سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمایی فروشنده‌ها

9 سال پیش ( 1394/2/16 )
 

پرسش: مدیرفروش یک شرکت توزیع فیلم‌های نمایش خانگی هستم. مشتریان شرکت ما از تمام شهرهای کشور هستند. گاهی فقط یکبار امکان ارتباط با برخی از مشتریان وجود دارد. پس در کار ما حفظ مشتری سخت است. به همین دلیل همیشه به فروشنده‌های خود می‌گویم که خوب حرف بزنند ولی نمی‌توانم این خوب حرف زدن را به آنها توضیح دهم. امکان دارد در این باره مرا راهنمایی بفرمایید؟

324535634

پاسخ کارشناس: زمانی فروشنده می‌تواند وارد مرحله فروش محصول شود که در ابتدا توانسته باشد اعتماد مشتری را به‌دست آورد. این اعتماد سخت است و فروشنده باید بلد باشد که خوب حرف بزند. برای فروشنده زمان مهم است و باید بداند وقتی که برای مشتری می‌گذارد حتما به فروش منجر شود. فروشندگان حرفه‌ای باید بدانند که نباید مشتری را با اطلاعات مختلف بمباران کنند.

صحبت کردن با مشتری زمانی تاثیرگذار است که تلفیقی از دو عنصر اطلاع‌رسانی و سرگرمی باشد. ایجاد تعادل میان این دو عنصر از اهمیت زیادی در فروش برخوردار است. چون اگر فروشنده اطلاعات زیادی به مشتری بدهد، خسته‌اش خواهد کرد، از طرفی نیز اگر با صحبت‌هایش مشتری را سرگرم و وادار به حرف زدن کند باز فعالیتش نتیجه‌بخش نخواهد بود. اگر به سخنرانی افراد مشهوری مانند استیو جابز و زاکربرگ گوش داده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که این افراد حین مباحث جدی، نکات طنز‌آمیزی را نیز بیان می‌کنند که مخاطبان خود را خسته نکنند.

البته سرگرم کردن به معنای تعریف کردن جوک‌های قومیتی یا خارج از ادب نیست، در این میان فروشندگان باید به سن و سال و تحصیلات مشتری نیز دقت کنند. داستان کوتاه سرگرم‌کننده با چنین ادبیاتی مشتری را به خوبی هیجان زده می‌کند. پس فروشندگان اگر در برنامه روزانه خود خواندن رمان‌های مشهور دنیا را نیز قرار دهند، مطمئنا به آنها کمک خواهد کرد. به هرحال گاهی صمیمیت به حدی می‌شود که فروشنده به‌راحتی مشتری را با نام کوچک صدا می‌کند تا راحت‌تر اطلاعات محصول را به او بدهد. مدیرفروشی که این سوال را مطرح کرده بهتر می‌داند که مشتریان شرکت او تقریبا دائمی هستند، پس بهتر است به فروشندگان خود این دو نکته را یادآور شود.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9hN75Ymo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه