مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر نظارت مستمر بازرسان استاندارد از مراکز تفریحی و زمین‌های بازی، از جلوگیری فعالیت دو شهربازی غیرمجاز در محدوده شهرداری منطقه چهار تهران خبر داد.

مسلم بیات در تشریح این خبر گفت: در جریان بازرسی‌های مستمر کارشناسان این اداره کل از مراکز تفریحی، دو شهربازی بدون مجوز استاندارد، در محدوده خیابان تهرانپارس، با نام‌های شهربازی امید تهران و شهربازی میدان پروین، شناسایی و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی با اشاره بر اجباری بودن استاندارد مراکز تفریحی مطابق ماده 9 قانون اصلاح مجموعه قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، مصوب سال 71 مجلس شورای اسلامی، افزود: فعالیت تجهیزات این شهربازی و هرگونه تجهیز دیگر، پیش از دریافت مجوز از این اداره کل غیرقانونی است.

بیات در پایان، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، به مهدهای کودک هشدار داد: حتما برای حفظ ایمنی کودکان، برای زمین‌ها و تجهیزات بازی مهدهای خود، از این اداره کل مجوز دریافت کنند.