جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌ و‌کار (482)

راه‌ اندازی روابط عمومی

7 سال پیش ( 1395/4/1 )
پدیدآورنده : روابط عمومی  

پرسش: مدیر یک شرکت پخش مواد‌غذایی در تهران هستم که در برخی مواقع با انتقادات جدی مشتریان همراه می‌شویم و برخی از آنها این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌هایی منتشر می‌کنند. از نظر شما در راستای عدم بروز چنین مشکلاتی باید چه اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داد؟

پاسخ کارشناس: در هر سازمانی باید واحد روابط عمومی ایجاد و در این واحد شرح وظایفی تعریف شود. پیشنهاد می‌شود در ابتدا واحد روابط عمومی را راه‌اندازی کنید و فردی را که ارتباط مناسبی با رسانه‌ها دارد در این پست سازمانی به کار بگیرید. یکی از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی هر سازمانی پاسخگویی به مشکلات مشتریان خود است و این واحد سازمانی باید رسانه‌های مختلف را به خوبی شناخته باشد.

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که هنگامی که مشتریان نسبت به موضوعی معترض هستند، سازمان به خوبی با آنها برخورد کرده و رضایت آنها را کسب کند. نحوه مذاکره سازمان با مشتریان معترض بسیار حائز اهمیت است و سازمان باید در تلاش باشد تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و انتقادهای مشتریان را به خوبی گوش دهد و آنها را راضی نگه دارد.

از طرفی در بسیاری از سازمان‌ها خطوط تلفن ارتباط با مشتریان معمولا مشغول است و مشتریان باید بارها با این شماره تلفن‌ها تماس بگیرند؛ به همین دلیل مخاطبان بعد از تماس مکرر، منصرف شده و از عدم پاسخگویی سازمان شاکی می‌شوند. با توجه به این موضوع باید سازوکاری را اتخاذ کنید که دائما واحد روابط عمومی شما به مشکلات مشتریان پاسخگو باشد.

در این میان حضور سازمان شما در شبکه‌های اجتماعی بسیار می‌تواند در این زمینه مثمرثمر واقع شود و می‌تواند تصویر مناسبی از سازمان شما به مخاطبان نشان دهد. به بخشی از این انتقادها از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توان پاسخ مناسبی داد و با مشتریان ارتباط اثر بخشی برقرار کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8iH3IyAa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه