پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

وفاداری مشتریان یک موفقیت برای برند محسوب می شود. اگر شما یک گروه از مشتریان وفادار نداشته باشید، مجبور به رقابت با برندهای دیگر برای جذب مشتری خواهید بود. زمانی که مصرف‌کنندگان نام تجاری خود را انتخاب می‌کنند به بررسی عواملی چون راحتی در نحوه دسترسی یا قیمت کالا می‌پردازند. شما با کاهش قیمت و تمرکز بر جنبه های دیگر این امکان را فراهم می‌کنید. به علاوه شما همیشه در معرض خطر از دست دادن مشتریان و جذب شدن آنها به سمت برندهای دیگر هستید. بنابراین می‌توانید معامله بهتری ارائه دهید!

به منظور جلوگیری از از دست دادن مشتریان، شما نیاز به ساخت و پرورش وفاداری برای برند خود دارید و هنگامی که شما بخشی از یک تیم بازاریابی یا نام تجاری هستید، مهم است که درکی از آنچه را الهام بخش وفاداری به برند (و یا عدم آن) است، داشته باشید بنابراین شما می توانید در مورد استراتژی برند تصمیم‌گیری دقیق کنید.

چه چیزی نشانه وفاداری به برند است؟ وفاداری به برند تنها بخشی از حقوق صاحبان سهام است که میزان قدرت نام تجاری را درمورد شناخت و درک و تجارب مصرف‌کنندگان چه مثبت یا چه منفی نسبت به برند تعیین می‌کند.

تعریف وفاداری برای برند: هنگامی که مشتریان به دنبال فرصت و دلیل خوبی برای انتخاب نام تجاری دیگر نیستند و در عین حال آنها همچنان یک برند را انتخاب می‌کنند وفاداری برند لقب می‌گیرد، اگر چه عوامل دیگری نیز به حقوق صاحبان سهام برند کمک می‌کند، مانند آگاهی برند و ویژگی‌های برند. وفاداری برای برند بسیار مهم است، زیرا میزان این وفاداری برای ادامه کسب و کار شما مهم است.

بهترین راه برای اندازه‌گیری وفاداری برند از طریق بررسی کردن ممکن است. هنگامی که شما به جمع آوری بازخورد از مصرف‌کنندگان در بازار هدف می‌پردازید (به خصوص کسانی که از برند شما در گذشته خریداری کرده‌اند)، این امکان به شما داده می شود که به ارزیابی میزان وفاداری و حفظ مشتریان خود بپردازید. تحقیقات برند قدرتمند از طریق نظرسنجی یکی از روش هایی است که به پژوهش در این زمینه می‌پردازد و تقریبا راهی معقولانه و آسان است. حال چگونه با نظرسنجی به اندازه‌گیری وفاداری برند بپردازیم. نظرسنجی می‌تواند ابزار مفیدی برای ارزیابی وفاداری بر اساس 5 معیار کلیدی است:

میل مشتری، اعتماد، قابلیت اطمینان و شناخت و آگاهی. اقدامات خوب در این رابطه به شما در شناسایی مناطق رقابت، ارزیابی و جذب مشتری در بازارهای مختلف و درک نقاط قوت و ضعف خطوط تولید خاص کمک می‌کند. می‌توانید با نمونه سوالات بررسی وفاداری که در این مقاله آمده است یا با NPS و نمونه الگو از وفاداری برای برند آغاز کنید.

پارامتر 1: رضایت مشتریان

رضایت مشتریان شما را در این امر یاری می‌دهد، به طور کلی، انتظارات مشتریان از محصولات و خدمات به شما در این مسیر کمک می‌کند. سوالاتی مثل:
• چگونه مناسب‌تر است ازشرکت ما استفاده کنید؟
• در مقایسه با رقبای ما، کیفیت محصول ما بهتر، بدتر یا مانند هم است؟
• آیا به‌ خوبی نمایندگان خدمات مشتریان ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد؟
• شما چه چیزی را به ما توصیه می‌کنید؟
وفاداری زمانی ایجاد می‌شود که مشتریان به برند متعهد باشند و مکررا خریدهایی را در طول زمان انجام دهند.

پارامتر2: اعتماد

همه برندها باید در کسب و حفظ اعتماد مشتریان برای ایجاد اطمینان و وفاداری کوشا باشند، این اعتماد به ویژه برای برندهای‌ خدماتی که مسئول رسیدگی به اطلاعات حساس، مانند بانک‌ها، خرده‌فروشان آنلاین یا ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی هستند، مهم است. اگر برند شما در این زمینه فعالیت دارد، ارزیابی سطح اعتماد مشتریان برای شما لازم است. سوالاتی مثل:
• آیا شما به نام تجاری ما اعتماد دارید؟
• چگونه می‌توان اعتماد شما را کسب کرد؟
• چگونه ما می توانیم اعتماد شما را نگه داریم؟
استفاده از پاسخ‌های جمع‌آوری شده در مورد اعتماد به اطلاعات شما درمورد محصولاتی که ارائه می‌دهید کمک می‌کند.

پارامتر 3: اطمینان

اطمینان یا حسن نیت لازمه احترام به مشتریان است و جاذبه یک برند خاص است. این نباید با آگاهی از برند یا آشنایی با برند که سطح شناخت یک برند است اشتباه گرفته شود. در حالی که یک برند ممکن است به خوبی شناخته شده باشد(این مسئله چیز خوبی است) اما هنوز به آن سطح از جلب اعتماد نرسیده باشد. شما می‌توانید یکسری از سوال‌ها را برای تشخیص آگاهی و شناخت برند از اعتماد به نام تجاری استفاده کنید:
• آیا شما نام برند ما را از قبل شنیده‌اید؟ (آشنایی)
• چگونه می‌توانم شما را با نام برندمان آشنا کنم؟ (آشنایی)
• به نظر شما چه نکات مثبتی را می توان برای برند ایجاد کرد؟ (اطمینان)
• آیا شما برند ما را بیش از رقیبان دیگر ترجیح می‌دهید؟ (اطمینان)

پارامتر 4 و 5: درک کیفیت و ارزش کیفیت

درک مشتری از یک برند، توانایی برند و خدمات یا محصول خاصی که انتظارات را برآورده می‌سازد، با پرسش‌های زیر سنجیده می‌شود:
• چگونه برند ما برای شما قابل اطمینان خواهد بود؟
• چگونه کیفیت محصولات ما را ارزیابی می‌کنید؟
•به نظر شما برند ما چقدر قابل اعتماد است؟
•از نظر مصرف کننده ارزش محصولات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
•ارزش نام تجاری یا نام محصول‌تان را چگونه ارزیابی می کنید؟

به‌طور مثال برای یک فرد تولید وسیله نقلیه الکترونیکی جذاب و تعجب آور و لذت بخش باشد و از امتیاز بالایی بدهد و از دید شخص دیگری بر حسب قیمت ارزش درک شده کم باشد.

* کارشناس ارشد برندینگ

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Gd0lISwC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه