یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دور از انتظار های سال ۲۰۱۷

7 سال پیش ( 1395/10/19 )
پدیدآورنده : آذین اسکندری  

اگر ۲۰۱۶ سال شوک های متمادی بود، ۱۲ ماه بعدی چه چیزهایی را به همراه می آورد؟ زمان، زمان سنت سالانه است (زمانی است که همه چیز به حالت سال ۲۰۱۵ درخواهد آمد). زمانی است که جدول ها سعی در پیش بینی غافلگیری های سال آتی دارند.

در لغت، غافلگیری چیزی است که مردم عامی انتظار آن را ندارند. طبق یک مطالعه و تحقیق منظم از مدیران صندوق سرمایه داری جهانی در بانک  (bamc)، نظرات و ایده های بیشتر مردم مشخص شد.

پیرو انتخاب دونالد ترامپ، سرمایه گذاران در انتظار رشد اقتصادی بیشتر، تورم بالاتر و سود های زیاد به سر می برند. آنها انصافاً سرمایه گذاری های بسیار سنگینی کردند اما بازدهی اوراق کمتر از حد معمول بوده است. بنابراین دریافتن نخستین غافلگیری سال ۲۰۱۷ که در صدد رخ دادن است، چندان سخت نیست.

انتظارات از ترامپ و مؤثر بودن سیاست های او بسیار بالاست. اما اجرای برخی سیاست ها منوط به گذشت زمان است و ممکن است توسط مجلس سنا در آمریکا راه هموار تری را طی کند. (مخصوصا با کمک مردم).

در واقع، با توجه به کساد و رکود در سودآوری، ممکن است پیش بردن رشد اقتصادی تا 34درصد کمی سخت باشد. نه محرک های مالی و نه پولی کمک چندانی به خروج ژاپن از رکود اقتصادی نکردند. سودهای آمریکایی (بانک و بورس) که اوایل سال ۲۰۱۶ نزول چشمگیری داشت، به نظر می رسد که به جای خود برگردند. به ویژه اگر دولت جدید شکاف های مالیات حقوق ها را پوشش دهد (از بین ببرد). اما اخبار رضایت بخشی در خصوص قیمت ها در راه است. نسبت، که شامل میانگین سود ها در 10 سال اخیر است، 70درصد بیشتر از میانگین کلی و بلند مدت آن در همه ادوار است.

بدین معنی که، اندوخته ائتلافی، در سه نرخ افزایشی در سال ۲۰۱۷ پیش بینی می شود. عاملی که احتمالا ارزش پول را بالا می برد (و کاهش ارزش دلار را در سود های خارجی برای افراد چندملیتی آمریکا به همراه دارد.)

پس غافلگیری دیگر می تواند این باشد که  «وال استریت» به همان خوبی، در سال ۲۰۱۷ عمل کند.

به همین ترتیب، انتظار می رود غافلگیری دوم پیش رفتن درست و منطقی قراردادها و معاهده های دولت باشد. واگذاری قراردادهای 10ساله خزانه داری به بالاترین مرتبه خود یعنی ۱.۵ تا 3درصد که در سال های اخیر مبادله شده است، پیش بینی می شود. به عنوان نتیجه، افزایش های تند و تیز در بازده اوراق بهادار، به درستی در حال وقوع است. بنابراین ضعف در داده های اقتصادی منجر به عقب راندن بدهکار ها می شود.

پتانسیل سوم غافلگیری در سال ۲۰۱۷ قطع دادوستد ها است، کمتر شاهد این دست اتفاقات در گذشته بودیم، از سقوط تا پرش ناگهانی در بازده اوراق. به نظر می رسد این نتیجه برنامه های کامپیوتر است که حراج ها را عرضه می کنند درحالی که قیمت ها مشخص و ثابت هستند و همچنین عقب نشینی بانک ها از بازار دادوستد که روند تجارت را کند تر می کند. تراژدی بزرگ سال ۲۰۱۷ می تواند سقوط دور از انتظار و غیر قابل پیش بینی ارزش دادوستد باشد. و اما غافلگیری آخر می تواند ابهام فراوان در قیمت فلز و طلا باشد.

کار کردن روی نوسانات قیمت طلا همانند یک بازی ساده است. به این وسیله می توانید علت خریدن طلا توسط سرمایه گذاران را درحالی که بانک های مرکزی شروع به گسترش ترازنامه ها بعد از سال ۲۰۰۸ کردند، دریابید.

اما توضیح اینکه چرا در کمتر از سه سال و قبل از سال ۲۰۱۱ قیمت ها رشدی بیش از دو برابر داشتند، کمی دشوار است.

از آنجایی که انتظار تورم سرمایه ها از زمان انتخاب ترامپ افزایش یافته، امکان افزایش دوباره قیمت طلا هم وجود دارد، اما به همان سرعت هم قیمت ها پایین می آید، شاید به این علت که سرمایه گذاران شاهد رتبه پایین تر فلز در جریان دلار و تغییر ارزش آن باشند.

اما طلا تنها یک مانع در مقابل تورم نیست، بلکه همچنین به طور ناخواسته در دوره های ریسک سیاسی هم نقش دارد و با استفاده از آن، ترامپ به دنبال یک رویکرد تهاجمی تر در مقابل ایران و چین است.

باور به اینکه طلا نتواند لحظات درخشانی را در عرصه اقتصادی و سیاسی در سال ۲۰۱۷ به وجود بیاورد، سخت است.

منبع : اکونومیست
برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VKYm0Mde
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه