آیا میدانستید حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت برای انجام تبلیغات درخصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی بهعنوان اسپانسر به شرکت برگزارکننده آن کمپین بازاریابی تلهای نام دارد؟ این امر موجب کاهش ارزش سرمایهگذاری بر آن کمپین از نقطهنظر اسپانسرها میشود. این نوع فعالیتهای بازاریابی در زمان کمپینهای بینالمللی بزرگ اتفاق میافتد. مانند کمپینهای برندینگ در بازیهای جامجهانی یا المپیک. بازاریابی تلهای، به دودسته تقسیم میشود:
- بازاریابی تلهگذاری درنده (با ادعاهای کلاهبردارانه، خود را حامی رسمی آن کمپین اعلام میکنند.)
- بازاریابی تلهگذاری مستقیم (برند تلهگذار بدون اینکه در کمپین سرمایهگذاری کرده باشد، خود را بخشی از آن میداند اما ادعای علنی ندارد.)