فرد خواهد داشت.

7-استفاده از شبکه های اجتماعی

منظور از شبکه های اجتماعی صرفا حضور در آنها نبوده و شما راهکارهای بسیاری را برای بهترین استفاده از این شبکه ها که محل تجمع میلیون ها نفر محسوب می شود، داشته باشید. برای مثال کمک گرفتن از اینفلوئنسرها یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. با این حال فراموش نکنید که تبلیغ شما به هر میزانی که غیرمستقیم تر باشد، نتیجه بهتری را به همراه خواهد داشت. علت این امر به این خاطر است که هیچ فردی تمایل ندارد که یک تبلیغ را مشاهده کند، با این حال اگر آن را به نوعی با فعالیت اینفلوئنسر ترکیب کنید، بدون شک تاثیر بسزایی را خواهد داشت. برای مثال اگر در زمینه مد و پوشاک فعالیت دارید، می توانید از اینفلوئنسر مدنظر خود بخواهید که در آخرین پست خود محصولات شما را به تن کند. بدون شک این امر تاثیر بیشتری را در مقایسه با زمانی خواهد داشت که صرفا برند شما معرفی شود. در نهایت آگاهی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جامعه هدف خود، بسیار حیاتی خواهد بود. برای مثال اگرچه اینستاگرام پتانسیل بسیار خوبی را برای فعالیت های تجاری دارد، با این حال در برخی از کشورها ابدا محبوب محسوب نمی شود.

8-فرآیند خرید را تا حد امکان کوتاه کنید

در سال گذشته 63درصد خریدهای اینترنتی نیمه کاره رها شدند، با این حال چه دلیلی باعث شده است تا افراد قصد خرید را داشته باشند، با این حال آن را نهایی نکنند؟ بنا بر تحقیقات انجام شده پیچیده و زمانگیر بودن دو عامل اصلی محسوب شده و به همین خاطر نیز بسیاری از برندها در حال ساده سازی هرچه بیشتر این فرآیند هستند. به همین خاطر شما باید راهکارهایی را برای کاهش این مدت زمان داشته باشید. برای مثال وجود یک هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا افراد حتی به صورت صوتی بتوانند خرید خود را نهایی کنند. در نهایت فراموش نکنید که شما باید اطمینان لازم را نسبت به معتبر بودن درگاه پرداخت خود ایجاد کنید. برای مثال از بانک های متعبر و شناخته شده در این رابطه استفاده کرده و تاییدیه های لازم را در معرض نمایش قرار دهید. یکی از خلاقانه ترین کارهایی که تاکنون انجام شده است این است که افراد شماره تماس بانک را درج می کنند تا افراد با یک تماس ساده از درست بودن همه چیز اطمینان حاصل کنند. در نهایت فراموش نکنید که اگر برای سال جدید، برنامه ای برای استفاده از صدای افراد به جای تایپ کردن نداشته باشید، بدون شک شانس موفقیت کمی را خواهید داشت.

9-از کیف پول گوگل استفاده کنید

گوگل یک کیف پول الکترونیکی را طراحی کرده است که اطلاعات افراد را ذخیره کرده و باعث می شود تا فرآیند خرید، به اقدامی چند ثانیه ای تبدیل شود. بدون شک گوگل یکی از امن ترین مکان ها محسوب شده و نباید ابدا ترسی را بابت واردکردن اطلاعات خود داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا شما دیگر حتی به حمل پول نقد نیز نیاز نداشته و در هر مکانی بدون نیاز به ارائه اطلاعات خود و دادن کارت به فروشنده، خرید خود را انجام دهید، با این حال گوگل تنها برند ارائه کننده چنین خدمتی محسوب نشده و اپل نیز در این رابطه گام های بزرگی را برداشته است. به همین خاطر تفاوتی ندارد که گوشی شما از اندروید و یا آی او اس برخوردار است، بدون شک شما قادر به استفاده از این تکنولوژی جدید خواهید بود.

مطلب مرتبط: افزایش فروش آنلاین با 5 راهکار اساسی

10-تولید محتوای باکیفیتی داشته باشید

در زمینه فروش اینترنتی، تولید محتوا اصل بسیار مهمی محسوب می شود. در این رابطه تهیه تصاویر حرفه ای تنها یکی از اقدامات آن محسوب شده و شما باید حتما به دنبال عقد قرارداد با عکاسی حرفه ای باشید، با این حال فراموش نکنید که تولید محتوای شما باید تنوع کافی را نیز داشته باشد. برای مثال تهیه فایل های صوتی نظیر پادکست و فیلم های مختلف که آموزشی ها از جمله بهترین های آن محسوب می شود. دو گزینه ای محسوب می شود که کاملا ضروری خواهد بود. در نهایت توجه داشته باشید که لازم است تا تولید محتوای شما از نیمه صرفا تجاری فاصله بگیرد. درواقع حتی با افزایش اطلاعات مشتری نیز احساس نیاز در آنها شکل خواهد گرفت و این امر در نهایت به خرید آنها منجر خواهد شد. به همین خاطر در این رابطه بیش از حد عجولانه رفتار نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید که در صورت اقدامات مناسب و مداوم شما می توانید به مرجع اطلاعاتی حرفه خود تبدیل شوید که این امر خود یک مزیت رقابتی بزرگ است.

11-مخاطب را بمباران اطلاعاتی نکنید

تبلیغات باید شامل اطلاعات مختصری باشند تا شانس مطالعه آنها افزایش پیدا کند. با این حال این امر به معنای توقف اقدامات نبوده و لازم است تا پل های ارتبلاطی خود را نیز درج کنید و از افراد بخواهید تا همین الان با شما تماس بگیرند. برای این موضوع ایجاد محدودیت های زمانی نیز خود باعث ترغیب بیشتر افراد خواهد شد. در نهایت لازم است تا شرایطی را فراهم آورید که تماس افراد، هزینه ای را در پی نداشته باشد. بدون شک با ارتباط مستقیم شما می توانید تمامی اطلاعات موردنیاز افراد را منتقل کنید. با این حال روان شناس ها بر این باور هستند که اگر بیش از حد اصرار به خرید داشته باشید، افراد در برابر شما گارد گرفته و تصور منفی را پیدا خواهند کرد.

12-تبلیغ از طریق جیمیل را فراموش نکنید

این امر که یک پیام را به صورت همگانی ارسال کنید، بدون شک تنها نارضایتی هایی را به همراه خواهد داشت، با این حال این امر به معنای آن نخواهد بود که جیمیل افراد، فضای مناسبی برای انجام اقدامات تبلیغاتی محسوب نمی شود. درواقع تنها روش اشتباه باعث بی تاثیر بودن اقدام شده است. به همین خاطر نیز گوگل یک روش نوین را برای این امر به وجود آورده است. درواقع از طریق جیمیل پیام ها با توجه به معیارهایی نظیر سن و جنسیت افراد ارسال خواهد شد که این امر شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد. برای این اقدام نیز سیاست های مختلفی وجود دارد که call-to-action یکی از آنها محسوب می شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا نسبت به این مقوله مطالعه کافی را داشته باشید.

13-کمپین هایی را ایجاد کنید

این امر که مخاطب را با خود درگیر کنید، یکی از بهترین راهکارها برای خرید و ایجاد علاقه به برند محسوب می شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا کمپین هایی را برای خود تعیین کرده و با جوایزی قابل توجه، همه افراد را درگیر کنید. این نکته را فراموش نکنید که وجود یک جایزه بزرگ صرفا برای یک نفر، امروزه دیگر پاسخگو نبوده و دیگر برای افراد جذابیتی را ندارد. به همین خاطر ضروری است تا آن را به تعداد زیادی جایزه کوچک تر تقسیم کنید تا شامل افراد بیشتر شود. این امر تاثیر معجزه آسایی در میزان مشارکت افراد خواهد داشت.

14-سیستم پاسخگویی سریعی را داشته باشید

اگر افراد به سرعت پاسخ سوالات خود را دریافت نکنند، بدون شک کاملا بی خیال برند شما خواهند شد. علت این امر به این خاطر است که در تمامی حوزه های کسب وکار رقبای سرسختی وجود دارد. به همین خاطر عدم فعالیت مناسب شما باعث می شود تا افراد به فکر استفاده از سایر موارد موجود باشند. به همین خاطر وجود یک تیم مناسب برای پاسخگویی سریع کاملا الزامی خواهد بود. در این رابطه فراموش نکنید که به هر میزانی که از تکنولوژی بیشتر استفاده کنید، سرعت و سهولت بالاتری را تجربه خواهید کرد. برای مثال می توانید از یک سیستم پاسخگویی آنلاین استفاده کرده و بسیاری از سوالات رایج را بدون نیاز به حضور فردی، پاسخ دهید.

15-یک مزیت رقابتی داشته باشید

بسیاری از برندها هزینه های خود را طبق اولویت ها انجام نمی دهند. همین امر نیز باعث می شود تا اقدامات آنها با تاثیر لازم همراه نباشد. برای مثال از ارائه سرویس ارسال کالا به صورت رایگان خودداری کرده ولی انواع هدیه ها را برای آنها در نظر می گیرند. به همین خاطر نیز ضروری است تا نسبت به نحوه خرج کردن بودجه خود بازنگری داشته و از درست بودن روش، اطمینان حاصل کنید، با این حال این موضوع را نیز باید مورد توجه خود قرار دهید که ارسال برخی از کالاها به علت قیمت پایین مزیت اقتصادی لازم را ندارد. تحت این شرایط توصیه می شود تا از راهکارهایی نظیر تعیین یک سقف مشخص برای رایگان شدن ارسال محصول، استفاده کنید. تحت این شرایط حتی ممکن است افراد از دوستان خود برای رسیدن به سقف موردنظر استفاده کنند که این امر خود به معنای افزایش فروش شما خواهد بود.

16-اطلاعات مشتری را ذخیره کنید

این امر که مشتری را پس از نخستین خرید خود رها نکرده و از اطلاعات آنها برای ارائه پیشنهادات مخصوص استفاده کنید، بدون شک یک اقدام هوشمندانه خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا سیستمی را برای ذخیره اطلاعات طراحی کرده و برای هر مشتری، به صورت جداگانه برنامه ریزی کنید. در نهایت تعامل با سایر برندها، باعث افزایش محدوه عملکردی شما خواهد شد. درواقع هر برندی رقیب شما محسوب نشده و شما با کمی تغییر در نگرش می توانید یک معامله ای را طراحی کنید که برای هر دو طرف سودمند باشند. درواقع هدف شما باید افزایش فروش و نه کاهش این امر در برندهای دیگر باشد.

مطلب مرتبط: برترین توصیه های کارآفرین ها در راستای افزایش فروش

17-از پاپ آپ استفاده کنید

به صورت کلی نمایش ناخواسته یک تبلیغ بر روی سایتی دیگر، تحت عنوان پاپ آپ معرفی می شود، با این حال این روش ابدا نتیجه بخش نبوده و لازم است تا تنها به شیوه ای رفتار کنید که پیام شما پس از بستن صفحه به نمایش درآورده شود. علت این امر به این خاطر است که افراد برای هدفی وارد یک سایت می شوند و این امر باعث خواهد شد تا حضور شما تنها باعث مزاحمت باشد، با این حال با تمامی شدن کار آنها، بدون شک فضا برای دیده شدن مهیا تر خواهد بود.

در نهایت فراموش نکنید که این موارد تنها اقدامات حیاتی محسوب شده و نباید صرفا خود را به این سطح محدود کنید. درواقع جهان با سرعتی مثال زدنی در حال پیشرفت است و به همین خاطر ضروری است تا مطالعه جدیدترین شیوه ها را نیز در دستور کار خود قرار داده و از اعمال تغییرات ضروری، واهمه ای نداشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی