محمد‌هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در جلسه کارگروه بررسی آلودگی محیط‌زیست و مخاطرات زیست محیطی پایتخت با بیان اینکه مدل آلودگی هوای تهران تغییر یافته، گفت: گرد و غبار اکنون بیش از سوخت در آلودگی تهران نقش دارد، زیرا تهران به شهری بیابانی تبدیل شده و بر همین اساس مصوباتی برای ایجاد فضای سبز در حاشیه شهر پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به کمبود بارش در ماه‌های آینده اظهار کرد: تنها دو روز بارانی تا آبان ماه خواهیم داشت و جدا از تامین منابع آب، این کاهش بارندگی می‌تواند در آلایندگی هوای شهر تاثیر زیادی داشته باشد زیرا زمین‌های خشک، خود منشاء و کانون گرد و غبار هستند و در صورتی که باران نبارد خاک این زمین‌ها تثبیت نمی‌شود.
حیدر‌زاده، توفان اخیری را که در تهران آمد بسیار مخرب دانست و گفت: بر اثر این توفان عظیم، بافت خاک در استان تهران تخریب شد و بر همین اساس با کوچک‌ترین وزشی خاک حرکت کرده و باعث آلودگی شدید هوا می‌شود. وی با بیان اینکه آلودگی هوا در کشور و در شهر تهران جاری خواهد بود، اما افزایش کیفیت سوخت نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته است، افزود: این در حالی است که انکار نمی‌کنیم، منابع آلاینده‌ای مانند صنایع و خودرو‌ها که‌ همان منابع متحرک می‌شوند و به‌خصوص معاینه فنی که هنوز نتوانسته‌ایم مدت آن را از پنج سال کمتر کنیم از منابع آلایندگی هوای تهران هستند. همچنین حیدرزاده با بیان اینکه کارگروه بررسی آلودگی محیط‌زیست و مخاطرات زیست محیطی پایتخت بسیاری از مصوبات هیات وزیران را پیگیری کرده و به‌صورت ماهانه جلسه‌هایی تشکیل می‌دادند که نتایج بسیار خوبی در زمینه کمک به کاهش آلودگی هوای تهران داشته است، اظهار کرد: در بحث سوخت و خودرو در شهر تهران تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است.