وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام رفع مشکل وزارت بهداشت در زمینه تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای  انجام ماموریت‌های این وزارتخانه، علت قاچاق داروهای ایرانی به خارج از کشور را توضیح داد. دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی داروی کشور (ایران فارما) گفت: لازم است در صنعت داروسازی تصمیم‌های بزرگی گرفته شود تا بتوانیم بخش عمده‌ای از بازار منطقه را در اختیار داشته باشیم. هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رایگان کردن داروها گفت: به جز داروهای بیماران خاص، برنامه‌ای برای رایگان کردن دارو نداریم، زیرا این موضوع سیاست درستی نیست. در حال حاضر مصرف بی‌رویه دارو یکی از مشکلات جدی حوزه سلامت است. با رایگان کردن دارو این مشکل مضاعف می‌شود. در برنامه داریم که با کمک جامعه پزشکی مصرف داروها را کنترل کنیم. برای فعال کردن بخش خصوصی در حوزه دارو باید بگویم که بخشی از این تصمیم‌گیری‌ها به خارج از وزارت بهداشت مربوط است و در سازمان‌های دیگر تصمیم‌گیری می‌شود.