پنجشنبه, ۱۹ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Thu, 10 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 8 ویژگی منحصربه فرد رهبران تجاری بزرگ

رهبران تجاری موفق چه ویژگی هایی دارند؟

3 سال پیش ( 1400/2/17 )

کارآفرینان بسیار زیادی در عرصه کسب و کار مشغول فعالیت هستند. این امر به سادگی با نگاهی به وضعیت بازارهای محلی و جهانی قابل درک است. نکته مهم در این میان درخشش بهتر برخی از رهبران تجاری است. به عبارت دیگر، همه کارآفرینان و رهبران تجاری به یک اندازه موفق نیستند. بدون تردید ایلان ماسک رهبر تجاری بسیار بهتری در مقایسه با هزاران کارآفرین دیگر در ایالات متحده و حتی جهان است. 

یکی از کارهای جذاب در عرصه کسب و کار بررسی عادت های مشترک رهبران تجاری موفق است. شاید این امر در نگاه نخست فقط یک تفریح جذاب باشد، اما کمک شایانی به شما به عنوان کارآفرین نیز خواهد کرد. شما با ارزیابی عادت های مشترک کارآفرینان بزرگ امکان تاثیرگذاری بر روی وضعیت کسب و کارتان و ایجاد چنین عادت هایی در خودتان را هم خواهید داشت بنابراین باید این امر را بیش از آنکه فکر می کنید، جدی بگیرید. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در عرصه کسب و کار نخواهید داشت. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی هشت ویژگی و عادت منحصربه فرد رهبران تجاری موفق در سراسر دنیاست. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد. اگر عادت ها و ویژگی های رهبران تجاری بزرگ دنیا برای شما هم جذاب است، هرگز این مقاله را از دست ندهید. 

داشتن ماموریت و هدف شخصی

بدون تردید هر کسب و کاری دارای یک هدف قابل ملاحظه است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی کسب و کارتان هستید، باید علاوه بر هدف کلی شرکت تان برای خود نیز یک یا چند هدف داشته باشید. 

مطلب مرتبط: ویژگی های مدیران موفق در شرایط نامطمئن

وفتی از اهداف شخصی صحبت می کنیم، اغلب اوقات زندگی خصوصی افراد مدنظر قرار می گیرد. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی عرصه کسب و کار در کنار زندگی روزمره است. این امر ویژگی اصلی مهمترین رهبران تجاری در سراسر دنیا محسوب می شود.

امروزه رهبران تجاری بسیار زیادی در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستند، اما ما فقط نام تعداد محدودی از آنها را می شنویم. دلیل این امر عملکرد متفاوت رهبران تجاری در سراسر دنیاست. اگر شما برای آینده کاری تان برنامه یا به عبارت بهتر هدف مشخصی نداشته باشید، تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیار سخت خواهد شد. 

کسب و کارهای بزرگ همیشه به دنبال رهبران تجاری و کارآفرینان منحصر به فرد هستند. داشتن یک ماموریت برای کارنامه کاری به اندازه کافی مناسب به نظر می رسد بنابراین شما باید ماموریت کسب و کارتان را به خوبی مشخص نمایید. در غیر این صورت توانایی ایجاد تمایز میان خودتان و رقبای تان را نخواهید داشت. 

اگر نگاهی به وضعیت رهبران تجاری بزرگ دنیا انداخته باشید، همه آنها دارای ماموریت و هدف متفاوتی در مقایسه با دیگر کارآفرینان بوده اند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین حضور در برترین کسب و کارها کمک زیادی کرده است. 

تلاش برای استقلال از دیگران در عین همکاری

اگر شما در زمینه کسب و کار بیش از اندازه به همکاران یا هر فردی وابسته باشید، هرگز رهبر تجاری بزرگی نخواهید شد. بسیاری از رهبران تجاری بزرگ برای موفقیت در عرصه کسب و کار بارها و باره برخلاف مسیر رودخانه شنا کرده اند. اگر چنین رهبران تجاری دارای استقلال عمل از دیگران نبودند، شاید هرگز موفقیتی کسب نمی کردند. 

امروزه بسیاری از کارشناس ها بر روی اهمیت همکاری میان کارمندان و تیم های کاری تاکید دارند. بی شک هدف ما در این بخش نقد چنین امری نیست. مهمترین مسئله در این میان تلاش شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی عرصه کسب و کار در عین همکاری با دیگران است. شاید یک روز فرصت طلایی برای شما فراهم شود. اگر در این شرایط شما وابستگی زیادی به همکاران تان داشته باشید، بدون تردید شانسی برای استفاده از فرصت های طلایی پیش روی تان نخواهید داشت. این امر برای مدت زمانی طولانی شما را اذیت خواهد کرد. 

بدون تردید کسب استقلال از همکاران یک شبه محقق نمی شود بنابراین شما باید زمان لازم را به خودتان بدهید. در غیر این صورت به طور مداوم مشکلات جدی برای تاثیرگذاری بر روی عرصه کسب و کار خواهید داشت. اگر شما اکنون وابستگی زیادی به همکاران تان دارید، باید مرحله به مرحله در تلاش برای کاهش این وابستگی باشید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای موفقیت در عرصه کسب و کار نخواهید داشت. بسیاری از کارآفرینان همیشه کسب استقلال عمل در محیط کار را به فردا موکول می کنند. این امر مهمترین مشکل در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود بنابراین شما باید توجه ویژه ای به این عرصه داشته باشید. 

بسیاری از مدیران و رهبران تجاری بزرگ دنیا توصیه های متعددی درباره چگونگی موفقیت برای کارآفرینان تازه کار دارند. اگر شما هنوز در ابتدای مسیرتان هستید، استفاده از برخی توصیه های موردنظر ایده بسیار جذابی خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی کسب و کار هدف کمک شایانی خواهد کرد. شما نباید همیشه کارها را سخت کنید. گاهی اوقات گوش دادن به توصیه های برخی از کارآفرینان حرفه ای بهترین راهکار خواهد بود. 

مطلب مرتبط:  ویژگی های شخصیتی یک رهبر موفق

یادگیری سریع و کاربردی

یادگیری نکات مهم در زندگی بسیار مهم است. برخی افراد به سرعت آنچه بدان نیاز دارند، یاد می گیرند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی عرصه کار یا حتی زندگی بهتر کمک خواهد کرد. اگر شما به طور مداوم نیازمند استفاده از توصیه های حرفه ای برای بهبود وضعیت کاری تان هستید، باید در کنار این امر به یادگیری سریع نیز توجه کنید. 

بسیاری از رهبران تجاری هیچ آموزش رسمی ندیده اند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما بیانگر موفقیت چنین رهبرانی برای پیشبرد کارهای موردنظرشان با سرعت بالاست. شاید شما زمان کافی برای شرکت در کلاس های مهارت افزایی در حوزه کسب و کار را نداشته باشید. در این صورت شاید با مطالعه یک مقاله یا مشاهده عملکرد دیگر افراد حرفه ای در این زمینه همان اطلاعات و مهارت های لازم را به دست بیاورید. 

شما باید باور کنید که زمان زیادی برای توسعه مهارت ها و توانایی تان در حوزه کسب و کار ندارید. اگر کند عمل کنید، به سرعت با دیگران جایگزین خواهید شد. به هر حال هیچ کسب و کاری تمایلی برای همکاری با کارآفرینان و رهبران تجاری از مدافتاده ندارد. رمز موفقیت شما در این میان تلاش برای یادگیری نکات اساسی به سریع ترین شکل ممکن است. در غیر این صورت مشکلات زیادی برای پیشبرد اهداف تان در زمینه کسب و کار خواهید داشت. 

خوشبختانه امروزه دوره های زیادی برای یادگیری سریع وجود دارد. البته شما نباید خیل عظیمی از کتاب ها را حفظ کنید، بلکه وظیفه اصلی شما تلاش برای یادگیری بهترین نکات کاربردی در کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن است. اگر این امر مدنظر شما قرار نداشته باشد، مشکلات زیادی پیش روی تان قرار خواهد گرفت. 

درس گرفتن از اشتباهات

آیا تا به حال فردی را دیده اید که هیچ اشتباهی نکرده باشد؟ این امر در زندگی روزمره و همچنین فعالیت کاری به یک اندازه قابل مشاهده است. بسیاری از کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به صرف زمان بسیار زیادی دارند بنابراین شاید در عمل فرصت کافی برای یادگیری نکات تازه پیدا نکنند. همین امر در بسیاری از مواقع موجب بروز اشتباهاتی در عملکرد کارآفرینان می شود. 

بی شک دلایل بسیار زیادی برای وقوع اشتباه در عرصه کسب و کار وجود دارد. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای درس گرفتن از اشتباهات مان است. اگر این امر مدنظر کارآفرینان قرار داشته باشد، امکان توسعه وضعیت کاری شان به بهترین شکل ممکن فراهم خواهد شد. متاسفانه امروزه بسیاری از کارآفرینان هیچ بازنگری در وضعیت قبلی شان صورت نمی دهند. این امر به معنای باور آنها به عملکرد بی عیب و نقص شان است. اگر در این میان یکی از کارمندان به آنها در مورد اشتباهات شان تذکر دهند، شاید حتی اقدام به اخراج آنها نیز نمایند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان دارد. بسیاری از کارآفرینان در طول زمان توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی عرصه کسب و کار و همکاران شان را ندارند. این امر اغلب اوقات ناشی از اشتباهات رایج در این راستاست بنابراین شما باید بازنگری اساسی در زمینه اشتباهات تان داشته باشید. 

اگر یک کارآفرین یا رهبر تجاری در طول مدت زمانی طولانی هیچ اشتباهی را مرتکب نشود، به احتمال زیاد یک جای کار ایراد دارد. اگر همکاران تان هم این ایراد را به شما تذکر ندهند، پس وضعیت بسیار بغرنج خواهد بود. شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ایجاد تغییر در این وضعیت اقدام نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی عرصه کسب و کار و تبدیل شدن به رهبر تجاری بزرگ نخواهید داشت. 

بسیاری از افراد هرگز به اشتباهات شان فکر نمی کنند. شاید این امر بیانگر بی‎ایراد بودن آنها باشد، اما همانطور که گفتیم، امروزه هیچ فرد بدون ایرادی وجود ندارد. بنابراین شما هم باید نسبت به ارزیابی وضعیت تان در این زمینه و درس گرفتن از اشتباهات تان اقدام کنید. 

یکی از نکات جالب در مورد درس گرفتن از اشتباهات مربوط به نگاه به دیگر رهبران تجاری بزرگ است. بدون تردید رهبران تجاری بزرگ هم اشتباه می کنند. اگر شما توانایی درس گرفتن از اشتباهات آنها را داشته باشید، وضعیت تان به شدت بهبود پیدا خواهد کرد. این امر یکی از نکات مهم برای کارآفرینان محسوب می شود. اشتباهات بزرگ همیشه درس های بزرگی هم به همراه دارد بنابراین شما در صورت توجه به اشتباهات کارآفرینان بزرگ شانس زیادی برای بهبود وضعیت تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند

پرهیز از مثبت نگری بیش از اندازه

مثبت نگری در حوزه کسب و کار شاید مزیت های بسیار زیادی داشته باشد، اما برای رهبران تجاری بزرگ کمتر از آنچه فکرش را بکنید، مهم است. رهبران تجاری بزرگ همیشه با دیده تردید به وضعیت کسب و کارشان نگاه می کنند. شاید شما این امر را منفی بافی بیش از اندازه تلقی کنید، اما آنها این امر را نوعی پیش نیاز برای موفقیت کاری قلمداد می کنند بنابراین شما هم باید همین روش را در پیش گیرید. 

بسیاری از کارآفرینان در پی مثبت نگری بیش از اندازه در عمل خیلی دیر متوجه مشکلات کسب و کارشان می شوند. این امر به معنای ورشکستگی زودهنگام شمار بالایی از کسب و کارها خواهد بود بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن از بروز چنین ایراداتی جلوگیری کنید. این امر فقط با جایگزین ساختن نگاه منفی به کسب و کار با مثبت نگری بسیار زیاد امکان پذیر خواهد بود. 

شما باید یاد بگیرید که هر نکته مثبتی در عرصه کسب و کار برای همیشه باقی نخواهد ماند بنابراین نگاه منفی به حوزه کسب و کار بهترین ایده خواهد بود. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت باشد، اما پس از مدت زمانی اندک برای شما بدل به عادت خواهد شد. 

هیچ رهبر تجاری موفقی در دنیا نسبت به موفقیت هایش نگاه بسیار مثبتی نداشته است. آنها همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بوده اند بنابراین شاید شما هم باید در این میان چنین عملکردی از خودتان نشان دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی عرصه کسب و کار و تبدیل شدن به رهبر تجاری بزرگی نخواهید داشت. 

اعتماد به نفس به اندازه

اغلب ما داستان افرادی که بیش از اندازه اعتماد به نفش داشته اند، شنیده ایم. این داستان ها همیشه بهره ای از واقعیت دارند بنابراین شما باید در زمینه کسب و کار و تبدیل شدن به یک رهبر تجاری بزرگ این نکته را به خاطر داشته باشید. اعتماد به نفس بیش از اندازه برای رهبران تجاری امر بسیار مهمی است. برخی از کارآفرینان در طول زمان هرچه بیشتر اعتماد به نفس پیدا می کنند. این امر گاهی اوقات موجب افزایش بیش از اندازه اعتماد به نفس آنها و بروز مشکلات اساسی می شود. 

همانطور که اعتماد به نفس بیش از اندازه برای شما مرگبار خواهد بود، باید نسبت به اعتماد به نفس پایین هم واکنش نشان دهید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد بنابراین اگر شما به این نکات توجه لازم را نشان ندهید، مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد. اعتماد به نفس مانند هر عادتی باید در حد میانه‎اش مدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت برای شما دردسرساز می شود. 

تمایل برای کار سخت

اغلب کارشناس های کسب و کار بر روی ساده شدن کارها در طول سال های اخیر تاکید دارند. البته این امر به معنای عدم نیاز برای کار سخت نیست. رهبران تجاری بزرگ مثل استیو جابز یا بیل گیتس برای سال های متمادی سخت کار کرده اند. همین امر آنها را بدل به نام هایی آشنا در عرصه کسب و کار کرده است. اگر شما برای کار سخت داوطلب نباشید، هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت بنابراین همیشه مشکلاتی در زمینه تاثیرگذاری بر روی کارمندان یا پیش بردن کارهای مدنظرتان احساس خواهید کرد. 

مهمترین مسئله در مورد کار سخت باور به عدم نیاز برای پیروی از این الگو در طولانی مدت است. شما فقط برای مدت زمانی اندک نیاز به کار سخت خواهید داشت. پس از آن همه چیز به شرایط عادی باز می گردد بنابراین کسب و کارها باید به این نکته مهم در تمام شرایط باور داشته باشند. رهبران تجاری بزرگ نیز فقط در این شرایط برای کسب موفقیت تلاش می کنند. با این حساب کار سخت در طولانی مدت هیچ معنایی نخواهد داشت. 

واکنش مناسب به چالش ها

فعالیت در عرصه کسب و کار همیشه با چالش های زیادی همراه است. تفاوت میان رهبران تجاری موفق و دیگر افراد بر همین اساس صورت می گیرد. بسیاری از کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی بازار کسب و کار نیاز به ارائه عملکرد بسیار عالی دارند. در غیر این صورت به طور مداوم با مشکل برای توسعه کسب و کار یا معرفی خودشان به عنوان رهبران تجاری بزرگ مواجه خواهند شد. 

مطلب مرتبط: مهارت های هفت گانه کلیدی رهبری یک تیم

یکی از نکات مهم برای فعالیت به عنوان رهبران تجاری بزرگ مربوط به توانایی ارائه واکنش های مناسب با چالش های اساسی است. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل دشواری های خاصی دارد. هیچ کارآفرینی برای مشکلات اساسی آماده نیست. یک مثال کاربردی در این میان وضعیت بحران کروناست. کمتر رهبر تجاری برای بحرانی به این بزرگی آماده بود. درست به همین خاطر مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا کردند. 

رهبران تجاری بزرگ دنیا همیشه برای مشکلات بزرگ آماده هستند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی وضعیت بازار کمک می کند. تفاوت اصلی میان رهبران تجاری با سطح کیفی متفاوت در همین بازه های زمانی مشخص می شود بنابراین شما باید عملکرد بسیار مطلوبی در این میان از خودتان نشان دهید. 

همانطور که مشاهده کردید، رهبران تجاری بزرگ دارای عملکرد متفاوتی در زمینه کسب و کار هستند. این امر برای شما به عنوان کارآفرینی تازه کار بسیار مهم خواهد بود. شما با استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله امکان ارزیابی اساسی در وضعیت فعالیت تان را خواهید داشت بنابراین شاید در ادامه مسیر فعالیت تان عملکرد بهتری از خودتان نشان دهید.

منبع : chiefexecutive
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/f0OSrsgs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه