شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

زمانی که شما در مورد یک برند بزرگ فکر می‌کنید، به احتمال زیاد تمایزی که بین رنگ سفید و قرمز حروف کوکاکولا است یا تیک نایک و سه خط آدیداس به ذهن شما خطور می‌کند. برای یک کسب‌وکار کوچک، تصور سرمایه‌گذاری در حد این برندهای بزرگ با یک ابتکار فوق‌العاده به نظر کاری دشوار است. اما در واقع بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌آید. تنها مطمئن شوید از برخی از مشکلات رایج و اشتباهات که برای برند زیان آور است پرهیز می‌کنید.

1- عدم درک قدرت یک برند

از دیدگاه مشتری رابطه داشتن یک برند قوی به‌طور واضحی مفید است. به‌عنوان مثال، زمانی که مردم به فکر خرید کفش آنلاین هستند، آنها حتما به Zappos فکر می‌کنند. اگر می‌خواهید به این مهم دست‌یابید بهترین راه و سریع‌ترین راه رابطه قطعی با خریداران است. معرفی برند از دیدگاه جست‌وجوگرها به باارزش نشان داده شدن برند کمک می‌کند.

9768978این همان چیزی است که از جست‌وجوگر گوگل به دست می‌آید. اولویت‌بندی لیست برندها در نتایج جست‌وجو و آخرین بازدید کمک زیادی به اینکه به احتمال بیشتری روی آن کلیک شود، می‌کند. کلیک‌های بیشتر نشانه تمایل و مشتریان راضی است و بدان معناست که با تمرکز بر ساختمان یک برند می‌توان به ترافیک وب‌سایت و آگاهی از مزایای غیر‌منتظره‌ای از آن دست یافت. 

2- فراموشی اساس و پایه‌های دستورالعمل‌های تعریف شده برند

می‌دانید که شرکت شما ممکن است به توسعه برند خود ادامه دهد اما این دقیقا به چه معناست؟ هنگامی که به فکر ایجاد یک هویت برای برند خود هستید باید براساس دستورالعمل‌های تعریف شده تمامی عناصر را پوشش دهید و نکات زیر را در نظر بگیرید.

• لوگو
• رنگی که برای برند انتخاب می‌کنید
• تگ لاین
• فونت و تایپوگرافی
•«صدای» مورد استفاده در برند شما
• تصاویر
• مسکات

واضح است، این لیست بالا کامل نیست. اگر برخی از ویژگی‌های دیگر برند وجود دارد که شما احساس می‌کنید برای تعریف کسب‌وکار شما لازم است ادامه دهید و آن را به اسناد و مدارک دستورالعمل با نام تجاری خود اضافه کنید. بدترین چیزی که شما می‌توانید انجام دهید این است که پایه و اساس اسناد برند را ایجاد نکنید. بدون این موارد، تلاش برند برای موفقیت در پایداری و قوام و جهت‌گیری درست و مورد نیاز امکان‌پذیر نیست.

3- پیچیدگی برند Overcomplicating

اگر نگاهی به لوگوی اسکریپت کلاسیک کوکاکولا پس از نخستین استفاده از آن درسال 1887 بیندازید، می‌بینید که تغییر کرده است، درحالی‌که فونت مورد استفاده کمی متفاوت است، نگاه اصلی هنوز تا حد زیادی پس از بیش از 127 سال دست نخورده باقی مانده است. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند یک درس از این غول صنعت آشامیدنی بگیرند. هنگام شروع فرآیند پایه‌گذاری برند ممکن است وسوسه شوید که اضافه کردن متغیرهای بیش از حد واقعا لازم است اما لوگوی نیازی به درگیری بیش از شش رنگ مختلف ندارد و شش عنصر گرافیکی فردی و خاص برای شرکت لازم نیست. عناصر ساده احتمال بیشتری دارد که به رسمیت شناخته شوند و در خاطر مصرف‌کنندگان بمانند.

4- افتادن در دام نام‌های تجاری مبهم

برای موفقیت نیازی نیست به جهت اشتباه بروید و توسعه دستورالعمل برند‌های دیگر و عناصری را که هیچ چیزی در مورد شرکت شما و گزاره ارزش خود نشان نمی‌دهند دنبال کنید. شانس شما این نیست لوگوی عمومی را که زبان بازاریابی کاملا تکراری دارد پی بگیرید. به‌عنوان مثال سازمان‌های آگهی «برنده جایزه» واقعا هیچ چیز معناداری را نشان نمی‌دهند. دنیل بورستین، مدیر MECLABS می‌گوید که کپی رایت کردن نشانه تنبلی یک برند است که آن را مبهم می‌کند و به‌طور مضحکی آن را تکراری خواهد کرد به‌طوری که اغلب تمام معنای خود را از دست می‌دهد. پس راه‌حل چیست؟ زبان آرم و تصاویر شفاف.

5- «تقلب» در دستورالعمل برند

دستورالعمل برند باید دقیق باشد اما اگر شما به ایجاد یک آگهی جدید برای یک خط محصول که به تازگی راه‌اندازی شده است نیاز دارید، می‌توانید چند رنگ خارج از پالت خود را در مستندات نام تجاری مشخص و استفاده کنید. آیا می‌توانید این را انجام دهید؟ البته که می‌توانید. اما به خاطر داشته باشید، هر بار که از دستورالعمل‌های برندینگ خود منحرف شوید، قدرت خود را برای نفوذ از دست خواهید داد. با انجام این کار، اساسا به معرفی یک تصویر جدید از برند به مشتریان خود می‌پردازید که سبب کاهش قدرت ارتباط با آنها می‌شود؛ بنابراین بهتر است که یک برند یکپارچه‌تر داشته باشید.

6- اداره کردن برند

علاوه بر این، شما به نظارت بر کجا و چگونه استفاده کردن از عناصر برند در ارتباط با مشتریان نیاز دارید. اگر شما از یک عنصر مشابه با برند‌های بزرگ استفاده کنید مشکلی پیش نمی‌آید اما حتما در ایجاد پایه و اساس برند خود خصوصیات منحصر به فرد و ویژگی‌های خاص خود را حفظ کنید. برخی از این مسائل و مشابهت‌ها ممکن است جزئی باشد. اما گاهی لازم است به‌صورت قانونی به ثبت بعضی از مسائل برای جلوگیری از مشکلات مبادرت کنید.

7- فرار از تغییرات ضعیف برند

هیچ مشکلی با تغییر برند به وجود نمی‌آید جز اینکه شما با تغییر آن را ضعیف کنید. به یاد داشته باشید هرگونه تغییری که برای برند به وجود آورید پایه‌های برند را کاهش می‌دهد و ارتباط شما را با مشتریان ضعیف می‌کند، بنابراین این مهم است تنها تغییرات را زمانی که منافع شما واقعا در خطر است و احتمال دارد کسب‌وکار شما با شکست روبه‌رو شود انجام دهید. اگر شما به تغییر نیاز دارید باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NilBckn5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه