عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه برگزاری شصت‌وهفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با موضوع «بررسی سیاست‌های اجتماعی پیشنهادی برای تدوین لایحه برنامه ششم توسعه» که دوشنبه در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اظهارنظر انصار حزب‌الله به منظور فعالیت چهار هزار ناهی منکر در تهران از هفته آینده گفت: هر فعالیت اجتماعی باید مبتنی بر قانون باشد. در حوزه اجتماعی متولی وزارت کشور است و با این مباحث به‌صورت قانونی رفتار می‌شود. دولت برای اعمال حاکمیت باید سیاست‌های نظارتی داشته باشد؛ اما در حال حاضر اختیار لازم را در اعمال برخی نظرات در شهرها ندارد. همچنین حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه اقدامات خودسرانه را تایید نمی‌کنیم، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 22 دستگاه تعیین تکلیف‌کرده که یکی از این 22 دستگاه وزارت کشور است. بدحجابی به معنای «بدعفافی» یا «بی‌عفافی» نیست. ما خانم‌های عفیف زیادی در جامعه داریم با اینکه ممکن است حجابشان کامل و مناسب نباشد. در سال 92 به 593 هزار و 590 نفر تذکر داده شده که سه هزار و 672 نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند. باید دید چه خسارتی وارد کرده و تاثیرگذاری‌اش چه میزان است. ما به هیچ وجه اقدامات خودسرانه را تایید نمی‌کنیم. اگر بناست گشتی انجام شود و امر به معروف و نهی از منکری اتفاق بیفتد، باید بر مبنای مقررات جمهوری اسلامی باشد. از این‌رو هیچ گشتی خارج از مقررات و قوانین مقبول نیست و خود نوعی نقض قانون است. اگر تجمع غیر‌قانونی انجام بگیرد، حتما جمع می‌کنیم و اگر احیانا موردی اقدام شود، از نیروی انتظامی می‌خواهیم که به وظیفه‌اش عمل کند. همچنین امیری در پاسخ به این سوال که گشت‌های ارشاد به روال سابق ادامه خواهند داد، گفت: فکر نمی‌کنم با آن سبک وشیوه. بنده صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور که فرهنگ با ون و پاسبان درست نمی‌شود را پالسی می‌دانم که گشت ارشاد به سبک و سیاق قبلی بازنگردد البته برداشت خودم این است.