شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

واقعیت این است که اتومبیل رولزرویس از بهترین اتومبیل‌های لیموزین در جهان بوده و خواهد بود. هیچ جای شکی نیست که مهندس «رویس» همواره بهترین معیارها و استانداردها را برای ساخت اتومبیل‌های خود در نظر می‌گرفت.


«فردریک هنری رویس» در 27 می‌1863 میلادی در آلوتن نزدیک پطرزبورگ به دنیا آمد. او پسر یک آسیابان بود که در کارش ورشکست شده بود. در اوایل دوران زندگی خود مشاغل متعددی از قبیل روزنامه‌فروشی و پادویی و تلگرافخانه داشت.

 

قبل از اینکه او در خط‌آهن بزرگ شمال شاگردی و نوآموزی را شروع کند، مخارج زندگی‌اش به وسیله عمه‌اش پرداخت می‌شد. وی در اوقات فراغتش به مطالعه دروس مهندسی برق می‌پرداخت و این مطالعه و گرایش به سوی مسائل فنی سبب شد تا با یک شرکت مهندسی برق رابطه برقرار کند.

قبل از تاسیس شرکت مهندسی برق و الکتریکی خود، در منچستر با سرمایه‌ای حدود 20 پوند و با یک شریک این شرکت را پایه‌گذاری کرد. اولین اتومبیل رویس، یک چهارچرخه فرانسوی ناقص بود که در سال 1903 میلادی جانشین یک مدل فرانسوی دیگر شد. این اتومبیل یک مدل دو سیلندر ناصاف، خشن و پرسر‌و‌صدا بود که در طرح آن رویس تغییرات قابل‌توجهی به‌وجود آورد. 

رویس در سال 1904 میلادی، اتومبیل دوسیلندری ساخت که هرچند موفقیت تجاری ویژه‌ای را نصیبش نکرد، اما عالی‌تر از مدل‌های مشابه فرانسوی‌اش بود. «چالز استوارت رولز»، پسر سوم لرد لینگاتوک بود که از فروش کالسکه‌های بدون اسبش موفقیت و پیشرفت قابل‌توجهی کسب کرده و فرد به نسبت مرفه ای بود، درشکه‌هایش را به طبقه اعیان و اشراف می‌فروخت.

او اشتباهات زیادی در ابتدای کار مرتکب شد ولی بعدها این اشتباهات را اصلاح کرد. با ساخت و تولید اتومبیل، وی به فروش انواع اتومبیل اقدام کرد. پس از اینکه هنری رویس اتومبیل استثنایی خود را تولید کرد، رولز در هتل Midland منچستر ترتیب ملاقاتی را با وی داد.

نتیجه این مذاکره عقد پیمانی بین این دو مرد بود که به اتومبیل رویس توسط سرمایه و پول رولز رونق بخشید. رویس پنج نوع اتومبیل متفاوت را تولید کرد، یک اتومبیل با قدرت 10 اسب بخار، یک اتومبیل با قدرت 15-20 (با موتور و شاسی مشابه) و یک اتومبیل شش سیلندر با 30 اسب بخار قدرت و اتومبیلی با همین قدرت و چهار سیلندر.
اتومبیل‌های فوق در ماه دسامبر 1904 میلادی در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمدند. در همان زمان «رولز» و «رویس» موافقت کردند که اتومبیل‌های تولیدی‌شان را از این به بعد تحت عنوان «رولزرویس» بسازند و بفروشند. این شراکت در واقع با نام «رولزرویس» به‌طور عملی قوت یافت.

مرد سوم در این شراکت که مشهور به خط پیوند در «رولزرویس» است، نامش «کلود جانسن» بود. وی اولین منشی کلوپ اتومبیل سلطنتی بود که تحت تأثیر نبوغ «رولزرویس» قرار گرفت و راننده مسابقات اتومبیل رانی و مهندس بسیار ماهری بود.
اولین اتومبیلی که با نام رولزرویس به فروش رسید مدل Silver Chost با موتور شش سیلندر خطی بود که در سال 1906 تولید و در کمتر از یک سال به عنوان بهترین اتومبیل سال دنیا برگزیده شد.

آرم کارخانه رولزرویس عبارت است از یک زمینه سیاه که در آن دو عدد حرف R انگلیسی روی هم نوشته شده است. این دو حرف معرف نام آقایان رولز و رویس هستند. آرم تمامی مدل‌های رولز رویس تا سال 1933پ با لعاب قرمز پوشیده بود و سپس به رنگ سیاه تغییر پیدا کرد و این تغییر رنگ دلیلی جز درگذشت رویس در آن سال نداشت که به احترام مقام والا و بزرگش، مسئولان کمپانی برای همیشه آرم اتومبیل را سیاه کردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3TELBh5O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه