سه شنبه, 16 ارديبهشت 1399 - 11:00

ویوو(Vivo) نام برندی چینی است که از سال 2009 در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارد. اگرچه این شرکت در زمینه های دیگری نظیر تولید لوازم جانبی و نرم افزار نیز اقداماتی را انجام می دهد، با این حال عمده فعالیت آن معطوف به حوزه تولید گوشی های هوشمند است. برطبق جدیدترین آمار موسسه کانالیس، این برند موفق شده است تا از نظر میزان فروش، جایگاه سامسونگ را در بازار هند به دست آورده و به دومین برند پرفروش این کشور تبدیل شود.

ویوو سامسونگ بازار هند

این آمارها متعلق به گزارش سه ماه نخست سال 2020 بوده و در حالی منتشر شده است که ویروس کرونا، اقتصاد جهانی را با مشکل مواجه ساخته و به همین خاطر بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که با بهبود اوضاع، بار دیگر سامسونگ جایگاه سابق خود را به دست خواهد آورد، با این حال نکته اصلی آمار منتشرشده این است که برندهای چینی با کیفیت مشابه و قیمت مناسب تر خود، در حال تبدیل شدن به رقبای جدی برای ابربرندهای این حوزه هستند. در جایگاه نخست نیز شیائومی قرار دارد که بیش از 10 میلیون فروش را در این سه ماه به دست آورده است که در مقایسه با آمار 6.7 ویوو و 6.3 سامسونگ، بسیار بالا بوده و تا چند سال آینده باید این برند را پادشاه بازار هند به حساب آورد.

نکته جالب دیگر این آمار این است که نامی از اپل در بین شش برند اصلی وجود نداشته و بسیاری قیمت بالای محصولات این شرکت را دلیل اصلی می دانند. درواقع اکثر جمعیت هند افرادی فقیر هستند و توانایی خرید محصولات گران‏ قیمت این شرکت را ندارند، با این حال حضور در بازار دومین کشور پرجمعیت جهان، بدون شک دارای اهمیت بسیار بالایی خواهد بود. به همین خاطر اپل با عرضه سری SE تلاش کرده است تا در بازار میان‎رده ها نیز به جایگاه خوبی دست پیدا کند، با این حال برای اطمینان از میزان نتیجه‎بخش بودن این طرح، باید چند ماهی را صبر کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید