پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با تغییر در سبک زندگی پولدار شوید

7 سال پیش ( 1395/6/2 )
پدیدآورنده : فاطمه مرادی  

بعضی وقت ها مهم ترین کاری که می شود انجام داد، این است که عادت های اصلی را تثبیت کنید و تغییرات کوچکی در سبک زندگی دهید.

با تغییر در سبک زندگی پولدار شوید

تا به حال به فکر تغییراتی در زندگی تان افتاده اید که پس از آن بپرسید: چگونه پولدار شویم؟ بحث از بیشتر پول درآوردن و افزایش دارایی که می شود، بعضی وقت ها مهم ترین کاری که می شود انجام داد این است که عادت های اصلی را تثبیت کنید و تغییرات کوچکی در سبک زندگی بدهید.

«تی هارو ایکر» در کتاب اسرار ذهن میلیاردرها تأکید می کند که «موفقیت مهارتی آموختنی است. اگر می خواهید یک گلف باز فوق العاده شوید، می توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید. اگر می خواهید یک نوازنده پیانو فوق العاده شوید، می توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید… اگر می خواهید ثروتمند شوید، می توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید.»

«تی هارو ایکر» باور های متفاوتی در مورد زندگی افراد ثروتمند و فقیر دارد. از نظر او افراد ثروتمند تمام وقت یاد می گیرند و رشد می کنند اما مردم فقیر فکر می کنند همه چیز را می دانند. او معتقد است که افراد ثروتمند روی شدنی ها فکر می کنند و مردم فقیر روی مشکلات تمرکز دارند. او همچنین تأکید می کند که افراد ثروتمند براساس نتیجه و افراد فقیر براساس زمان پول می گیرند.

۸ تغییر در سبک زندگی برای ثروتمند شدن

1- با اشخاصی که مورد تحسین تان هستند رفت و آمد کنید:

آندرو کارنیج که از هیچ شروع کرد و ثروتمند ترین مرد کشورش شد، تمام ثروتش را به یک اصل نسبت می دهد؛ مغز متفکر. ایده او این است که دور خود را از آدم های با  استعدادی که هم بینش شما هستند، پر کنید چون چند ذهن خلاق و باهوش اساسا از یک مغز قدرتمند تر است. به علاوه، ما شبیه آدم هایی می شویم که با آنها ارتباط داریم و همین دلیل است که ثروتمندان دوست دارند با کسانی که ثروتمند هستند، ارتباط داشته باشند.

میلیاردر خودساخته، استیو سیه بولد می گوید: «در اکثر موارد، ثروت خالص تان بازتاب سطح دوستان نزدیک تان است. معاشرت با آدم هایی که از شما ثروتمند تر هستند، این پتانسیل را در پی دارد که می توانید فکرتان را گسترش و درآمدتان را به سرعت افزایش دهید. واقعیت این است که در مورد پول، ثروتمندان متفاوت از قشر متوسط فکر می کنند و در جوار آنها بودن چیزهای فراوانی را می تواند نصیب مان کند.»

2- یک شغل پاره وقت داشته باشید:

اگر می خواهید بیشتر پول دربیاورید، یک راه حل ساده آن است که بیشتر کار کنید و شما وقتی شغل دوم داشته باشید از اینکه اضافه کاری کنید بیشتر پول به دست خواهید آورد.

شما خواهید توانست مجموعه مهارت های خود را با کار کردن در زمینه ای متفاوت، فکر کردن درمورد کار در یک بافت اجتماعی متفاوت و گسترش شبکه ارتباطی تان افزایش دهید.

3- مطالعه مستمر داشته باشید:

آدم های ثروتمند بیشتر ترجیح می دهند آموزش ببینند تا سرگرم شوند. اگر می خواهید مثل آنها شوید، دست به کار شوید و مطالعه کتاب های مربوط به سرمایه گذاری یا تأمین مالی شخصی را آغاز کنید، یا از زندگی نامه یک شخص موفق نکاتی را الگوبرداری کنید.

سیه بولد می گوید: «زمانی که به خانه یک آدم پولدار می روید، نخستین چیزی که خواهید دید یک کتابخانه بزرگ پر از کتاب است که او برای آموزش خودش در زمینه موفق تر شدن از آنها استفاده کرده است.»

برای مثال میلیاردر معروف، وارن بافیت را در نظر بگیرید که تخمین می زند حدود ۸۰ درصد از وقتش را به مطالعه اختصاص می دهد.

درحالی که ثروتمندان لزوما برای پولدار شدن خیلی به تحصیلات رسمی بهایی نمی دهند، بسیاری از بزرگ ترین آدم های موفق تحصیلات رسمی کمی دارند و آنها قدر قدرت یادگیری را سال ها پس از اتمام دانشکده می دانند.

4- به انجام کارهایی که دوست ندارید خودتان را عادت بدهید:

اگر می خواهید ثروت اندوزی کنید، موفق باشید یا در زندگی پیشرفت کنید، باید خودتان را به زحمت کشیدن عادت دهید.

آدم های ثروتمند، به گونه ای خاص، راحتی را در بلاتکلیفی می یابند. از نظر سیه بولد راحتی جسمی، روانشناختی و عاطفی هدف اصلی نگرش قشر متوسط جامعه است. متفکران جهانی از همان اول می آموزند که میلیاردر شدن آسان نیست و نیاز به راحت بودن می تواند مخرب باشد. آنها می آموزند که وقتی در یک حالت بلاتکلیفی پیش می روند احساس راحتی کنند.

اگر می خواهید ثروتمند شوید باید با احساس ناراحتی مشکلی نداشته باشید. اگر مشکل دارید، یاد بگیرید چگونه مشکل نداشته باشید، از نظر سیه بولد آدم های بزرگ می دانند برای ثروتمند شدن باید بهایی پرداخت کنند ولی اگر از گذراندن درد و رنج های موقت آزرده خاطر نشوند، می توانند برای باقی عمر از ثروت فراوان خود بهره ببرند.

5- پول خود را به یک حساب پس انداز با سود بالا انتقال دهید:

احتمال دارد پولی که در حساب پس اندازتان پس انداز کرده اید، به میزان ناچیزی افزایش پیدا کند. این به خاطر آن است که اکثر ما از بانک های بزرگ استفاده می کنیم که نرخ بهره بسیار کمی می دهند.

با این نرخ بهره، اگر شما سرمایه 10هزار دلاری را به مدت یک سال در حساب پس انداز اصلی تان بخوابانید، بهره خالص یک دلار را دریافت خواهید کرد و تازه این مبلغ پیش از کسر مالیات است. یک سپرده 50هزار دلاری بعد از یک سال فقط ۵دلار بهره خواهد داشت.

6- زودتر از خواب بیدار شوید (سحرخیز باشید):

سحرخیزان از طریق پاسخ دادن ایمیل ها، ورزش کردن یا مطالعه، پیش از آنکه بسیاری از ما حتی ساعت مان را خاموش کرده باشیم، از همه پیشی می گیرند و به همین جهت شاد تر و سالم تر هستند.

بعضی از قدرتمند ترین و موفق ترین آدم ها قدر هر صدایی را که بیدارشان می کند می دانند. اگر این کار برای آنها جواب داده است، برای شما هم می تواند جواب دهد.

7- از پول خود استفاده کنید:

یکی از مؤثرترین راه های کسب پول بیشتر از طریق سرمایه گذاری آن است، پس این کار را در اسرع وقت شروع کنید.

رامیت ستی در پرفروش ترین اثر نیویورک تایمز «یادتان می دهم که ثروتمند شوید» می نویسد: به طور میانگین، میلیاردرها ۲۰درصد از درآمد داخلی خود را هرساله سرمایه گذاری می کنند. ثروت آنها با مبلغی که هر سال به دست می آورند سنجیده نمی شود، بلکه با چگونگی پس انداز و سرمایه گذاری شان در طول زمان سنجیده می شود.

بخش اعظم ماجرا اینجاست که برای سرمایه گذاری کردن نیازی نیست حتماً ثروتمند باشید، فقط باید در کنارگذاشتن بخشی از پول خود به صورت منظم و پیوسته کوشا باشید. هرچه بیشتر بتوانید پول کنار بگذارید، بهتر است، حتی مقداری اندک هم می تواند در درازمدت، به لطف بهره مرکب، کارساز باشد.

8- هدف هایی تعیین و دستیابی به آنها را در ذهن خود مجسم کنید:

اگر می خواهید بیشتر پول در بیاورید، باید هدفی مشخص داشته باشید و بعد طرح مشخصی برای نحوه رسیدن به آن هدف داشته باشید. پول از آسمان نمی بارد، باید برای به دست آوردنش تلاش کنید.

اِیکر تأکید می کند: ثروتمندان متعهد می شوند که به ثروت دست یابند. این کار تمرکز، دانش و تلاش فراوان می خواهد و اگر اهداف درست و بینشی روشن داشته باشید، شدنی است. از نظر او دلیل اصلی اکثر کسانی که به خواسته های خود نمی رسند این است که آنها نمی دانند چه می خواهند. ثروتمندان کاملاً به وضوح می دانند که خواهان ثروت هستند. برای درآمد و ثروت خالص سالانه خود آنچه را اِیکر «بازی رسیدن به هدف» می نامد روی کاغذ پیاده کنید. وقتی برای رسیدن به این هدف ها چارچوب زمانی مشخص می کنید، واقع بین باشید ولی در ضمن بزرگ فکر کنید و از به چالش کشیدن خودتان نترسید.

منبع : Dinero
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DmGVxC9O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه